2003-06-30
Obieg dokumentów
Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
Obieg dokumentów
§ 1. Korespondencja wpÅ‚ywajÄ…ca do UrzÄ™du W sprawie prowadzenia dokumentów stosuje siÄ™ instrukcjÄ™ kancelaryjnÄ…, a ponadto: 1. Korespondencja wpÅ‚ywajÄ…ca do UrzÄ™du jest niezwÅ‚ocznie rejestrowana w Kancelarii. Oznacza to: · nadawanie korespondencji pieczÄ™ci i daty wpÅ‚ywu na piÅ›mie lub kopercie (w przypadku koperty nie podlegajÄ…cej otwarciu), · wpisanie do rejestru pod kolejnym numerem i naniesienie tego numeru na pieczÄ™ci wpÅ‚ywu korespondencji, · wpisanie do rejestru oznaczeÅ„ literowych (symboli) adresata w UrzÄ™dzie niezwÅ‚ocznie jeżeli w korespondencji podany jest ten symbol i korespondencja dotyczy sprawy przez niego prowadzonych. 2. Korespondencja, która wymaga dyspozycji Kierownika UrzÄ™du, zostaje skierowana do adresata po zwrocie od Kierownika UrzÄ™du. Kancelaria UrzÄ™du jest odpowiedzialna za uzupeÅ‚nienie rejestru symbolami adresata i niezwÅ‚ocznym kierowaniem każdej sprawy do wÅ‚aÅ›ciwego adresata. Kancelaria jest odpowiedzialna za odbiór korespondencji od Kierownika UrzÄ™du. 3. Korespondencja do Rady Miejskiej przyjmowana jest do rejestru w kancelarii i niezwÅ‚ocznie kierowana do pracownika obsÅ‚ugujÄ…cego RadÄ™ i jej komisje. 4. Korespondencja zawierajÄ…ca jedynie imiÄ™ i nazwisko adresata bez opatrzenia jej pieczÄ™ciÄ… nadawcy winna być traktowana jako prywatna i nie podlega rejestracji. Jeżeli okaże siÄ™, że korespondencja ta nie miaÅ‚a charakteru prywatnego, adresat niezwÅ‚ocznie przedkÅ‚ada jÄ… do zarejestrowania i opatrzenia wÅ‚aÅ›ciwÄ… pieczÄ™ciÄ… i numerem rejestru.
§ 2. Korespondencja wysyłana 1. Korespondencja związana z prowadzonym postępowaniem administracyjnym lub sądowym wysyłana jest listem poleconym. 2. Wydziały i stanowiska wydzielone wysyłające korespondencję zwykłą za pośrednictwem sekretariatu, prowadzą własny rejestr. 3. Każde pismo powinno być redagowane w taki sposób aby bez trudu można było zrozumieć jego treść. 4. W prawym górnym rogu pisma umieszcza się : nazwę komórki organizacyjnej, imię i nazwisko pracownika, numer biura, datę i znak sprawy.
§ 3. Akta spraw 1. Każda sprawa otwierajÄ…ca postÄ™powanie administracyjne wymaga zaÅ‚ożenia teczki "akta sprawy". 2. Jeżeli z okolicznoÅ›ci wynika, że sprawa wymaga wyÅ‚Ä…cznie odpowiedzi bez szukania i kompletowania dokumentacji, pismo wraz z odpowiedziÄ… wpina siÄ™ do teczki z korespondencjÄ…. Teczka korespondencji zawiera zarazem pismo i odpowiedź, ewentualne adnotacje "bez odpowiedzi". 3. Poza wymienionymi w pkt. 2 każdy pracownik przechowuje akta sprawy w nastÄ™pujÄ…cych teczkach · sprawy do zaÅ‚atwienia · sprawy ostatecznie zaÅ‚atwione 4. W teczce "sprawy do zaÅ‚atwienia" nie przechowuje siÄ™ korespondencji ostatecznie zaÅ‚atwionej. 5. Pracownik prowadzi terminarz, przeglÄ…da go codziennie na poczÄ…tku pracy. 6. Terminarz może stanowić kalendarz. 7. Terminarzem może być odpowiedni program komputerowy.
|