2003-06-30
Zasady współpracy między pracownikami, Burmistrzem i Radą Miejską oraz zasady opracowywania aktów prawnych
Załącznik Nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
Zasady współpracy między pracownikami, Burmistrzem i Radą Miejską oraz zasady opracowywania aktów prawnych
1. Propozycje projektów uchwał pod obrady Rady Miejskiej przygotowują pracownicy z własnej inicjatywy lub na polecenie Burmistrza, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika.
2. Projekt uchwały winien odpowiadać wymogom ustalonym przez Radę Miejską w Statucie Gminy lub Regulaminie. 3. Po uzyskaniu opinii radcy prawnego projekty kierowane są do pracownika obsługującego Radę Miejską , a następnie pod obrady Komisji Rady Miejskiej
4. Kontrolę merytoryczną przedkładanego projektu uchwały wykonuje Burmistrz, a następnie przed włączeniem uchwały do porządku obrad - Przewodniczący Rady.
5. Zarówno na sesji Rady czy posiedzeniu Komisji, referent obowiązany jest tak przygotować sprawę, aby mające nastąpić rozstrzygnięcie było jasne. W tym celu referuje on sprawę przytaczając kolejne dokumenty (stanowiące załączniki do projektu) oraz przepisy prawne, które winien zacytować w każdej chwili na żądanie lub z własnej inicjatywy.
6. Uchwała Rady Miejskiej po jej podjęciu kierowana jest przez pracownika obsługującego Radę Miejską do właściwej komórki organizacyjnej. Potwierdzenie odbioru uchwały odbywa się w rejestrze uchwał.
7. Projekty zarządzeń Burmistrza przygotowują pracownicy Urzędu i po uzyskaniu opinii radcy prawnego przedkładają Burmistrzowi do podpisu.
|