2008-05-14
Protokół nr 16/2008
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 27.03.08r. o godz. 14,00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego.
Otwarcia posiedzenia dokonała i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Wanda Wiśniewska.
W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności, Burmistrz Rogoźna Bogusław Janus, Sekretarz Gminy Iwona Sip-Michalska oraz Skarbnik gminy Maria Kachlicka.
Tematy posiedzenia:
Ciąg dalszy kontroli terminowości odpowiedzi na pisma kierowane przez Spółdzielnię Mieszkaniową do Burmistrza Rogoźna od roku 2003.
Drugie posiedzenie komisji w tym samym temacie odbyło się ze względu, iż spółdzielnia Mieszkaniowa nie dostarczyła potwierdzeń odbioru pism przez Urząd. W związku z powyższym komisja zwróciła się do Burmistrza , aby potwierdzono czy pisma Urząd otrzymał, jaka odpowiedź udzielił, lub w jaki sposób sprawy zostały załatwione.
Komisja Rewizyjna otrzymaÅ‚a od Burmistrza Rogoźna pismo przewodnie informujÄ…ce o sposobach zaÅ‚atwienia spraw oraz wyjaÅ›nienia co do terminu odpowiedzi na pisma. GÅ‚os zabraÅ‚a Pani Sekretarz wyjaÅ›niajÄ…c m.in. : „ Zgodnie z art. 35 KPA organy administracji publicznej obowiÄ…zane sÄ… zaÅ‚atwić sprawy bez zbÄ™dnej zwÅ‚oki, przy czym niezwÅ‚ocznie mogÄ… powinny być zaÅ‚atwione sprawy, które mogÄ… być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronÄ™ Å‚Ä…cznie z żądaniem wszczÄ™cia postÄ™powania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane z urzÄ™du organowi, przed którym toczy siÄ™ postÄ™powanie. ZaÅ‚atwienie sprawy wymagajÄ…cej postÄ™powania wyjaÅ›niajÄ…cego powinno nastÄ…pić nie później niż w ciÄ…gu miesiÄ…ca, a sprawy szczególnie skomplikowanej- nie później niż w ciÄ…gu dwóch miesiÄ™cy od dnia wszczÄ™cia postÄ™powania. Na uwagÄ™ zasÅ‚uguje to , iż terminy okreÅ›lone w KPA dotyczÄ… wyÅ‚Ä…cznie spraw normujÄ…cych postÄ™powania przed organami administracji publicznej w należących do wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci tych organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnej, która jest aktem jednostronnymi wÅ‚adczym wydawanym przez organ administracji publicznej w sprawach indywidualnych, na którÄ… strona ma prawo wnieść odwoÅ‚anie. Wynika to z art.1 cytowanej ustawy, a wiÄ™c nie majÄ…cych zastosowania w sprawach poruszanych w pismach Spółdzielni Mieszkaniowej w Rogoźnie. wiÄ™kszość spraw bÄ™dÄ…cych przedmiotem korespondencji pomiÄ™dzy GminÄ… a SpółdzielniÄ… dotyczy spraw majÄ…tkowych, do których zastosowanie majÄ… przepisy kodeksu cywilnego, nie sÄ… one zaÅ‚atwiane w drodze decyzji administracyjnej a ich zaÅ‚atwienie polega na osiÄ…gniÄ™ciu przez strony wzajemnego konsensusu, którego efektem finalnym jest zawarcie umowy cywilno- prawnej, Czynność ta najczęściej poprzedzona jest wzajemnymi rokowaniami, które nie majÄ… okreÅ›lonych terminów”.
Następnie Komisja zapoznała się z dokumentami stanowiącymi odpowiedzi na pisma Spółdzielni Mieszkaniowej oraz sposobie załatwienia spraw.
Pisma Spółdzielni Mieszkaniowej nr:
-
SMldz.1706/Cz.G/2003 z 16.09.2003r-dotyczące zapłaty faktury nr 302 z 12.06.2003- oświetlenie dróg gminnych na osiedlu Przemysława II w Rogoźnie- wpływ do Urzędu 16.09.2003r.,udzielono odpowiedzi pismem nr INTZ.8033-7/09 z dnia 29.09.2003r, do pisma dołączono zwrotne potwierdzenie odbioru Spółdzielnia Mieszkaniowa pismo odebrała 2.10.2003r.
-
SMldz.35/Cz.G/2005 z 20.01.2005r- dotyczące przekazania działek pod drogami- wpływ do Urzędu 25.01.2005r.,- udzielono odpowiedzi pismem nr GRO.7220-3/05 z dnia 29.11.2005r., do pisma dołączono zwrotne potwierdzenie odbioru Spółdzielnia Mieszkaniowa pismo odebrała 30.11.2005r.
-
Smldz.1074/Cz.G/2005 z 13.12.2005r- dotyczące wykupu działek pod gruntami, wpływ do Urzędu 16.12.2005r.- brak odpowiedzi pisemnej, według pisma wyjaśniającego sprawa przekazania działek pod drogami była tematem wielu spotkań i rozmów, stąd brak odpowiedzi pisemnej.
-
SMldz.340/JR/06 z 6.03.2006r. – wniosek o przeksztaÅ‚cenie prawa użytkowania wieczystego we wÅ‚asność- wpÅ‚yw do UrzÄ™du 8.03.2006r- udzielono odpowiedzi pismem nr GRO.72240-8-5/06 z dnia 28.03.2006,
-
SMldz.527/J.R./2008 z 10.01.2008r dotycząca uregulowania stanu prawnego gruntów pod drogami, wpływ do urzędu 14.02.2008r., brak odpowiedzi pisemnej,
-
SMldz.1690/Cz.G/2003 z 11.09.2003r dotycząca wyrównania terenu wzdłuż drogi ułożonej z płyt żelbetowych przy budynku Kościuszki 51- wpływ do Urzędu 12.09.2003r.,- nie udzielono odpowiedzi pisemnej, gdyż według notatki służbowej sporządzonej na piśmie zakres prac w tym temacie został uzgodniony podczas spotkania z dyrektorem PKO B.P oraz Vice prezesem ds. technicznych SM p. Stanisławem Gogolewskim.
-
SMldz.965/Cz.G/2005 z 2.11.2005r- dotyczące parkowania na terenach zielonych Spółdzielni Mieszkaniowej- wpływ do Urzędu 3.11.2005r.- brak odpowiedzi pisemnej, na piśmie sporządzono notatkę służbową o sposobie załatwienia sprawy- właściciel pojazdu został ukarany, właścicielka baru otrzymała nakaz wywozu nieczystości na bieżąco. Sprawdzono wywozy i pobory wody- stan jest zgodny.
-
SMldz.616/Cz.G/2005 z 4.08.2005r- dotyczące hałasu z Baru Cyrk- wpływ do Urzędu 5.08.2005- nie udzielono odpowiedzi pisemnej, Straż Miejska przeprowadziła rozmowę z właścicielem 12.08.2005,po przeprowadzonej interwencji innych skarg w tym temacie nie było.
-
SMldz.1398/Cz.G/2006 z 11.10.2006r- dotycząca uporządkowania terenu po robotach publicznych- wpływ do Urzędu 13.10.2006- nie udzielono odpowiedzi pisemnej, Straż Miejska przeprowadziła interwencję, usunięto krzaki i gałęzie, wydano nakaz wywozu nieczystości, o przeprowadzonych działaniach poinformowano telefonicznie Spółdzielnię Mieszkaniową.
-
SMldz.1399/Cz.G/2006 z 13.10.2006r- dotyczy wniosku do budżetu- wpływ do Urzędu 13.10.2006r., brak odpowiedzi pisemnej, wnioski do budżetu nie zostały ujęte w budżecie z powodu braku środków finansowych.
-
SMldz.46/J.R/08 z 2.01.2008r- dotyczące przyznania pojemników na segregację śmieci- wpływ do Urzędu 9.01.2008r., odpowiedzi nie udzielono.
-
SMldz.543/Cz.G/2006 z 21.04.2006r oraz SMldz.770/Cz.G/2006 z 8.06.2006r - dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej- udzielono odpowiedzi pismem nr INTZ 3411-13/04 z dnia 6.06.2006 wpływ do Spółdzielni Mieszkaniowej 21.06.2006r.
-
Smldz.987/Cz.G/2006 z 12.07.2006r dotyczÄ…ce robót odtworzeniowych po kanalizacji, wpÅ‚yw do UrzÄ™du 13.07.2006r.- udzielono odpowiedzi pismem nr INTZ 3411-13/04 z dnia 21.07.2006, ponadto doÅ‚Ä…czono zwrotne potwierdzenie odbioru –wpÅ‚yw do Spółdzielni Mieszkaniowej 21.07.06.
-
SMldz.1054/Cz.G/2006 z 26.07.2006r.,- dotyczące robót odtworzeniowych po wykonaniu kanalizacji, wpływ do Urzędu 28.07.06.- brak odpowiedzi , gdyż pismo jest kontynuacją korespondencji wcześniejszej, jest to pismo monitujące. Sprawę załatwiono 12 lipca 2006 i na tę okoliczność sporządzono notatkę służbową.
-
SMldz.1323/Cz.G/2006 z 28.09.2006r., dotyczy robót odtworzeniowych, wpływ do Urzędu 2.10.2006.- brak odpowiedzi
-
SMldz.1580/Cz.G/2006 z 15.11.2006r., dotyczy robót odtworzeniowych, wpływ do Urzędu15.11.2006.- brak odpowiedzi, prace zostały wykonane po zakończeniu inwestycji.
-
SMldz.1137/Cz.G/2007 z 16.07.2007r. – dotyczy likwidacji zastoin wodnych, wpÅ‚yw do UrzÄ™du16.07.2007r.- odpowiedzi udzielono pismem z dnia 9.08.2007r.
Po zapoznaniu się z wyjaśnieniami p. Sekretarz w sprawie terminów odpowiedzi na pisma, Komisja stwierdziła, że korespondencja pomiędzy tut. Urzędem a Spółdzielnią Mieszkaniową nie ma charakteru decyzji administracyjnych, stąd nie istnieje konieczność zachowania terminów zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Ponadto na nie wszystkie pisma udzielono odpowiedzi, gdyż wiele spraw było załatwianych podczas licznych rozmów, spotkań oraz skutecznych interwencji Straży Miejskich.
Zgodnie z przeprowadzoną kontrolą nie udzielono odpowiedzi i nie podjęto żadnych działań w stosunku do 4 skierowanych pism. Z związku z powyższym Komisja zauważa, by w przyszłości uniknąć nieporozumień, sprawy powinny być załatwiane w możliwie krótkich terminach.
Druga część posiedzenia dotyczyła analizy wykonania budżetu za 2007 rok, z posiedzenia sporządzono oddzielny protokół.
Protokół sporządziła Beata Ryga
|