Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2008-02-12
Protokół nr 12/2007
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w dniu 19.11.07r. o godz. 14,00 w biurze nr 1 Urzędu Miejskiego. Otwarcia posiedzenia dokonała i posiedzeniu przewodniczyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Wanda Wiśniewska. W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli : Burmistrz Rogoźna Bogusław Janus, Skarbnik Gminy Maria Kachlicka. Tematy posiedzenia:
 

Kontrola dokumentacji dowodowej związanej z umorzeniami i zwolnieniami w podatkach podmiotu prowadzącego Ośrodek Za Jeziorem.


Skarbnik Gminy przedstawiła członkom Komisji Rewizyjnej dokumenty związane procedurą umorzeń i odroczeń podatku od nieruchomości omawianego podmiotu.

W załączeniu do protokołu znajduje się pismo informujące o wielkości wymiaru podatku dla Ośrodka Rekreacyjno-Sportowego na rok 2008- kwota 80.593 zł; informacja dotycząca umorzeń- kwota 18.904 zł, odroczeń terminu płatności I, II i III raty- kwota 60.445 zł; oraz wykazano dokonania kompensaty na kwotę 29890 zł.

Ponadto Pani Skarbnik udostępniła Komisji Rewizyjnej do wglądu wszystkie dokumenty związane z kontrolowanym podmiotem.

Burmistrz poinformował, że wniosek p. Czarneckiego zawiera informacje, co zostało wykonane na terenie Ośrodka.

Pani Skarbnik poinformowała, że podmiot prowadzący Ośrodek Za Jeziorem wystąpił o umorzenie podatku od nieruchomości, w dalszej kolejności złożył wniosek o odroczenie płatności kolejnych rat podatku. Ponadto wystąpił z wnioskiem o dokonanie kompensaty za wypożyczenie sceny. Pani Skarbnik poinformowała, że w związku z ostatnim wnioskiem, należności za wynajem sceny zaliczono w poczet podatku od nieruchomości.

Burmistrz uzupełnił, ze kwota 18.904 zł, która została umorzona dotyczy terenu ok.20 ha, hangaru WOPR oraz budowli- drogi i chodniki, czyli terenu dostępnego dla mieszkańców.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że podmiot prowadzący Ośrodek Za Jeziorem płaci podatek od nieruchomości. Natomiast Burmistrz przychylił się do złożonego wniosku umarzając część podatku w kwocie 18.904 zł, od hangaru, budowli i gruntów związanych z działalnością gospodarczą, będących ogólnie dostępnymi dla mieszkańców.

Na rok 2007 podatek wyniósł:

  • od hangaru- 4.851 zł

  • od budowali- 1.700 zł

  • od gruntów związanych z działalnością gospodarczą- 31.257 zł.

Łącznie kwota wyniosła 37.808 zł, z czego dokonano umorzenia kwoty 18.904 zł stanowiącej opłatę za dwa kwartały.

Burmistrz dodał, że poprzedni Zarząd Gminy podpisał z p. Czarneckim umowę dzierżawy, obecnie jest to kwota 3.024 zł miesięcznie.

Pani Skarbnik uzupełniła, że p. Czarnecki płaci podatek Vat od dzierżawy, miesięcznie jest to kwota 665,28zł. Natomiast kwota netto rozliczana jest na poczet przeprowadzanych remontów. Na koniec roku podmiot prowadzący Ośrodek Za Jeziorem obciąża Urząd nakładami jakie poczynił, dane te są weryfikowane i na tej podstawie kwota netto dzierżawy zaliczona jest w koszt remontów.


Komisja Rewizyjna nie wniosła uwag do przedstawionych dokumentów.

Druga część posiedzenia odbywała się w Ośrodku Za Jeziorem, u dzierżawcy p. Przemysława Czarneckiego. Członkom komisji przedstawiona została dokumentacja fotograficzna, obrazująca zakres wykonanych prac w roku 2007. Ponadto komisja Rewizyjna dokonała oględzin przeprowadzonych remontów. W roku 2007 wykonano następujące prace:

  • położona ok. 500m² płytek na holach,

  • położona na zapleczu stołówki 500m² płytek,

  • wycyklinowano i wymalowano salę przy stołówce,

  • podłączono gaz do stołówki,

  • wykonano 15 szaf wnękowych,

  • wyremontowano pokoje na II piętrze, łącznie z łazienkami,

  • wymieniono wszystkie zawory wodne przed domkami,

  • wyremontowano segment (5 domków) poprzez położenie płytek w sanitariatach, kuchniach i pokojach,

  • naprawiono drogę- 2000m² na terenie ośrodka.


Komisja stwierdza, że wykonane prace podnoszą wartość użytkową i estetyczną ośrodka.



Przewodnicząca Komisji..................................


Zastępca Przewodniczącej...............................


Członek Komisji..............................................



Protokół sporządziła Beata Ryga


» powrt
Ilo odwiedzin : 666428 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP