2003-06-30
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw Obywateli w Urzędzie Miejskim
Załącznik Nr 5 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Rogoźnie
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw Obywateli w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie
§ 1. 1. Indywidualne sprawy obywateli załatwia się w terminach określonych w KPA oraz w przepisach szczególnych. 2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego. 3. Odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy wydziałów Urzędu oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków. 4. Kontrole i koordynację działań Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków sprawuje Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich. 5. Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zobowiązany jest do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania spraw obywateli i przedkładania ich Burmistrzowi.
§ 2. 1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa KPA. 2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw. 3. Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg złożonych w czasie przyjęć interesantów przez Burmistrza.
§ 3. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
1. Udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy, wyjaśniania treści obowiązujących przepisów. 2. Rozstrzygania sprawy w miarę możliwości na miejscu, a w pozostałych przypadkach do określania terminu załatwiania. 3. Informowania zainteresowanych o stanie załatwienia sprawy. 4. Powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygania sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności. 5. Informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć. 6. Interesanci mają prawo uzyskać informację w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej lub telegraficznej.
|