Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Rewizyjna

2007-03-19
Protokół nr 2/2007
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 15 lutego 2007 r. o godz. 1400 Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności - nieobecny p.Jarosław Witt. Posiedzenie komisji zostało podzielone na dwie części:

CZĘŚĆ I.

Temat: Kontrola wykonania dochodów i wydatków Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego za 2006 rok.

Część I posiedzenia odbyła się w siedzibie ZAMK przy ul.Kościuszki 37 od godz. 1400.

W tej części ponadto uczestniczyli:

      1. Pan Bogusław Janus - Burmistrz Rogoźna.

      2. Pan Marek Mysłek - Dyrektor ZAMK w Rogoźnie

      3. Pani Małgorzata Hellwich - Główna Księgowa ZAMK w Rogoźnie


Przewodnicząca Komisji p.Wanda Wiśniewska skierowała do Dyrektora ZAMK następujące pytania:

  1. Gdzie i jakie budynki, mieszkania i lokale należą do ZAMK?

Dyrektor ZAMK w Rogoźnie p.Marek Mysłek omówił oraz przekazał członkom komisji pisemną informację nt. „Zasoby mieszkaniowe administrowane przez ZAMK” – załącznik nr 1 do protokołu.

Radna p.Wanda Wiśniewska zwróciła uwagę na budynki po FMR Agromet-Rofama w Rogoźnie.

Dyrektor ZAMK wyjaśnił, że będące własnością Gminy część II i III piętra przejęła w zarządzanie wspólnota właścicieli.

  1. Jakie są części składowe czynszu naliczanego lokatorom budynków ZAMK?

Dyrektor ZAMK wyjaśnił, że stawka czynszu ustalona uchwałą wynosi 3,08 zł. Pełną stawką uiszczają tylko lokatorzy mieszkań w bloku przy ul.Działkowej.


  1. Jaka jest ściągalność czynszów oraz zadłużenie z tytułu czynszów?

Dyrektor ZAMK omówił oraz przekazał członkom komisji pisemną informację nt. „Egzekucja należności 2006 rok” – załącznik nr 2 do protokołu.

Radna p.Wanda Wiśniewska poruszyła sprawę lokatorów z wyrokami o eksmisję.

Dyrektor ZAMK wyjaśnił, że z powodu braku mieszkań socjalnych mógłby wystąpić do Burmistrza o odszkodowanie, podobnie jak Spółdzielnia Mieszkaniowa w Rogoźnie.

Radny p.Ryszard Dworzański zwrócił uwagę, że jest możliwość pokrywania kosztów dzierżawy lokali przez Urząd.

Radna p.Wanda Wiśniewska zapytała ponadto, jakie jest uwzględniane opóźnienie w zapłacie czynszu oraz terminowość wnoszenia opłat za lokale w ośrodku zdrowia w Parkowie i Rogoźnie.

Dyrektor ZAMK wyjaśnił, że uwzględniane opóźnienie wynosi 3 miesiące. Poinformował, że opłaty z większości lokali wnoszone są w terminie, problem istnieje tylko z jednym lokatorem ośrodka w Parkowie; stowarzyszenia i organizacje oraz GKRPA użytkujące pomieszczenia w budynku przy ul.Fabrycznej 5 zwolnione są z płacenia czynszu, ponoszą tylko wydatki za media.


  1. Jakie są zadłużenia z tytułu dzierżawy lokali?

Dyrektor ZAMK wyjaśnił, że aktualnie opłaty są wnoszone na bieżące, pozostały tylko sprawy z przeszłości.


  1. Czy istnieje plan remontów lokali administrowanych przez ZAMK?

Dyrektor ZAMK wyjaśnił, że plan remontów został podjęty uchwałą. Powiedział również, że z uwagi na ograniczone środki finansowe prowadzone są tylko remonty bieżące.

Przewodnicząca Komisji poruszyła sprawę rezerwy na nieprzewidziane remonty wywołane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi np. huragany oraz pożarami.

Pan Marek Mysłek wyjaśnił, że nie ma zarezerwowanych środków na takie remonty, zawarte jest tylko ubezpieczenie z 50% udziałem własnym.


  1. Czy istnieją zaległości z tytułu dzierżawy gruntów rolnych.

Dyrektor ZAMK poinformował, że występuje jedynie dzierżawa gruntów pod kioskami i prywatnymi garażami blaszanymi, za które opłaty wnoszone są terminowo.


Radny p.Ryszard Dworzański po analizie przedstawionej dokumentacji poruszył sprawę należności od pracowników, zobowiązań wymagalnych i zakupu usług pozostałych.

Główna księgowa p. Małgorzata Hellwich wyjaśniła, że należności od pracowników dotyczą opłat wnoszonych przez pracowników za prywatne rozmowy telefoniczne w miesiącu grudniu; zobowiązania wymagalne – dotyczą trzynastej pensji, która wypłacana jest w bieżącym roku; zakup usług pozostałych, są to kwoty wnoszone do wspólnot mieszkaniowych za mieszkania, których najemcy opłacają należności w ZAMK.


Pani Wanda Wisniewska zapytała ponadto Burmistrza czy istnieje perspektywa budowy lokali socjalnych oraz czy ZAMK jeżeli zwróci się o dotację na działalność, otrzyma ją?

Pan Burmistrz poinformował, że sprawa budowy mieszkań socjalnych jest stale analizowana, jednak obecnie brakuje środków na ten cel; powiedział również, że dotację najprawdopodobniej ZAMK otrzyma w wysokości 200.000 zł.


Pierwszą część posiedzenia w siedzibie Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego w Rogoźnie zakończono o godz. 1540.


Z w/w części posiedzenia wypracowano następujące wnioski:

WNIOSEK I.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o dalsze prowadzenie sprzedaży mieszkań komunalnych.

Stanowisko Komisji : radni jednogłośnie poparli wniosek.


WNIOSEK II.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o zaplanowanie w budżecie funduszy na budowę lub przystosowanie mieszkań socjalnych celem zakwaterowania osób zalegających z opłatami czynszowymi w wysokich kwotach.

Stanowisko Komisji : radni jednogłośnie poparli wniosek.



CZĘŚĆ II.

Temat: Kontrola wykonania dochodów i wydatków Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 rok.

Część II posiedzenia odbyła się w siedzibie GOPS przy ul.Nowej 4 od godz. 1550.

W tej części ponadto uczestniczyli:

1. Pan Bogusław Janus - Burmistrz Rogoźna.

2. Pani Marzena Brączewska - Kierownik GOPS w Rogoźnie

3. Pani Anna Mazurczak - Główna Księgowa GOPS w Rogoźnie


Na wstępie Kierownik GOPS p.Marzena Brączewska przedstawiła działalność ośrodka, wykonanie zadań własnych i zadań zleconych oraz omówiła dostarczoną radnym „Informację z wykonania dochodów i wydatków za 2006 rok”.


Radny p.Ryszard Dworzański poruszył sprawę w wynagrodzeń bezosobowych w wydatkach Klubu Seniora, wydatków na dożywianie dzieci, świadczeń alimentacyjnych oraz skierowań do Domów Pomocy Społecznej.

Główna księgowa p.Anna Mazurczak wyjaśniła, że wynagrodzenia bezosobowe dotyczą informatyka; omówiła również szczegółowo wydatki na dożywianie dzieci przedstawione w dostarczonych członkom komisji materiałach.

Kierownik GOPS omówiła przedłożony radnym materiał dotyczący zaliczek alimentacyjnych, poinformowała także o prowadzonych działaniach w celu wyegzekwowania od dłużników wypłaconych zaliczek. Ponadto omówiła sprawę skierowania 1 osoby do DPS-u oraz wydatków z tym związanych (12.781,04 zł).


Przewodnicząca Komisji p.Wanda Wiśniewska skierowała następujące pytania:

  1. Jaki GOPS ma wpływ na ograniczenie wypłat zasiłków osobom, którzy prowadzą rodziny nieformalne?

Kierownik GOPS poinformowała, że aktualnie prowadzona jest w Samorządowym Kolegium Odwoławczym sprawa o podobnym charakterze, która została umorzona; zwróciła uwagę, że nie ma sprecyzowanej definicji osoby samotnie wychowującej dziecko.


  1. Jakie jest wykorzystanie aparatu cyfrowego?

Pani Marzena Brączewska wyjaśniła, że aparatem cyfrowym wykonywane są zdjęcia w celu udokumentowania prowadzonych spraw, np. wydatkowania zasiłków celowych na drobne remonty.


  1. Ile telefonów komórkowych jest używanych w GOPS, jakie są limity?

Kierownik GOPS wyjaśniła, że użytkowanych jest 4 szt. telefonów komórkowych, z których wykonywane są tylko połączenia na numery komórkowe; nie wprowadzono limitów – wszystkie rozmowy zapisywane są w dzienniczku. Poinformowała również, że wspólnie z Urzędem przeprowadzono modernizację centrali telefonicznej, gdyż dotychczas GOPS dysponował tylko dwoma liniami telefonicznymi. Po modernizacji w każdym pomieszczeniu biurowym został zamontowany aparat telefoniczny. Łączne koszty na połączenia telefoniczne wynoszą ok. 700 zł miesięcznie.




  1. Jakie były wydatki na zasiłki okresowe i czy pokryły zapotrzebowanie?

Pani Marzena Brączewska wyjaśniła, że wydatki na zasiłki wynosiły 202.769 zł oraz powiedziała obecnie budżet gwarantuje zaspokojenie zapotrzebowania, gdyż prowadzona jest stała kontrola celowości przyznawania zasiłków.


  1. Jaki procent budżetu GOPS stanowią wynagrodzenia pracowników?

Główna księgowa p.Anna Mazurczak wyjaśniła, że wynagrodzenia stanowiły 8,25% budżetu, i wynosiły 567.428 zł.


  1. Ile osób jest programem dożywiania w gminie?

Kierownik GOPS poinformowała, że programem dożywniania objętych jest około 800 osób.


  1. Jaki ustalono limit kilometrów na korzystanie do celów służbowych z samochodu prywatnego?

Pani Marzena Bręczewska poinformowała, że ryczałt na przejazdy ma ustalony troje pracowników, w tym dwie opiekunki środowiskowe i referent ds. adm.-gosp.


Z części II posiedzenia wypracowano następujące wnioski:

WNIOSEK I.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o zapewnienie środków na dokończenie remontu w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie.

Stanowisko Komisji : radni jednogłośnie poparli wniosek.


WNIOSEK II.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o zapewnienie większego lokalu na potrzeby Klubu Seniora.

Stanowisko Komisji : radni jednogłośnie poparli wniosek.



Zakończenie.


Przewodnicząca Komisji podziękowała gościom i radnym za udział i zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie.


Posiedzenie zakończono o godz. 1720.




Protokołował :                                  Przewodnicząca :


Maciej Disterheft                          Wanda Wiśniewska



» powrt
Ilo odwiedzin : 668607 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP