Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2005-03-14
Protokół nr 14/2004
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 14.12. 2004 roku

Posiedzenie Komisji odbyło się w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.30.

W posiedzeniu brali udział członkowie Komisji:

  1. Feliks Kaczmarek
  2. Krzysztof Ostrowski
  3. Janusz Piechowiak
  4. Andrzej Pierwoła
  5. Jerzy Stachowiak

Ponadto w posiedzeniu Komisji uczestniczył Pan Tadeusz Zygmunt z Urzędu Miejskiego.

 

Tematami  posiedzenia Komisji byÅ‚y:

  1. „ Kontrola inwestycji gminnych i procedur przetargowych za rok 2004 w UrzÄ™dzie Miejskim w Rogoźnie ”.
  2. Przygotowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2005 rok.

 

Posiedzenie rozpoczęło siÄ™ od kontroli dokumentacji  przetargowych dostarczonych na posiedzenie Komisji przez Pana Tadeusza Zygmunta pracownika UrzÄ™du Miejskiego.

Komisja zapoznaÅ‚a siÄ™ z nastÄ™pujÄ…cymi  dokumentacjami przetargowymi:

  1. na prace geodezyjne,
  2. budowę nawierzchni ul. Różanej w Rogoźnie ,
  3. zakup samochodu do Straży Miejskiej,
  4. budowę oświetlenia ul. Garbackiej,
  5. budowę wodociągu Owczegłowy ,
  6. budowÄ™ kanalizacji sanitarnej w Parkowie,
  7. na akcjÄ™ zima ,
  8. wykonanie projektu budowy ul. Kościuszki,
  9. wykonanie nawierzchni ul. Asnyka i Orzeszkowej,
  10. opróżnianie koszy ulicznych,
  11. oczyszczanie mechaniczne miasta,
  12. oczyszczanie ręczne miasta,
  13. utrzymanie zieleni miejskiej,
  14. budowę kanalizacji sanitarnej w Rogoźnie - I etap,

Członkowie Komisji zwrócili uwagę na:

  1. różnica miÄ™dzy fakturowaniem a cenÄ… ofertowÄ… przetargu na budowÄ™ oÅ›wietlenia ul. Różanej w Rogoźnie  ( zamówienie nr INTZ.3411-8/2004 ). Umowa na kwotÄ™ 75.000 zÅ‚ a faktura na kwotÄ™ 69.620,52 zÅ‚. UdzielajÄ…c wyjaÅ›nieÅ„ p. Zygmunt  stwierdziÅ‚, że różnica wynika z aneksowania umowy z wniosku Wykonawcy  sporzÄ…dzonego na podstawie protokoÅ‚u rozbieżnoÅ›ci w zwiÄ…zku z bÅ‚Ä™dami popeÅ‚nionymi przez projektanta.
  2. aneksowanie umów GRO.3411-2/04B i GRO.3411-2/04A zawartych 9.02.2004 aneksami z datÄ… 23.08.2004 i wstecznÄ… datÄ… obowiÄ…zywania od 1 maja 2004 w zwiÄ…zku ze wzrostem stawki VAT z 7 do 22%. Zdaniem Komisji jest to nieprawidÅ‚owość tym bardziej, że SIWZ nie przewidywaÅ‚a możliwoÅ›ci aneksowania umowy z tego tytuÅ‚u . Takiej możliwoÅ›ci nie dopuszczajÄ…  również przepisy ustawy PZP przy jedynym kryterium oceny ofert jakim byÅ‚a cena.  Możliwość wzrostu stawki VAT w zwiÄ…zku z wstÄ…pieniem Polski do UE można byÅ‚o przewidzieć  i zapisać w SIWZ, tym bardziej, że dyskusje na ten temat w publikatorach  byÅ‚y już dużo wczeÅ›niejsze.

3.      realizujÄ…c budowÄ™ nawierzchni ulicy Różanej w Rogoźnie  zawarto umowÄ™ z inspektorem nadzoru uzależniajÄ…c jego wynagrodzenie od wartoÅ›ci zadania w wysokoÅ›ci 1,3 % ceny przetargowej zadania . Jest to zdaniem Komisji wysoki procent  przy tak nieskomplikowanej budowie.

  1. zbyt  późno ogÅ‚oszono przetarg na budowÄ™ nawierzchni ul. Asnyka i Orzeszkowej w Rogoźnie, co  przy braku ofert w pierwszym przetargu zmusiÅ‚o inwestora do ogÅ‚oszenia drugiego przetargu  z zawartym w SIWZ  terminem realizacji zadania 02.11 – 15.12.2004 . Przy zadaniu , które umieszczone byÅ‚o w wykazie inwestycji na rok 2004 już w Uchwale budżetowej z 29 stycznia 2004 r. taki termin realizacji inwestycji  zwiÄ…zanej z poÅ‚ożeniem asfaltu ze wzglÄ™du na możliwość wystÄ…pienia warunków zimowych  jest niedopuszczalny.  SpowodowaÅ‚o to, że zawarto z WykonawcÄ… umowÄ™,  w której dopuszczono  realizacjÄ™ zadania do 31.05.2005. Przy braku upoważnienia Rady Miejskiej ( brak WPI lub uchwaÅ‚y o wydatkach nie wygasajÄ…cych ) zaciÄ…gniÄ™to w umowie zobowiÄ…zania na rok 2005.
  2. podpisany z Wykonawca w dniu 7.06.2004 aneks do umowy z dnia 16.-02.2004 na utrzymanie zieleni miejskiej podwyższajÄ…cy VAT do 22 %. Takiej możliwoÅ›ci nie przewidywaÅ‚a SIWZ ani zapisy umowy. Jedynym kryterium wyboru oferty byÅ‚a cena a cena zgodnie z jej definicjÄ… w ujÄ™ciu ustawy PZP obejmuje wszystkie skÅ‚adniki i nie winna być zmieniana na niekorzyść zamawiajÄ…cego  po wyborze oferty i podpisaniu umowy. Tak jak w przypadku opisanym w pkt. 2 protokoÅ‚u można byÅ‚o to przewidzieć i zapisać w SIWZ.
  3. nieprawidÅ‚owe przechowywanie „ weksla ”   wystawionego przez firmÄ™ GRAMET. Weksel ten przechowywany byÅ‚ razem z dokumentacjÄ… przetargowÄ… i umowÄ… w pomieszczeniach biurowych  WydziaÅ‚u, zamiast należytego zabezpieczenia  w kasie pancernej UrzÄ™du. Takie niedbalstwo w przechowywaniu weksla mogÅ‚o spowodować jego zaginiÄ™cie i narazić jego wystawcÄ™  na skutki finansowe.

W nastÄ™pnej części posiedzenia Komisja pracowaÅ‚a  nad planem pracy Komisji na rok 2005.

Wypracowany na posiedzeniu  Komisji plan pracy na rok 2005 przedstawia siÄ™ nastÄ™pujÄ…co:

  1. m.-c I jedno posiedzenie -  „ Kontrola podatków i należnoÅ›ci z tytuÅ‚u dzierżaw
  2. m-c II jedno posiedzenie – „ Kontrola Å›rodków specjalnych za 2004 rok oraz Gminnego Funduszu Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej za 2004 rok ” .
  1. m.-c III jedno posiedzenie:

a/ „ Kontrola rozliczenia przyznanych dotacji z budżetu gminy w roku 2004 „

b/ Ocena sprawozdaÅ„ finansowych jednostek budżetowych za 2004 rok z możliwÄ… wyrywkowÄ… kontrolÄ… finansowÄ… i proceduralnÄ… niektórych wydatków ”.

  1. m.-c IV dwa posiedzenia:

a/ „ Kontrola i ocena wykonania budżetu za 2004 rok ”

b/ „ Przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium za 2004 r. ”

  1. m.-c V jedno posiedzenie - „  Kontrola bieżącej dziaÅ‚alnoÅ›ci GOPS w roku 2005 ”
  2. m.-c VI jedno posiedzenie – „ Kontrola dochodów i  wydatków GKRPA w 2005 r.”
  3. m.-c VII przerwa wakacyjna
  4. m.-c VIII jedno posiedzenie – „ Analiza wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005 roku ”
  5. m.-c IX jedno posiedzenie – „ Kontrola wydatków majÄ…tkowych gminy w roku 2005 w zakresie finansowym i przestrzegania procedur zamówieÅ„ publicznych ”
  6. m.-c X jedno posiedzenie – „ Kontrola gminy i jednostek podlegÅ‚ych w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym ”
  7. m.-c XI jedno posiedzenie – „ Kontrola finansowa wybranej szkoÅ‚y lub przedszkola ”
  8. m.-c XII jedno posiedzenie:

a/  „ Kontrola bieżąca dziaÅ‚alnoÅ›ci finansowej ZEAPO w roku 2005

b/ „ Przygotowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006 rok ”

Ponadto Komisja postanowiÅ‚a umieÅ›cić w swym planie pracy na rok 2005  dwa zadania do realizacji w miarÄ™ potrzeb bez ustalania konkretnych  terminów posiedzeÅ„, tj.  :

  1. „ Bieżąca kontrola wydatków finansowych UrzÄ™du Miejskiego ”
  2. „ Kontrola doraźna na skargi obywateli ”

Na tym posiedzenie zakończono.

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668520 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP