2005-03-14
PROTOKÓŁ Nr 34/2005
z posiedzenia wspólnego
Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury
i
Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
w dniu 07 lutego 2005 r. o godz. 16.30
Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności - nieobecny radny p.Henryk Janka.
Goście obecni - zgodnie z listą obecności, załączoną do protokołu.
Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.
Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Roman Szuberski – Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Minutą ciszy uczczono pamięć Pana Jana Marszała.
Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
3. Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.
4. Omówienie projektu budżetu Gminy na 2005 rok wraz z autopoprawkami.
5. Wolne głosy i wnioski.
6. Zakończenie .
Stanowisko Komisji : Radni przyjęli proponowany porządek obrad jednogłośnie 10 „za” w obecności 10 radnych.
Pkt. 3. Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok - ref. Sekretarz Gminy.
W dyskusji :
Radny p.Z.Wierzbicki zapytał, ile środków wpłynęło z tytułu sprzedaży alkoholu w roku 2004 ?
Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska odpowiedziała, że w roku 2004 wpłynęło 222 tys.zł.
Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków w Dziale Przeciwdziałanie Alkoholizmowi o kwotę 22 tys.zł.
Radny p.K.Ostrowski zapytał, ile środków wpłynęło w pierwszej racie ?
Pani J.Pijanowska odpowiedziała, że nie jest przygotowana do odpowiedzi na to pytanie i w tej chwili nie odpowie, kwoty poda na sesji.
Radny p.K.Ostrowski stwierdził, że kwota ta winna być już ustalona .
Pani J.Pijanowska wyjaśniła, że do projektu budżetu przyjęto 200 tys.zł. , zgodnie z informacją z Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji UM.
Radny p.K.Lis zapytał, czy w roku 2005 zmieniły się reguły opłat z tytułu sprzedaży alkoholu ?
Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że pozostały bez zmian.
Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że w tym roku wpływy z tytułu sprzedaży alkoholu mogą być mniejsze z uwagi na fakt, iż jest kilka przypadków przepisania sklepów na inne osoby, które płaca składkę podstawową , co powoduje obniżkę.
Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie zwiększenia DOCHODÓW i WYDATKÓW w § 2630 Dotacja w ramach konkursu o kwotę 22 tys.zł. , po zwiększeniu kwota w w/wym. paragrafie wynosi 50.500 zł.
Radni, wynikiem głosowania 8 „za” 4 „przeciw”1 „wstrzymujący” , w obecności 13 radnych.
Radny p.K.Lis zapytał, na jakie paragrafy te środki zostaną rozdysponowane ?
Radni Paniwe Z.Wierzbicki, R.Dworzański, Cz.Gruszka stwierdzili, że pozostawiają to w gestii Burmistrza i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Sekretarz Gminy p.M.Górecki stwierdził, że jeżeli jest to wniosek Komisji Rady , to Radni winni dokładnie podać na jakie paragrafy przeznaczyć środki.
Radny p.K.Ostrowski zaproponował, by środki w kwocie 22 tys.zł. pozostawić w rezerwie
Pani J.Pijanowska wyjaśniła, że środki z tytułu sprzedaży alkoholu nie mogą być umieszczone na rezerwie.
Radny p.Cz.Gruszka stwierdzil, że w danym dziale może być utworzona rezerwa.
Pani J.Pijanowska odpowiedziała, że nie można tworzyć rezerwy w działach, dodała, że w budżecie jest rezerwa ogólna i rezerwa celowa.
Radny p.H.Janus zaproponował, by pozostawić projekt uchwały bez zmian i wrócić do tematu po uzyskaniu środków z tytułu drugiej raty opłat.
Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił propozycje rozdysponowania środków w kwocie 22 tys.zł., proponuje zmiany w następujących punktach :
Pkt. A. + 2000 zł,
Pkt.B. + 1.000 zł,
Pkt.C. + 2.000 zł,
Pkt.D. + 3.000 zł,
Pkt.E. + 1.000 zł,
Pkt.F. + 1.000 zł,
Pkt G + 4.000 zł,
Pkt. H + 2.500 zł,
Pkt. I + 1.000 zł,
Pkt. J + 2.000 zł,
Pkt. K + 2.500 zł.
Radny p.K.Lis zgłosił wniosek o wspólne głosowanie nad wnioskiem, z uwagi na wspólne posiedzenie Komisji Rady - radni poparli wniosek , wynikiem głosowania 8 „za” 1 „przeciw” 1 „wstrzymujący” , w obecności14 radnych - 4 radnych nie głosowało.
Radny p.Henryk Janus zgłosił uwagę, by sprawdzić, czy głosowanie wspólne na posiedzeniach wspólnych Komisji Rady jest zgodne ze Statutem .
Radny p.K.Ostrowski zgłosił wniosek w sprawie zmiany kwot w Punktach :
umniejszyć w Pkt. B - 1.000 zł i w Pkt. G - 1.000 zł i dołożyć 2.000 zł do Pkt. F.
Radny p.Macin Ługawiak zgłosił propozycję, by kwotę 22 tys.zł podzielić proporcjonalnie do podanych kwot w poszczególnych punktach.
Radny p.Feliks Kaczmarek zgłosił propozycję, by rozdysponować równo po 2 tys.zł na każdy punkt - jest 11 punktów - razem 22 tys.zł.
Głosowanie wniosków radnych w sprawie rozdysponowania środków w poszczególnych Punktach :
Pkt. A. + 2000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł - głosowanie 10 „za” 2 „przeciw” 2 „wstrzymujące” ,
Pkt.B. + 1.000 zł – wniosek p.Z.Wierzbickiego,
Pkt.B. - bez zmian –wniosek p.H.Janusa - przeszedł 8 „za” 4”przeciw”2 „wstrzymujące”
Pkt.C. + 2.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego ,
Pkt.C. + 1.000 zł - wniosek p.K.Ostrowskiego – przeszedł 12 „za” 2 „wstrzymujące”,
Pkt.D. + 3.000 zł- wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 6 „za” 3 „przeciw” 2 „wstrzymujące”,
Pkt.E. + 1.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 6 „za” 2 „przeciw” 4 „wstrzymujące”,,
Pkt.F. + 1.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 6 „za” 2 „przeciw” 4 „wstrzymujące”,,
Pkt G + 4.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 7 „za”,
Pkt G + 3.000 zł - wniosek p.H.Janusa - nie przeszedł 3 „za”,
Pkt. H + 2.500 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 6 „za” 1 „przeciw” 5 „wstrzymujących”,,
Pkt. I + 2.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 7 „za” 2 „przeciw” 3 „wstrzymujących”,,,
Pkt. J + 3.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 10 „za”,
Pkt. K + 2.500 zł. - wniosek p.Z.Wierzbickiego - przeszedł 9 „za”.
Radny p.R.Dworzański zgłosił propozycję, by w Pkt. H. z nazwy zadania wykreślić wyrażenie „ z wędką” i pozostawić „ Dzień Dziecka”.
Radny p.Z.Wierzbicki zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie kwestii :
1/ dlaczego w Szkole Podstawowej w Pruścach w Programach GKRPA wykazuje się 100 dzieci, skoro nie ma tam takiej ilości uczniów ?
2/ dlaczego na Programy w szkołach średnich , przeznacza się tak duże sumy pieniędzy, zapytał, czy w poprzednich latach także tak było ?
3/ suma 2.200 zł – przeznaczona na obiady - zapytał obiady dla kogo ?
4/ zapytał, dlaczego nie ma na posiedzeniu Przewodniczącej GKRPA w Rogoźnie ?
Radny p.K.Ostrowski wyraził ubolewanie, z powodu nieobecności Przewodniczącej GKRPA w Rogoźnie przy omawianiu tak ważnych spraw.
Sekretarz Gminy Rogoźno p.M.Górecki zapytał, dlaczego Panowie Radni nie pytali, gdy p.M.Stachowiak była obecna na poprzednich posiedzeniach Komisji i sesji Rady Miejskiej.
Pkt.4. Omówienie projektu budżetu Gminy na 2005 rok wraz z autopoprawkami.
Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska udzieliła Radnym instruktażu jak korzystać z przedłożonych dokumentów , przedstawiła kolejno autopoprawki do projektu budżetu Gminy na 2005 rok :
Autopoprawka I. – zmiana w podstawie prawnej , wykreślony art.116 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z uwagą opiekuna z RIO.
Radny p.Cz.Gruszka zwrócił uwagę, iż art.116 winie być w podstawie prawnej.
Radny p.R.Szuberski stwierdził, iż radca prawny winien wypowiedzieć się w tej sprawie.
Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.
Autopoprawka II – przyjęto na sesję.
Autopoprawka III- przyjęto na sesję.
Autopoprawka IV -
Radny p.Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie umniejszenia środków w dziale 921 „Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego” w paragrafie 2480 - o kwotę 27 tys. zł. i dołożenia do paragrafu 6050 z przeznaczeniem na budowę gazociągu w Gościejewie, by inwestycję tę zakończyć w tym roku.
Radni, wynikiem głosowania 7 „za” 4 „przeciw” 2 „wstrzymujące” poparli wniosek.
Radny p.F.Kaczmarek zapytał :
1/ jaka jest suma kredytów zaciągniętych przez Gminę łącznie ?
2/ jaką kwotę środków przeznaczono na inwestycje ?
Skarbnik Gminy odpowiedziała, że :
Ad.1/ suma kredytów wynosi 11.584 tys.zł ,
Ad.2/ suma środków własnych przeznaczonych na inwestycje to kwota około 9.400 zł – zakup ambulansu.
Radny p.Feliks Kaczmarek zgłosił wniosek w sprawie umniejszenia środków w dziale 801 „ Oświata i wychowanie” o kwotę 454.761 zł. z przeznaczeniem na zmniejszenie deficytu budżetowego.
Radni poparli wniosek wynikiem glosowania : 6 „za” 3 „wstrzymujące”.
Burmistrz Rogoźna poinformował, że z budżetu na oświatę zostanie zdjęte 148 tys.zł subwencji w lutym br., zaapelował do radnych , by rozważyli swój wniosek.
Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska stwierdziła, iż Radni winni podać konkretne kwoty i wskazać z jakich działów i paragrafów te kwoty zdjąć.
Radni popierający wniosek stwierdzili, iż jest to w gestii Burmistrza Rogoźna i ZEAPO.
Burmistrz Rogoźna oświadczył, że przedłożył radnym projekt budżetu i nie będzie nanosił zmian w oświacie, projekt ten jest już po konsultacjach z dyrektorami szkół i po dokonanych korektach.
Radny p.F.Kaczmarek zaproponował umniejszenia w następujących działach i paragrafach o następujące kwoty:
Dział : 80101
Paragrafy :
4010 minus 55 tys.zł. brutto
4210 minus 50 tys.zł.
4260 minus 50 tys.zł.
4270 minus 4.761 zł.
4300 minus 40 tys.zł.
Dział : 80104
Paragrafy :
4010 minus 20 tys zł.
4210 minus 20 tys.zł.
4260 minus 30 tys.zł.
4300 minus 10 tys.zł.
Dział : 80110
Paragrafy :
4210 minus 10 tys.zł.
4260 minus 40 tys.zł.
Dział : 80113
Paragraf :
4300 minus 50 tys.zł.
Dział : 80114
Paragraf :
4210 minus 10 tys.zł.
Dział : 854
Paragraf :
4010 minus 65 tys.zł.
Radny p.K.Ostrowski zgłosił wniosek w sprawie przesunięcia w Dziale 921 i proponuje : umniejszyć środki w dziale 92118 - Muzea o kwotę 15.880 zł i dodać do środków w dziale 92116 – Biblioteki , z przeznaczeniem na zakup książek - radni odrzucili wniosek - 4 „za”.
Radny p.M.Ługawiak zgłosił wniosek w sprawie przesunięcia w dziale 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego „ tj. umniejszenie środków w rozdziale 92118 – muzea o kwotę 5 tys.zł. i zwiększenie o te kwotę środków w rozdziale 92116 – biblioteki , z przeznaczeniem na zakup książek – radni, poparli wniosek - 6 głosów „za”.
Autopoprawka V. - przyjęto na sesję.
Autopoprawka VI. - przyjęto na sesję.
Autopoprawka VII. - przyjęto na sesję.
Autopoprawka VIII. - przyjęto na sesję.
Autopoprawka IX. - przyjęto na sesję.
Autopoprawka X.
Radny p.R.Szuberski zgłosił wniosek w sprawie umniejszenia środków w dziale 900 „Gospodarka Komunalna i Ochrona środowiska „ w paragrafie 4210 w myślniku drugim - z kwoty 10 tys.zł do 5 tys.zł. , dopisanie myślnika trzeciego o treści „wykonanie tablic informacyjnych ( regulaminy parkowe)” i przeznaczenia na ten cel 5 tys.zł. z kwoty z myślnika drugiego.
Radni poparli wniosek - 13 „za”.
Autopoprawka XI. - przyjęto na sesję.
Autopoprawka XII. - przyjęto na sesję.
Autopoprawka XIII.
Radny p.Cz.Gruszka zgłosił wniosek w sprawie dopisania w paragrafie 12 po wyrażeniu „po wydatkach majątkowych „ wyrażenia - „ wynagrodzeń i pochodnych „ - radni poparli wniosek 10 „za” 3 „wstrzymujące”.
Autopoprawka XIV .
Radny p.Cz.Gruszka zgłosił wniosek w sprawie zmniejszenia kwoty i upoważnienia Burmistrza Rogoźna do kwoty 1 mln zł – radni poparli wniosek – 9 „za” 4 „wstrzymujące”.
Autopoprawka XV. – przyjęto na sesję .
Autopoprawka XVI.
Radny p. Z.Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie obniżenia proponowanej kwoty i przyjęcia kwoty 500 tys. zł. – radni poparli wniosek - 6 „za” 3 „przeciw” 4 „wstrzymujące”.
Autopoprawka XVII – przyjęto na sesję .
Autopoprawka XVIII – przyjęto na sesję .
Autopoprawka XIX – przyjęto na sesję .
Autopoprawka XX – przyjęto na sesję .
Autopoprawka XXI – przyjęto na sesję .
Radny p.R.Szuberski oświadczył, iż spotka się z Dyrektorem ZEAPO p.W.Jaworskim w celu omówienia wniosku Komisji dot. umniejszenia środków finansowych w oswiacie.
Radny p.J.Piechowiak zaapelował, by nie organizować wspólnych posiedzeń Komisji Rady Miejskiej.
Pkt. 5. Wolne głosy i wnioski. – nie było.
Pkt. 6 . Zakończenie.
Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski podziękował Radnym i Gościom za udział w posiedzeniu .
Posiedzenie zakończono o godz. 21.30.
WNIOSKI KOMISJI.
Komisja Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury i Komisja Gospodarki Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie zgłaszają :
- do projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok -
wniosek w sprawie zwiększenia DOCHODÓW i WYDATKÓW w § 2630 Dotacje w ramach konkursu o kwotę 22 tys.zł. , po zwiększeniu kwota w w/wym. paragrafie wynosi 50.500 zł., Komisja proponuje zwiększenia w następujących punktach :
Pkt. A. + 2000 zł,
Pkt.B. bez zmian,
Pkt.C. + 1.000 zł,
Pkt.D. + 3.000 zł,
Pkt.E. + 1.000 zł,
Pkt.F. + 1.000 zł,
Pkt G + 4.000 zł,
Pkt. H + 2.500 zł,
Pkt. I + 2.000 zł,
Pkt. J + 3.000 zł,
Pkt. K + 2.500 zł.
Wnioski Komisji Rady Miejskiej w Rogoźnie do projektu budżetu Gmina na 2005 rok.
I wniosek w sprawie umniejszenia środków w dziale 921 „Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego” w paragrafie 2480 - o kwotę 27 tys. zł. i dołożenia do paragrafu 6050 z przeznaczeniem na budowę gazociągu w Gościejewie, by inwestycję tę zakończyć w tym roku.
II wniosek w sprawie umniejszenia środków w dziale 801 „ Oświata i wychowanie” o kwotę 454.761 zł. z przeznaczeniem na zmniejszenie deficytu budżetowego.
Komisja proponuje umniejszenia w następujących działach i paragrafach o następujące kwoty:
Dział : 80101
Paragrafy :
4011 minus 55 tys.zł. brutto
4210 minus 50 tys.zł.
4260 minus 50 tys.zł.
4270 minus 4.761 zł.
4300 minus 40 tys.zł.
Dział : 80104
Paragrafy :
4010 minus 20 tys zł.
4210 minus 20 tys.zł.
4260 minus 30 tys.zł.
4300 minus 10 tys.zł.
Dział : 80110
Paragrafy :
4211 minus 10 tys.zł.
4261 minus 40 tys.zł.
Dział : 80113
Paragraf :
4301 minus 50 tys.zł.
Dział : 80114
Paragraf :
4211 minus 10 tys.zł.
Dział : 854
Paragraf :
4011 minus 65 tys.zł.
III wniosek w sprawie przesunięcia w dziale 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego „ tj. umniejszenie środków w rozdziale 92118 – muzea o kwotę 5 tys.zł. i zwiększenie o te kwotę środków w rozdziale 92116 – biblioteki , z przeznaczeniem na zakup książek.
IV wniosek w sprawie umniejszenia środków w dziale 900 „Gospodarka Komunalna i Ochrona środowiska „ w paragrafie 4210 w myślniku drugim - z kwoty 10 tys.zł do 5 tys.zł. , dopisanie myślnika trzeciego o treści „wykonanie tablic informacyjnych ( regulaminy parkowe)” i przeznaczenia na ten cel 5 tys.zł. z kwoty z myślnika drugiego.
V wniosek w sprawie dopisania w paragrafie 12 po wyrażeniu „po wydatkach majątkowych „ wyrażenia - „ wynagrodzeń i pochodnych „.
VI wniosek w sprawie zmniejszenia kwoty i upoważnienia Burmistrza Rogoźna do kwoty 1 mln zł.
VII wniosek w sprawie obniżenia proponowanej kwoty i przyjęcia kwoty 500 tys. zł.
|