Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2007-04-12
Protokół nr 4/2007
Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 20 marca 2007r. o godz. 14,00. Temat posiedzenia: Wykonanie wydatków za 2006r. na oświetlenie ulic, placów i dróg w Dziale 900 – gospodarka komunalna i ochrona środowiska – Rozdział 900 15 oświetlenie ulic, placów i dróg.

Posiedzenie Komisji Rewizyjnej otworzyła, powitała zebranych i posiedzenie

prowadziła Przewodnicząca Pani Wanda Wiśniewska

W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Komisji Rewizyjnej zgodnie z listą obecności.

Ponadto w posiedzeniu wzięli udział : radny Zbigniew Nowak Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej, Zastępca Burmistrza Krzysztof Głów, Skarbnik Gminy Maria Kachlicka.

Na wstępie Przewodnicząca Komisji  Wanda Wiśniewska poinformowała zebranych, że Skarbnik Gminy Pani Maria Kachlicka przygotowała dla członków Komisji Analizę wykonania wydatków na oświetlenie w 2006r.

Radny Zbigniew Nowak poprosił aby dostarczyć mu ksero powyższej analizy oraz protokół z sesji grudniowej w 2005r. Wspomniane materiały radny otrzymał.

Pani Skarbnik rozpoczęła przedstawienie analizy, radny Zbigniew Nowak stwierdził, że według jego obliczeń pozostało jeszcze 5 tys. zł na punkty świetlne. Pani Skarbnik zauważyła, że jeżeli dokładane są lampy to należy również dołożyć pieniędzy na energię elektryczną. Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że taka inicjatywa powinna wyjść od Burmistrza. Pani Skarbnik stwierdziła, że pozna potrzebne koszty dopiero po upływie I półrocza. Pani Skarbnik przystąpiła do szczegółowego przedstawienia przygotowanej analizy stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu. Poinformowała, że na terenie gminy założono 53 lampy, w skład wydatków tym dziale wchodzi również opłata za energię oraz usługi pozostałe- konserwacja, modernizacja. Na terenie gminy założono lampy w – Owieczki 3 lampy, w Gościejewie 17 lamp, Szczytno 3 lampy (na Szczytno i Budziszewko z budżetu gminy przeznaczono kwotę 12 tys. zł – uchwała nr XLI/301/2005 z 30.12.2005r.), Kaziopole- Wełna 3 lampy, Słomowo 1 lampa, Owczegłowy 1 lampa, Pruśce-Marlewo 11 lamp, Budziszewko 9 lamp, Garbatka 1 lampa, ul. Orzeszkowa 2 lampy, inne wydatki: na Rudzie i Żołędzinie opłata za przyłączenie do sieci, na ul. Łąkowej opłata za projekt zabudowy (mapy, decyzja), pozostałe wydatki to modernizacja i konserwacja oświetlenia, naprawa oświetlenia parkowego i ulicznego, oświetlenie świąteczne i podłączenie do sieci boiska w Parkowie. Radny Zbigniew Nowak powiedział, że otrzymał ksero rachunków w dniu 25.01.07r. od Zastępcy Burmistrza i stwierdził, że w grudniu 2005r. była poprawka do budżetu w kwocie 12  tys. zł. Zastępca Burmistrza sprostował wypowiedź radnego informując, że nie była to poprawka ani zmiana do budżetu tylko sesja budżetowa na której uchwalono budżet. Radny Zbigniew Nowak poinformował, że na wspomnianej sesji jeden z radnych wniósł aby za kwotę 12 tys. zł wykonać oświetlenie na Szczytnie i Budziszewku. Z rachunków wynika, że na Szczytno zrealizowano kwotę około 3,5 tys. zł. Pani Skarbnik stwierdziła, że opłaty za oświetlenie to nie tylko samo powieszenie lampy, ale  także za podłączenie przyłącza i zakup energii.

 

 

- 2 -

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że po odjęciu od kwoty 12 tys. zł (uwzględnionej w uchwale budżetowej) kwoty 3 tys. zł na Szczytno, doliczając Fundusz Sołecki z Budziszewka w kwocie ponad 6 tys. zł, na wykonanie oświetlenia w Budziszewku powinno zostać około 16 tys. zł. Za taką też kwotę powinno zostać wykonane oświetlenie w Budziszewku. Radny stwierdził ponadto, że z przedstawionych mu rachunków kwota na wykonanie lamp w Budziszewku wynosi niecałe 14 tys. zł, czyli nie wykorzystano całej kwoty przeznaczonej na lampy. Pani Skarbnik wyjaśniła, że z kwoty 12 tys. zł z budżetu 7.946,20 zł zrealizowano w Budziszewku, natomiast w Szczytnie 4.132,88 zł co daje kwotę 12.079,14zł. Pani Skarbnik poinformowała, że plan został zrealizowany. Radny Ryszard Dworzański zwrócił się z pytaniem jakie środki zostały ujęte w uchwale budżetowej na Szczytno i Budziszewko ? Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że po zrealizowaniu oświetlenia w Szczytnie reszta środków miała być przeznaczona na Budziszewko co zostało ustalone z Panem Głowem. Po zapoznaniem się ze stroną opisową rachunków radny Nowak stwierdził, że nastąpiło fałszowanie rachunków i kombinowanie, gdyż na pierwszym rachunku jest napisane, że ze środków sołeckich wydano 950 zł, natomiast na drugim rachunku jest dopisane 6.480 zł z funduszu sołeckiego, co jest jego przekroczeniem. Pani Skarbnik odpowiedziała, że Wydział Gospodarki nie skonsultował się z nią w sprawie opisu tej faktury i na pewno  kwota 950 zł nie była wydana ze środków sołeckich, gdyż takich w grudniu już nie było. Radny Ryszard Dworzański zapytał kto opisuje faktury? Pani Skarbnik odpowiedziała, że faktury opisuje pracownik wydziału, który wykonał zamówienie, a następnie po opisie faktura trafia do księgowości. Radny Ryszard Dworzański zapytał skąd wydział wie jaka jest kwota do wykorzystania? Pani Skarbnik odpowiedziała, że wydziały są informowane i mają plany finansowe.

Zastępca Burmistrza zaprotestował przeciw wypowiedzi radnego Nowaka o fałszerstwach i kombinacjach i stwierdził, że żadnych machlojek nie było i nie będzie. Dodał także, że radny Nowak nie potrafi dodać kilku liczb do siebie. Nie było również tak, że Pan Kaczmarek proponował aby założyć lampy w stronę sołtysa. Padła tylko kwota. Dopowiedział, że w 2006 roku rozmawiał z sołtysem i określili w których kierunkach mają być umieszczone lampy. Najpierw miały być robione lampy w stronę Skoków, a następnie w kierunku Studzieńca. Lampy wykonywane przez energetykę są po niższych kosztach niż w przypadku przetargu. Zastępca Burmistrza powiedział, że sołtys Nowak mimo analizy nie potrafi sobie dodać kilku liczb i stwierdził, że kwota jest w pełni wykorzystana. Następnie Zastępca przedłożył członkom Komisji Rewizyjnej kserokopię zlecenia na wykonanie 5 lamp w Budziszewku, które zostało dostarczone do Chodzieży w dniu 9 listopada ubiegłego roku. Miało to być zrealizowane w grudniu, ale w wyniku poświątecznych awarii wycofano ekipy by zajęły się ich usunięciem. Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że najpierw usłyszał od Burmistrza , że budżet został zrealizowany, ale 9 listopada jeszcze nie był. Dodał również, że Pani Skarbnik dopisała na opisie faktury kwotę w terminie późniejszym. W związku z tym radny Jarosław Witt zapytał radnego Nowaka czy podważa wiarygodność faktur?  Radny Nowak odpowiedział, że nie podważa wiarygodności faktur. Przewodnicząca Komisji zapytała czy radny Nowak ma uwagi do faktury z września na kwotę 6.480 zł. Radny Nowak powiedział, żeby Przewodnicząca przyjrzała się fakturze z grudnia na kwotę 950 zł. Przewodnicząca spytała czy za kwotę 950 zł wykonano 2 lampy. Radny Jarosław Witt zapytał co jest kością niezgody kwota czy ilość lamp? Zastępca Burmistrza dodał, że nie powiedział, iż zlecenie  zostało wystawione z racji nie wykonania budżetu , bo inaczej byłoby płacone ze środków ogólnobudżetowych. Zastępca poinformował, że środki na Budziszewko i Szczytno zostały wykorzystane, a nawet przekroczone. Radny Witt powtórzył pytanie co się nie zgadza ?

 

 

- 3 -

Radny Zbigniew Nowak wyliczył, że jeśli od kwoty 12 tys. odejmie się kwotę zrealizowaną w Szczytnie to zostaje 9,5 tys. zł, dodając do tego Fundusz Sołecki w kwocie 6.480 zł to w sumie na wykonanie w Budziszewku pozostaje kwota 16 tys. zł. Według radnego kwota ta nie została wykorzystana. Przewodnicząca Komisji Wanda Wiśniewska posługując się przygotowaną analizą stwierdziła, że na Szczytno wydano kwotę powyżej 4 tys. zł, na Budziszewko kwotę powyżej 14 tys. zł co w sumie daje ponad 18 tys. zł. Jeśli od tego odejmie się Fundusz Sołecki Budziszewka to pozostanie ok. 12 tys. zł, które były wyszczególnione w uchwale. Radny Ryszard Dworzański powiedział, że radny Nowak prawdopodobnie nie otrzymał wszystkich rachunków dotyczących poruszanej sprawy. Pani Skarbnik dodała, że radny Nowak nie otrzymał wszystkich rachunków gdyż się o nie się nie  zwracał. W związku z powyższym radny Nowak chciał zobaczyć wszystkie rachunki i dodał, że z tej kwoty nie zostało zrealizowane 5 tys. zł.

Pani Skarbnik uważa, że wszystkie środki zostały wykorzystane i poinformowała także, że za rok 2006 zostało jeszcze zobowiązanie w kwocie 7 tys. zł. Radny Ryszard Dworzański uważa, że dokładna analiza wykonania budżetu 2006r. odbędzie się na innym posiedzeniu, a to spotkanie dotyczy tylko oświetlenia. Pani Skarbnik stwierdziła, że analiza została dokonana w oparciu o faktury i rachunki, a nie z kapelusza. Zastępca Burmistrza powiedział, że faktury są za wykonaną czynność, a dowody wynikają z umów przyłączeniowych. Przewodnicząca Wanda Wiśniewska zapytała czy dodatkowe montowanie lamp to jest temat na sesję. Radny Ryszard Dworzański powiedział, że uchwała budżetowa zawierała kwoty na oświetlenie w tym 12 tys. z przeznaczeniem na oświetlenie Budziszewko, Szczytno. Zastępca Burmistrza powiedział, że najpierw realizowane są cele wskazane w uchwale, a w dalszej kolejności pozostałe, jeśli zostaną pieniądze. Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że porównując te same rachunki otrzymane od Zastępcy Burmistrza i Pani Skarbnik  widać, że zostało coś dopisane po 21 stycznia. Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że faktury te zostały kserowane od Pana Wiese, który je opisał, a następnie przekazał do księgowości gdzie Pani Skarbnik dokonuje ostatecznej adnotacji i nie można tu mówić o żadnym fałszowaniu. Radny Jarosław Witt zapytał czy kwota na fakturach się zgadza ? Przewodnicząca Komisji odpowiedziała, że tak. Pani Skarbnik dopowiedziała, że księgowość zajmuje się odpowiednim rozdekretowaniem przelewów, dodała również, że sama dokonała tego dopisku ponieważ nie zna się na sprawach technicznych i nie wie ile może kosztować zrobienie  1 lampy. Radny Jarosław Witt stwierdził, że skoro rozliczenie się zgadza to na co jeszcze zwrócić uwagę? Radny Zbigniew Nowak dodał, że na fakturach widać dodatkowe dopiski. Pani Skarbnik dodała, że były dopiski aby zostało to uporządkowane. Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że każdy pracownik opisuje fakturę w sposób czytelny dla siebie, a oryginał faktury oddaje do księgowości gdzie jest dekretowany. Zapytał czy kserokopia dostarczona radnemu Nowakowi była wykonana z oryginału ? Zastępca Burmistrza odpowiedział, że była to kopia od pracownika. Radny Dworzański stwierdził, że dokumenty wychodzące na zewnątrz kseruje się tylko z oryginału gdyż pracownik na swojej kopii pisze to co jemu jest potrzebne. Przewodnicząca Komisji Wanda Wiśniewska powiedziała, że kserokopie powinny być wykonywane tylko z dokumentów od Pani Skarbnik. Radny Zbigniew Nowak powiedział, że każdy urzędnik robi to co mu się podoba. Skarbnik Maria Kachlicka poinformowała, że ten dopis o którym mówi radny Nowak został dokonany pod koniec roku, gdy dekretowane były wyciągi bankowe. Było to uzupełnienie rachunku, gdyż nie wie ile kosztuje montaż lampy w różnych miejscowościach, a kwoty zadekretowane muszą być w odpowiednich miejscach. Dopisek został dokonany gdy trzeba było kwotę rozdzielić na odrębne konta analityczne.

 

 

 

- 4 -

Radny dodał, że dopisek został dokonany w miesiącu grudniu i zapytał dlaczego tylko na rachunku dotyczącym Budziszewka były dopiski? Pani Skarbnik potwierdziła, że dopisek został dokonany w grudniu i wyjaśniła, że jeżeli rachunek dotyczy tylko jednej miejscowości to wiadomo gdzie to zaksięgować, ale jeśli  na rachunek  składa się więcej miejscowości to musi być specyfikacja, by to odpowiednio rozdzielić. Radny Zbigniew Nowak zapytał Panią Skarbnik czy na sumę 181 tys. zł istnieje  jeden rachunek czy kilka ? Pani Skarbnik odpowiedziała, że kilkanaście rachunków. Radny Zbigniew Nowak zapytał także czy ta suma dotyczy modernizacji za lata ubiegłe?  Pani Skarbnik odpowiedziała, miesięczna rata roku 2002 wynosi ok. 7 tys. zł. Zastępca Burmistrza dodał, że umowa dotyczyła 60 rat, a w tym roku zostało 10 rat do zapłaty. W związku z tym radny Nowak poprosił o kserokopie tych rachunków. Pani Skarbnik powiedziała, że może przekazać wydruk z komputera. Następnie ogłoszono 5 minut przerwy. Po przerwie Przewodnicząca Wanda Wiśniewska zapytała czy są wyjaśnione  wątpliwości?  Radny Nowak miał wątpliwości co do ilości lamp założonych w Szczytnie. Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że w 2005 roku były założone 3 lampy i trzy w roku 2006. Wyjaśnił również, że koszt jednej lampy wynosi 480 zł, koszt wysięgnika 100 zł, a do tego dochodzą koszty kabla, skrzynki, obwodu i inne. Przewodnicząca Wanda Wiśniewska zaproponowała, aby Komisja sformułowała wniosek: dokumenty powinny być kserowane z oryginału, a nie z kopii i tylko  u Pani Skarbnik. Radny Zbigniew Nowak zapytał jeszcze czy pozostała kwota 5 tys. zł wróci jako wolne środki ? Pani Skarbnik powiedziała, że ta kwota wróci jako wolne środki,  ale pozostały jeszcze zobowiązania w kwocie ok. 7 tys. zł.

Po wyjaśnieniu zaistniałych wątpliwości Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Wanda Wiśniewska zakończyła posiedzenie.

 

 

 

Protokół sporządzili: Marian Nowak

                                    Beata Ryga

 

                                                                                    Podpisy:

                                                                                   

                                                                                    Przewodnicząca ........................................

 

                                                                                    Zastępca ...................................................

 

                                                                                    Członek.....................................................

 

 

Rogoźno, dnia 23.03.07r.

 

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wniosek

Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie

z posiedzenia w dniu 20 marca 2007 roku

 

  1. Analizując wykonanie za 2006 r. dział 900 rozdział 900 15 § 4300 Komisja Rewizyjna

stwierdza co następuje:

a/ plan wynikający z uchwały budżetowej XLI/301/2005 Rady Miejskiej w Rogoźnie z   dnia 30 grudnia 2005r. wynosił 546.500 zł, w tym zadania celowe kwota 282.228 zł,

b/ wykonanie za 2006 r. na zadania celowe wynosiły- kwota ogółem 277.024,92 zł, co

    stanowi 98,16 % - różnica  5.203,08 zł.

  1. Komisja szczegółowo przeanalizowała wykonanie uchwały budżetowej ( dział 900,

rozdział 900 15 § 4300, dotyczący przeznaczenia na oświetlenie miejscowości

Budziszewko i Szczytno kwoty 12 tys. zł) i stwierdza co następuje :

- wykonanie oświetlenia Budziszewka i Szczytna w kwocie 12.079,41 zł co obrazuje

  poniższe zestawienie :

  a/ Szczytno – faktura 1060301691 (DK 1735/06)- 318,79 zł,

-  faktura 1060301692 (DK 1736/06)- 318,79 zł,

-  faktura 1060302339 (DK  2284/06)- 3.495,30 zł.

  b/ Budziszewko – faktura 1060401194 (DK 1985/06) – 318,79 zł,

      - faktura 1060401290 (DK 2214/06) – 12.256,47 zł, (z czego

  6.480zł środki sołeckie, 5.776,47 zł środki z budżetu),

- faktura 1060401915 (DK 3047/06) – 2.776,90 zł ( w tym

   Budziszewko 1.851,27 zł).

 

Na oświetlenie wykorzystano środki w wysokości  12.079,41 zł, ponadto na zadania oświetlenia Budziszewka wykorzystano środki sołeckie w kwocie 6.480 zł.

 

  1. Komisja Rewizyjna nie stwierdza nieprawidłowości w kontrolowanych dokumentach.

Jednocześnie zwraca uwagę na szczegółowe opisywanie faktur pod względem merytorycznym. Wszelkie zmiany, dopisy winny być czytelnie podpisywane.

 

 

W głosowaniu jawnym członkowie Komisji Rewizyjnej przyjęli  wniosek jednogłośnie w obecności 3 członków.

» powrt
Ilo odwiedzin : 668590_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP