Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2005-03-14
Protokół nr 11/2004
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 25 października 2004 roku

Posiedzenie Komisji odbyło się w Zarządzie Administracyjnym Mienia Komunalnego przy ul. Kościuszki w Rogoźnie. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.00.

W posiedzeniu brali udział członkowie Komisji:

  1. Feliks Kaczmarek
  2. Krzysztof Ostrowsk
  3. Andrzej Pierwoła
  4. Jerzy Stachowiak

Ponadto w posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. BogusÅ‚aw Janus – Burmistrz Rogoźna,
  2. Jadwiga Kachlicka – KsiÄ™gowa z UrzÄ™du Gminy
  3. CzesÅ‚aw Gruszka – radny Rady Miejskiej w Rogoźnie
  4. Marek MysÅ‚ek – Dyrektor ZAMK
  5. G łowny Księgowy i pracownice ZAMK

oraz Pani redaktor M. Å»ak  z Gazety Powiatowej .

 

Tematem posiedzenia Komisji zgodnie z przyjÄ™tym przez RadÄ™ MiejskÄ… planem pracy Komisji byÅ‚a ” Kontrola ZarzÄ…du Administracyjnego Mienia Komunalnego i gminy w zakresie gospodarowania zasobem lokalowym gminy a uwzglÄ™dnieniem wspólnot mieszkaniowych ”.

Członkowie Komisji przed posiedzeniem Komisji otrzymali następujące materiały analityczne:

1. od ZAMK:

            a/ zestawienia kosztów i przychodów za I półrocze 2004 dotyczÄ…ce zarzÄ…du :

-         komunalnym zasobem mieszkaniowym,

-         lokalami użytkowymi z zasobu komunalnego,

-         mieszkaniami wspólnotowymi,

-         mieszkaniami komunalnymi w obcym zarzÄ…dzie

b/ zestawienie   sprzedanych mieszkaÅ„ i lokali za okres 1.01  - 30.09.2004

c/ sprawozdanie finansowe ZAMK za I półrocze 2004 r.

d/ sprawozdanie Rb-Z na dzień 30.06.2004

e/ sprawozdanie RB-N za I półrocze 2004 r.

f/ sprawozdanie RB-30,

g/ zestawienie prac remontowych w okresie  1.01 – 30.06. 2004

2. z Urzędu Gminy:

            a/ zestawienie sprzedanych mieszkaÅ„ i lokali za okres 1.01-30.09.2004

            b/ zestawienie sprzedanych lokali  mieszkalnych sprzedanych za gotówkÄ™ w okresie

1.01-30.06.2004

            c/ zestawienie należnoÅ›ci z tytuÅ‚u przeksztaÅ‚cenie wieczystego użytkowania na dzieÅ„

30.09.2004 r.

            d/  wykaz sprzedanych na raty nieruchomoÅ›ci lokalowych i mieszkaÅ„ wg stanu na

dzień 30.06.2004 r.

Omawianie tematu kontroli rozpoczÄ™to od przedstawienia informacji przez Dyrektora ZAMK P. Marka MysÅ‚ka.. Pan Dyrektor przedstawiÅ‚ Komisji  stan finansów  ZAMK, omówiÅ‚ zobowiÄ…zania i należnoÅ›ci a także przedstawiÅ‚  dziaÅ‚ania ZAMK majÄ…ce za cel Å›ciÄ…gniÄ™cie należnoÅ›ci od  najemców. ZAMK administruje obecnie 575  mieszkaniami  z tego 445 z zasobu gminnego.Na koniec 2003 roku zobowiÄ…zania ZAMK wynosiÅ‚y ogółem 105.718 zÅ‚ a na koniec I półrocza 2004 96.706 zÅ‚. NajwiÄ™ksze zadÅ‚użenie  na koniec półrocza 2004 r.  ZAMK posiada w stosunku do firmy ZUKiT H. SiwiÅ„skiego i sÄ… to zobowiÄ…zania siÄ™gajÄ…ce pÅ‚atnoÅ›ci za 2 m.-ce. Na dzieÅ„ 10.09.2004 r. zadÅ‚użenie najemców w stosunku do ZAMK  wynosiÅ‚o 489 tyÅ›. zÅ‚. ZobowiÄ…zania najemców rosnÄ… a główne koszty   powstajÄ… za Å›wiadczenia pozaczynszowe ( Å›cieki, woda, Å›mieci ).  NieÅ›ciÄ…galnych zobowiÄ…zaÅ„ od komornika wróciÅ‚o ok. 50 tyÅ›. zÅ‚.  ZAMK ma 1 wyrok eksmisji „ do nikÄ…d ” i kilka spraw w sÄ…dzie. ZalegÅ‚oÅ›ci za lokale użytkowe  na I półrocze  2004 roku wynoszÄ… 17.025,68 zÅ‚.

Po zakoÅ„czeniu wystÄ…pienia P. M. MysÅ‚ka  czÅ‚onkowie Komisji  zadawali pytania , na które odpowiadaÅ‚ Dyrektor i pracownicy ZAMK.

Pytania dotyczyły głównie:

1. radny Kaczmarek;

a/ czy zaległości w regulowaniu zobowiązań ZAMK dotyczą tylko zarządzanego

mienia stanowiącego własność gminy?

                Dyrektor ZAMK wyjaÅ›niÅ‚, że tak choć nie jest wynika to miÄ™dzy innymi także z

    tego, że w stosunku do wspólnot gdzie gmina ma udziaÅ‚y zobowiÄ…zania ZAMK

    regulowane sÄ… na bieżąco

b/ czy ilość najemców mających zaległości rośnie czy maleje?

     Dyrektor poinformowaÅ‚, że na poczÄ…tku roku ilość tak nieco wzrosÅ‚a, ale obecnie

     wróciÅ‚a  to swego poprzedniego stanu.

c/ czy obecni dzierżawcy lokali użytkowych płacą na bieżąco czynsz?

    P. MysÅ‚ek poinformowaÅ‚ KomisjÄ™, że najwiÄ™ksze problemy z regularnym pÅ‚aceniem

    opÅ‚at na podstacja pogotowia ratunkowego i okresowo RTG. ZalegÅ‚oÅ›ci dotyczÄ…

    głównie opÅ‚at z poprzedniego okresu, np. za dzierżawÄ™  kina ( okoÅ‚o 6,5 tyÅ›. zÅ‚ ) i   

    mÅ‚ynu w Rudzie ( okoÅ‚o 6.500 zÅ‚ ).   

2. radny Gruszka  pytaÅ‚:

a/  dlaczego sprzedano mÅ‚yn , gdy nie zostaÅ‚y wczeÅ›niej uregulowane

zaległości w opłatach dzierżawnych?

Burmistrz Janus odpowiadając na to pytanie poinformował, że kupujący zobowiązał się przed kupnem do uregulowania należności w ratach, jednak spłacił tylko ich część nie regulując reszty. Sprawa trafiła do sądu.

Po tej informacji radny Kaczmarek złożył wniosek, aby zaległościami obciążyć hipotekę młyna zanim zmieni właściciela.

CzÅ‚onkowie Komisji skierowali do Burmistrza wniosek, aby tam gdzie to tylko  możliwe nie zapÅ‚aconymi opÅ‚atami obciążać hipoteki nieruchomoÅ›ci.

Wniosek przyjęto jednogłośnie.

b/ czy dla każdej wspólnoty prowadzi się oddzielną księgowość i czy wspólnoty mają odpisy na fundusz remontowy a także czy wspólnoty mają NIP i REGON.

Dyr. MysÅ‚ek udzielajÄ…c odpowiedzi powiedziaÅ‚, że dla każdej wspólnoty prowadzi siÄ™ oddzielne konto rozliczeniowe a na fundusz remontowy i koszty administrowania pobierane sÄ… zaliczki.  Wspólnoty administrowane przez ZAMK nie posiadajÄ… swoich numerów NIP i REGON ,bo gdyby administrowanie budynkami zlecano ZAMK w formie zarzÄ…du  byÅ‚aby to dziaÅ‚alność gospodarcza a takiej ZAMK prowadzić nie może.

3. radny Stachowiak – zÅ‚ożyÅ‚ wniosek , aby gmina podjęła dziaÅ‚ania w kierunku

komunalizacji lub zwrotu prawowitym wÅ‚aÅ›cicielom nieruchomoÅ›ci, których gmina jest samoistnym posiadaczem.  Wniosek Komisja przyjęła jednogÅ‚oÅ›nie..

Radnego Stachowiaka interesowały jeszcze następujące zagadnienia:

-         czyim dochodem sÄ… Å›rodki uzyskane przez gminÄ™ ze sprzedaży mieszkaÅ„?

-         analizowaÅ‚ niektóre wydatki na remonty,

-         pytaÅ‚, czy zarzÄ…dcy wspólnot majÄ… przeszkolenie?

Na pytanie te odpowiedzi udzielił Dyr. Mysłek informując, że środki uzyskane ze sprzedaży mieszkań są dochodem budżetu gminy. Remonty wykonywane są w ograniczonym zakresie na ile pozwalają środki finansowe a priorytetem obecnie są jak co roku w tym czasie remonty piecy..

4. radny PierwoÅ‚a  zwróciÅ‚ uwagÄ™, że najwiÄ™cej remontów wykonywane jest w budynkach

                  bÄ™dÄ…cych wspólnotami w administrowaniu ZAMK.

Dyr. Mysłek udzielając odpowiedzi wyjaśnił, że różnie to wygląda w różnych wspólnotach. Poinformował jednocześnie, że obecnie ZAMK otrzymuje miesięcznie przekazane mu przez gminę około 13 tyś. żł z tytułu dodatków mieszkaniowych przysługujących najemcom.

5. radny Kaczmarek zapytał jakie są zaległości w regulowaniu należności przez najemców

zamieszkałych w wyremontowanym przez gminę budynku po byłym internacie LO

przy Pl. K. Marcinkowskiego?

Dyr. Mysłek poinformował Komisję, że na 10 mieszkań na dzień 10.09.2004

zalegÅ‚oÅ›ci te wynoszÄ… 23.188 zÅ‚ i dotyczÄ… w zasadzie 4 najemców , z których jeden ma zadÅ‚użenie okoÅ‚o 12.000 zÅ‚ ( aktualnie ma wyrok eksmisyjny ) drugi –5.834 zÅ‚, trzeci 2.476 zÅ‚ a czwarty 2.481 zÅ‚.  Z tych dÅ‚użników jeden spÅ‚aca regularnie zalegÅ‚oÅ›ci w ratach.

6. radny Ostrowski pytał kiedy planowana jest podwyżka czynszu i ile jest obecnie lokali

socjalnych?

Na pytanie to odpowiedzi udzielił Burmistrz informując, że planuje się podwyżkę czynszu w przyszłym roku.

Dyr. Mysłek poinformował , że aktualnie są dwa lokale socjalne, z których jeden jest zasiedlony.

7. radny Kaczmarek zapytał Gł. Księgowego ZAMK, czy wszystkie inne faktury z terminem

pÅ‚atnoÅ›ci do koÅ„ca 2003 roku,  za wyjÄ…tkiem zobowiÄ…zaÅ„ ZAMK wykazanych na koniec roku 2003, zostaÅ‚y zapÅ‚acone do koÅ„ca 2003 roku? Czy sÄ… przypadki, że zapÅ‚acono dopiero w styczniu czy lutym 2004 roku?

Gł. Księgowy ZAMK odpowiedziała, że innych faktur poza zobowiązaniami wykazanymi w sprawozdaniach na koniec 2003 roku nie ma.

8. radny Gruszka – zainteresowany byÅ‚, czy w zobowiÄ…zaniach  wymagalnych na koniec 2003

roku były zobowiązaniach wspólnot w administrowaniu a jeśli tak to jakie?

Ponieważ tak trudno byÅ‚o uzyskać jednoznacznÄ… odpowiedź na te pytania. Komisja zawnioskowaÅ‚a, aby ZAMK przedstawiÅ‚ Komisji na piÅ›mie szczegółowe  zestawienie zalegÅ‚oÅ›ci wymagalnych na koniec 2003 roku w wykazaniem kwot i tytuÅ‚u.

Wniosek Komisja przyjęła jednogłośnie.

W drugiej części posiedzenia Komisja analizowała materiały dostarczone Komisji przez Urząd Gminy.

Materiały te to:

1.      zestawienie sprzedanych  mieszkaÅ„ i lokali za okres 1.01.-30.09.2004

2.      zestawienie sprzedanych lokali mieszkalnych za gotówkÄ™ w okresie 1./01 – 30.09.2004 r.

3.      wykaz sprzedanych na raty nieruchomoÅ›ci lokalowych i mieszkaÅ„  majÄ…cych należnoÅ›ci do spÅ‚aty na dzieÅ„ 30.06.2004 r.

4.      zestawienie należnoÅ›ci z tytuÅ‚u przeksztaÅ‚cenia wieczystego użytkowania na dzieÅ„ 30.09.2004 r.

Komisja zwróciła uwagę na staranne przygotowanie zestawień dostarczonych Komisji .

Analizując te materiały członkowie Komisji pytali m.in. o :

1.radny Kaczmarek;

- jakie Urząd podejmuje działania w kierunku wyegzekwowania należności z tytułu nie płacenia w terminie rat za sprzedane na raty mieszkania?

OdpowiadajÄ…c na pytanie Burmistrz poinformowaÅ‚ , że sprawy kierowane sÄ… do sÄ…du i aktualnie  dwie sprawy czekajÄ… na klauzulÄ™ wykonalnoÅ›ci.

- ile pozostało jeszcze nieruchomości w użytkowaniu wieczystym?

Na to pytanie nie została udzielona odpowiedź.

2. radny Gruszka:

- czy przewiduje siÄ™ opracowanie programu rewitalizacji miasta? ZwracajÄ…c uwagÄ™ na

takÄ… potrzebÄ™.

                OdpowiadajÄ…c Burmistrz poinformowaÅ‚, że aktualnie nie   zwracajÄ…c jednoczeÅ›nie 

    uwagÄ™ na wysokie koszty opracowania.

    Z poglÄ…dem tym dyskutowali czÅ‚onkowie Komisji uważajÄ…c, że opracowanie jest

    niezbÄ™dne, aby gmina i mieszkaÅ„cy wÅ‚aÅ›ciciele domów mogli korzystać z   

    dofinansowania remontów w wysokoÅ›ci 35%.

- jak Burmistrz zamierza pomóc ZAMK?

  OdpowiadajÄ…c Burmistrz poinformowaÅ‚, że nie widzi możliwoÅ›ci pomocy a

   zalegÅ‚oÅ›ci ZAMK nie sÄ… duże w stosunku do należnoÅ›ci.

W wolnych gÅ‚osach i wnioskach gÅ‚os zabraÅ‚ radny Stachowiak – widzÄ…c konieczność posiadania do dyspozycji Burmistrza Å›rodków budżetowych , z których mógÅ‚by wspomóc wÅ‚aÅ›cicieli domów remontujÄ…cych elewacje . Wniosek nie uzyskaÅ‚ aprobaty pozostaÅ‚ych czÅ‚onków Komisji i zostaÅ‚ wycofany.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668524 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP