Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2005-03-14
PROTOKÓŁ Nr 34/2005
z posiedzenia wspólnego Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury i Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa w dniu 07 lutego 2005 r. o godz. 16.30

Obecność członków Komisji  - zgodnie z listą obecności -  nieobecny radny p.Henryk Janka.

 

Goście obecni -  zgodnie z listą obecności, załączoną do protokołu.

 

 

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Roman Szuberski – Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Minutą ciszy uczczono pamięć Pana Jana Marszała.

 

Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3.      Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.

4.      Omówienie projektu budżetu Gminy na 2005 rok wraz z autopoprawkami.

5.      Wolne głosy i wnioski.

6.      Zakończenie .

 

Stanowisko Komisji : Radni przyjęli proponowany porządek obrad  jednogłośnie 10 „za” w obecności 10 radnych.

 

 

Pkt. 3. Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok  - ref. Sekretarz Gminy.

 

W dyskusji :

Radny p.Z.Wierzbicki zapytał, ile  środków wpłynęło  z tytułu sprzedaży alkoholu w roku 2004 ?

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska  odpowiedziała, że w roku 2004  wpłynęło  222 tys.zł.

 Radny p.Z.Wierzbicki  zgłosił wniosek w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków  w Dziale Przeciwdziałanie Alkoholizmowi  o  kwotę 22 tys.zł.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał, ile środków wpłynęło w pierwszej racie ?

 

Pani J.Pijanowska odpowiedziała, że nie jest przygotowana do odpowiedzi na to pytanie  i w tej chwili  nie odpowie, kwoty poda na sesji.

 

Radny p.K.Ostrowski stwierdził, że  kwota ta winna być już ustalona .  

 

Pani J.Pijanowska wyjaśniła, że  do projektu budżetu przyjęto 200 tys.zł. , zgodnie z  informacją z Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji UM.

 

Radny p.K.Lis zapytał, czy  w roku 2005 zmieniły się reguły opłat z tytułu sprzedaży alkoholu ?

 

Burmistrz Rogoźna  odpowiedział, że  pozostały bez zmian.

 

Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że  w tym roku wpływy z tytułu sprzedaży alkoholu mogą być mniejsze z uwagi na fakt, iż jest kilka przypadków przepisania  sklepów na inne osoby, które płaca składkę podstawową , co powoduje obniżkę.

 

Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił  wniosek  w sprawie  zwiększenia DOCHODÓW i WYDATKÓW  w § 2630  Dotacja w ramach konkursu  o kwotę  22 tys.zł.  , po zwiększeniu  kwota w w/wym. paragrafie wynosi  50.500 zł.

Radni, wynikiem głosowania  8 „za” 4 „przeciw”1 „wstrzymujący” , w obecności 13 radnych.

 

Radny p.K.Lis zapytał, na jakie paragrafy te środki zostaną rozdysponowane ?

 

Radni Paniwe  Z.Wierzbicki, R.Dworzański, Cz.Gruszka  stwierdzili, że pozostawiają to w gestii  Burmistrza  i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

Sekretarz Gminy p.M.Górecki stwierdził, że jeżeli jest to wniosek Komisji Rady , to Radni winni dokładnie podać na jakie paragrafy przeznaczyć środki.

 

Radny p.K.Ostrowski zaproponował, by  środki w kwocie 22 tys.zł. pozostawić w rezerwie

 

Pani J.Pijanowska wyjaśniła, że środki z tytułu sprzedaży alkoholu nie mogą być umieszczone na rezerwie.

 

Radny p.Cz.Gruszka stwierdzil, że w danym dziale może być utworzona rezerwa.

 

Pani J.Pijanowska odpowiedziała, że nie można tworzyć rezerwy w działach, dodała, że w budżecie jest rezerwa  ogólna i rezerwa celowa.

 

Radny p.H.Janus  zaproponował, by pozostawić projekt uchwały bez zmian i wrócić do tematu po uzyskaniu  środków z tytułu drugiej raty opłat.

Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił propozycje rozdysponowania środków  w  kwocie 22 tys.zł., proponuje zmiany w  następujących punktach :

Pkt. A.  +  2000 zł,

Pkt.B.   + 1.000 zł,

Pkt.C.   + 2.000 zł,

Pkt.D.   + 3.000 zł,

Pkt.E.   + 1.000 zł,

Pkt.F.   + 1.000 zł,

Pkt G    + 4.000 zł,

Pkt. H   + 2.500 zł,

Pkt. I    + 1.000 zł,

Pkt. J    + 2.000 zł,

Pkt. K   + 2.500 zł.

 

Radny p.K.Lis zgłosił wniosek  o wspólne głosowanie nad wnioskiem, z uwagi na wspólne posiedzenie Komisji Rady  - radni poparli wniosek , wynikiem głosowania  8 „za” 1 „przeciw”  1 „wstrzymujący”  , w obecności14 radnych - 4 radnych nie głosowało.

 

Radny p.Henryk Janus zgłosił uwagę, by sprawdzić, czy głosowanie wspólne na posiedzeniach wspólnych Komisji Rady jest zgodne ze Statutem .

 

Radny p.K.Ostrowski zgłosił wniosek w sprawie zmiany kwot  w  Punktach :

            umniejszyć w Pkt. B  -   1.000 zł   i   w Pkt. G  -   1.000 zł   i dołożyć  2.000 zł do Pkt. F.

 

Radny p.Macin Ługawiak  zgłosił propozycję, by kwotę 22 tys.zł podzielić proporcjonalnie do podanych kwot w poszczególnych punktach.

 

Radny p.Feliks Kaczmarek zgłosił propozycję, by  rozdysponować równo po 2 tys.zł na każdy punkt  - jest 11 punktów  - razem 22 tys.zł.    

 

Głosowanie wniosków radnych w sprawie  rozdysponowania środków w poszczególnych Punktach :

Pkt. A.  +  2000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł -  głosowanie  10 „za”  2 „przeciw” 2 „wstrzymujące” ,

Pkt.B.   + 1.000 zł – wniosek p.Z.Wierzbickiego,

Pkt.B.  -  bez zmian –wniosek p.H.Janusa - przeszedł  8 „za” 4”przeciw”2 „wstrzymujące”

Pkt.C.   + 2.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego ,

Pkt.C.   + 1.000 zł - wniosek p.K.Ostrowskiego – przeszedł  12 „za” 2 „wstrzymujące”,

Pkt.D. + 3.000 zł- wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł 6 „za” 3 „przeciw” 2 „wstrzymujące”,

Pkt.E.  + 1.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł 6 „za” 2 „przeciw” 4 „wstrzymujące”,,

Pkt.F.  + 1.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł 6 „za” 2 „przeciw” 4 „wstrzymujące”,,

Pkt G    + 4.000 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł 7 „za”,

Pkt G    + 3.000 zł - wniosek p.H.Janusa  - nie  przeszedł  3 „za”,

Pkt. H   + 2.500 zł - wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł  6 „za” 1 „przeciw” 5 „wstrzymujących”,,

Pkt. I    + 2.000 zł -  wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł  7 „za” 2 „przeciw” 3 „wstrzymujących”,,,

Pkt. J    + 3.000 zł  -  wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł 10 „za”,

Pkt. K   + 2.500 zł. -  wniosek p.Z.Wierzbickiego -  przeszedł 9 „za”.

 

Radny p.R.Dworzański zgłosił propozycję, by  w Pkt. H. z nazwy zadania wykreślić wyrażenie „ z wędką”  i pozostawić  „ Dzień Dziecka”.

 

Radny p.Z.Wierzbicki  zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie  kwestii :

1/ dlaczego w Szkole Podstawowej w Pruścach  w  Programach GKRPA  wykazuje się 100 dzieci, skoro nie ma tam takiej ilości uczniów ?

2/ dlaczego na Programy w szkołach średnich , przeznacza się  tak duże sumy pieniędzy, zapytał, czy w poprzednich latach także tak było ?

3/ suma 2.200 zł – przeznaczona na obiady  - zapytał obiady dla kogo ?

4/ zapytał, dlaczego nie ma na posiedzeniu Przewodniczącej GKRPA w Rogoźnie ?   

 

Radny p.K.Ostrowski wyraził ubolewanie, z powodu nieobecności  Przewodniczącej GKRPA w Rogoźnie przy omawianiu tak ważnych  spraw.  

 

Sekretarz Gminy Rogoźno p.M.Górecki  zapytał, dlaczego Panowie Radni nie pytali, gdy p.M.Stachowiak była obecna  na poprzednich  posiedzeniach  Komisji i  sesji Rady Miejskiej.

 

 

Pkt.4. Omówienie projektu budżetu Gminy na 2005 rok wraz z autopoprawkami.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska  udzieliła Radnym instruktażu jak korzystać z przedłożonych dokumentów , przedstawiła kolejno autopoprawki do projektu budżetu Gminy na 2005 rok :

 

Autopoprawka I. – zmiana w podstawie prawnej , wykreślony  art.116 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z uwagą opiekuna z RIO.

Radny p.Cz.Gruszka zwrócił uwagę, iż art.116 winie być w podstawie prawnej.

Radny p.R.Szuberski stwierdził, iż  radca prawny winien wypowiedzieć się w tej sprawie.

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka II – przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka III- przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka IV - 

Radny p.Zygmunt Wierzbicki zgłosił  wniosek w sprawie  umniejszenia środków  w dziale  921  „Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego” w paragrafie 2480   -  o kwotę  27 tys. zł.  i dołożenia do paragrafu  6050   z przeznaczeniem na budowę gazociągu w Gościejewie, by inwestycję tę zakończyć w tym roku.

Radni, wynikiem głosowania 7 „za”  4 „przeciw” 2 „wstrzymujące” poparli wniosek.

 

Radny p.F.Kaczmarek zapytał :

1/ jaka jest suma kredytów zaciągniętych przez Gminę łącznie ?

2/ jaką kwotę środków przeznaczono na inwestycje ?

 

Skarbnik Gminy odpowiedziała, że :

Ad.1/ suma kredytów wynosi 11.584 tys.zł ,

Ad.2/ suma środków własnych przeznaczonych na inwestycje to kwota  około 9.400 zł – zakup ambulansu.

 

Radny p.Feliks Kaczmarek zgłosił wniosek w sprawie umniejszenia  środków w dziale 801  „ Oświata i wychowanie” o kwotę 454.761 zł. z przeznaczeniem na zmniejszenie deficytu budżetowego.

Radni poparli wniosek wynikiem glosowania :  6 „za” 3 „wstrzymujące”.

 

Burmistrz Rogoźna poinformował, że  z budżetu na oświatę  zostanie zdjęte  148 tys.zł  subwencji w lutym br., zaapelował do radnych , by rozważyli swój wniosek.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska stwierdziła, iż Radni winni podać konkretne kwoty i wskazać z jakich działów i paragrafów te kwoty zdjąć.

 

Radni popierający wniosek stwierdzili, iż jest to w gestii Burmistrza Rogoźna i ZEAPO.

 

Burmistrz Rogoźna oświadczył, że przedłożył radnym projekt budżetu i nie będzie nanosił zmian w oświacie, projekt ten jest już po konsultacjach z dyrektorami szkół i po dokonanych korektach.

 

Radny p.F.Kaczmarek zaproponował  umniejszenia w następujących działach i paragrafach o następujące kwoty:

 

Dział : 80101

Paragrafy :

4010          minus  55 tys.zł. brutto

4210         minus  50 tys.zł.

           4260          minus  50 tys.zł.

4270         minus    4.761 zł.

4300         minus   40 tys.zł.

 

Dział : 80104

Paragrafy :

4010                minus   20 tys zł.

4210                minus   20 tys.zł.

4260                minus   30 tys.zł.

4300                minus   10 tys.zł.

 

Dział : 80110

Paragrafy :

4210        minus  10 tys.zł.

4260        minus  40 tys.zł.

 

 

Dział : 80113

Paragraf :

4300        minus  50 tys.zł.

 

 

Dział : 80114

Paragraf :

4210        minus 10 tys.zł.

 

Dział : 854

Paragraf :

4010        minus  65 tys.zł.

 

 

Radny p.K.Ostrowski zgłosił wniosek w sprawie przesunięcia w  Dziale  921  i proponuje : umniejszyć środki w dziale 92118  - Muzea  o kwotę  15.880 zł  i dodać do środków w dziale  92116 – Biblioteki , z przeznaczeniem na zakup książek  - radni odrzucili wniosek   - 4 „za”. 

 

Radny p.M.Ługawiak zgłosił  wniosek w sprawie przesunięcia w dziale 921  „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego „ tj. umniejszenie środków  w rozdziale  92118 – muzea  o kwotę  5 tys.zł. i zwiększenie o te kwotę środków w rozdziale 92116 – biblioteki , z przeznaczeniem na zakup książek – radni, poparli wniosek  - 6 głosów „za”.

 

 

Autopoprawka V.  -  przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka VI.  -  przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka VII.  -  przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka VIII.  -  przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka IX.  -  przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka X. 

 

Radny p.R.Szuberski zgłosił  wniosek  w sprawie umniejszenia środków  w dziale  900 „Gospodarka Komunalna i Ochrona środowiska „  w paragrafie  4210 w  myślniku  drugim  - z kwoty 10 tys.zł  do  5  tys.zł. , dopisanie myślnika trzeciego   o treści  „wykonanie  tablic informacyjnych  ( regulaminy parkowe)” i przeznaczenia na ten cel  5 tys.zł. z kwoty z myślnika drugiego.    

Radni poparli wniosek  - 13 „za”.

 

 

Autopoprawka XI.  -  przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka XII.  -  przyjęto na sesję.

 

Autopoprawka XIII.

 

Radny p.Cz.Gruszka zgłosił  wniosek w sprawie dopisania w  paragrafie 12  po wyrażeniu „po wydatkach majątkowych „ wyrażenia  - „  wynagrodzeń i pochodnych „  - radni poparli wniosek  10 „za” 3 „wstrzymujące”.

 

Autopoprawka  XIV .

 

Radny p.Cz.Gruszka zgłosił wniosek w sprawie zmniejszenia kwoty i upoważnienia Burmistrza Rogoźna do kwoty  1 mln zł – radni  poparli wniosek – 9 „za” 4 „wstrzymujące”.

 

Autopoprawka  XV. – przyjęto na sesję .

 

Autopoprawka  XVI.

 

Radny p. Z.Wierzbicki zgłosił   wniosek   w sprawie  obniżenia proponowanej kwoty i  przyjęcia  kwoty  500 tys. zł. – radni poparli wniosek  -  6 „za” 3 „przeciw” 4 „wstrzymujące”.

 

Autopoprawka  XVII – przyjęto na sesję .

 

Autopoprawka  XVIII – przyjęto na sesję .

 

Autopoprawka  XIX – przyjęto na sesję .

 

Autopoprawka  XX – przyjęto na sesję .

 

Autopoprawka  XXI – przyjęto na sesję .

 

Radny p.R.Szuberski oświadczył, iż spotka się z Dyrektorem ZEAPO p.W.Jaworskim w celu omówienia wniosku Komisji dot. umniejszenia środków  finansowych w oswiacie.

 

Radny p.J.Piechowiak zaapelował, by nie organizować wspólnych posiedzeń Komisji Rady Miejskiej.

 

 

Pkt. 5. Wolne głosy i wnioski.  – nie było.

 

 

   

Pkt. 6 . Zakończenie.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej p.Roman Szuberski podziękował Radnym i  Gościom za udział w posiedzeniu .

 

Posiedzenie zakończono  o godz. 21.30.

 

 

WNIOSKI  KOMISJI.

 

Komisja Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury i Komisja Gospodarki Finansów i Rolnictwa  Rady Miejskiej w  Rogoźnie  zgłaszają :

 

-  do projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  na 2005 rok  -

 

wniosek  w sprawie  zwiększenia DOCHODÓW i WYDATKÓW  w § 2630  Dotacje w ramach konkursu  o kwotę  22 tys.zł.  , po zwiększeniu  kwota w w/wym. paragrafie wynosi  50.500 zł., Komisja proponuje zwiększenia w następujących punktach :

Pkt. A.  +  2000 zł,

Pkt.B.   bez zmian,

Pkt.C.   + 1.000 zł,

Pkt.D.   + 3.000 zł,

Pkt.E.   + 1.000 zł,

Pkt.F.   + 1.000 zł,

Pkt G    + 4.000 zł,

Pkt. H   + 2.500 zł,

Pkt. I    + 2.000 zł,

Pkt. J    + 3.000 zł,

Pkt. K   + 2.500 zł.

 

 

Wnioski Komisji  Rady Miejskiej w Rogoźnie do projektu budżetu Gmina na 2005 rok.

 

I    wniosek w sprawie  umniejszenia środków  w dziale  921  „Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego” w paragrafie 2480   -  o kwotę  27 tys. zł.  i dołożenia do paragrafu  6050   z przeznaczeniem na budowę gazociągu w Gościejewie, by inwestycję tę zakończyć w tym roku.

 

 

II  wniosek w sprawie umniejszenia  środków w dziale 801  „ Oświata i wychowanie” o kwotę 454.761 zł. z przeznaczeniem na zmniejszenie deficytu budżetowego.

Komisja proponuje umniejszenia w następujących działach i paragrafach o następujące kwoty:

 

Dział : 80101

Paragrafy :

4011          minus  55 tys.zł. brutto

4210         minus  50 tys.zł.

           4260          minus  50 tys.zł.

4270         minus    4.761 zł.

4300         minus   40 tys.zł.

 

Dział : 80104

Paragrafy :

4010                minus   20 tys zł.

4210                minus   20 tys.zł.

4260                minus   30 tys.zł.

4300                minus   10 tys.zł.

 

Dział : 80110

Paragrafy :

4211        minus  10 tys.zł.

4261        minus  40 tys.zł.

 

 

Dział : 80113

Paragraf :

4301        minus  50 tys.zł.

 

 

Dział : 80114

Paragraf :

4211        minus 10 tys.zł.

 

Dział : 854

Paragraf :

4011        minus  65 tys.zł.

 

 

III   wniosek w sprawie przesunięcia w dziale 921  „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego „ tj. umniejszenie środków  w rozdziale  92118 – muzea  o kwotę  5 tys.zł. i zwiększenie o te kwotę środków w rozdziale 92116 – biblioteki , z przeznaczeniem na zakup książek.

 

 

IV  wniosek  w sprawie umniejszenia środków  w dziale  900 „Gospodarka Komunalna i Ochrona środowiska „  w paragrafie  4210 w  myślniku  drugim  - z kwoty 10 tys.zł  do  5  tys.zł. , dopisanie myślnika trzeciego   o treści  „wykonanie  tablic informacyjnych  ( regulaminy parkowe)” i przeznaczenia na ten cel  5 tys.zł. z kwoty z myślnika drugiego.    

 

V  wniosek w sprawie dopisania w  paragrafie 12  po wyrażeniu „po wydatkach majątkowych „ wyrażenia  - „  wynagrodzeń i pochodnych „.

 

 

VI wniosek w sprawie zmniejszenia kwoty i upoważnienia Burmistrza Rogoźna do kwoty  1 mln zł.

 

 

VII    wniosek   w sprawie  obniżenia proponowanej kwoty i  przyjęcia  kwoty  500 tys. zł.

» powrt
Ilo odwiedzin : 668490_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP