Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2006-03-29
Protokół nr 11/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 15.11. 2005 roku Posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 15.11. 2005 roku w sali siedzibie Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Placówek Oświatowych w Rogoźnie przy ul. Krótkiej 7. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.30. W posiedzeniu Komisji brali udział członkowie Komisji: 1. Feliks Kaczmarek 2. Krzysztof Ostrowski 3. Andrzej Pierwoła 4. Jerzy Stachowiak 5. Janusz Piechowiak

Ponadto w  posiedzeniu Komisji uczestniczyli zaproszeni: Wiktor Jaworski - dyrektor ZEAPO , Barbara GruszczyÅ„ska – dyrektor SP 3 i Maria Lijewska - Główny ksiÄ™gowy ZEAPO oraz BogusÅ‚aw Janus – Burmistrz ( nie byÅ‚ obecny przez caÅ‚y czas posiedzenia ).

Posiedzenie Komisji rozpoczÄ…Å‚ jej przewodniczÄ…cy radny Feliks  Kaczmarek,  który powitaÅ‚ przybyÅ‚ych na posiedzenie Komisji a nastÄ™pnie   przedstawiÅ‚ temat posiedzenia tj. „ Kontrola finansowa wybranej szkoÅ‚y lub przedszkola ”. PoinformowaÅ‚, że wybrano do kontroli SzkoÅ‚Ä™ PodstawowÄ… nr 3 stÄ…d obecność na Komisji Pani Dyrektor tej szkoly.

Na wstępie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował członków Komisji, iż przygotowując posiedzenie Komisji pismem BR.31-0065 R-27/2005 poprosił Burmistrza Gminy o przygotowanie zestawień i materiałów analitycznych oraz o dostarczenie na posiedzenie Komisji źródłowej dokumentacji finansowo-księgowej dotyczącej tej placówki oświatowej. Ze względu na objętość materiałów posiedzenie Komisji zaplanowane zostało w siedzibie ZEAPO.

Na początku posiedzenia wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej otrzymali następujące materiały :

  1. Sprawozdanie Rb-27S na dzień 31 października 2005,
  2. Sprawozdanie BR-28S na dzień 31 października 2005,
  3. Zestawienie faktur za remont i zakup materiałów do remontów od 01.01.2005 do 31.10.2005,
  4. Wykaz umów zawartych na wynajem pomieszczeń garażowych przy SP3,
  5. Zestawienie wpływów finansowych z tytułu dzierżaw, wynajmu pomieszczeń i innych,
  6. Informację o wypłaconych nagrodach z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
  7. Tabele kalkulacyjne zatrudnienia i funduszu płac SP 3 i świetlicy SP3
  8. Zestawienie kosztów funkcjonowania stołówki za okres 0d 01.01.do 31.10.2005-12-04
  9. Zestawienia dzienne iloÅ›ci wydanych posiÅ‚ków  wraz z ich  kosztami za miesiÄ…ce I-X. 2005 roku.

 

Po wstÄ™pnej analizie materiałów przez czÅ‚onków Komisji  przystÄ…piono do zadawania pytaÅ„.

1. radny Ostrowski zwróciÅ‚ uwagÄ™ na niespójnoÅ›ci miÄ™dzy wykazem zawartych umów na garaże a zestawieniem wpÅ‚ywów miesiÄ™cznych z tytuÅ‚u tych umów. Wg wykazu miesiÄ™czny czynsz za garaże wynosi 305 zÅ‚ natomiast wpÅ‚ywy np. za I.2005 sÄ… niższe. Jego uwagi dotyczyÅ‚y braku przejrzystoÅ›ci przygotowanych materiałów w tym zakresie. Zainteresowany byÅ‚ także zasadami wynajmu sali gimnastycznej  i innych pomieszczeÅ„ w szkole.

Dyr. SP3 wyjaÅ›niÅ‚a, że czynsze za garaże nie sÄ… pÅ‚acone równomiernie comiesiÄ™cznie  jednak w skali roku  sÄ… zapÅ‚acone. Sala gimnastyczna nie jest wynajmowana odpÅ‚atnie natomiast nieodpÅ‚atnie korzystajÄ… z niej czÅ‚onkowie Klubu WeÅ‚na, Kaszelki i nauczyciele. Do miesiÄ…ca lutego 2005 wynajmowana byÅ‚a klasa , ale od tego czasu już nie wynajmuje siÄ™ klas.. Sklepik jest wydzierżawiony za 30 zÅ‚ na m-c.

2. radny Piechowiak – zapytaÅ‚ za co pobierany jest czynsz?

Pani dyr. odpowiedziała , że wpływy za czynsz dotyczą mieszkania . Wysokość czynszu wynosi miesięcznie 472 zł.

3. radny Stachowiak – zwróciÅ‚ uwagÄ™ na brak szczegółowego zestawienia wpÅ‚ywów z tytuÅ‚u najmu i dzierżaw. CzÅ‚onkowie Komisji podzielili uwagÄ™ radnego. Komisja wnioskuje o przygotowanie szczegółowego rozliczenia wpÅ‚ywów z tytuÅ‚u najmu i dzierżaw na posiedzenie Komisji w miesiÄ…cu grudniu.

4. radny Kaczmarek  - zapytaÅ‚ czy nie ma przypadku zapomnianej i niezapÅ‚aconej faktury jak to miaÅ‚o miejsce przy zeszÅ‚orocznej kontroli ZEAPO?

Pani dyr. odpowiedziała, że takiego przypadku w tym roku nie ma.

5.radny Ostrowski- czy w wykazanej kwocie wymiany okien ujęto także koszty montażu i parapetów? Jaki procent okien wymieniono w szkole i jakie są przybliżone koszty dokończenia wymiany?

Odp. Pani dyr. powiedziała, że koszty ujęto w całości natomiast a do zakończenia wymiany okien w szkole niezbędna jest jeszcze kwota około 82.000 zł.

6.radny Pierwoła zapytał jak wygląda dach, czy konieczny jest remont oraz co z płotem szkolnym?

Pani dyr. odpowiedziała, że jest lekki zaciek na łączeniu ścian z mieszkaniem i jeszcze w jednym miejscu, ale remont dachu nie jest potrzebny a jedynie powtórne usunięcie nieszczelności na łączeniach. Jednocześnie poinformowała Komisję, że sprawcy niszczenia płotu zostali ujęci.

7. radny Stachowiak zwrócił uwagę na dość duże środki wykorzystane na remonty pytając jednocześnie czy poza środkami z budżetu wykorzystano na remonty także środki finansowe pozabudżetowe.

Dyr. SP 3 odpowiedziała, że poza środkami budżetowymi na remonty wykorzystano także środki Rady Rodziców a poza tym część prac remontowych wykonywana była także w czynie społecznym którego kosztów nie wyceniano.

8. radny Kaczmarek – zapytaÅ‚ jak wyglÄ…da sprawa wydawania przez stołówkÄ™ szkolnÄ… posiÅ‚ków osobom spoza szkoÅ‚y i czy szkoÅ‚a korzysta z mleka z ARR?

Dyr.SP3 odpowiedziała , że ze stołówki korzystają osoby stałe , nauczyciele , emeryci i tylko kilka osób obcych, ale ich ilość wraz ze wzrostem odpłatności za obiad maleje. Szkoła korzystała z możliwości pozyskania mleka z dopłatami ARR w ubiegłym roku dla około 300 osób, ale obecnie nie korzysta ze względu na brak możliwości przechowywania i nieterminowe dostawy realizowane z mleczarni w Czarnkowie. Litr mleka kosztował 80 gr. a odpłatność wynosiła 30 gr.

9. radny Ostrowski – zapytaÅ‚ jak szkoÅ‚a realizuje zalecenia kontroli zewnÄ™trznych i czy wymieniono okna w stołówce oraz czy wydawane sÄ… obiady  dofinansowywane przez GOPS?

Pani dyr. odpowiedziaÅ‚a, że głównie realizuje zalecenia sanepidu a ponadto robi siÄ™ inne przystosowujÄ…ce do wymogów HACCAP.  Wymiany okien w stołówce nie dokonano, najpierw wymienia siÄ™ okna w klasach ze wzglÄ™du na bezpieczeÅ„stwo dzieci. Aktualnie stołówka wydaje także obiady dofinansowywane przez GOPS.

10.radny PierwoÅ‚a – interesowaÅ‚ siÄ™ iloÅ›ciÄ… pracowników administracyjnych stołówki i ich odzieżą ochronnÄ….

Udzielając odpowiedzi P.dyr. powiedziała, że etatowo jest zatrudnionych 0,6 etatu a osobie tej wypłaca się ekwiwalent za używanie własnej odzieży.

11. radny Ostrowski – zapytaÅ‚ o zasady wypÅ‚aty Å›rodków z funduszu socjalnego pracownikom szkoÅ‚y nie bÄ™dÄ…cym nauczycielami.

Pani dyr. wyjaśniła , że wszystkich pracowników szkoły obowiązuje jeden regulamin korzystania ze środków tego funduszu. Zasady podziału oparte są na zasadzie dochodowości.

12. radny Kaczmarek:

a/ interesowaÅ‚ siÄ™ kiedy uprawomocniÅ‚a siÄ™ UchwaÅ‚a Rady Miejskiej w sprawie wypÅ‚at nagród  

    nauczycielom a kiedy dokonano pierwszych wypÅ‚at z tego tytuÅ‚u oraz komu wypÅ‚acono

    nagrody z puli dzielonej przez Burmistrza?

   OdpowiadajÄ…c na pytanie Dyr. ZEAPO powiedziaÅ‚, że UchwaÅ‚a uprawomocniÅ‚a siÄ™ 11

   października zaÅ› wypÅ‚aty nagród dokonano 13 października. Z puli Burmistrza nagrody  

   otrzymali dyrektor i jego zastÄ™pcy. Na dodatkowe pytania w tym temacie zadane przez

   radnych Ostrowskiego i Stachowiaka dotyczÄ…ce wysokoÅ›ci tych nagród i ich akceptacji

   przez ZwiÄ…zki Zawodowe oraz w sprawie ewentualnych nagród kuratora czy ministra. Pani

   dyr. SP 3 odpowiedziaÅ‚a, że nagrody Burmistrza byÅ‚y w wysokoÅ›ci 1600,- i 2X po 900,- zÅ‚

   natomiast nagrody z puli dyrektora wypÅ‚acono w maksymalnej kwocie 850 zÅ‚  a minimalnej

   450 zÅ‚. Wszystkie byÅ‚y zaakceptowane przez ZZ. Na 49 nauczycieli nagrody wypÅ‚acono 20

   nauczycielom. Dyr. ZEAPO zaÅ› wyjaÅ›niÅ‚, że w gminie nie byÅ‚o przypadku nagród od

   Ministra, zaÅ› zamiast nagród finansowych od kuratora byÅ‚y odznaczenia.

b/ zapytaÅ‚ czy szkoÅ‚a w bieżącym roku realizowaÅ‚a zakupy czy zlecaÅ‚a prace w ramach   

   przetargów wg procedur zamówieÅ„ publicznych ?

   Dyr. SP 3 odpowiedziaÅ‚a, że w bieżącym roku nie realizowano takich zamówieÅ„.

13. radny Ostrowski – zapytaÅ‚ czy Å›rodki finansowe przeznaczone w budżecie na pokrycie kosztów energii wystarczÄ… szkole w bieżącym roku ?

Dyr. SP 3 odpowiedziała, że ze względu na oszczędności uzyskane poprzez dokonaną wymianę okien do końca roku wystarczą szkole środki finansowe przeznaczone w budżecie na pokrycie kosztów energii.

Po wyczerpaniu pytań radnych członkowie Komisji zajęli się kontrolą dokumentacji finansowo-księgowej. Żaden z radnych nie zgłosił uwag ani zastrzeżeń co do prawidłowości prowadzenia dokumentacji.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668590_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP