Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2005-09-07
Protokół nr 8/2005
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 22.08. 2005 roku Posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 22.08. 2005 roku w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.30. W posiedzeniu Komisji brali udział członkowie Komisji:

 

  1. Feliks Kaczmarek 
  2. Krzysztof Ostrowski
  3. Andrzej Pierwoła
  4. Jerzy Stachowiak

Ponadto w  posiedzeniu Komisji uczestniczyli zaproszeni: Pan StanisÅ‚aw SÅ‚odowy,  PrzewodniczÄ…cy Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski, Burmistrz Rogoźna Pan BogusÅ‚aw Janus i Skarbnik Gminy Pani Jadwiga Pijanowska oraz Pani ...............  - redaktor Gazety Powiatowej. .

 

Posiedzenie Komisji rozpoczÄ…Å‚ radny Feliks  Kaczmarek PrzewodniczÄ…cy Komisji Rewizyjnej,  który powitaÅ‚ przybyÅ‚ych na posiedzenie Komisji goÅ›ci a nastÄ™pnie   przedstawiÅ‚ główny temat posiedzenia tj. „ Analiza wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2005 roku ” i zaproponowaÅ‚ poszerzenie porzÄ…dku obrad Komisji  o rozpatrzenie na posiedzeniu dwóch skarg na dziaÅ‚alność Burmistrza  przesÅ‚anych do Komisji Rewizyjnej  przez PrzewodniczÄ…cego Rady Miejskiej tj.

-         skargi  zÅ‚ożonej przez Pana StanisÅ‚awa SÅ‚odowego

-         skargi zÅ‚ożonej przez RadÄ™ Osiedla Nienawiszcz I

Członkowie Komisji zaproponowany porządek przyjęli jednogłośnie.

Realizację porządku obrad rozpoczęto od rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza złożonej przez Pana Stanisława Słodowego zam. w Rogoźnie.

PrzewodniczÄ…cy Komisji Rewizyjnej odczytaÅ‚ treść zÅ‚ożonej skargi a nastÄ™pnie oddaÅ‚ gÅ‚os Panu SÅ‚odowemu, który potwierdziÅ‚ naruszenie przez Inwestora kanalizacji sanitarnej w Rogoźnie jego prawa wÅ‚asnoÅ›ci bez jego zgody zakopujÄ…c na dziaÅ‚ce rurÄ™ kanalizacji sanitarnej . StwierdziÅ‚, że w momencie sprzedaży dziaÅ‚ki ani przez wejÅ›ciem na jego teren z pracami budowlanymi nie poinformowano go o zamierzeniach inwestycyjnych Gminy dotyczÄ…cych obszaru tej dziaÅ‚ki. StwierdziÅ‚ także, że   Pan Burmistrz  chciaÅ‚ go przeprosić za ten incydent, ale tego nie zrobiÅ‚. 

OdpowiadajÄ…c na zarzuty Burmistrz Rogoźna  potwierdziÅ‚, że dziaÅ‚ka stanowi wÅ‚asność Pana SÅ‚odowego nabytÄ… w drodze przetargu  i że na tej dziaÅ‚ce Gmina jako inwestor  wybudowaÅ‚a  odcinek kanalizacji sanitarnej  bez wczeÅ›niejszego poinformowania Pana SÅ‚odowego.

Brak informacji tÅ‚umaczyÅ‚ majÄ…cym siÄ™ odbyć spotkaniem mieszkaÅ„ców , na które także zaproszono Pana SÅ‚odowego. ZaznaczyÅ‚ jednak, że Pan SÅ‚odowy w spotkaniu tym nie uczestniczyÅ‚. A także poinformowaÅ‚ KomisjÄ™, że Pan SÅ‚odowy uczestniczÄ…c, już po zakopaniu przez WykonawcÄ™ inwestycji rury na jego dziaÅ‚ce , w spotkaniu  w terenie z Burmistrzem i przedstawicielami Wykonawstwa inwestycji zagroziÅ‚ wykopaniem tej rury. Pan SÅ‚odowy poinformowaÅ‚ w tym momencie KomisjÄ™, że spotkanie to nie zmierzaÅ‚o do ugodowego rozwiÄ…zania konfliktu a wrÄ™cz Inspektor nadzoru straszyÅ‚ go prokuratorem. 

PrzewodniczÄ…cy Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski zaznaczyÅ‚, że caÅ‚ej sprawy być może by nie byÅ‚o, gdyby informacja o wejÅ›ciu na dziaÅ‚kÄ™ Pana SÅ‚odowego dotarÅ‚a do Pana SÅ‚odowego przed wejÅ›ciem na jego dziaÅ‚kÄ™, ale zakopania rury  na dziaÅ‚ce dokonano o godz. 16.00 w dniu w którym o godz. 18.00 miaÅ‚o siÄ™ odbyć spotkanie z mieszkaÅ„cami.

Pan SÅ‚odowy pisaÅ‚ w tej sprawie także do Nadzoru budowlanego jednak ten nie wyraziÅ‚ zgody na wyjÄ™cie rury, gdyż Inwestor posiada pozwolenie budowlane na realizacjÄ™ tej inwestycji.  

Burmistrz stwierdziÅ‚, że rura nie przebiega w linii zabudowy zatem nie narusza  praw Pana  SÅ‚odowego z czym zainteresowany siÄ™ nie zgodziÅ‚. PodÅ‚oża obecnego konfliktu Burmistrz upatruje w nie sprzedaniu Panu SÅ‚odowemu 3 dziaÅ‚ek poÅ‚ożonych w sÄ…siedztwie dziaÅ‚ki Pana SÅ‚odowego wycenionych na 55.500 zÅ‚+ VAT, które wg słów Burmistrza Pan SÅ‚odowy w zÅ‚ożonej ofercie chciaÅ‚ nabyć za 1/3 ceny. WyjaÅ›niajÄ…c sprawÄ™ tej ceny Komisja ustaliÅ‚a ostatecznie , Pan SÅ‚odowy oferowaÅ‚ za te dziaÅ‚ki 30.000 zÅ‚ + VAT, czyli ponad 50% ceny wyceny. Pan SÅ‚odowy poinformowaÅ‚ KomisjÄ™, że chęć nabycia sÄ…siednich dziaÅ‚ek podyktowana byÅ‚a chÄ™ciÄ… powiÄ™kszenia terenu pod planowanÄ… dziaÅ‚alność gospodarczÄ…, którÄ… ostatecznie po nie dojÅ›ciu do tej transakcji zlokalizowaÅ‚ w WÄ…growcu.

Radny Ostrowski stwierdziÅ‚, że w interesie gminy jest ugodowe zaÅ‚atwienie tej sprawy  a jednoczeÅ›nie zapytaÅ‚ Burmistrza co miaÅ‚ na myÅ›li mówiÄ…c, że „ przysÅ‚aÅ‚a Pana SÅ‚odowego opozycja”? Burmistrz  stwierdziÅ‚, że takie odniósÅ‚ wrażenie a ponadto stwierdziÅ‚, że zÅ‚ożyÅ‚ Panu SÅ‚odowemu trzy oferty oczekujÄ…c na ustosunkowanie siÄ™ Pana SÅ‚odowego do nich.

Pan SÅ‚odowy poinformowaÅ‚ KomisjÄ™, że upatrywaÅ‚ możliwość polubownego rozwiÄ…zania sprawy  poprzez poÅ›rednictwo Pana W-ce Starosty ZieliÅ„skiego, zapraszajÄ…c Burmistrza  na takie spotkanie z którego  on nie skorzystaÅ‚.  Pan Burmistrz zareagowaÅ‚ na to  stwierdzeniem, że „ przez starostÄ™ nikt mi nie bÄ™dzie stawiaÅ‚ warunków , a gdy siÄ™ nie dogadamy to spotkamy siÄ™ w sÄ…dzie ”.  CzÅ‚onkowie Komisji namawiali strony do polubownego zaÅ‚atwienia konfliktu.

W nastÄ™pnym punkcie posiedzenia Komisja zajęła siÄ™ rozpatrzeniem skargi zÅ‚ożonej na dziaÅ‚alność Burmistrza przez RadÄ™ Osiedla Nienawiszcz  I. Po odczytaniu skargi i odczytaniu  opinii prawnej czÅ‚onkowie Komisji poddali swej ocenie kolejno każdy z punktów skargi i opinii. Burmistrz ustosunkowaÅ‚ siÄ™ do każdego z przedstawionych w skardze zarzutów przybliżajÄ…c Komisji  udzielane wczeÅ›niej odpowiedzi i  podejmowane dziaÅ‚ania.  Komisja uznaÅ‚a, że nie wszystko co jest w skardze leży w kompetencji Burmistrza szczególnie jeÅ›li dotyczy to zadaÅ„ inwestycyjnych a także, że zarzut dotyczÄ…cy kontenerów na Å›mieci nie jest zarzutem uzasadnionym. Komisja podzieliÅ‚a zdanie skarżących w zakresie skutecznoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ Straży Miejskiej i udziaÅ‚u Burmistrza w rozwiÄ…zywaniu problemów tego osiedla.

Po zakoÅ„czeniu dyskusji nad zÅ‚ożonymi skargami, CzÅ‚onkowie Komisji wypracowali projekty uchwaÅ‚ dotyczÄ…ce zakresu zasadnoÅ›ci obu skarg. Projekty te przedstawione zostanÄ…  na posiedzeniach Komisji Rady i pod ocenÄ™ radnych Rady Miejskiej na najbliższej sesji.

Po jednogÅ‚oÅ›nym przyjÄ™ciu tych projektów uchwaÅ‚ Komisja zajęła siÄ™  realizacjÄ… głównego tematu posiedzenia tj. AnalizÄ… wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005 roku.

RealizacjÄ™ tematu zaczÄ™to od zreferowania wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2005 przez  PaniÄ… Skarbnik Gminy. Komisja oceniajÄ…c wykonanie budżetu nie otrzymaÅ‚a sprawozdania opisowego, którego termin opracowania jest do 31 .08.2005.

PrzyjÄ™ty UchwaÅ‚Ä… Rady Miejskiej budżet gminy na rok 2005 zmieniany byÅ‚ już 5 UchwaÅ‚ami Rady Miejskiej i 2 razy ZarzÄ…dzeniem Burmistrza. Po stronie  dochodów aktualnie planowany budżet  to 25.895.387 zÅ‚ a po stronie wydatków 34.188.207 zÅ‚ w tym wydatków majÄ…tkowych 9.635.878 zÅ‚.  Na dzieÅ„ 30.06.2005 wykonanie planowanego budżetu   po stronie dochodów wynosi 55,15 % a po stronie wydatków 36,69%. W tym wydatków bieżących 48,79% a wydatków majÄ…tkowych 5,85%. Na niskie wykonanie wydatków majÄ…tkowych ma wpÅ‚yw  niskie zaangażowanie wydatków inwestycyjnych dotyczÄ…cych  realizacji inwestycji budowy kanalizacji sanitarnej  wynoszÄ…ce dla etapu realizowanego przez firmÄ™ WODBUD na poziomie 13,93 %  a dla etapu objÄ™tego realizacjÄ… przez drugiego WykonawcÄ™  na poziomie 3,73%. Tak niskie wykonanie ze wzglÄ™du na upÅ‚yw czasu i terminy umowne budzi  obawy Komisji co do dotrzymania przez Wykonawców harmonogramów realizacji inwestycji. Obaw Komisji nie podziela Burmistrz. 

PrzewodniczÄ…cy Komisji Rewizyjnej zwróciÅ‚ uwagÄ™ na dość wysokie zobowiÄ…zania   wymagalne ZAMK. Burmistrz  stwierdziÅ‚, że zobowiÄ…zania te w wiÄ™kszoÅ›ci dotyczÄ… zobowiÄ…zaÅ„ ZAMK w stosunku do wspólnot mieszkaniowych , zaÅ› nie sÄ… wysokie  w stosunku do wykonawców usÅ‚ug dla ZAMK.  Radny Stachowiak zwróciÅ‚ uwagÄ™ na niskie wykonanie wydatków dotyczÄ…cych pielÄ™gnacji zieleni miejskiej. Burmistrz  najpierw odpowiedziaÅ‚, że widocznie  za duże zaplanowano na pielÄ™gnacjÄ™ zieleni a później dodaÅ‚, że wydatki te zostanÄ… wykonane.

Radny Kaczmarek pytał o realizację wpływów za zajęcie pasa drogowego. Pani skarbnik poinformowała, że nie obciążono wykonawców inwestycji kanalizacyjnych tymi opłatami i że opłaty te po likwidacji środków specjalnych są obecnie wpływami budżetowymi.

PrzewodniczÄ…cy Komisji Rewizyjnej  analizujÄ…c realizacjÄ™ planowanego deficytu budżetowego w wysokoÅ›ci –8.282.820 zÅ‚ stwierdziÅ‚, że zbÄ™dne byÅ‚o w I półroczu już zaciÄ…gniÄ™cie nastÄ™pnej transzy  pożyczki, gdy na 30.06.2005 budżet zamknÄ…Å‚ siÄ™ nadwyżkÄ… w kwocie 1.737.839 zÅ‚. Takie dziaÅ‚anie jego zdaniem zwiÄ™kszy koszty obsÅ‚ugi dÅ‚ugu. Pani Skarbnik stwierdziÅ‚a, że pożyczkÄ™ zaciÄ…gniÄ™to realizujÄ…c UchwaÅ‚Ä™ Rady Miejskiej.

Na nastÄ™pne pytanie radnego Kaczmarka   czego dotyczyÅ‚y wydatki na zakup plakietek

„ button”. Pani skarbnik i oÅ›wiadczyÅ‚a, że wydatkowano je w zwiÄ…zku ze 100 – leciem ZNP a Å‚Ä…czna kwota  jakÄ… na to lecie  Burmistrz zaplanowaÅ‚ wydać wynosi  2.000 zÅ‚ ze Å›rodków na sport.

Pani Skarbnik realizujÄ…c swe zobowiÄ…zania  wobec Komisji Rewizyjnej zÅ‚ożyÅ‚a Komisji    wyjaÅ›nienia w temacie faktury FV/04/1630 dla  GKRPA dotyczÄ…cej wydatków roku 2004 nie zaksiÄ™gowanych w koszty roku 2004 na kwotÄ™ 203,83 zÅ‚  Komisja stwierdza, że kwota to stanowiÅ‚a zobowiÄ…zanie wymagalne nie wykazane w sprawozdaniach finansowych za rok 2004. 

Na  tym posiedzenie zakoÅ„czono.

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668583_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP