Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2008-05-14
Protokół nr 17/2008
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniach 27.03.08r i 28 .03.2008 roku. Temat posiedzenia:
 
  1. Opiniowanie wykonania budżetu przez Urząd Miejski za 2007r.

  2. Przygotowanie wniosku w sprawie absolutorium dla Burmistrza.



W dniu 27 .03.2008 roku Komisja obradował w godz. 14.00-18.00, w pełnym składzie, natomiast w dniu 28.03, obradowała w godz. 10.00-16.00 również w pełnym składzie.

W posiedzeniach uczestniczyli członkowie Komisji, Skarbnik gminy Maria Kachlicka, a w dniu 27 marca również Burmistrz Rogoźna Bogusław Janus.



Komisja Rewizyjna zapoznała się z następującymi dokumentami:


  1. Imienny wykaz udzielonych ulg i umorzeń w 2007 roku,

  2. Rb- NDS- kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/ deficycie ( za okres od 01.01-31.12.2007r.),

  3. Rb- PDP- roczne sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych,

  4. Rb- 27 S- roczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego,

  5. Rb- 27 ZZ- kwartalne sprawozdanie z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami ( za okres 11.01-31.12.2007r.)

  6. Rb- 28 S- roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego,

  7. Rb-30- roczne sprawozdanie z wykonania planów finansowych zakładów budżetowych,

  8. Rb-33- roczne sprawozdanie z wykonania planów finansowych funduszy celowych nie posiadających osobowości prawnej,

  9. Rb-50- kwartalne sprawozdanie o dotacjach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami za IV kwartał 2007 r.

  10. Rb-Z- kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego,

  11. wyszczególnione zestawienie kredytów,

  12. Rb- N-kwartalne sprawozdanie o stanie należności,

  13. Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

  14. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Rogoźno za 2007 rok.



Analizując sprawozdanie Rb- 27 S Komisja zauważyła, że planowane dochody ( kolumna 4 sprawozdania) wynoszą 35.167.871 zł, wykonane dochody ( kolumna 7 sprawozdania) wynoszą 35.340.029,37 zł, dochody wykonano w 100,49%.

W sprawozdaniu ( kolumna 9) wykazano należności pozostałe do zapłaty ogółem 2.067.765,81%, z czego zaległości wyniosły 1.619.109,75%.

Nadpłaty na koniec roku z tytułu podatków i opłat wyniosły 64.840, 28 zł. Skarbnik wyjaśniła, że kwota 53.268 zł nadpłaty w podatku od nieruchomości od osób prawnych dotyczyła złożonej korekcji deklaracji w dniu 27.12.2007 r. przez ENEA OPERATOR Sp. zo.o. w Poznaniu.

W kolumnie 12 sprawozdania wykazano kwotę 1.903.202,61 zł z tytułu skutków obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy. W kolumnie 13- skutki udzielonych ulg i zwolnień obliczone za okres sprawozdawczy wynoszą 78.418 zł.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że ulgi udzielone na podstawie zwolnień przedmiotowych uchwalonych przez Radę Miejską w uchwale określającej stawki i zwolnienia w podatku od nieruchomości na 2007 rok.

Skarbnik wyjaśniła, że dochody sprawozdania Rb- 27 S szczegółowo zostały omówione do paragrafów w sprawozdaniu opisowym przedstawionym przez Burmistrza Rogoźna.

Analizując sprawozdanie Rb- PDP radny Ryszard Dworzański zwrócił uwagę na różnicę między kwotami w sprawozdaniu Rb- 27 S oraz Rb-PDP dotyczące skutków obniżenia górnych stawek podatkowych, różnicy umorzenia zaległości podatkowych oraz rozłożenia na raty i odroczenia terminów płatności.

Skarbnik wyjaśniła, że w sprawozdaniu Rb- PDP wykazano skutki obniżenia górnych stawek podatkowych na kwotę 1.898.160,90 zł, a w sprawozdaniu Rb- 27 S jest to kwota 1.903.2002,61 zł. Różnica w wysokości 5.041, 71 zł dotyczy podatku od posiadania psa, której nie wykazuje się w sprawozdaniu Rb- PDP. Z kolei różnica miedzy sprawozdaniami dotycząca umorzeń w zaległościach podatkowych wynosi 37.041,70 zł i związana jest z umorzoną opłata planistyczną- 23.522,20 i odsetek od podatków i opłat-13.519,50 zł, których nie wykazuje się w sprawozdaniu Rb- PDP.

Różnica między sprawozdaniami odnosząca się do skutków finansowych rozłożenia na raty i odroczenia terminu płatności w wysokości 6.337,25 zł dotyczy opłaty planistycznej, prolongacyjnej, kosztów upomnień, odsetek od podatków i opłat, których w sprawozdaniu Rb- PDP się nie wykazuje.

Skarbnik dodała, że skutki obniżenia górnych stawek podatkowych, udzielonych ulg zwolnień i umorzeń stanowią łącznie kwotę 2.353.724,96 czyli 6,66% zrealizowanych dochodów, które wynoszą 35.340.022,37 zł

Następnie Komisja przeanalizowała imienny wykaz udzielonych ulg i umorzeń w 2007 roku.

PrzewodniczÄ…ca Komisji Wanda WiÅ›niewska zapytaÅ‚a o powody umorzeÅ„ Fabryki Mebli Twaróg „Ludwik – Styl” na kwotÄ™ 34.766,00 oraz „Aquabellis” na kwotÄ™ 243.148,75 zÅ‚?

Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że firma „Ludwik –Styl” umotywowaÅ‚a wniosek o umorzenia wykonanymi inwestycjami przy ul. II Armii Wojska Polskiego tj. budowa parkingi i zieleÅ„ca oraz zamiarem zatrudnienia w nowej części fabryki 3-5 osób. BiorÄ…c powyższe pod uwagÄ™ umorzono III i IV ratÄ™ podatku, ale tylko od części nowo wybudowanej.

Natomiast spółka „Aquabellis” miaÅ‚a umorzony podatek za miesiÄ…ce lipiec, sierpieÅ„, wrzesieÅ„ i październik, powoÅ‚ujÄ…c siÄ™ na trudnÄ… sytuacje spółki spowodowanÄ… stratami poniesionymi za nowe przyÅ‚Ä…cza kanalizacyjne.

Radny Jarosław Witt zapytał o powody umorzeń podatku dla Ośrodka Rekreacyjno- Sportowego?

Skarbnik wyjaśniła, że cały przypis podatku za rok 2007 dla Ośrodka wyniósł 80.593 zł. Umorzeniu uległy 4 raty podatku, w części dotyczącej terenu i budowli ogólnodostępnych dla mieszkańców oraz za hangar WOPR. Natomiast właściciel Ośrodka zapłacił pozostałą część podatku w wysokości 42.785 zł, na koniec roku nie zalegał z opłatami.

Analizując sprawozdanie Rb- Z określające stan zobowiązań gminy, Komisja stwierdziła, że łączne zadłużenie Gminy z tytułu pożyczek długoterminowych wynosi 4.459.232,06 zł.

Skarbnik wyjaśniła, że kwoty:

  • 912.000 zÅ‚ dotyczy pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Åšrodowiska- okres spÅ‚aty do 2009 roku ,

  • 3.282.522,06 zÅ‚ dotyczy pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Åšrodowiska ( 3 pożyczki),

  • 264.710 zÅ‚ dotyczy pożyczki z banku komercyjnego, do spÅ‚aty w 2008 roku.


Następnie Komisja zajęła się analizą sprawozdania Burmistrza z wykonania budżetu gminy Rogoźno za 2007 rok . Komisja stwierdziła, że wykonanie dochodów z tytułu:

a/ subwencji- wykonanie 12.154.435- 100%

b/ udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych- wykonanie

5.159.938,10- 108,62%,

c/ dotacje celowe- wykonanie 7.747.545,77 zł,- 96,17%,

d/ rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych- wykonanie

648.820 zł- 100%

e/ środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących i inwestycyjnych pozyskanych z

innych źródeł- wykonanie 1.874.230 zł- 100%,

f/ dochody pozostałe- wykonanie 7.755.050,28- 100,93 %

Przewodnicząca Komisji zapytała co to jest subwencja równoważąca oraz wyrównawcza i dlaczego wzrosły dochody o 8,62% w udziałach w podatku dochodowym?

Skarbnik wyjaśniła, że subwencja równoważąca wynika z poniesionych wydatków na dodatki mieszkaniowe poniesione w 2005 roku w przeliczeniu na 1 mieszkańca gminy, jeżeli były wyższe od 90 % średnich wydatków wszystkich Gmin miejsko- wiejskich na ten cel. Natomiast subwencja wyrównawcza ustalona jest na podstawie dochodów podatkowych na 1 mieszkańca poniżej 92% dochodów wszystkich gmin w kraju. Natomiast plan udziału w podatku dochodowym ustala Ministerstwo Finansów i dochody wzrosły. Skarbnik dodała, że wzrost dochodów pozostałych wynika z tytułu zwrotu niewygasających środków roku 2006, w kwocie 73.543,08.

Radny Jarosław Witt zapytał czego dotyczą dotacje celowe?

Skarbnik wyjaśniła, że są to dotacje przekazywane na Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej- 6.538.285,36 zł, kwota 71.500 zł, pochodziła z Funduszu Ochrony Gruntów rolnych- dofinansowanie budowy drogi w Gościejewie, na oświatę i edukacyjną opiekę wychowawczą była to kwota 720.939,40 zł. Natomiast zadania zlecone to np. zwrot akcyzy paliwowej, przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu oraz na prowadzenie rejestru wyborców i wykonywania zadań zleconych w administracji.

Komisja analizując wykonanie dochodów zwróciła uwagę na te paragrafy, w których wykonanie było niskie, a wyjaśnień na bieżąco udzielała Pani Skarbnik.

→ dz. 010, rozdz. 01095 § 0750- dochody z najmu i dzierżawy skÅ‚adników majÄ…tkowych Skarbu PaÅ„stwa- wykonano w 71 %, należnoÅ›ci wymagalne do zapÅ‚aty wyniosÅ‚y 1.418,44 zÅ‚. Niskie wykonanie dochodów zwiÄ…zane byÅ‚o z wygaÅ›niÄ™ciem umów dzierżawy, które nie zostaÅ‚y przedÅ‚użone.

→ dz.750, rozdz.75023, § 0570- grzywny, mandaty i kary pieniężne od osób fizycznych-wykonanie 37,91%, należnoÅ›ci wymagalne pozostaÅ‚e do zapÅ‚aty 13.688 zÅ‚- dotyczÄ… lat poprzednich i bieżących, na które wystawiono 23 tytuÅ‚y egzekucyjne i 20 upomnieÅ„. Wykonanie zaplanowano na poziomie roku 2006, jednak w roku 2007 Straż Miejska nie uczestniczyÅ‚a w kontroli prÄ™dkoÅ›ci przy współudziale policji z radarem, stÄ…d dochodów nie wykonano.

→dz. 756, rozdz. 75616, §0500- podatek od czynnoÅ›ci cywilnoprawnych- dochody przekazywane przez UrzÄ™dy Skarbowe.

→ dz. 756, rozdz. 75618, § 0410- wpÅ‚ywy z opÅ‚aty skarbowej, wykonanie 68,66%- niskie wykonanie dochodów wynik zmiany ustawy o opÅ‚acie skarbowej.

→ dz. 801, rozdz. 80101, §0830- wpÅ‚ywy z różnych opÅ‚at- wykonanie 82,01 % dotyczy opÅ‚at za czynsze mieszkaniowe. Niższe wykonanie jest wynikiem rozwiÄ…zania umowy najmu.


Ponadto Komisja zwróciła uwagę na wykonanie niektórych dochodów powyżej 100% :


→ dz. 010, rozdz. 01010, § 0830- wpÅ‚ywy z usÅ‚ug- 183,67&- dotyczy przyÅ‚Ä…czy wodociÄ…gowych do prywatnych posesji w ramach realizowanej inwestycji wodociÄ…gowej w Jaraczu

→ dz.750, rozdz. 75011, § 2360- dochody jednostek samorzÄ…du terytorialnego zwiÄ…zane z realizacjÄ… zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej oraz innych zadaÅ„ zleconych ustawami- wykonanie 247,74%. Wynik ustawowego upÅ‚ywu terminu wymiany dowodów osobistych- 5% dochodów należnych gminie.

→ dz. 756, rozdz.75616, § 0320- podatek rolny- wykonanie 102,52%. Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że należnoÅ›ci wymagalne w porównaniu do roku poprzedniego zmalaÅ‚y, co jest powodem wyższego wykonania. NależnoÅ›ci wymagalne na koniec roku wyniosÅ‚y 87.020,02 %. Ponadto Skarbnik zauważyÅ‚a, że Å›ciÄ…galność w podatkach polepszyÅ‚a siÄ™ ze wzglÄ™du na dziaÅ‚alność komornika skarbowego. Koszty z tego tytuÅ‚u wyniosÅ‚a 15.800 zÅ‚. JeÅ›li dÅ‚użnik jest nieÅ›ciÄ…galny to koszty komornika ponosi Gmina. JeÅ›li gmina wycofa nakaz pÅ‚atniczy, ze wzglÄ™du na zÅ‚ożony wniosek o odroczenie, a komornik poczyniÅ‚ dziaÅ‚ania , to kosztami obciąża gminÄ™.

→ dz.758, rozdz. 75814, § 0920- pozostaÅ‚e odsetki- wykonanie 344,14%- dotyczy odsetek bankowych i Å›rodków z likwidacji rachunków bankowych Rad soÅ‚eckich, nie zachodziÅ‚a konieczność w ciÄ…gu roku angażowania wszystkich Å›rodków.

→ dz. 756, rozdz. 75618, § 0490- wpÅ‚ywy z innych lokalnych opÅ‚at pobieranych przez jednostki samorzÄ…du terytorialnego na podstawie odrÄ™bnych ustaw- 154,93%- dotyczÄ… opÅ‚aty planistycznej oraz opÅ‚at za dokonywanie wpisu i zmiany ewidencji dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej.

Skarbnik poinformowała, że szczegółowe wykonanie dochodów znajduje się w części sprawozdania opisowego.



Analizując rozdział III.4.- czyli porównanie należności wymagalnych za rok 2007 do roku 2006 w podatkach, opłatach i nie podatkowych należnościach budżetowych w wartościach netto wykazano zwyżkę o 7,53%.



Następnie Komisja przeanalizowała wykonanie wydatków budżetowych zwracając uwagę na paragrafy z niskim wykonaniem. Wyjaśnień udzielała Pani Skarbnik:

Wydatki budżetowe na plan 32.451.525 zł wykonano 31.205.498,89, czyli 96,16%. Wydatki bieżące na plan 30.646.262 zł wykonano 29.451.752,74 zł, czyli 96,10 %, w tym wykonane z tytułu wynagrodzeń i pochodnych 97,38%, obsługi długu publicznego 74,78%, dotacje przekazane z budżetu 100%, pozostałe wydatki 94,65%. Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że wydatki na zadania zlecone wyniosły 6.339.746,57 zł i jest to zgodne ze sprawozdaniem RB-50 i wynosi 21,35%wydatków bieżących, a zadania własne bieżące stanowiły 78,47% i kwotę 23.112.006,17.

Wydatki majątkowe na plan 1.805.263 zł, wykonano 1.753.746,15 zł, czyli 97,15% w tym wykonanie własnych wydatków majątkowych 96,68%, dotacje przekazane z budżetu na zadania inwestycyjne na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 254.000 zł- opisane w załączniku nr 3 do sprawozdania.

Skarbnik zauważyła, że przy każdym rozdziale szczegółowo omówiono wykonanie inwestycji.



Następnie Komisja poprosiła o wyjaśnienia najniżej wykonanych wydatków w następujących paragrafach:

→ dz.010, rozdz. 01095, § 4300- pozostaÅ‚a dziaÅ‚alność- wykonanie 44,40%. Kwota byÅ‚a przeznaczona na wykonanie ekspertyz zwiÄ…zanych ze zdarzeniami losowymi w rolnictwie. W 2007 roku nie zaszÅ‚a konieczność wykorzystania tych Å›rodków.

→ dz.050- Rybołówstwo i rybactwo- wykonanie 83,41%- wydatki zwiÄ…zane z dochodami za wydawanie zezwoleÅ„ na połów ryb na jeziorach Nienawiszcz.

→ dz.700, rozdz. 70005:

  • § 4300- zakup usÅ‚ug pozostaÅ‚ych- wykonanie 79,19%- zwiÄ…zane wykonywaniem wyceny nieruchomoÅ›ci, procedury rozÅ‚ożone w czasie, nie wszystkie zlecenia wykonano w 2007 roku.

  • 4430- różne opÅ‚aty i skÅ‚adki- wykonanie 47,12%- dotyczy opÅ‚at sÄ…dowych za dokonywanie wpisów i zmian w ksiÄ™gach wieczystych- zaplanowano szacunkowo,

  • § 4590- kary i odszkodowania wypÅ‚acane na rzecz osób fizycznych- wykonanie 44,81%- zwiÄ…zane z brakiem rozpatrzenia skargi gminy przez NSA- dotyczy odszkodowania za drogi w m. OwczegÅ‚owy, a zadanie zaplanowano na 2007 rok.

  • § 6060- wydatki na zakupy inwestycyjne jednostki budżetowej- wykonanie 0%- planowano zakup gruntów pod cele publiczne od osób prywatnych. Brak porozumienia spowodowaÅ‚ nie wykonanie wydatków, a Burmistrz wystÄ…piÅ‚ o wywÅ‚aszczenie.

→ dz. 710, rozdz. 71014,

  • § 4170- wynagrodzenie bezosobowe- wykonanie 0%, w 2007 roku nie byÅ‚o potrzeby zwoÅ‚ywania komisji urbanistycznej.

  • § 4300- zakup usÅ‚ug pozostaÅ‚ych- wykonanie 55,37 %- nie podjÄ™to uchwaÅ‚y w sprawie zmiany studium uwarunkowaÅ„ i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy. Wydatków nie wykonano , gdyż zgodnie z umowÄ… pÅ‚atność drugiej raty przypadaÅ‚a po uchwaleniu studium przez RadÄ™.

→ dz. 750, rozdz. 75023

  • § 4230- zakup leków- wykonanie 72,87%- nie byÅ‚o w 2007 roku potrzeby uzupeÅ‚nienia apteczki.

  • § 4280- zakup usÅ‚ug zdrowotnych- wykonanie 71,67%- mniejsza ilość osób kierowana do prac przez SÄ…d Rejonowy,

→ dz.754, rozdz.75412

  • § 3030- różne wydatki na rzecz osób fizycznych- wykonanie 74,71%- trudność w oszacowaniu iloÅ›ci wyjazdów do zdarzeÅ„ losowych przez OSP

  • §4260- zakup energii- wykonanie 72,07%- niskie wykonanie spowodowane Å‚agodniejszÄ… zimÄ…. Radny JarosÅ‚aw Witt zapytaÅ‚ w jaki sposób rozliczane jest paliwo dla jednostek OSP? Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że kierownik wydziaÅ‚u prowadzi rejestr zakupu paliwa, nalicza na podstawie kart pojazdów.

  • rozdz. 75414-obrona cywilna- wykonanie 28,33%- dotyczyÅ‚o uzupeÅ‚nienia wyposażenia, zakupu publikacji, z uwagi na zmiany prawne zakup przesuniÄ™to na 2008 rok, a oprogramowanie centrali alarmowej pokryto ze Å›rodków UrzÄ™du Wojewódzkiego.


W zużyciu energii przez oświatę można zauważyć wykonanie poniżej 100% ze względu na łagodną zimę.


→ dz.852, rozdz.85214, § 4210 i § 4300- dotyczyÅ‚y pomocy dla pogorzelców. Rodziny nie przedstawiÅ‚y planu prac i Å›rodków nie wykorzystano.

→ dz. 854, rozdz. 85415, § 3260- inne formy pomocy dla uczniów- zwiÄ…zane z nie wykorzystaniem dotacji na mundurki szkolne, przekroczenie progu dochodowoÅ›ci uniemożliwiajÄ…cego ubieganie siÄ™ o dofinansowanie.

→dz. 900, w paragrafach dotyczÄ…cych zakupu energii-niższe wykonanie spowodowane dostarczeniem przez energetykÄ™ faktury za okres XI i XII w miesiÄ…cu styczniu 2008 roku.

Komisja zwróciła uwagę, że wydatki szczegółowo opisano do paragrafów w części sprawozdania opisowego str.30-65.

Pani Skarbnik poinformowała, że zaplanowano nadwyżkę budżetową 2.716,346 zł, wykonano 4.134.523,48 zł- różnica między wykonanymi dochodami a wydatkami jest zgodna z kwotami sprawozdania Rb- NDS.

Przychody w 2007 roku dotyczyły wolnych środków za rok 2006, które zostały wprowadzone do budżetu w miesiącu kwietniu 2007 r.

Rozchody zaplanowano na 3.402.582, wykonano 3.402.581,22 zł i dotyczyły kredytów długoterminowych i krótkoterminowych z tytuły spłaty pożyczki na prefinansowanie zadania budowa kanalizacji etap I- wartości wynikają ze sprawozdania Rb- NDS.

Gmina na 31.12.2007 roku nie miała wymagalnych zobowiązań ani z tytułu usług, zakupu materiałów, wynagrodzeń i ich pochodnych.

Zgodnie z uchwałą o wydatkach niewygasających roku 2006- kwota 530.878 zł została przekazana na odrębny rachunek tych wydatków.

Następnie członkowie Komisji Rewizyjnej przeanalizowali przychody i wydatki zakładu budżetowego- ZAMK.

W sprawozdaniu opisowym szczegółowo przedstawiono przychody i wydatki z określeniem źródła pochodzenia oraz strukturą należności jakie posiada zakład. Należności wynikają z zaleganiem z opłatami najemców. Komisja zauważyła, że stan środków obrotowych na początek i koniec okresu sprawozdawczego był równy, a zakład nie wykazał zobowiązań wymagalnych.

Analizując przychody i wydatki GFOŚ komisja stwierdziła, że na utrzymanie terenów zieleni wydatkowano kwoty w § 4210- 10.480,99 zł. Kwotę w wysokości 101.966,45 zł przeznaczono na przyłącza kanalizacyjne. Skarbnik wyjaśniła, że dotyczy to tylko podłączeń budynków i mieszkań komunalnych. Ponadto Pani Skarbnik zwróciła uwagę na zobowiązania niewymagalne ( Rb-28S), które wyniosły1.299.154,08 zł, a z zakładem budżetowym 1.379.934,07 zł, w tym z tytułu wynagrodzeń i pochodnych 1.191.331,25 zł. Skarbnik poinformowała, że w trakcie roku budżetowego Burmistrz nie przekroczył żadnego upoważnienia nadanego przez Radę. Ponadto Burmistrz udzielił kierownikom upoważnień, do zaciągania zobowiązań niezbędnych dla zapewnienia ciągłości działania, a termin zapłaty upływa w roku następnym. Żaden z kierowników nie przekroczył upoważnienia.

Przewodnicząca Komisji zapytał na jakich zasadach wyliczana jest kwota upoważnienia, dlaczego ZAMK otrzymał 55.000 zł a SP w Pruścach 3.500zł, podczas gdy pozostałe jednostki 1.000 zł?

Skarbnik wyjaśniła, że są to kwoty zapewniające płynność finansową jednostek, obliczono na podstawie zobowiązań z 3 ostatnich lat. ZAMK otrzymał kwotę wyższą za względu na dokonywanie przyłączy kanalizacyjnych, a szkoła w Pruścach otrzymuje rachunek za ogrzewanie gazowe.


Następnie Komisja przystąpiła do sporządzenia wniosku następującej treści:


Na podstawie art. 18a ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorzÄ…dzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami), Komisja Rewizyjna

pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu Gminy za rok 2007 oraz wnosi do Rady Miejskiej o udzielenie Burmistrzowi Rogoźna absolutorium za 2007 rok.


Uzasadnienie


Po rozpatrzeniu sprawozdania Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok oraz wysłuchaniu ustnych wyjaśnień Burmistrza Komisja Rewizyjna pozytywnie oceniła wykonanie budżetu.

Opinia Komisji o wykonaniu budżetu stanowi załącznik do niniejszego wniosku.


Wniosek przyjÄ™to jednogÅ‚oÅ›nie w gÅ‚osowaniu jawnym „za” udzieleniem absolutorium oddano 3 gÅ‚osy, przy obecnoÅ›ci 3 czÅ‚onków Komisji.

Ponadto w załączeniu do protokołu znajduje się opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu przez Burmistrza Rogoźna i przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej.


PrzewodniczÄ…ca..........................................


Zastępca......................................................


Członek.......................................................




Protokół sporządziła Beata Ryga

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 666375 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP