Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2005-02-16
PROTOKÓŁ
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury w dniu 15 grudnia 2004 r. o godz. 16.30 Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności - nieobecni p.M.Ługawiak p.Z.Wierzbicki Goście zgodnie z listą obecności załączonej do niniejszego protokołu.

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Jerzy Stachowiak – z-ca Przewodniczącego Komisji.

 

Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

 

Pan Przewodniczący Komisji przedstawił następujący  porządek obrad  Komisji:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołów  z  poprzednich posiedzeń Komisji w dniach 16 i 25 listopada 2004 r.

4.      Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.

5.      Omówienie projektu Budżetu Gminy Rogoźno na 2005 rok.

6.      Przedstawienie planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy :

A/  GOPS ,

B/  ZAMK,

C/  ZEAPO,

D/  RCK.

7.      Omówienie planu pracy Rady Miejskiej w Rogoźnie na 2005 rok.

8.      Omówienie planu pracy Komisji na 2005 rok.

9.      Omówienie innych projektów uchwał na XXVI sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

10.   Wolne głosy i wnioski.

11.  Zakończenie.

 

Stanowisko Komisji : Komisja przyjęła porządek obrad bez uwag..

 

 

 

Pkt. 3. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji  w dniach 16 i 25 listopada 2004 r.

 

Radni zdecydowali o przyjęciu protokołów bez odczytywania na posiedzeniu.

 

Stanowisko Komisji :

·        protokół z dnia 16.11 2004 r.  – przyjęto , wynikiem głosowania  2 „za” 2 „wstrzymujące”,

·        protokół z dnia 25.11. 2004 r. – przyjęto, wynikiem glosowania  3 „za” 1 „wstrzymujący”, w obecności 4 radnych.

 

 

Pkt. 4. Omówienie projektu uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok – ref. M.Stachowiak.

 

Sekretarz Gminy p.M.Górecki wyjaśnił, iż w związku z otrzymanymi  od p.Kobrzyńskiej wyjaśnieniami , niniejszy Program podlega pod ustawę o pożytku publicznym i wolontariacie, dlatego  należy zmienić przekazany radnym projekt w taki sposób , że wypadną dwie  strony  12 i 13  oraz zmieni się numeracja stron, rozdał także radnym nową wersję  z datą  09.12 .2004 r. 

 

W dyskusji :

 

Radny p. K.Ostrowski zapytał, dlaczego radni otrzymują tak późno materiał oznaczony datą 09.12.2004 r. ?

Pan Sekretarz odpowiedział, że oczekiwał  odpowiedzi na wątpliwości dot. stosowanie ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie.

 

Radni K.Lis i R.Dworzański  zwrócili uwagę, iż zgodnie z ustawą o pożytku publicznym i wolontariacie  w w/wym. Programie nie wymienia się organizacji lecz tylko temat zadania i może się zdarzyć, że  organizacje realizujące programy  uwzględnione do tej pory w Programie nie otrzymają środków na działalność, ponieważ konkurs wygra inna organizacja.  

 

Z-ca Burmistrza wyjaśnił zasady konkursu ofert na zadania z omawianego Programu, stwierdził, że  przetarg odbywa się na konkretne  zadanie, organizacje przygotują oferty  z  określonymi wymogami, wygra  najkorzystniejsza oferta.

 

Radni p.K.Ostrowski i p. K.Lis zapytali  jaką formę prawną posiada Punkt Konsultacyjny MY?

 

Pani M.Stachowiak odpowiedziała, że zgodnie z ustawą  o wychowaniu w trzeźwości , punkty konsultacyjne powstają w miejscach , gdzie nie funkcjonuje poradnia odwykowa, zadaniem takich punktów jest działanie na rzecz prawidłowego motywowania do leczenia odwykowego, dodała, że z pracownikami  Punktu  Konsultacyjnego MY  są podpisane umowy zlecenia na wykonywanie pracy.  

 

Radny p.K.Ostrowski stwierdził, że  jego zdaniem zatrudnienie prawnika w  Punkcie MY jest zbędne.

 

 

 

Pani M.Stachowiak  zaprosiła p.K.Ostrowskiego  na dyżur prawnika do Punktu MY , by ocenił, czy zatrudnienie prawnika jest bezzasadne, uważa, że zatrudnienie prawnika jest konieczne, przyjmuje on wielu interesantów, udziela porad bezpłatnie.

 

Radny p.K.Lis  zapytał o podstawę prawną  powołania  Punktu Konsultacyjnego MY ?

 

Sekretarz Gminy wyjaśnił, że Punkt Konsultacyjny MY  powstał  na podstawie uchwał  w sprawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  na lata 1997 i 1998.

 

Radny p.R.Dworzański zaproponował zmianę nazwy Punktu Konsultacyjnego MY  - wykreślając z nazwy wyrażenie „MY”.

 

Pani  M.Stachowiak zaproponowała zmianę nazwy Punktu Konsultacyjnego MY  na Punkt Informacyjno-Konsultacyjny  ds. Uzależnień i Przemocy.

 

Radni,  poparli w/wym. propozycje zmiany nazwy Punktu Konsultacyjnego MY  na Punkt Informacyjno-Konsultacyjny  ds. Uzależnień i Przemocy  oraz by dokonać zmiany w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok w taki sposób, że w nazwie Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego „My”  wykreślić wyrażenie „MY” oraz dopisać  „ ds. Uzależnień i Przemocy” w każdym miejscu , w którym nazwa w/wym. Punktu  występuje .

 

Pani M.Stachowiak przyjęła w/wym. do wiadomości i dokona tego w formie autopoprawki do projektu uchwały.     

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie  zapytał, jak układa się współpraca z GKRPA w Rogoźnie ze Stowarzyszeniem  „Trzeźwe Życie” ?

 

Pani M.Stachowiak odpowiedziała, że nie ma żadnej współpracy, dodała, że jeżeli przedstawiciele    RS „Trzeźwe Życie „  wyrażą chęć korzystania z pomieszczeń przy ul. Fabrycznej, chętnie je udostępni.

 

Radny p.K.Ostrowski wyraził opinię, iż środki finansowe z funduszu alkoholowego winny być przeznaczone dla potrzebujących dzieci  np. na zakup sprzętu sportowego , a są przeznaczone przede wszystkim dla nauczycieli , realizujących programy profilaktyczne.

 

Pani M.Kasprzak stwierdziła, że nauczyciele nie będą prowadzili programów za darmo.

 

Pani M.Stachowiak wyjaśniła poszczególne pozycje finansowe w preliminarzu  omawianego Programu.

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

 

 

 

 

Pkt. 5. Omówienie projektu Budżetu Gminy Rogoźno na 2005 rok   - ref. Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska.

 

Pani J.Pijanowska oświadczyła, że projekt budżetu Gminy na 2005 rok, który został przekazany radnym  różnic się będzie od  uchwały podejmowanej , z uwagi na liczne  autopoprawki , które wynikną po ocenie projektu przez RIO.

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

 

Pkt. 6. Przedstawienie planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy :

 

A/  GOPS   - ref. p.M.Brączewska  p. A.Mazurczak.

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

B/  ZAMK – ref. M.Mysłek.

 

Radny p.J.Stachowiak zapytał, jakie są plany rozwojowe ZAMK ?

 

Pan M.Mysłek odpowiedział, że  nie można mieć planów  z taką ilością środków finansowych, które  wystarczają tylko na utrzymanie bieżące budynków  i drobne naprawy tj. jak  koszty remontów pieców  czy likwidacja  awarii hydraulicznych , nie ma natomiast środków na odnawianie budynków, dodał, że dochody ZAMK zmniejszyły się także  po zmianie uchwały o dodatkach mieszkaniowych – wpływa mniej należności z tytułu dodatków mieszkaniowych, a lokatorzy nie płacą.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał, ile wynoszą zobowiązania wymagalne ZAMK ?

 

Pan M.Mysłek odpowiedział, że  zobowiązania wymagalne wynosiły  183 tys. zł. za 3 kwartały, jest to po części uregulowane  tzn. uregulowano należności dla H.Siwińskiego i Spółki AQUABELLIS.

 

Skarbnik Gminy poinformowała, że Dyrektor ZAMK złożył wniosek o dotacje w wysokości 300 tys.zł.do  projektu budżetu na 2005 rok, wniosek nie został uwzględniony, wyjaśniła, że Gmina może udzielić dotacji ZAMK-owi jako zakładowi budżetowemu.

 

Radny p.K.Ostrowski stwierdził, że należy udzielić ZAMK-owi dotacji z budżetu Gminy. 

 

Z-ca  Burmistrza wyjaśnił, że  ZAMK powiada 600 tys. zł należności, które  powinny wpłynąć na  konto ZAMK.

 

Dyrektor ZAMK stwierdził, iż  Gmina może pomóc ZAMK-owi  poprzez  np. dofinansowanie zamiany mieszkań, budowę  mieszkań socjalnych oraz dofinansowanie  opłat za korzystanie z pomieszczeń przez służbę zdrowia.

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

 

 

C/  ZEAPO – ref. pW.Jaworski  p. M.Lijewska.

 

W dyskusji :

 

Radny p.K.Ostrowski stwierdził, że  z planu finansowego ZEAPO wynika, że wydatki rosną , mimo, iż liczba dzieci maleje  np.w  swietlicy w Szkole Podstawowej Nr 2 lub w funduszu płac  tej szkoły.

 

Pani M.Lijewska wyjaśniła, że w tych pozycjach nastąpił wzrost wydatków , z uwagi na dodatkowy 1 etat dla osoby na dożywanie dzieci oraz 1 osobę przebywającą  na urlopie zdrowotnym.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał, czy zostało wykonane zalecenie Komisji Rewizyjnej w sprawie rozdzielności ZEAPO i przedszkola ?

 

Pan W.Jaworski odpowiedział, że  rozdzielność została zaplanowana od początku 2005 roku.

 

Radny p.K.Lis zwrócił się z wnioskiem do Dyrektora ZEAPO w sprawie opracowania i przedłożenia do XXVI sesji Rady Miejskiej  zestawienia wyników ekonomicznych  utworzenia Zespołu Szkół w Gościejewie.

 

Radny p.R.Dworzański zwrócił się z wnioskiem do Dyrektora ZEAPO o przygotowanie i przedłożenie członkom Komisji  zestawienia  kosztów  dowozów dzieci do szkół, wraz  z ilością kilometrów poszczególnych tras dowozu.

 

Pan W.Jaworski przyjął do wiadomości  , oświadczył, że informacje te zostaną przygotowane.

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

 

D/  RCK  - ref. p.D.Mąderek

 

W dyskusji:

 

Radny p.K.Ostrowski stwierdził, że  zbędne jest ściąganie gwiazdy rozrywki na obchody Dni Rogoźna, uważa, że Gminy na to nie stać, poza tym  mogą wystąpić miejscowe zespoły tj. orkiestra, chóry, zespoły młodzieżowe , za właściwe uznał zaplanowanie zakupu sceny.

 

Pani D.Mąderek odpowiedziała, że  aby utrzymać te imprezę należy zaprosić kogoś sławnego, a nasze miejscowe zespoły występują na imprezie  Jarmark Św.Wita.

 

Z-ca Burmistrza w sprawie kosztów zakupu sceny wyjaśnił, że podana w prasie kwota 60 tys.zł jako kosztu zakupu sceny  jest błędna i stanowi 20 % jej zakupu .

W tym czasie radny p.K.Ostrowski otrzymał telefon i wyszedł, Z-ca Burmistrza polecił zapisać w protokole, iż jest to lekceważenie osoby  i  odpowiedzi Burmistrza. 

 

 

Radny K.Ostrowski zapytał, dlaczego niewiele zajęć planuje się  na okres wakacyjny, uważa, że dzieciom należy zorganizować bogaty program uimprez.

 

Pani D.Mąderek odpowiedziała, że biblioteka , muzeum i Ośrodek Kultury  są czynne przez cały rok,  sale  w/wym.ośrodka są także udostępniane dzieciom , uczęszczającym na półkolonie.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał, jakie były powody i jakie będą konsekwencje przekroczenia terminu remontu dachu na muzeum ?

 

Pani D.Mąderek odpowiedziała, że  termin został przekroczony z uwagi na konieczność wykonania  szeregu dodatkowych prac remontowych, dodała, że  zrobi wszystko, by firma p.Muszyńkiego – wykonawca remontu – nie ucierpiała finansowo  z powodu przekroczenia terminu.

 

Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że błąd został popełniony w wykonaniu kosztorysu remontu dachu na budynku muzeum  przez  władze  poprzedniej kadencji , ponieważ kosztorys zaniżono o  20 %  i obecnie  trzeba było dokupić  60 do 80 m dachówki.

 

Radny p.K.Lis zapytał, czy będzie także odnawiana elewacja budynku muzeum ?

 

Pani D.Mąderek odpowiedziała, że  elewacja nie będzie odnawiana, nie wyremontuje także zegara na wieży budynku z uwagi na brak środków, wykorzystanych w dodatkowych pracach remontowych  dachu.

 

Skarbnik Gminy odczytała wniosek Dyrektora RCK złożony  do projektu budżetu Gminy na 2005 rok .

 

Pani D.Mąderek wyjaśniła, że  ma zalecenie PSP w sprawie zainstalowania  dodatkowego systemu  sygnalizacyjnego w muzeum , połączonego bezpośrednio z PSP w Obornikach.

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

 

 

Pkt. 7. Omówienie planu pracy Rady Miejskiej w Rogoźnie na 2005 rok  - ref. Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Roman Szuberski.

 

Radni p.K.Ostrowski i p.R.Dworzański  zgłosili wniosek w sprawie , by  dopisać  -   uroczyste sesje Rady Miejskiej w Rogoźnie w m-cach  maju i  listopadzie  2005 r.

Radni, jednogłośnie poparli wniosek.

 

Radny p.K.Ostrowski i Z-ca Burmistrza zaproponowali  przesunąć temat „ Sytuacja i stan rolnictwa” z  miesiąca  września na   miesiąc październik 2005 r. jako punkt nr 2.

Radni , wynikiem głosowania  4 „za” 1 „przeciw” poparli wniosek.

 

 

 

 

Radny p.K.Lis zgłosił następujący wniosek w sprawie dokonania zmiany w tytułach tematów sesji w m-cu maju :

-         z tytułu tematu nr 1 wykreślić wyrażenie „wzmocnienia”,

-         tytuł tematu nr 2 zmienić , by miał brzmienie : „ Plany organizacyjne placówek oświatowych na rok szkolny 2005/2006 oraz stan przygotowań do letniego wypoczynku dzieci i młodzieży”,

-         w rubryce „Odpowiedzialni za materiał” w m-cu maju 2005 r. dopisać   -  kierownicy placówek oświatowych, przedstawiciele związków zawodowych oświaty.   

Radni poparli wniosek.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska  zaproponowała, by dopisać w m-cu kwietniu 2005 r. w rubryce „Odpowiedzialni za materiał” -  kierownicy placówek oświatowych, przedstawiciele związków zawodowych oświaty.   

Radni poparli wniosek

 

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję.

 

 

Pkt. 8. Omówienie planu pracy Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej na 2005 rok.

» powrt
Ilo odwiedzin : 668484 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP