Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2008-10-31
Protokół nr 19/2008
odbytego w dniach 14 i 17 czerwca 2008, o godz. 12.00 w siedzibie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, ul. Fabryczna 7.

Temat posiedzenia:

Kontrola realizacji wydatków w ramach Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych..

 

 

Otwarcia posiedzenia dokonała i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Wanda Wiśniewska.

W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności, oraz członkowie GKRPA : p. Maria Stachowiak, p. Marzena Brączewska, p. Małgorzata Filipiak, p. Małgorzata Kasprzak oraz p. Ewelina Kowalska.

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się z zestawieniem wydatków Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomania oraz Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zgodnie z informacją na dzień 31 grudnia 2007r. Materiał stanowi załącznik do protokołu.

Na zwalczanie narkomanii zaplanowano kwotę 13.300 zł, a wydatkowano 9.461,39 zł, w tym na:

-         wynagrodzenie bezosobowe,- 3.290,00 zł

-         zakup materiałów i wyposażenia – 3.176,85 zł, 

-         zakup usług pozostałych- 2.714,24 zł,

-         na podróże służbowe krajowe 280,30 zł.

Na przeciwdziałanie alkoholizmowi zaplanowano 219.215 zł, wydatkowano kwotę 205.680,38 zł, w tym na :

-         dotacja z budżetu dla funduszu celowego- patrole- 15.000 zł

-         dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji fundacjom- 5.000- konkurs ofert,

-         dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom-12.200,00 zł

-         składki na ubezpieczenia społeczne oraz na fundusz pracy- 1.631,22 zł,

-         składki na fundusz pracy- 121,90 zł

-         wynagrodzenie bezosobowe- 115.005,00 zł,

-         zakup materiałów i wyposażenia- 11.554,60,

-         zakup środków żywności- 9.702,99

-         zakup energii- 6.256,99

-         zakup usług pozostałych- 26.942,51

-         zakup usług dostępu do sieci internet- 145,00,

-         opłaty z tytułu zakupu usług telefonii stacjonarnej- 1.240,82,

-         podróże służbowe krajowe- 879,35 zł.

Uzyskano dochody w wysokości 204.588,75, za wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

Następnie członkowie Komisji zapoznali się z rozdziałem kwoty 12.200 zł w § 2820:

-         3.000 zł dla Towarzystwa Przyjaciół Dzieci,

-         2.000 zł dla WOPR,

-         1.000 zł dla Stowarzyszenia Jezioro Rogozińskie,

-         2.000 zł dla ZHP,

-         4.200 zł dla KŻ „Kotwica”.

Na wynagrodzenia bezosobowe wydatkowano kwotę 115.005,00 zł w tym na:

-         Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych-18.225,00

-         Sprzątanie w pomieszczeniach-4.788,00 zł,

-         Wynagrodzenia prawnika oraz psychologa-9.415,00 zł( prawnik przyjmuje 2 razy w miesiącu po 3 godziny, a psycholog 5 razy w tygodniu),

-         Grupy edukacyjne, grupy wsparcia, grupa dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych- 10.369 zł ( zajęcia prowadzą p. Sz. Kaczmarek oraz p. G. Miężalski),

-         Akcja letnia 11.050 zł,

-         Programy profilaktyczne – 31158,00 z ł

-         Patrole Straży Miejskiej- 1.000 zł,

-         Świetlice- 29.000 zł.

 

Analizując dostarczony materiał Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę na następujące wydatki:

Przewodnicząca Wanda Wiśniewska zapytała o zakup obiadów w § 4300?

Pani Małgorzata Filipiak wyjaśniła, że były to obiady kupowane na wycieczkach podczas organizowania akcji letniej.

Przewodnicząca Wiśniewska zapytała czego dotyczyła kwota 7.300 zł przeznaczona na akcje letnią?

Pani M. Filipiak wyjaśniła, że była to akcja letnia ( obóz w Pieninach) zorganizowana przez Szkołę w Parkowie.

Przewodnicząca Komisji zapytała ile dzieci uczestniczyło w wycieczkach zorganizowanych dla dzieci dysfunkcyjnych oraz dla grup wsparcia?

Pani Filipiak odpowiedziała, że grupy prowadzili p. Kaczmarek oraz p. Miężalski, jednak faktury znajdują się w Urzędzie.

Radny Ryszard Dworzański zwrócił uwagę na kwotę 3.290,00 zł przeznaczoną w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii  na wynagrodzenia bezosobowe. Radny poprosił o przedstawienie treści umów zawartych z psychologiem  i pedagogiem ( p. Laube i p. Kasprzak). 

W związku z w/w wnioskiem członkowie Komisji przejrzeli treści poszczególnych umów.

Następnie analizując dokumenty dotyczące świetlic opiekuńczo – wychowowczych, radny Ryszard Dworzański poinformował, że Komisja jest zainteresowana, na jakiej podstawie rozlicza się przepracowane godziny w świetlicach szkolnych. Zapytał skąd wiadomo, że nauczyciel zrealizował zgodnie z umową np. 47 godz.?

Pani M. Kasprzak wyjaśniła, że każda szkoła potwierdza  ilość przepracowanych godzin.

Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że należy wyrywkowo sprawdzić prawidłową dekretację dokumentów znajdujących się w Urzędzie.

Radny Jarosław Witt poprosił o przedstawienie wydatków poniesionych na zorganizowanie kolonii w Ośrodku Za Jeziorem oraz o koszty wyjazdów służbowych.

Pani M. Brączewska wyjaśniła, że na organizację koloni podpisano porozumienie ze Stowarzyszeniem powrót z U, które współpracuje z Ośrodkiem Za Jeziorem. Gminna Komisja dopłaca do każdego uczestnika 135 zł. Czas trwania koloni wynosi dwa tygodnie i uczestniczy ok. 40 dzieci.

Pani Małgorzata Filipiak dodała, że faktura znajduje się do wglądu w Urzędzie.

Następnie Komisja sprawdziła rozliczenie oraz dokumentację dotacji celowej  z § 2810 na kwotę 5.000 zł. Dotacja została przyznana Fundacji „Pro-Vita”, umowa nr FN/342/2007 z 10.09.2007 roku.

Pani Filipiak zauważyła, że pod każde rozliczenie dołączane są kserokopie faktur oraz umów.

Przewodnicząca Komisji zapytała na jakiej podstawie przyznawane są środki?

Pani M. Stachowiak wyjaśniła, że jest ogłaszany konkurs i komisja na podstawie złożonych ofert przydziela środki.

Pani Filipiak dodała, że komisja powoływana jest przez Burmistrza.

Radny Ryszard Dworzański zapytał o badania psychologiczne.

Pani M. Stachowiak wyjaśniła, że są to środki na badania osób kierowanych na przymusowe leczenie, do biegłych sądowych. Badania są kosztowne wynoszą  nawet ok. 800 zł.

Radny Ryszrad Dworzański zwrócił także uwagę na zakup usług telefonii stacjonarnej.

Pani Stachowiak wyjaśniła, że telefon znajduje się w poradni, opłata wynosi 1.700 zł na rok, i nie jest prowadzony rejestr rozmów.

Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że należy prowadzić rejestr.

 

Wniosek:

Wprowadzenie rejestru rozmów telefonicznych w Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

Następnie członkowie Komisji zapoznali się z dokumentacją sprawozdania świetlicy opiekuńczo – wychowawczej w Budziszewku. Sprawdzono umowy dla nauczycieli i stwierdzono, że umowy były aneksowane.

Przewodnicząca Komisji poinformowała, że w najbliższym czasie członkowie Komisji Rewizyjnej sprawdzą dokumenty znajdujące się w Urzędzie, a dotyczące:

1.      wynagrodzeń psychologa p. Laube oraz pedagoga p. Kasprzak,

2.      zakupów obiadów na wycieczkach,

3.      rachunku za pobyt dzieci na kolonii w Ośrodku za Jeziorem,

4.      kosztów delegacji,

5.      badań psychologicznych,

6.      utrzymania budynku przy ul. Fabrycznej,

7.      zakup środków żywności na akcję letnią- Szkoła Podstawowa Nr 3,

8.      zakupu materiałów dla świetlicy w Słomowie.

Ustalono iż sprawdzenie w/w dokumentów odbędzie się 17 czerwca br.

 

W dniu 17 czerwca, komisja spotkała się ponownie i  sprawdziła następujące dokumenty:

Ad. 1.  Rachunki za wykonaną pracę wystawione na p. Laube ( psycholog) oraz p. Kasprzak ( pedagog), każdy na kwotę  1.645 zł- środki pochodziły z Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, zajęcia prowadzone były w:

- Zespole Szkół w Gościejewie- 20 uczniów,

- Gimnazjum Nr 1 – 11 osób ( rodzice),

- Zespole Szkół w Gościejewie- Tarnowo- 15 osób ( rodzice),

- Zespole Szkół w Gościejewie – 12 osób- szkolenie Rady Pedagogicznej,

- Zespole Szkół w Parkowie- 20 uczniów II klasy gimnazjum,

- Gimnazjum Nr 1- klasa Ia i Iia- 32 uczniów,

- Zespół Szkół w Parkowie- szkolenie Rady Pedagogicznej- 20 osób,

      - Gimnazjum Nr 2- klasa Id –27 uczniów,

- Gimnazjum Nr 2- rodzice- 18 osób,

- Zespół Szkół w Parkowie- rodzice- 15 osób,

- Gimnazjum Nr 1- Rada Pedagogiczna- 25 osób,

- Zespół Szkół im. H. Cegielskiego- Rada Pedagogiczna- 36 osób.

 

 

 

 

Wnioski:

Komisja zwróciła uwagę, że rachunek powinien być wystawiony na Urząd Miejskiej w Rogoźnie, a nie na Gminę Rogoźno. Pani Filipiak wyjaśniła, że wystawiono notę korygującą na prawidłową nazwę Urzędu.

Ponadto Komisja stwierdziła, że na listach obecności na szkoleniach należy wpisywać ile godzin prowadził szkolenie każdy szkolący. Natomiast lista powinna być potwierdzana przez dyrektora szkoły.

 

Ad.2. Następnie członkowie Komisji zapoznali się rachunkami za zakup obiadów wydatkowano 2.407,20 zł. Zakupy dokonywane były w miesiącach letnich na spotkaniach „Sierpień miesiącem trzeźwości” , obóz ZHP ( faktura na kwotę 200 zł), biwak, spotkanie grupy AA ( faktura na kwotę 1.360,00 zł). Ponadto kwotę 500 zł przeznaczono na zakup obiadów dla kolonii w „Ośrodku Za Jeziorem”.

 

Ad. 3. Sprawdzono rachunek za pobyt 20 dzieci na kolonii w Ośrodku Za Jeziorem. Rachunek wystawiło Towarzystwo Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U” Zarząd Główny ul. Elektoralna 26, 00-892 Warszawa. Faktura została wystawiona na kwotę 5.500 zł ( zaplanowano kwotę 5.000 zł, kwota 500 zł pochodziła z zakupu obiadów)

Opłata obejmowała udział 20 dzieci na dwutygodniowej kolonii, jednak z kolonii skorzystało 40 dzieci, w pierwszym tygodniu 20 i w drugim tygodniu 20 podopiecznych.

 

Wniosek:

Komisja stwierdziła, że należy precyzyjniej opisywać rachunki i faktury( poprzez dołączanie listy uczestników kolonii z dokładnie podaną ilością dni pobytu i terminów).

 

Ad. 4. W dalszej kolejności skontrolowano szkolenia z Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, w tym delegacje:

  1. DK 569/07 z 28.02.2007 roku- do Europejskiego Centrum Szkoleń „Forum”, na kwotę 78,46 zł,
  2. DK 2727/07 z 28.09.2007r. , na szkolenie na temat Przeciwdziałania Narkomanii- samorządy i społeczność lokalna, na kwotę 201,84.

 

 

Ad.5. Sprawdzono rachunki za badania psychologiczne , ok. 400 zł od jednej osoby. Są to badania biegłego dla osób skierowanych na leczenie. W sumie wydatkowano kwotę 1.880 zł na opłacenie badań wszystkich skierowanych osób.

 

Ad. 6. Sprawdzono rachunki za utrzymanie budynku na ul. Fabrycznej. Zaplanowano kwotę 8.000 zł, wydatkowano 6.256,99, w tym poniesiono wydatki na centralne ogrzewanie, zimną wodę, kanalizację, energię elektryczną). Rachunki są wystawiane przez ZAMK, a  centralne ogrzewanie jest fakturowane na podstawie faktury ze Spółki „Megawat”.

 

 

Ad.7. Następnie skontrolowano rozliczenie zaliczki w kwocie 1.000 zł, za zakupy żywności- akcja letnia w Szkole Podstawowej Nr 3:

  1. Faktura Vat nr 6/07/07-186,02 zł
  2. Faktura nr 362- 196,54zł
  3.  Faktura Vat nr B/07/099- 86,30 zł
  4. Faktura Vat nr 357- 94,83 zł
  5. Faktura Vat nr 6793/06/V- 47,02 zł
  6. Faktura Vat nr354- 97,10 zł
  7. Faktura Vat nr355- 62,06 zł
  8. Faktura Vat nr 6755/06/V-147,69 zł
  9. Faktura Vat nr6670/06/V- 100,43zł

Łącznie wydano kwotę 999,99 zł.

Rachunki są prawidłowo opisane , Komisja nie wniosła zastrzeżeń.

 

 

Ad.8. Skontrolowano fakturę Vat nr EV/07/13054 na kwotę 186,07, za zakup artykułów papierniczych dla dzieci w świetlicy wiejskiej w Słomowie.

Zastrzeżeń nie było

 

Protokół sporządziła Beata Ryga

 

 

Rogoźno, dnia 24 czerwca 2008 roku.

» powrt
Ilo odwiedzin : 666385 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP