2008-10-31
Protokół nr 18/2008
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniach 14 maja 2008, o godz. 10.00 w Urzędzie Miejskim
Temat posiedzenia:
Kontrola rozpatrywania skarg i wniosków mieszkańców.
Otwarcia posiedzenia dokonała i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Wanda Wiśniewska.
W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności.
Proponowany porzÄ…dek posiedzenia
1. Przedstawienie porzÄ…dku posiedzenia.
2. Kontrola rozpatrywania skarg i wniosków mieszkańców.
3. Wolne głosy i wnioski.
4. Zakończenie.
Sekretarz poinformowała, że rejestr skarg i wniosków prowadzony jest od roku 1999.
Przewodnicząca Komisji zaproponowała sprawdzenie skarg za lata 2007-2008.
Sekretarz wyjaśniła, że w roku w roku 2007 zgłoszono dwie skargi:
- sprawa P. Brust była już rozpatrywana przez Komisję Rewizyjną,
- sprawa p. Barbary Rogińskiej, która kwestionowała zasadność wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Sprawa została skierowana do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które utrzymało w mocy decyzję Urzędu.
Radny Jarosław Witt poprosił o przybliżenie drugiej skargi.
Sekretarz wyjaśniła, że dokonano wpisu do ewidencji działalności gospodarczej na wniosek obywatela. Z uwagi na to, że działalność miała być prowadzona w miejscu zameldowania nie było potrzeby zwracania się o dodatkowe dokumenty typu umowa dzierżawy. Z kolei istnieje konieczność przedstawienia umowy dzierżawy lub aktu własności, w przypadku rejestracji działalności, w innym miejscu, niż miejsce stałego zameldowania. Sekretarz poinformowała, że p. Barbara Rogińska zwróciła się do Urzędu o anulowanie wpisu tej osoby, gdyż ona jako współwłaścicielka domu nie wyraża zgody na prowadzenie działalności. Jednak nie było podstaw , aby tej zmiany dokonać, Urząd wystosował pismo , w którym przedstawił zainteresowanej dalsza drogę postępowania. Jednak p. Rogińska skierowała następne pismo, a wówczas Urząd odwołał się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które utrzymało w mocy decyzję Urzędu.
Przewodnicząca komisji zapytał czy prowadzona jest dokumentacja pisemna tej sprawy?
Sekretarz potwierdziła.
Następnie członkowie Komisji szczegółowo zapoznali się z dokumentacją sprawy i nie wnieśli uwag do procedury rozpatrywania skarg.
W dalszej kolejności członkowie Komisji zapoznali się ze skargą p. Krzesimira Zawczaka, złożoną w roku 2008. Sekretarz wyjaśniła, że zainteresowany złożył skargę na pracownicę Urzędu, za nie udzielenie wyczerpującej odpowiedzi i niegrzeczne zachowanie.
Członkowie Komisji zapoznali się z dokumentacją sprawy i nie wnieśli uwag do prowadzonego postępowania
W roku 2008 skargę złożyła także p. Sass-Budziszewska, twierdząc m.in., że nie udzielono odpowiedzi w wymaganym terminie. Sekretarz wyjaśniła, że odpowiedź została skierowana do zainteresowanej w odpowiednim czasie. Członkowie Komisji zapoznali się z dokumentacją sprawy i nie wnieśli uwag do prowadzonego postępowania.
Na zakończenie Pani Sekretarz zwróciła uwagę na sprawy zgłaszane podczas dyżurów radnych. Zaznaczyła , że radny przyjmujący interesanta powinien zapoznać się czy w danej sprawie toczy się postępowanie. Są przypadki, gdy interesant udaje się do radnego myśląc, że jest to właściwy organ załatwienia sprawy, a wielu postępowaniach liczą się odpowiednie terminy.
Wnioski Komisji Rewizyjnej:
- Wnosi się do Przewodniczącego o informowanie radnych o sposobie załatwienia spraw zgłaszanych przez mieszkańców podczas dyżurów radnych.
- Wnosi się do Przewodniczącego, aby radni dyżurujący uzyskiwali od mieszkańców informacje, czy w zgłaszanej sprawie toczy się postępowanie lub czy wydana została decyzja.
W/w wnioski zostały przyjęte jednogłośnie.
PrzewodniczÄ…ca..........................................
Zastępca......................................................
Członek.......................................................
Posiedzenie zakończono o godz.11.00
Protokół sporządziła Beata Ryga
Rogoźno, dnia 2 czerwca 2008 roku.
|