2005-03-14
Protokół nr 14/2004
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie
odbytego w dniu 14.12. 2004 roku
Posiedzenie Komisji odbyło się w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.30.
W posiedzeniu brali udział członkowie Komisji:
- Feliks Kaczmarek
- Krzysztof Ostrowski
- Janusz Piechowiak
- Andrzej Pierwoła
- Jerzy Stachowiak
Ponadto w posiedzeniu Komisji uczestniczył Pan Tadeusz Zygmunt z Urzędu Miejskiego.
Tematami posiedzenia Komisji były:
- „ Kontrola inwestycji gminnych i procedur przetargowych za rok 2004 w UrzÄ™dzie Miejskim w Rogoźnie ”.
- Przygotowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2005 rok.
Posiedzenie rozpoczęło się od kontroli dokumentacji przetargowych dostarczonych na posiedzenie Komisji przez Pana Tadeusza Zygmunta pracownika Urzędu Miejskiego.
Komisja zapoznała się z następującymi dokumentacjami przetargowymi:
- na prace geodezyjne,
- budowę nawierzchni ul. Różanej w Rogoźnie ,
- zakup samochodu do Straży Miejskiej,
- budowę oświetlenia ul. Garbackiej,
- budowę wodociągu Owczegłowy ,
- budowÄ™ kanalizacji sanitarnej w Parkowie,
- na akcjÄ™ zima ,
- wykonanie projektu budowy ul. Kościuszki,
- wykonanie nawierzchni ul. Asnyka i Orzeszkowej,
- opróżnianie koszy ulicznych,
- oczyszczanie mechaniczne miasta,
- oczyszczanie ręczne miasta,
- utrzymanie zieleni miejskiej,
- budowę kanalizacji sanitarnej w Rogoźnie - I etap,
Członkowie Komisji zwrócili uwagę na:
- różnica między fakturowaniem a ceną ofertową przetargu na budowę oświetlenia ul. Różanej w Rogoźnie ( zamówienie nr INTZ.3411-8/2004 ). Umowa na kwotę 75.000 zł a faktura na kwotę 69.620,52 zł. Udzielając wyjaśnień p. Zygmunt stwierdził, że różnica wynika z aneksowania umowy z wniosku Wykonawcy sporządzonego na podstawie protokołu rozbieżności w związku z błędami popełnionymi przez projektanta.
- aneksowanie umów GRO.3411-2/04B i GRO.3411-2/04A zawartych 9.02.2004 aneksami z datą 23.08.2004 i wsteczną datą obowiązywania od 1 maja 2004 w związku ze wzrostem stawki VAT z 7 do 22%. Zdaniem Komisji jest to nieprawidłowość tym bardziej, że SIWZ nie przewidywała możliwości aneksowania umowy z tego tytułu . Takiej możliwości nie dopuszczają również przepisy ustawy PZP przy jedynym kryterium oceny ofert jakim była cena. Możliwość wzrostu stawki VAT w związku z wstąpieniem Polski do UE można było przewidzieć i zapisać w SIWZ, tym bardziej, że dyskusje na ten temat w publikatorach były już dużo wcześniejsze.
3. realizując budowę nawierzchni ulicy Różanej w Rogoźnie zawarto umowę z inspektorem nadzoru uzależniając jego wynagrodzenie od wartości zadania w wysokości 1,3 % ceny przetargowej zadania . Jest to zdaniem Komisji wysoki procent przy tak nieskomplikowanej budowie.
- zbyt późno ogÅ‚oszono przetarg na budowÄ™ nawierzchni ul. Asnyka i Orzeszkowej w Rogoźnie, co przy braku ofert w pierwszym przetargu zmusiÅ‚o inwestora do ogÅ‚oszenia drugiego przetargu z zawartym w SIWZ terminem realizacji zadania 02.11 – 15.12.2004 . Przy zadaniu , które umieszczone byÅ‚o w wykazie inwestycji na rok 2004 już w Uchwale budżetowej z 29 stycznia 2004 r. taki termin realizacji inwestycji zwiÄ…zanej z poÅ‚ożeniem asfaltu ze wzglÄ™du na możliwość wystÄ…pienia warunków zimowych jest niedopuszczalny. SpowodowaÅ‚o to, że zawarto z WykonawcÄ… umowÄ™, w której dopuszczono realizacjÄ™ zadania do 31.05.2005. Przy braku upoważnienia Rady Miejskiej ( brak WPI lub uchwaÅ‚y o wydatkach nie wygasajÄ…cych ) zaciÄ…gniÄ™to w umowie zobowiÄ…zania na rok 2005.
- podpisany z Wykonawca w dniu 7.06.2004 aneks do umowy z dnia 16.-02.2004 na utrzymanie zieleni miejskiej podwyższający VAT do 22 %. Takiej możliwości nie przewidywała SIWZ ani zapisy umowy. Jedynym kryterium wyboru oferty była cena a cena zgodnie z jej definicją w ujęciu ustawy PZP obejmuje wszystkie składniki i nie winna być zmieniana na niekorzyść zamawiającego po wyborze oferty i podpisaniu umowy. Tak jak w przypadku opisanym w pkt. 2 protokołu można było to przewidzieć i zapisać w SIWZ.
- nieprawidÅ‚owe przechowywanie „ weksla ” wystawionego przez firmÄ™ GRAMET. Weksel ten przechowywany byÅ‚ razem z dokumentacjÄ… przetargowÄ… i umowÄ… w pomieszczeniach biurowych WydziaÅ‚u, zamiast należytego zabezpieczenia w kasie pancernej UrzÄ™du. Takie niedbalstwo w przechowywaniu weksla mogÅ‚o spowodować jego zaginiÄ™cie i narazić jego wystawcÄ™ na skutki finansowe.
W następnej części posiedzenia Komisja pracowała nad planem pracy Komisji na rok 2005.
Wypracowany na posiedzeniu Komisji plan pracy na rok 2005 przedstawia się następująco:
- m.-c I jedno posiedzenie - „ Kontrola podatków i należnoÅ›ci z tytuÅ‚u dzierżaw
- m-c II jedno posiedzenie – „ Kontrola Å›rodków specjalnych za 2004 rok oraz Gminnego Funduszu Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej za 2004 rok ” .
- m.-c III jedno posiedzenie:
a/ „ Kontrola rozliczenia przyznanych dotacji z budżetu gminy w roku 2004 „
b/ Ocena sprawozdaÅ„ finansowych jednostek budżetowych za 2004 rok z możliwÄ… wyrywkowÄ… kontrolÄ… finansowÄ… i proceduralnÄ… niektórych wydatków ”.
- m.-c IV dwa posiedzenia:
a/ „ Kontrola i ocena wykonania budżetu za 2004 rok ”
b/ „ Przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium za 2004 r. ”
- m.-c V jedno posiedzenie - „ Kontrola bieżącej dziaÅ‚alnoÅ›ci GOPS w roku 2005 ”
- m.-c VI jedno posiedzenie – „ Kontrola dochodów i wydatków GKRPA w 2005 r.”
- m.-c VII przerwa wakacyjna
- m.-c VIII jedno posiedzenie – „ Analiza wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005 roku ”
- m.-c IX jedno posiedzenie – „ Kontrola wydatków majÄ…tkowych gminy w roku 2005 w zakresie finansowym i przestrzegania procedur zamówieÅ„ publicznych ”
- m.-c X jedno posiedzenie – „ Kontrola gminy i jednostek podlegÅ‚ych w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym ”
- m.-c XI jedno posiedzenie – „ Kontrola finansowa wybranej szkoÅ‚y lub przedszkola ”
- m.-c XII jedno posiedzenie:
a/ „ Kontrola bieżąca dziaÅ‚alnoÅ›ci finansowej ZEAPO w roku 2005
b/ „ Przygotowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006 rok ”
Ponadto Komisja postanowiła umieścić w swym planie pracy na rok 2005 dwa zadania do realizacji w miarę potrzeb bez ustalania konkretnych terminów posiedzeń, tj. :
- „ Bieżąca kontrola wydatków finansowych UrzÄ™du Miejskiego ”
- „ Kontrola doraźna na skargi obywateli ”
Na tym posiedzenie zakończono.
|