Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2007-09-24
Protokół nr 5/2007
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 26 marca 2007r. o godz. 14,00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji zgodnie z listą obecności. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyła Pani Skarbnik Maria Kachlicka. Program posiedzenia : 1/ Kontrola wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2006 rok. 2/ Przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium.

 Zebranych powitaÅ‚a i posiedzeniu przewodniczyÅ‚a PrzewodniczÄ…ca Komisji Rewizyjnej Pani Wanda WiÅ›niewska. Po przedstawieniu porzÄ…dku posiedzenia zaproponowaÅ‚a zmianÄ™ do programu posiedzenia, tj. wprowadzenie pkt. 3/ PrzyjÄ™cie protokołów z poprzednich posiedzeÅ„ Komisji. Zmiany przyjÄ™to „jednogÅ‚oÅ›nie”.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Wanda Wiśniewska poinformowała, że Pani Skarbnik dostarczyła i udostępniła Komisji wszystkie potrzebne dokumenty do przeprowadzenia kontroli:

 

1/ Rb - 27S – sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych,

2/ Rb – 28S – sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych,

3/ Rb – NDS – sprawozdanie  o nadwyżce/deficycie,

4/ Rb – N – sprawozdanie o stanie należnoÅ›ci jednostki budżetowej, zakÅ‚adu budżetowego, funduszu celowego, nie posiadajÄ…cego osobowoÅ›ci prawnej,

5/ Rb – Z – sprawozdanie o stanie zobowiÄ…zaÅ„ jednostki budżetowej, zakÅ‚adu budżetowego, funduszu celowego, nie posiadajÄ…cego osobowoÅ›ci prawnej,

6/ Rb – PDP – wykonanie dochodów podatkowych,

7/ Rb – 30 – sprawozdanie z wykonania planów finansowych zakÅ‚adu budżetowego,

8/ Rb – 33 – sprawozdanie z wykonania planów finansowych funduszu celowego nie posiadajÄ…cych osobowoÅ›ci prawnej,

9/ Rb – ST – stan Å›rodków na rachunkach bankowych, samorzÄ…dowych jednostek budżetowych,

10/ Rb – 27ZZ – wykonanie planów zwiÄ…zanych z realizacjÄ… zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej oraz innych zadaÅ„ zleconych jednostkom samorzÄ…du terytorialnego ustawami,

11/ Rb 50 – wykonanie dochodów i wydatków zwiÄ…zanych z wykonaniem zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej oraz innych zadaÅ„ zleconych jednostkom samorzÄ…du terytorialnego ustawami z części 85/30 i części 11,

12/ Bilans z wykonania budżetu gminy sporządzony na dzień 31 grudnia 2006r.

 

W/ w dokumenty stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

 

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zapytała członków Komisji czy mają zastrzeżenia i uwagi do dokumentów z którymi się zapoznali.

 

Radni JarosÅ‚aw Witt oraz Ryszard DworzaÅ„ski  nie wnieÅ›li żadnych zastrzeżeÅ„.

Przewodnicząca Komisji również nie miała żadnych zastrzeżeń co do przedstawionej dokumentacji oraz poinformowała, że dokumenty stanowią załączniki do protokołu i można się z nimi zapoznać w biurze Rady, ale nie można wynosić na zewnątrz. Pani Skarbnik powiedziała, że dokumenty są jawne i można dokonywać kserokopii.

Radny Ryszard Dworzański zaproponował by sprawdzić czy Komisja ma wszystkie materiały źródłowe oraz zapytał, czy po zapoznaniu się z dokumentacją należy parafować każdą stronę?

Następnie członkowie Komisji dokonali końcowego sprawdzenia całości dokumentacji przekazanej przez Panią Skarbnik Komisji Rewizyjnej. Członkowie Komisji po zakończeniu kontroli dokonali parafowania każdej strony całej dokumentacji.

W dalszej kolejnoÅ›ci Komisja Rewizyjna zainteresowaÅ‚a siÄ™ tematem zaliczek alimentacyjnych. PrzewodniczÄ…ca zapytaÅ‚a czy gmina z tego tytuÅ‚u ponosi jakieÅ› koszty?                                                                                                     Pani Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że gmina przejęła zaliczki alimentacyjne, które wypÅ‚aca na podstawie wyroków sÄ…dowych, za osobÄ™ która ma zasÄ…dzone alimenty. NastÄ™pnie sprawa kierowana jest do komornika, jednak Å›ciÄ…galność jest bardzo niska. PoÅ‚owa pieniÄ™dzy wraca do budżetu paÅ„stwa, a poÅ‚owa zostaje w budżecie gminy. Komisja zainteresowaÅ‚a siÄ™ również sprawÄ… umorzeÅ„ podatku od nieruchomoÅ›ci i rozÅ‚ożeÅ„ na raty. Pani Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że jest to tylko w gestii Burmistrza.

PrzewodniczÄ…ca Komisji Rewizyjnej poinformowaÅ‚a, że dotychczas przeprowadzono kontrole 15 lutego br. w ZAMK i GOPS, 01 marca w RCK, 20 marca dokonano Analizy wykonania na oÅ›wietleniu w 2006r.  oraz 26 marca br. analizowano sprawozdania zwiÄ…zane z wykonaniem budżetu za 2006rok.

 

 

Wniosek Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej w Rogoźnie z posiedzenia w dniu 26 marca 2007r.

w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Rogoźna

 z wykonania budżetu za 2006 rok.

 

Komisja Rewizyjna w składzie:

 

Wanda WiÅ›niewska – PrzewodniczÄ…ca,

Jarosław Witt - Zastępca Przewodniczącego,

Ryszard DworzaÅ„ski – czÅ‚onek

 

Działając zgodnie z art. 18 a ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym przedstawia w załączeniu opinię o wykonaniu budżetu gminy za 2006 rok. i wnioskuje o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Rogoźna.

 

W gÅ‚osowaniu jawnym czÅ‚onkowie Komisji Rewizyjnej „jednogÅ‚oÅ›nie” byli za przedstawionym wnioskiem.

 

 

 

 

 

NastÄ™pnie przystÄ…piono do  punktu 3 – przyjÄ™cie protokołów z posiedzeÅ„ Komisji Rewizyjnej w dniach: 15 stycznia, 15 lutego, 01 marca, 20 marca 2007r.

 

W gÅ‚osowaniu jawnym czÅ‚onkowie Komisji Rewizyjnej „jednogÅ‚oÅ›nie” przyjÄ™li protokoÅ‚y od nr 1/2007 do nr 4/2007 z posiedzeÅ„ Komisji Rewizyjnej.

 

 

 

 

Protokół sporządzili:

                                    Marian Nowak

                                    Beata Ryga

 

Rogoźno, dnia 05.04.07r.                               PrzewodniczÄ…ca Komisji

                                                                       Wanda WiÅ›niewska

                       

                                    ZastÄ™pca PrzewodniczÄ…cego

                                                                        JarosÅ‚aw Witt

                       

                                    CzÅ‚onek

                                                                        Ryszard DworzaÅ„ski

 

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668590 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP