Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2005-03-14
Protokół nr 10/2004
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 23 września 2004 roku

Posiedzenie Komisji odbyło się w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Placówek Oświatowych przy ul. Krótkiej w Rogoźnie. Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 16.00.

W posiedzeniu brali udział członkowie Komisji:

  1. Feliks Kaczmarek
  2. Krzysztof Ostrowski
  3. Janusz Piechowiak
  4. Andrzej Pierwoła
  5. Jerzy Stachowiak

Ponadto w posiedzeniu Komisji uczestniczyli:

  1. BogusÅ‚aw Janus – Burmistrz Rogoźna,
  2. Jadwiga Pijanowska - Skarbnik Gminy
  3. Wiktor Jaworski – Dyrektor ZEAPO
  4. Eugenia Wilhelm – ZEAPO
  5. Maria Lijewska – GÅ‚. KsiÄ™gowy ZEAPO

3.  Roman Szuberski – PrzewodniczÄ…cy Rady Miejskiej

oraz Pani redaktor M. Å»ak  z Gazety Powiatowej .

 

Tematem posiedzenia Komisji zgodnie z przyjÄ™tym przez RadÄ™ MiejskÄ… planem pracy Komisji byÅ‚a ” Kontrola realizacji budżetu za I półrocze w Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Placówek OÅ›wiatowych ”.

Posiedzenie poprzedzone byÅ‚o przeprowadzonÄ… w godz. 8.00 do 15.00 w dniu 23.09.2004  przez czÅ‚onków Komisji Rewizyjnej ( F. Kaczmarek, K. Ostowski, J. Stachowiak ) kontrolÄ… źródÅ‚owej dokumentacji finansowej i przetargowej  ZEAPO. Pozostali czÅ‚onkowie Komisji nie braki udziaÅ‚u w kontroli dokumentacji źródÅ‚owej z powodu nieobecnoÅ›ci. 

Posiedzenie rozpoczęte o godz. 16.00 odbyło się z następującym porządkiem obrad:

-         kontrola realizacji budżetu ZEAPO za I półrocze 2004,

-         omówienie odpowiedzi Burmistrza do protokoÅ‚u nr 9 Komisji

-         wolne gÅ‚osy i wnioski

Na poczÄ…tek posiedzenia GÅ‚. KsiÄ™gowy ZEAPO  omówiÅ‚a wykonanie budżetu ZEAPO za I półrocze 2004 roku za wyjÄ…tkiem rozliczenia dotacji przekazanej powiatowi na prowadzenie Gimnazjum nr 2.  PowiedziaÅ‚a m.in., że dowozy wykonano w 63% ( 257.734,73 zÅ‚) a Fundusz Socjalny w 75%.

NastÄ™pnie Dyrektor ZEAPO  przedstawiÅ‚ informacje dotyczÄ…ce przetargów przeprowadzonych w ramach zamówieÅ„ publicznych. Przeprowadzono dwa  przetargi :

-         na remont dachu na Gimnazjum nr 1 ( zaplanowano 35.000 zÅ‚,  w wyniku przetargu wyÅ‚oniono wykonawcÄ™ za 23.499,33 zÅ‚, prace dodatkowe 4.341,45 zÅ‚, inspektor nadzoru 695 zÅ‚ )

-         dowozy 2004/2005 ( zaplanowane Å›rodki wykonanie 2003/2004 plus korekta razem 410.000 zÅ‚. Cena 100%, 1 oferta 403.540 zÅ‚ , ceny za 1 km – autobus 2,60 zÅ‚ +VAT, bus duży 1,60 zÅ‚ +VAT, bus maÅ‚y 1,30 zÅ‚+VAT )

NastÄ™pnie PrzewodniczÄ…cy Komisji przedstawiÅ‚ materiaÅ‚y jakie na wczeÅ›niejsze pismo PrzewodniczÄ…cego Komisji  zostaÅ‚y przygotowane przez ZEAPO na posiedzenie Komisji.

Materiały te to:

-         zestawienie  zakupionego opaÅ‚u dla placówek oÅ›wiatowych w sezonie grzewczym2003/2004,

-         zestawienie dotyczÄ…ce przetargów przeprowadzonych w okresie 1.01 – 30.06.2004 ,

-         liczba uczniów i oddziałów wg arkuszy organizacyjnych na rok 2003/04  wraz z iloÅ›ciÄ… godzin w poszczególnych placówkach wg realizowanego programu na dzieÅ„ 31.05.2004

-         suma wynagrodzeÅ„ brutto za I półrocze 2004 w poszczególnych placówkach,

-         zestawienie zobowiÄ…zaÅ„ poszczególnych placówek na koniec 2003 roku

-          Rb-28S poszczególnych placówek na dzieÅ„ 30.06.2004.

W dyskusji nad przedstawionymi przez GÅ‚. KsiÄ™gowego ZEAPO i Dyrektora ZEAPO oraz  dostarczonymi Komisji materiaÅ‚ami zwracano uwagÄ™ na ;

1.radny Ostrowski – bardzo duże koszty opaÅ‚u, trzeba siÄ™ zastanowić nad termomodernizacjÄ…,

2.dyrektor ZEAPO – poinformowaÅ‚ o wzroÅ›cie cen energii i wÄ™gla ,

3. radny Piechowiak – stwierdziÅ‚ niezgodnoÅ›ci w dostarczonych Komisji  materiaÅ‚ach 

    dotyczÄ…cych SP PruÅ›ce ( niezgodnoÅ›ci wyjaÅ›niÅ‚a GÅ‚. KsiÄ™gowa ZEAPO )

4. radny PierwoÅ‚a – zwróciÅ‚ uwagÄ™ na niskie koszty opaÅ‚u w SP GoÅ›ciejewo i SP Tarnowo

5.radny Ostrowski – stwierdziÅ‚, że przerażajÄ…ce sÄ… koszty opaÅ‚u w ZS Parkowo i SP 2 a 

   ponadto stwierdziÅ‚ konieczność wyodrÄ™bnienia kosztów eksploatacyjnych pomieszczeÅ„   

   ZEAPO i pomieszczenia Å›wietlicowego od kosztów przedszkola nr 1, gdyż obecnie koszty

   te za wyjÄ…tkiem telefonów  przypisane sÄ…  przedszkolu przez co  zawyżajÄ… faktyczne koszty

   funkcjonowania tego przedszkola ( na tÄ… sugestiÄ™ Burmistrz zareagowaÅ‚ uwagÄ…, że szkoda,

   że nie zrobiono tego dwa lata wczeÅ›niej ). Komisja popierajÄ…c stanowisko radnego 

   wnioskuje o wydzielenie tych kosztów od nowego roku budżetowego.

6. radny Ostrowski – stwierdziÅ‚, można byÅ‚oby  potanieć oÅ›wiatÄ™ gdyby nie maÅ‚a liczbowo

   oddziaÅ‚y w SP 2 i ZS Parkowo. Na uwagÄ™ tÄ… Burmistrz stwierdziÅ‚, że jest dobrze.

7. radny Piechowiak – stwierdziÅ‚, że należaÅ‚oby dążyć do 20 uczniów na oddziaÅ‚

8. radny Kaczmarek – stwierdziÅ‚, że ze przeprowadzone dwa przetargi w ramach zamówieÅ„

    publicznych  przeprowadzono zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych ,

    jednak jego zdaniem przy dobrze przygotowanym kosztorysie nie winny mieć miejsca

    zamówienia dodatkowe,

9. radny Ostrowski – zaapelowaÅ‚ do Burmistrza, aby pozostawić do dyspozycji ZEAPO z

    przeznaczeniem na dalsze remonty cieknÄ…cych dachów w Gimnazjum nr 1 nie

    wykorzystane tegoroczne Å›rodki  budżetowe zaoszczÄ™dzone przy remoncie dachu z

    dachówki w Gimnazjum nr 1 ( Burmistrz poinformowaÅ‚, że decyzjÄ™ w tej sprawie podejmie 

    po otrzymaniu ostatecznego rozliczenia przeprowadzonego remontu )

10. radny Ostrowski – wyraziÅ‚ zadowolenie, że w wyniki wczeÅ›niejszych dziaÅ‚aÅ„ Komisji

    Rewizyjnej nie ma już w szkoÅ‚ach przekroczeÅ„ powyżej 1,5 etatu na nauczyciela.

    ZainteresowaÅ‚ siÄ™ ile jest etatów zwiÄ…zkowych opÅ‚acanych z budżetu  ( w odpowiedzi

    uzyskanej iod GÅ‚.  KsiÄ™gowej ZEAPO  dowiedziaÅ‚ siÄ™, że jest to zgodnie z przepisami

    16/18 etatu zwiÄ…zkowego opÅ‚acanego ze Å›rodków budżetowych )

 

NastÄ™pnie PrzewodniczÄ…cy  Kaczmarek – omówiÅ‚ przedstawione Komisji zestawienie zobowiÄ…zaÅ„ placówek  oÅ›wiatowych na poczÄ…tek roku 2004 i przedstawiÅ‚  wnioski  wynikajÄ…ce z kontroli dokumentacji podstawowej   :

  1. stwierdzono zalegÅ‚oÅ›ci w zapÅ‚acie za dostarczony placówkom wÄ™giel f-ra 66/03 – na kwotÄ™ 5.311,35 zÅ‚ i f-ra 691/03 na kwotÄ™ 2.627,30 zÅ‚  wynikajÄ…ce z późniejszego  niż wyznaczony na fakturze termin  zapÅ‚aty.  Dyrektor ZEAPO przedstawiÅ‚ jednak podpisany aneks – porozumienie  do umowy nr –341-ZOC/2/2003 opóźniajÄ…cy termin zapÅ‚aty za obie faktury do 21.01.2004  przez co  zobowiÄ…zania te staÅ‚y siÄ™ niewymagalne na koniec 2003 roku.  Należność za obie faktury zostaÅ‚a uregulowana 16.01.2004 r.
  2. stwierdzono , że zobowiÄ…zaniami wymagalnymi na koniec roku 2003 byÅ‚y opÅ‚aty za telefony wynikajÄ…ce z faktury FPO04184607/012/03  (wg wyliczenia Komisji - w wysokoÅ›ci 3.037,66 zÅ‚ ) , której termin pÅ‚atnoÅ›ci byÅ‚ 29.12.2003 a należność uregulowana zostaÅ‚a przelewem w dniu 16.01.2004 .  Faktura ta wg przedstawionego Komisji zestawienia zobowiÄ…zaÅ„  obejmowaÅ‚a pÅ‚atnoÅ›ci za telefony nastÄ™pujÄ…cych placówek:

-         SP 2 – w kwocie                       269,76 zÅ‚,

-         SP-3 w kwocie                       581,52 zÅ‚,

-         ZS Parkowo                                   300,89 zÅ‚,

-         SP Budziszewko                       207,27 zÅ‚,

-         SP Tarnowo                                  273,93 zÅ‚,

-         SP GoÅ›ciejewo                       295,77 zÅ‚,

-         SP PruÅ›ce                                  112,07 zÅ‚,

-         Gimnazjum nr 1                      419,51 zÅ‚,

-         Przedszkole nr 1                      214,77 zÅ‚,

-         Przedszkole nr 2                      172,90 zÅ‚,

-         Przedszkole Parkowo                      189,27 zÅ‚ 

3. stwierdzono, że w miesiącu styczniu o trzy dni opóźniono zapłatę za energię elektryczną za

    faktury: 3/40584/22R na kwotÄ™ Å‚Ä…cznÄ… ( wg podliczenia Komisji ) – 9.173,54 zÅ‚ i nr

    3/40644/20R na kwotÄ™ – 3.437,52 zÅ‚ oraz o 7 dni za fakturÄ™ nr 3/40013/22R  na kwotÄ™ 

    147,65  zÅ‚

4. stwierdzono zaksiÄ™gowanie w koszty roku 2004 rzeczowych wydatków gotówkowych   

    poniesionych w  roku 2003 w nastÄ™pujÄ…cych placówkach:

            a/ SP 2 - 21 pozycji na kwotÄ™ Å‚Ä…cznÄ… 1.060,35 zÅ‚,    

b/ SP 3 – 1 poz. na kwotÄ™ 687,08 zÅ‚,

            c/ SP GoÅ›ciejewo – 3 pozycje na kwotÄ™ 213,90 zÅ‚,

            d/ SP PruÅ›ce – 20 poz. na kwotÄ™ 3.737,17 zÅ‚,

            e/ SP Tarnowo – 3 poz. na kwotÄ™ 81,95 zÅ‚,

            f/ ZS Parkowo – 4 pozycje na kwotÄ™ 404,99 zÅ‚,

            g/ SP Budziszewko – 3 poz. na kwotÄ™ 50,76 zÅ‚,

            h/ Przedszkole nr 1 – 2 poz.  na kwotÄ™ 240 zÅ‚ 

5. za rachunek wystawiony dla Gimnazjum nr 1 dnia 23.12.2003 r. na kwotÄ™  2.597,68 zÅ‚

    zapÅ‚acono 4.01.2004 ( za salkÄ™ )

6. za rachunki gotówkowe z datami wystawienia 29-31.12.2003  wystawione dla Gimnazjum

    nr 1 ( z kwotami od 20 do 2.940 zÅ‚ ) i SP 3 zwiÄ…zane z wydatkami z Funduszu Socjalnego

    zapÅ‚acono czekiem w dniu 7.01.2004 roku. WypÅ‚ata ta nie jest jednak zwiÄ…zana z realizacjÄ…

    budżetu. 

 

Podsumowując powyższe Komisja stwierdza, że :

-         naruszona zostaÅ‚a dyscyplina budżetowa ,

-         roczne sprawozdania finansowe poszczególnych placówek oÅ›wiatowych i roczne sprawozdanie Burmistrza z realizacji  budżetu 2003 nie odzwierciedlajÄ… faktycznej realizacji budżetu za rok 2003,  co oznacza, że zostaÅ‚y sfaÅ‚szowane,

-         brak jest zakÅ‚adowej kontroli wewnÄ™trznej

 

W drugiej części swego posiedzenia Komisja zajęła się otrzymaną od Burmistrza odpowiedzią na postulaty i wnioski wynikające z protokołu nr 9 Komisji.

W tej części posiedzenia nie chciaÅ‚ uczestniczyć Burmistrz twierdzÄ…c, że nie otrzymaÅ‚ na  niÄ… zaproszenia. Po poczÄ…tkowym wyjÅ›ciu z posiedzenia Komisji powróciÅ‚ jednak na salÄ™ posiedzeÅ„ w towarzystwie PrzewodniczÄ…cego Rady, który w tym czasie przybyÅ‚ na posiedzenie Komisji.

W tej części posiedzenia PrzewodniczÄ…cy Komisji Rewizyjnej przedstawiajÄ…c  kolejno poszczególne  punkty  protokoÅ‚u nr 9 posiedzeÅ„ Komisji Rewizyjnej  odczytywaÅ‚  przesÅ‚ane  Komisji przez   Burmistrza odpowiedzi na poruszane w nich zagadnienia.( przesÅ‚ana Komisji przez Burmistrza odpowiedź stanowi zaÅ‚Ä…cznik do niniejszego  protokoÅ‚u  ).

Analizując poszczególne punkty Komisja :

ad 1/ wnioskuje do PrzewodniczÄ…cego  Rady Miejskiej o podjÄ™cie czynnoÅ›ci  zmierzajÄ…cych

    do uchwalenia przez RadÄ™ MiejskÄ… szczegółowych zasad realizacji przez Burmistrza zapisu

    art.16 a  ustawy o finansach publicznych.

    Przy omawianiu rozbieżnoÅ›ci wynikajÄ…cych z wywieszonej na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ UrzÄ™du w    

    dniu 16 sierpnia 2004 r. informacji o podmiotach, którym umorzono podatki  a faktycznym

    umorzeniem w tym okresie podatków przez Burmistrza P. Skarbnik oÅ›wiadczyÅ‚a, że

    niektórych podmiotów nie wywieszono na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ na polecenie Burmistrza i  jego

   ZastÄ™pcy. W odpowiedzi Burmistrz stwierdziÅ‚, że nikomu takich poleceÅ„ nie wydawaÅ‚. 

ad 4/ stwierdza, że zawarta przez Urząd umowa z LOK na dzierżawę Baru WODNIK z mocy

    prawa jest nieważna, bo podpisana zostaÅ‚a jednoosobowo przez osobÄ™ nie posiadajÄ…cÄ… do

    tego upoważnienia statutowego.

ad 5/ została poinformowana, że mimo wystawienia tytułu wykonawczego do Komornika,

    dotyczÄ…cego firmy AGROFARMER tytuÅ‚ ten zostaÅ‚ wycofany a zalegÅ‚ość w kwocie

    54.081,30 zÅ‚  zostaÅ‚a przez Burmistrza rozÅ‚ożona na 3 raty z terminami pÅ‚atnoÅ›ci

    15.09.2004, 15.12.2004 i 15.02.2005. Na pytanie czÅ‚onków Komisji czy wpÅ‚ynęła zatem I

    rata ani Burmistrz ani P. Skarbnik nie udzielili odpowiedzi.( odpowiedź ma być udzielona

    na najbliższej sesji Rady Miejskiej.

ad 7/ zostaÅ‚a  poinformowana, że w roku 2003 w ramach kompensaty dÅ‚ugu gmina wzięła

    piasek na zimowe utrzymanie, jednak dÅ‚użnik dotychczas nie wystawiÅ‚ faktury stÄ…d nie

    rozliczono. Na pytanie PrzewodniczÄ…cego Komisji czy po ostatnim  piÅ›mie do Wojewody

    datowanym na dzieÅ„ 10.04.2003 podjÄ™to jakieÅ› dziaÅ‚ania u Wojewody w celu

   wyegzekwowania należnoÅ›ci – Burmistrz i P. Skarbnik stwierdzili, że nie. Na pytanie jakie

    bÄ™dÄ… dalsze dziaÅ‚ania Burmistrza w celu wyegzekwowania należnoÅ›ci Burmistrz

    odpowiedziaÅ‚, że dÅ‚użnik zÅ‚ożyÅ‚ wniosek o rozÅ‚ożenie należnoÅ›ci na raty a on nie wie co

    dalej uczyni. 

ad 12/ po wymianie stanowisk miÄ™dzy radnym Ostrowskim a Burmistrzem, w której Burmistrz stwierdziÅ‚, że nie podejmie żadnych kroków w celu przedstawienia Komisji bilingów z rozmów z telefonu GKRPA argumentujÄ…c, że nie sÄ… przekroczone wydatki na ten telefon i usytuowanie telefonu jest zasadne ze wzglÄ™du na miejsce pracy dwu czÅ‚onków GKRPA.. Na wniosek radnego Ostrowskiego Komisja Rewizyjna wnioskuje o pozyskanie opinii prawnej dotyczÄ…cej prawa Komisji do bilingu telefonu zaufania,  którego Komisja chce poznać rozmowy wychodzÄ…ce ( aby stwierdzić czy nie jest wykorzystywany do celów prywatnych ) a nie wchodzÄ…ce uznajÄ…c tym samym, że mogÅ‚oby to stanowić naruszenie prywatnoÅ›ci osób korzystajÄ…cych z porad.   

Ad 13/ po rozważaniu różnych form udostÄ™pniania Biuletynu Burmistrza  i braku  przekonywujÄ…cej argumentacji wnioskuje do Burmistrza o podjÄ™cie dziaÅ‚aÅ„ majÄ…cych na celu uwiarygodnienie iloÅ›ci drukowanych przez RedakcjÄ™ GoÅ„ca RogoziÅ„skiego Biuletynów Burmistrza ( Å‚Ä…cznie z zapisami w umowie ). Komisja tym samym  uznaje za maÅ‚o przekonywujÄ…ce stwierdzenie Burmistrza, że potwierdzenie iloÅ›ci nastÄ™puje na podstawie stopki redakcyjnej i że nakÅ‚ad 2.800 egz. zostaÅ‚ Burmistrzowi potwierdzony przez drukarniÄ™ przy skÅ‚adaniu oferty.  

Ad 14/ za używanie telefonu wspólnie z „ Różowym domkiem „ za miesiÄ…c maj i czerwiec zwrócono UrzÄ™dowi 1.100 zÅ‚ za rozmowy. Dalej trwa ustalanie należnoÅ›ci UrzÄ™du  z tego tytuÅ‚u.

Ad/ 15/  Za wysyÅ‚anie prywatnych SMS-ów ze sÅ‚użbowej komórki Burmistrz Janus obciążyÅ‚ siebie kwotÄ… 25,62 zÅ‚ nie obciążajÄ…c nikogo innego z tego tytuÅ‚u. Stanowisko Burmistrza w tej sprawie w stosunku do reprezentowanego na wczeÅ›niejszym posiedzeniu Komisji nie ulegÅ‚o zmianie stÄ…d Komisja na wniosek radnego Ostrowskiego stosunkiem gÅ‚osów 3:1:1 wnioskuje, aby komórkowe telefony sÅ‚użbowego  rozliczane byÅ‚y w UrzÄ™dzie na podstawie bilingów z obciążaniem pracowników na rozmowy prywatne

PrzewodniczÄ…cy Komisji zwróciÅ‚ Burmistrzowi  uwagÄ™ na kwestie podatkowe wynikajÄ…ce z używania telefonu sÅ‚użbowego do celów prywatnych

Ad/16  po wymianie poglÄ…dów miÄ™dzy czÅ‚onkami Komisji a Burmistrzem na temat zasadnoÅ›ci przydziaÅ‚u pracownikowi zatrudnionemu na umowie –zlecenia sÅ‚użbowego telefonu komórkowego z limitem zÅ‚otowym do wykorzystania,  Komisja uznajÄ…c, że może to stanowić nieuzasadniony dochód dla zleceniobiorcy postanowiÅ‚a zwrócić siÄ™ od radcy prawnego UrzÄ™du o wykÅ‚adniÄ™ prawnÄ… w  tej kwestii.

Ad 18/ na posiedzenie Komisji Burmistrz nie dostarczyÅ‚ wnioskowanych przez KomisjÄ™ dokumentów przetargowych a tym samym nie umożliwiÅ‚  Komisji zapoznanie siÄ™ z nimi.

 

W ostatnim punkcie posiedzenia Komisji  tj. wolne gÅ‚osy i wnioski – nie zgÅ‚oszono żadnego wniosku

Na tym posiedzenie zakończono

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668521 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP