2006-03-29
Protokół nr 11/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie
odbytego w dniu 15.11. 2005 roku
Posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 15.11. 2005 roku w sali siedzibie Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Placówek Oświatowych w Rogoźnie przy ul. Krótkiej 7. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.30.
W posiedzeniu Komisji brali udział członkowie Komisji:
1. Feliks Kaczmarek
2. Krzysztof Ostrowski
3. Andrzej Pierwoła
4. Jerzy Stachowiak
5. Janusz Piechowiak
Ponadto w posiedzeniu Komisji uczestniczyli zaproszeni: Wiktor Jaworski - dyrektor ZEAPO , Barbara GruszczyÅ„ska – dyrektor SP 3 i Maria Lijewska - Główny ksiÄ™gowy ZEAPO oraz BogusÅ‚aw Janus – Burmistrz ( nie byÅ‚ obecny przez caÅ‚y czas posiedzenia ).
Posiedzenie Komisji rozpoczÄ…Å‚ jej przewodniczÄ…cy radny Feliks Kaczmarek, który powitaÅ‚ przybyÅ‚ych na posiedzenie Komisji a nastÄ™pnie przedstawiÅ‚ temat posiedzenia tj. „ Kontrola finansowa wybranej szkoÅ‚y lub przedszkola ”. PoinformowaÅ‚, że wybrano do kontroli SzkoÅ‚Ä™ PodstawowÄ… nr 3 stÄ…d obecność na Komisji Pani Dyrektor tej szkoly.
Na wstępie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował członków Komisji, iż przygotowując posiedzenie Komisji pismem BR.31-0065 R-27/2005 poprosił Burmistrza Gminy o przygotowanie zestawień i materiałów analitycznych oraz o dostarczenie na posiedzenie Komisji źródłowej dokumentacji finansowo-księgowej dotyczącej tej placówki oświatowej. Ze względu na objętość materiałów posiedzenie Komisji zaplanowane zostało w siedzibie ZEAPO.
Na początku posiedzenia wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej otrzymali następujące materiały :
- Sprawozdanie Rb-27S na dzień 31 października 2005,
- Sprawozdanie BR-28S na dzień 31 października 2005,
- Zestawienie faktur za remont i zakup materiałów do remontów od 01.01.2005 do 31.10.2005,
- Wykaz umów zawartych na wynajem pomieszczeń garażowych przy SP3,
- Zestawienie wpływów finansowych z tytułu dzierżaw, wynajmu pomieszczeń i innych,
- Informację o wypłaconych nagrodach z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
- Tabele kalkulacyjne zatrudnienia i funduszu płac SP 3 i świetlicy SP3
- Zestawienie kosztów funkcjonowania stołówki za okres 0d 01.01.do 31.10.2005-12-04
- Zestawienia dzienne ilości wydanych posiłków wraz z ich kosztami za miesiące I-X. 2005 roku.
Po wstępnej analizie materiałów przez członków Komisji przystąpiono do zadawania pytań.
1. radny Ostrowski zwrócił uwagę na niespójności między wykazem zawartych umów na garaże a zestawieniem wpływów miesięcznych z tytułu tych umów. Wg wykazu miesięczny czynsz za garaże wynosi 305 zł natomiast wpływy np. za I.2005 są niższe. Jego uwagi dotyczyły braku przejrzystości przygotowanych materiałów w tym zakresie. Zainteresowany był także zasadami wynajmu sali gimnastycznej i innych pomieszczeń w szkole.
Dyr. SP3 wyjaśniła, że czynsze za garaże nie są płacone równomiernie comiesięcznie jednak w skali roku są zapłacone. Sala gimnastyczna nie jest wynajmowana odpłatnie natomiast nieodpłatnie korzystają z niej członkowie Klubu Wełna, Kaszelki i nauczyciele. Do miesiąca lutego 2005 wynajmowana była klasa , ale od tego czasu już nie wynajmuje się klas.. Sklepik jest wydzierżawiony za 30 zł na m-c.
2. radny Piechowiak – zapytaÅ‚ za co pobierany jest czynsz?
Pani dyr. odpowiedziała , że wpływy za czynsz dotyczą mieszkania . Wysokość czynszu wynosi miesięcznie 472 zł.
3. radny Stachowiak – zwróciÅ‚ uwagÄ™ na brak szczegółowego zestawienia wpÅ‚ywów z tytuÅ‚u najmu i dzierżaw. CzÅ‚onkowie Komisji podzielili uwagÄ™ radnego. Komisja wnioskuje o przygotowanie szczegółowego rozliczenia wpÅ‚ywów z tytuÅ‚u najmu i dzierżaw na posiedzenie Komisji w miesiÄ…cu grudniu.
4. radny Kaczmarek - zapytał czy nie ma przypadku zapomnianej i niezapłaconej faktury jak to miało miejsce przy zeszłorocznej kontroli ZEAPO?
Pani dyr. odpowiedziała, że takiego przypadku w tym roku nie ma.
5.radny Ostrowski- czy w wykazanej kwocie wymiany okien ujęto także koszty montażu i parapetów? Jaki procent okien wymieniono w szkole i jakie są przybliżone koszty dokończenia wymiany?
Odp. Pani dyr. powiedziała, że koszty ujęto w całości natomiast a do zakończenia wymiany okien w szkole niezbędna jest jeszcze kwota około 82.000 zł.
6.radny Pierwoła zapytał jak wygląda dach, czy konieczny jest remont oraz co z płotem szkolnym?
Pani dyr. odpowiedziała, że jest lekki zaciek na łączeniu ścian z mieszkaniem i jeszcze w jednym miejscu, ale remont dachu nie jest potrzebny a jedynie powtórne usunięcie nieszczelności na łączeniach. Jednocześnie poinformowała Komisję, że sprawcy niszczenia płotu zostali ujęci.
7. radny Stachowiak zwrócił uwagę na dość duże środki wykorzystane na remonty pytając jednocześnie czy poza środkami z budżetu wykorzystano na remonty także środki finansowe pozabudżetowe.
Dyr. SP 3 odpowiedziała, że poza środkami budżetowymi na remonty wykorzystano także środki Rady Rodziców a poza tym część prac remontowych wykonywana była także w czynie społecznym którego kosztów nie wyceniano.
8. radny Kaczmarek – zapytaÅ‚ jak wyglÄ…da sprawa wydawania przez stołówkÄ™ szkolnÄ… posiÅ‚ków osobom spoza szkoÅ‚y i czy szkoÅ‚a korzysta z mleka z ARR?
Dyr.SP3 odpowiedziała , że ze stołówki korzystają osoby stałe , nauczyciele , emeryci i tylko kilka osób obcych, ale ich ilość wraz ze wzrostem odpłatności za obiad maleje. Szkoła korzystała z możliwości pozyskania mleka z dopłatami ARR w ubiegłym roku dla około 300 osób, ale obecnie nie korzysta ze względu na brak możliwości przechowywania i nieterminowe dostawy realizowane z mleczarni w Czarnkowie. Litr mleka kosztował 80 gr. a odpłatność wynosiła 30 gr.
9. radny Ostrowski – zapytaÅ‚ jak szkoÅ‚a realizuje zalecenia kontroli zewnÄ™trznych i czy wymieniono okna w stołówce oraz czy wydawane sÄ… obiady dofinansowywane przez GOPS?
Pani dyr. odpowiedziała, że głównie realizuje zalecenia sanepidu a ponadto robi się inne przystosowujące do wymogów HACCAP. Wymiany okien w stołówce nie dokonano, najpierw wymienia się okna w klasach ze względu na bezpieczeństwo dzieci. Aktualnie stołówka wydaje także obiady dofinansowywane przez GOPS.
10.radny PierwoÅ‚a – interesowaÅ‚ siÄ™ iloÅ›ciÄ… pracowników administracyjnych stołówki i ich odzieżą ochronnÄ….
Udzielając odpowiedzi P.dyr. powiedziała, że etatowo jest zatrudnionych 0,6 etatu a osobie tej wypłaca się ekwiwalent za używanie własnej odzieży.
11. radny Ostrowski – zapytaÅ‚ o zasady wypÅ‚aty Å›rodków z funduszu socjalnego pracownikom szkoÅ‚y nie bÄ™dÄ…cym nauczycielami.
Pani dyr. wyjaśniła , że wszystkich pracowników szkoły obowiązuje jeden regulamin korzystania ze środków tego funduszu. Zasady podziału oparte są na zasadzie dochodowości.
12. radny Kaczmarek:
a/ interesował się kiedy uprawomocniła się Uchwała Rady Miejskiej w sprawie wypłat nagród
nauczycielom a kiedy dokonano pierwszych wypłat z tego tytułu oraz komu wypłacono
nagrody z puli dzielonej przez Burmistrza?
Odpowiadając na pytanie Dyr. ZEAPO powiedział, że Uchwała uprawomocniła się 11
października zaś wypłaty nagród dokonano 13 października. Z puli Burmistrza nagrody
otrzymali dyrektor i jego zastępcy. Na dodatkowe pytania w tym temacie zadane przez
radnych Ostrowskiego i Stachowiaka dotyczące wysokości tych nagród i ich akceptacji
przez Związki Zawodowe oraz w sprawie ewentualnych nagród kuratora czy ministra. Pani
dyr. SP 3 odpowiedziała, że nagrody Burmistrza były w wysokości 1600,- i 2X po 900,- zł
natomiast nagrody z puli dyrektora wypłacono w maksymalnej kwocie 850 zł a minimalnej
450 zł. Wszystkie były zaakceptowane przez ZZ. Na 49 nauczycieli nagrody wypłacono 20
nauczycielom. Dyr. ZEAPO zaś wyjaśnił, że w gminie nie było przypadku nagród od
Ministra, zaś zamiast nagród finansowych od kuratora były odznaczenia.
b/ zapytał czy szkoła w bieżącym roku realizowała zakupy czy zlecała prace w ramach
przetargów wg procedur zamówień publicznych ?
Dyr. SP 3 odpowiedziała, że w bieżącym roku nie realizowano takich zamówień.
13. radny Ostrowski – zapytaÅ‚ czy Å›rodki finansowe przeznaczone w budżecie na pokrycie kosztów energii wystarczÄ… szkole w bieżącym roku ?
Dyr. SP 3 odpowiedziała, że ze względu na oszczędności uzyskane poprzez dokonaną wymianę okien do końca roku wystarczą szkole środki finansowe przeznaczone w budżecie na pokrycie kosztów energii.
Po wyczerpaniu pytań radnych członkowie Komisji zajęli się kontrolą dokumentacji finansowo-księgowej. Żaden z radnych nie zgłosił uwag ani zastrzeżeń co do prawidłowości prowadzenia dokumentacji.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
|