Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2006-03-29
Protokół nr 12/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 20.12. 2005 roku Posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 20.12. 2005 roku w sali siedzibie Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Placówek Oświatowych w Rogoźnie przy ul. Krótkiej 7. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.30. W posiedzeniu Komisji brali udział członkowie Komisji: 1. Feliks Kaczmarek 2. Krzysztof Ostrowski 3. Andrzej Pierwoła 4. Jerzy Stachowiak 5. Janusz Piechowiak

Ponadto w  posiedzeniu Komisji uczestniczyli zaproszeni: Wiktor Jaworski - dyrektor ZEAPO , Maria Lijewska - Główny ksiÄ™gowy ZEAPO

Tematami posiedzenia Komisji zgodnie z planem pracy Komisji na rok 2005 były:

  1. Kontrola bieżąca dziaÅ‚alnoÅ›ci finansowej ZEAPO  w roku 2005
  2. Przygotowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006 rok

RealizujÄ…c pierwszy punkt programu posiedzenia czÅ‚onkowie Komisji najpierw zapoznali siÄ™ z wystÄ…pieniem dyr. ZEAPO, który zreferowaÅ‚ czÅ‚onkom Komisji przygotowanÄ… na sesjÄ™ grudniowÄ… propozycjÄ™ zmian w budżecie gminy na rok 2005 w zwiÄ…zku z zaistniaÅ‚Ä… w ZEAPO sytuacjÄ… po zmianach budżetowych w wydatkach oÅ›wiatowych przyjÄ™tych na sesji listopadowej.  W wyniku dokonanych w listopadzie zmian akceptowanych przez ZEAPO okazaÅ‚o siÄ™, że dla zamkniÄ™cia roku 2005 zabrakÅ‚o w planie Å›rodków na wynagrodzenia dla pracowników obsÅ‚ugi za ostatni miesiÄ…c roku 2005. Dodatkowych wyjaÅ›nieÅ„ w tym temacie na pytania czÅ‚onków Komisji udzielaÅ‚a także Główny KsiÄ™gowy ZEAPO.  WedÅ‚ug wyjaÅ›nieÅ„ przedstawionych Komisji, sytuacja wynikÅ‚a z bÅ‚Ä™dów Głównego KsiÄ™gowego ZEAPO, popeÅ‚nionych przy bilansowaniu Å›rodków do przygotowywanej zmiany budżetowej na sesjÄ™ listopadowÄ…. W czasie dyskusji  jaka wywiÄ…zaÅ‚a siÄ™ w zwiÄ…zku z tym problemem nie wszyscy czÅ‚onkowie Komisji Rewizyjnej zgodzili siÄ™ z tym zdaniem uważajÄ…c, że nie powinno do tego dojść, gdyby dyrektorzy szkół bardziej byli zaangażowani w realizacjÄ™ posiadanych budżetów.  KoÅ„czÄ…c temat dyr. ZEAPO przedstawiÅ‚ Komisji przygotowany projekt zmian do  uchwaÅ‚y budżetowej roku 2005 i zapewniÅ‚, że proponowane zmiany nie spowodujÄ… koniecznoÅ›ci zwiÄ™kszenia wydatków na oÅ›wiatÄ™ z budżetu gminy w roku 2005. CzÅ‚onkowie Komisji zgodnie przychylili siÄ™ do tych propozycji.

RealizujÄ…c w dalszej części posiedzenia temat wiodÄ…cy dotyczÄ…cy dziaÅ‚alnoÅ›ci finansowej ZEAPO w roku 2005 czÅ‚onków Komisji interesowaÅ‚y miÄ™dzy innymi  nastÄ™pujÄ…ce zagadnienia:

 

1. Radny Ostrowski:

a/ czy zeszÅ‚oroczne spotkanie radnych w SP 3 spowodowaÅ‚o zmniejszenie w roku 2005 iloÅ›ci nadgodzin  w szkoÅ‚ach? OdpowiadajÄ…c na to pytanie GÅ‚. KsiÄ™gowy ZEAPO stwierdziÅ‚a, że oszczÄ™dnoÅ›ci z tego tytuÅ‚u sÄ… obecnie znaczne co znajduje odbicie w funduszu pÅ‚ac i pochodnych.. Dyr. ZEAPO dodaÅ‚, że oszczÄ™dnoÅ›ci  w funduszu pÅ‚ac wynikajÄ… także miÄ™dzy innymi z tego, że pracuje w szkoÅ‚ach wiÄ™cej nauczycieli niżej wykwalifikowanych.

 

b/  czy w szkoÅ‚ach tworzone sÄ… nowe oddziaÅ‚y z mniejszÄ… iloÅ›ciÄ… uczniów i czy prawdÄ… jest , że w przedszkolu przy ul. Seminarialnej pobierane sÄ… od rodziców dzieci dodatkowe opÅ‚aty w wysokoÅ›ci 30 zÅ‚/ m-c o czym donosiÅ‚a prasa?

Dyr. ZEAPO stwierdził, że nie występuje problem nowych oddziałów natomiast drugi problem postawiony w pytaniu jest dla niego nowym tematem, na który będzie mógł odpowiedzieć dopiero po zapoznaniu się z nim.

c/ czy dzieci z przedszkoli korzystają na dożywianie z pieniędzy przeznaczonych na ten cel w wydatkach GOPS?

Odpowiadając na to pytanie zarówno Dyr. jak i Gł. Księgowy jednoznacznie powiedzieli, że tak.

d/ jak rozwiÄ…zywany jest w szkoÅ‚ach  problem nauczania indywidualnego i specjalnego?

Dyr. ZEAPO odpowiedziaÅ‚ , że za nauczanie indywidualne odpowiada dyr. szkoÅ‚y na terenie dziaÅ‚ania której dziecko mieszka i nie wystÄ™pujÄ… tutaj wiÄ™ksze problemy. Natomiast  w przypadku nauczania specjalnego, gdy bÄ™dzie wystÄ™powaÅ‚a tendencja wzrostowa to problem można rozwiÄ…zać poprzez kierowanie dzieci do jednej ukierunkowanej  placówki.

e/ czy wymiana okien w SP 3 zakończy się już czy problem nadal będzie występował?

W odpowiedzi usłyszał, że zakupionych i wymienionych zostanie jeszcze 5 okien i to rozwiąże temat jeśli chodzi o wymianę okien po stronie zachodniej budynku natomiast do wymiany pozostaną jeszcze okna w stołówce.

 

2. radny Piechowiak:

a/ interesował się wymianą okien w SP Parkowo, remontami CO, wymianą i rozbudową kaloryferów w tej szkole.

 

3. radny Kaczmarek

a/ interesowaÅ‚ siÄ™, skÄ…d wynikÅ‚y poczÄ…tkowo tak wysokie planowane na rok 2005 wydatki na pÅ‚ace? 

Odpowiadając dyr. ZEAPO stwierdził, że planowane było odejście 18 osób na emeryturę, ale później plany uległy zmianom.

b/ jak wyglÄ…da porównanie subwencji oÅ›wiatowej  roku 2005 z planowanÄ… na rok 2006 i dalej jak ma siÄ™ planowane wykonanie wydatków oÅ›wiatowych  roku 2005  z planowanymi wydatkami na oÅ›wiatÄ™ na rok 2006?

GÅ‚. KsiÄ™gowy stwierdziÅ‚a, że subwencja oÅ›wiatowa na rok 2005 wynosi 7.844.217,00 zÅ‚ a planowana na rok 2006 – 7.927.073,00 zÅ‚ przy zmniejszonej o 2 iloÅ›ci oddziałów. Natomiast Å‚Ä…cznie  w roku 2005 plan wydatków na oÅ›wiatÄ™ po zmianach  wynosi w dziale 801 – 11.986.581 zÅ‚ a w dziale 854 – 825.406 zÅ‚,  zaÅ› na rok 2006 na wydatki w dziale 801 zaplanowano 12.790.932 zÅ‚ i w dziale 854 zaplanowano kwotÄ™ – 737.310 zÅ‚.  Zdaniem radnego planowane na rok 2006 wydatki te sÄ… zbyt wysokie. Dyr. zaÅ› oponowaÅ‚ tÅ‚umaczÄ…c, że przewiduje siÄ™ np. 11% wzrost kosztów energii elektrycznej.

c/ czy w roku 2005 były w ZEAPO przeprowadzane kontrole zewnętrzne dotyczące finansów?

Odp. ZUS kontrolował w roku 2005 SP2 i SP3, ale protokół z tej kontroli jeszcze do ZEAPO nie dotarł. Zaś gmina kontrolowała płace, ale także brak jeszcze protokołu z tej kontroli.

 

4.radny Stachowiak zapytał jak wygląda w roku 2006 sprawa konkursów na dyr. szkół ?

W odpowiedzi usłyszał, że w roku 2006 konkursy winny objąć dyr. SP2, SP3 i SP Pruśce.

 

Po tej części Komisja przystąpiła do kontroli udostępnionej jej na miejscu źródłowej dokumentacji finansowej za rok 2005.

W czasie tej kontroli nie stwierdzono większych uchybień jednak niektórzy członkowie Komisji zwrócili uwagę:

-  na dokonywane w roku 2005  przez podlegÅ‚e gminie placówki oÅ›wiatowe – przedszkola zakupy u radnych, w tym u czÅ‚onka Komisji, dotyczÄ…ce miÄ™dzy innymi zakupów jaj, marchwi i ziemniaków, co nie powinno mieć miejsca. DotyczyÅ‚o to miÄ™dzy innymi dowodów finansowych nr 36/14, 36/20, 58/20, 46/5, 31/9, 693/23, 685/3.

- korektorowanie poz. 47 dowodu finansowego 725/2 za m-c listopad.

- wydatki na telefony w poszczególnych placówkach np. faktura FP004184607/001/05 z 17.01.05 wg której zapÅ‚acono za używanie telefonów w SP2 – 350,80 zÅ‚, SP3 – 372,88 zÅ‚, SP Budziszewko – 137,00 zÅ‚, SP GoÅ›ciejewo 350,58 zÅ‚, SP PruÅ›ce 113,35 zÅ‚, Gimnazjum nr 1 – 468,40 zÅ‚.  

Poza jednym przypadkiem korektorowania żaden radny nie zgłosił uwag ani zastrzeżeń co do prawidłowości prowadzenia dokumentacji.

 

Przystępując do realizacji drugiego punktu posiedzenia Komisji jej przewodniczący przedstawił Członkom Komisji przygotowany projekt planu pracy Komisji na rok 2006

Wg przygotowanego projektu Komisja w poszczególnych miesiącach ma się zając:

1. styczeń:

a/ kontrolą wykonania dochodów podatkowych gminy za rok 2005 i dokonanych umorzeń podatków w roku 2005

b/ kontrolą realizacji zaleceń kontroli zewnętrznych

2. luty:

a/ kontrola dochodów i wydatków GFOŚiGW za rok 2005

b/ kontrola umów dotacyjnych i rozliczeń przyznanych dotacji z budżetu gminy za rok 2005

c/ kontrola wykonania dochodów i wydatków GKRPA za rok 2005

3. marzec:

a/ ocena sprawozdań finansowych jednostek budżetowych za rok 2005 z możliwą kontrolą finansową wybranej jednostki

b/ kontrola wykonania budżetu za rok 2005

4. kwiecień:

a/ kontrola wykonania budżetu za rok 2005 c.d.

b/ przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium

5. maj:

a/ kontrola finansowa   wydatków bieżących szkół, przedszkoli i ZEAPO w roku 2006

6. czerwiec:

a/ kontrola wykorzystania dotacji przez RCK

b/ kontrola bieżących wydatków finansowych GOPS

7. lipiec – przerwa wakacyjna

8. sierpień:

a/ analiza wykonania budżetu gminy za I półrocze 2006

9. wrzesień:

a/ podsumowanie pracy Komisji Rewizyjnej

Przedstawiony przez Przewodniczącego Komisji Plan pracy został przyjęty jednogłośnie bez uwag i w tej wersji zostanie przedstawiony do zatwierdzenia Wysokiej Radzie.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668559 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP