2008-05-14
Protokół nr 13/2008
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
odbytego w dniu 25.01.08r. o godz. 14,00 w siedzibie RCK.
Otwarcia posiedzenia dokonała i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Wanda Wiśniewska.
W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli : Burmistrz Rogoźna Bogusław Janus, Skarbnik Gminy Maria Kachlicka oraz księgowa RCK Małgorzata Runowska.
Tematy posiedzenia:
Kontrola wykorzystania dotacji przez RCK w 2007 roku.
Członkowie Komisji zapoznali się z dokumentami przygotowanymi przez p. dyrektor- dotacja podmiotowa dla samorządowej instytucji kultury kwota 749.311,00 zł.
Przewodnicząca Komisji zapytała co mieści się pod pojęciem ekwiwalent?
Księgowa wyjaśniła, że są to środki przeznaczone na pranie i używanie odzieży własnej zgodnie z zaleceniami BHP.
Przewodnicząca zapytał czy w Ośrodku Kultury przeprowadzano usługi remontowe.
Księgowa odpowiedziała, że z dotacji nie wykonywano usług remontowych.
Burmistrz dodał, że z środków Urzędu wykonano remont okien i drzwi.
Radny Ryszard Dworzański zapytał o miesięczny koszt wynajmowania pomieszczeń pod bibliotekę.
P. Małgorzata Runowska odpowiedziała, że za pomieszczenia biblioteczne opłacane są koszty eksploatacji w wysokości 1.4000 zł miesięcznie, gdyż RCK posiada prawo własnościowe do lokalu.
Pani Skarbnik dodała, że koszty eksploatacyjne to m.in. utrzymanie administracji lokalu, sprzątanie terenu wokół.
Radny Jarosław Witt zapytał o usługi obce- RTV.
Skarbnik Maria Kachlicka wyjaśniła, że wszystkie instytucje mają obowiązek uiszczania opłaty abonamentowej za każdy odbiornik RTV. Ponadto zapytała czego dotyczą usługi transportowe oraz zakupy inwestycyjne w Ośrodku?
Księgowa wyjaśniła, że są to przewozy zespołów oraz zakup instrumentów muzycznych.
Przewodnicząca Komisji zapytała o rozbieżności w opłacie abonamentowej za internet.
Księgowa wyjaśniła, że wynika to z czasu trwania umowy oraz dostępnych promocji.
Przewodnicząca Wiśniewska zapytała o zakup materiałów w muzeum oraz artykułów do prac badawczych.
Księgowa wyjaśniła, że są to artykuły do napraw, środki czystości oraz artykuły specjalistyczne.
Przewodnicząca Komisji zapytała jakimi telefonami dysponuje RCK?
Księgowa wyjaśniła, że są to cztery telefony komórkowe i stacjonarne. W Ośrodku Kultury są dwa telefony komórkowe z limitem 36,60, Dyrektor posiada telefon z limitem 58,00 oraz jeden telefon przeznaczony dla administracji z limitem 15,00 zł.
Następnie Komisja sprawdziła losowo wybrane faktury dotyczące zakupów:
-
0106/07/FVS z 31.03.2007- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
FV/07/65 z 30.03.2007- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
1/2007 z 3.03.2007 r- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
246/2007 z 1.03.2007- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
21/2007 z 9.08.2007- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
2007/7/2657 z 29.12.2007- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
50/2007 z 31.12.2007 - sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
1006F01808/12/07 oraz 77/07 z 27.11.2007- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
-
07110137394255 z 14.11.2007- sprawdzona pod względem formalnym, prawidłowo opisana i zadekretowana,
Komisja stwierdziła, że faktury są prawidłowo dekretowane , zatwierdzane przez główną księgową i dyrektora, wszelkie poprawki są parafowane i zatwierdzane.
Następnie Komisja wyrywkowo sprawdziła faktury wystawiane przez RCK- są to głównie faktury za wynajem sal, cennik na wynajem sal jest zróżnicowany w zależności od długości wynajmu, oraz która sala jest wynajmowana.
Sprawdzona faktury:
-
218/2007 z 26.11.2007.
-
UmowÄ™ 78/2007 z 14.12.2007 i fakturÄ™ 237/2007- dokumenty sÄ… zgodne.
-
51/2007 z 28.02.2007 roku- dzierżawa baru „Kociak”, umowa z 8.01-.2007 – umowa na czas okreÅ›lony, dokumenty sÄ… zgodne.
Komisja wyrywkowo sprawdziła numerację dowodów księgowych- jest ona zgodna.
Komisja nie wniosła uwag do przedstawionych materiałów i prowadzonej dokumentacji.
Komisja stwierdza, że dokumentacja jest prowadzona prawidłowo, dokumenty spełniają wszystkie wymogi pod względem rachunkowym.
PrzewodniczÄ…ca Komisji
Zastępca Przewodniczącej
Członek Komisji
Posiedzenie Komisji zakończono o godz.15.00.
Protokół sporządziła Beata Ryga
|