2003-06-30
Organizacja działalności kontrolnej
Załącznik Nr 7 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.
Organizacja działalności kontrolnej
1. Celem kontroli jest ustalanie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidÅ‚owoÅ›ci, ustalanie osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidÅ‚owoÅ›ci oraz okreÅ›lenie sposobów naprawienia stwierdzonych nieprawidÅ‚owoÅ›ci i przeciwdziaÅ‚ania im w przyszÅ‚oÅ›ci. 2. W UrzÄ™dzie Miejskim przeprowadza siÄ™ nastÄ™pujÄ…ce rodzaje kontroli: · kompleksowe obejmujÄ…ce caÅ‚ość lub obszernÄ… część dziaÅ‚alnoÅ›ci poszczególnych komórek organizacyjnych, · problemowe obejmujÄ…ce wybrane zagadnienia lub zagadnienia z zakresu dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolowanej komórki lub stanowiska stanowiÄ…ce niewielki fragment jego dziaÅ‚alnoÅ›ci, · wstÄ™pne obejmujÄ…ce kontrolÄ™ zamierzeÅ„ i czynnoÅ›ci przed ich dokonaniem oraz stopieÅ„ przygotowania, · bieżące obejmujÄ…ce czynnoÅ›ci w toku, · sprawdzajÄ…ce (nastÄ™pne) majÄ…ce miejsce po dokonaniu okreÅ›lonych czynnoÅ›ci, w szczególnoÅ›ci majÄ…ce na celu ustalenie czy wyniki poprzedniej kontroli zostaÅ‚y uwzglÄ™dnione w toku postÄ™powania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska. 3. PostÄ™powanie kontrolne przeprowadza siÄ™ w sposób umożliwiajÄ…cy bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie dziaÅ‚alnoÅ›ci kontrolowanej komórki organizacyjnej UrzÄ™du bÄ…dź jednostki podlegÅ‚ej, rzetelne jego udokumentowanie i ocenÄ™ dziaÅ‚alnoÅ›ci. 4. Stan faktyczny ustala siÄ™ na podstawie dowodów zebranych w toku postÄ™powania kontrolnego. 5. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogÄ… być wykorzystane w szczególnoÅ›ci: dokumenty, wyniki oglÄ™dzin, zeznania Å›wiadków, opinie biegÅ‚ych oraz pisemne wyjaÅ›nienia i oÅ›wiadczenia kontrolowanych. 6. KontrolÄ™ w UrzÄ™dzie sprawujÄ…: · Burmistrz, Z-ca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik, kierownicy Wydziałów w stosunku do pracowników bezpoÅ›rednio podlegÅ‚ych, · Stanowisko Kontroli WewnÄ™trznej w zakresie przyznanych mu uprawnieÅ„. 7. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporzÄ…dza siÄ™ w terminie 7 dni od daty jej zakoÅ„czenia protokół pokontrolny. 8. Protokół pokontrolny powinien zawierać: · okreÅ›lenie kontrolowanej komórki UrzÄ™du, · imiÄ™ i nazwisko kontrolujÄ…cego, · daty rozpoczÄ™cia i zakoÅ„czenia czynnoÅ›ci kontrolnych, · okreÅ›lenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objÄ™tego kontrolÄ…, · imiÄ™ i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej, · przebieg i wyniki czynnoÅ›ci kontrolnych, a w szczególnoÅ›ci wnioski kontroli wskazujÄ…ce na stwierdzone nieprawidÅ‚owoÅ›ci, oraz wskazanie dowodów potwierdzajÄ…cych ustalenia zawarte w protokole, · datÄ™ i miejsce podpisania protokoÅ‚u, · podpisy kontrolujÄ…cego oraz kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej , lub notatkÄ™ o odmowie podpisania protokoÅ‚u z podaniem przyczyn odmowy, · wnioski oraz propozycje co do sposobu usuniÄ™cia stwierdzonych nieprawidÅ‚owoÅ›ci . 9. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Burmistrz. 10. W przypadku odmowy podpisania protokoÅ‚u przez kierownika kontrolowanej jednostki osoby te sÄ… zobowiÄ…zane do zÅ‚ożenia na rÄ™ce kontrolujÄ…cego w terminie 3 dni od daty odmowy pisemnego wyjaÅ›nienia jej przyczyn. 11. Protokół sporzÄ…dza siÄ™ w 3 egzemplarzach, które otrzymujÄ…: · kierownik kontrolowanej komórki organizacyjnej, · burmistrz, · kontrolujÄ…cy. 12. Z kontroli innych niż kompleksowe sporzÄ…dza siÄ™ notatkÄ™ sÅ‚użbowÄ… zawierajÄ…cÄ… odpowiednio elementy przewidziane do protokoÅ‚u pokontrolnego. 13. Burmistrz może polecić sporzÄ…dzenie protokoÅ‚u pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowa.
|