2007-09-24
Protokół nr 5/2007
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie
odbytego w dniu 26 marca 2007r. o godz. 14,00
w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.
W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji zgodnie z listą obecności. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyła Pani Skarbnik Maria Kachlicka.
Program posiedzenia :
1/ Kontrola wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2006 rok.
2/ Przygotowanie wniosku o udzielenie absolutorium.
Zebranych powitaÅ‚a i posiedzeniu przewodniczyÅ‚a PrzewodniczÄ…ca Komisji Rewizyjnej Pani Wanda WiÅ›niewska. Po przedstawieniu porzÄ…dku posiedzenia zaproponowaÅ‚a zmianÄ™ do programu posiedzenia, tj. wprowadzenie pkt. 3/ PrzyjÄ™cie protokołów z poprzednich posiedzeÅ„ Komisji. Zmiany przyjÄ™to „jednogÅ‚oÅ›nie”.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Wanda Wiśniewska poinformowała, że Pani Skarbnik dostarczyła i udostępniła Komisji wszystkie potrzebne dokumenty do przeprowadzenia kontroli:
1/ Rb - 27S – sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych,
2/ Rb – 28S – sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych,
3/ Rb – NDS – sprawozdanie o nadwyżce/deficycie,
4/ Rb – N – sprawozdanie o stanie należnoÅ›ci jednostki budżetowej, zakÅ‚adu budżetowego, funduszu celowego, nie posiadajÄ…cego osobowoÅ›ci prawnej,
5/ Rb – Z – sprawozdanie o stanie zobowiÄ…zaÅ„ jednostki budżetowej, zakÅ‚adu budżetowego, funduszu celowego, nie posiadajÄ…cego osobowoÅ›ci prawnej,
6/ Rb – PDP – wykonanie dochodów podatkowych,
7/ Rb – 30 – sprawozdanie z wykonania planów finansowych zakÅ‚adu budżetowego,
8/ Rb – 33 – sprawozdanie z wykonania planów finansowych funduszu celowego nie posiadajÄ…cych osobowoÅ›ci prawnej,
9/ Rb – ST – stan Å›rodków na rachunkach bankowych, samorzÄ…dowych jednostek budżetowych,
10/ Rb – 27ZZ – wykonanie planów zwiÄ…zanych z realizacjÄ… zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej oraz innych zadaÅ„ zleconych jednostkom samorzÄ…du terytorialnego ustawami,
11/ Rb 50 – wykonanie dochodów i wydatków zwiÄ…zanych z wykonaniem zadaÅ„ z zakresu administracji rzÄ…dowej oraz innych zadaÅ„ zleconych jednostkom samorzÄ…du terytorialnego ustawami z części 85/30 i części 11,
12/ Bilans z wykonania budżetu gminy sporządzony na dzień 31 grudnia 2006r.
W/ w dokumenty stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zapytała członków Komisji czy mają zastrzeżenia i uwagi do dokumentów z którymi się zapoznali.
Radni Jarosław Witt oraz Ryszard Dworzański nie wnieśli żadnych zastrzeżeń.
Przewodnicząca Komisji również nie miała żadnych zastrzeżeń co do przedstawionej dokumentacji oraz poinformowała, że dokumenty stanowią załączniki do protokołu i można się z nimi zapoznać w biurze Rady, ale nie można wynosić na zewnątrz. Pani Skarbnik powiedziała, że dokumenty są jawne i można dokonywać kserokopii.
Radny Ryszard Dworzański zaproponował by sprawdzić czy Komisja ma wszystkie materiały źródłowe oraz zapytał, czy po zapoznaniu się z dokumentacją należy parafować każdą stronę?
Następnie członkowie Komisji dokonali końcowego sprawdzenia całości dokumentacji przekazanej przez Panią Skarbnik Komisji Rewizyjnej. Członkowie Komisji po zakończeniu kontroli dokonali parafowania każdej strony całej dokumentacji.
W dalszej kolejności Komisja Rewizyjna zainteresowała się tematem zaliczek alimentacyjnych. Przewodnicząca zapytała czy gmina z tego tytułu ponosi jakieś koszty? Pani Skarbnik wyjaśniła, że gmina przejęła zaliczki alimentacyjne, które wypłaca na podstawie wyroków sądowych, za osobę która ma zasądzone alimenty. Następnie sprawa kierowana jest do komornika, jednak ściągalność jest bardzo niska. Połowa pieniędzy wraca do budżetu państwa, a połowa zostaje w budżecie gminy. Komisja zainteresowała się również sprawą umorzeń podatku od nieruchomości i rozłożeń na raty. Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest to tylko w gestii Burmistrza.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że dotychczas przeprowadzono kontrole 15 lutego br. w ZAMK i GOPS, 01 marca w RCK, 20 marca dokonano Analizy wykonania na oświetleniu w 2006r. oraz 26 marca br. analizowano sprawozdania związane z wykonaniem budżetu za 2006rok.
Wniosek Komisji Rewizyjnej
Rady Miejskiej w Rogoźnie z posiedzenia w dniu 26 marca 2007r.
w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Rogoźna
z wykonania budżetu za 2006 rok.
Komisja Rewizyjna w składzie:
Wanda WiÅ›niewska – PrzewodniczÄ…ca,
Jarosław Witt - Zastępca Przewodniczącego,
Ryszard DworzaÅ„ski – czÅ‚onek
Działając zgodnie z art. 18 a ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym przedstawia w załączeniu opinię o wykonaniu budżetu gminy za 2006 rok. i wnioskuje o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Rogoźna.
W gÅ‚osowaniu jawnym czÅ‚onkowie Komisji Rewizyjnej „jednogÅ‚oÅ›nie” byli za przedstawionym wnioskiem.
NastÄ™pnie przystÄ…piono do punktu 3 – przyjÄ™cie protokołów z posiedzeÅ„ Komisji Rewizyjnej w dniach: 15 stycznia, 15 lutego, 01 marca, 20 marca 2007r.
W gÅ‚osowaniu jawnym czÅ‚onkowie Komisji Rewizyjnej „jednogÅ‚oÅ›nie” przyjÄ™li protokoÅ‚y od nr 1/2007 do nr 4/2007 z posiedzeÅ„ Komisji Rewizyjnej.
Protokół sporządzili:
Marian Nowak
Beata Ryga
Rogoźno, dnia 05.04.07r. Przewodnicząca Komisji
Wanda Wiśniewska
Zastępca Przewodniczącego
Jarosław Witt
Członek
Ryszard Dworzański
|