Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2005-02-10
PROTOKÓŁ
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury w dniu 16 listopada 2004 r. o godz. 13.30 w Gimnazjum Nr 1 w Rogoźnie Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności - nieobecny p. Z.Wierzbicki.

Goście  zgodnie z listą obecności – załącznik do protokołu.

 

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Marcin Ługawiak – Przewodniczący Komisji.

Przewodniczący Komisji złożył podziękowania Dyrekcji szkoły za  udzielenie  gościny i możliwość  odbycia niniejszego posiedzenia Komisji.   

 

Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

 

Pan Przewodniczący Komisji przedstawił następujący  porządek obrad  Komisji:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3.      Organizacja dowozu uczniów  do szkoły.

4.      Zwiedzanie szkoły – zapoznanie się  ze stanem technicznym budynków oraz wyposażeniem dydaktycznym placówki.

5.      Bezpieczeństwo uczniów na terenie szkoły oraz problemy wychowawcze występujące w placówce.

6.      Przedstawienie schematu organizacyjnego szkoły w bieżącym roku szkolnym oraz jego realizacja.

7.      Wolne głosy i wnioski.

8.      Zakończenie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski zaproponował zamianę punktów IV i V porządku obrad.

 

Stanowisko Komisji : Komisja przyjęła porządek obrad z proponowana poprawką  jednogłośnie 6 „za”.

 

 

Pkt. 3. Organizacja dowozu dzieci do szkoły.

 

Informację na temat dowozu dzieci do szkoły przedstawił Dyrektor ZEAPO p.W.Jaworski, omówił procedury przetargowe na wybór przewoźnika, trasę przejazdu, ilość przewożonych dzieci oraz koszty z tym związane.

 

 

 

W dyskusji :

Radny p.K.Lis zapytał jak  będą wyglądać dowozy dzieci do szkoły w roku szkolnym 2005-2006 chodzi o ilość dzieci dowożonych w poszczególnych szkołach ?

 

Pan W.Jaworski przedstawił w odpowiedzi tabelę załączoną do niniejszego protokołu. 

 

Radny p.R.Dworzański zgłosił wniosek w sprawie przedłożenia radnym  nie tylko wykazu ilości uczniów , ale także długości poszczególnych tras .

 

Radny p.K.Lis zapytał, czym można wytłumaczyć  spadek ilości dowożonych dzieci do szkoły w Parkowie ?

 

Pan Burmistrz  odpowiedział, że  różnice te powstają w wyniku  zmian w  ilości dzieci przebywających w MONARZE w Rożnowicach.

 

Radny p.R.Dworzański  zwrócił się z prośbą do przedstawicieli związków  zawodowych  o wyrażenie opinii na temat dowozu dzieci do szkoły , obwodów szkolnych itd.

 

Pani Danuta Karolak – Przewodnicząca NSZZ Solidarność  wyraziła opinię pozytywną, stwierdziła, że organizacja dowozu dzieci jest prawidłowa, dobrze zorganizowane są trasy i godziny  dowozu, dzieci czekają najwyżej 1 godzinę , a jest to b. ważne z uwagi na brak świetlicy w szkole, dzieci czekają w bibliotece.  

 

Pani Anna Polega – Przewodnicząca  ZNP dodała, iż plan lekcji ułożony jest w taki sposób , że dzieci dowożone  mają lekcje od rana, ostatni autobus odjeżdża o godz. 14.30.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał, czy p.W.Jaworski orientuje się  ile dzieci ze szkół średnich dojeżdża  tymi autobusami oraz czy dzieci te płaca za przejazd ?

 

Pan W.Jaworski wyjaśnił, że  sprawą przewoźnika jest zabieranie dodatkowych pasażerów,  przewoźnik  odpowiada za  ich bezpieczeństwo, dodał, że przewoźnik jest ubezpieczony, dzieci te płacą przewoźnikowi za przejazd.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał, czy rozważano możliwość zmiany rejonizacji szkolnych i przyłączeni9a dzieci z Boguniewa do szkoły w Budziszewku, w celu większego wykorzystania bazy szkolnej w Budziszewku.

 

Pan M.Kuszak odpowiedział, że  z Boguniewa  do Szkoły podstawowej Nr 2 w Rogoźnie dowożonych jest 15 dzieci , oświadczył, że nie brano pod uwagę możliwości przeniesienia tych dzieci do szkoły w Budziszewku  , dodał, że  na przeniesienie dzieci do innej szkoły muszą wyrazić zgodę ich rodzice.

 

Radny p.K.Ostrowski stwierdził, iż jego zdaniem należy się zastanowić nad tym tematem.

 

 

 

Pkt. 4. Bezpieczeństwo uczniów na terenie szkoły oraz problemy wychowawcze występujące w placówce.

 

Informacje na temat bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły oraz problemy wychowawcze występujące w placówce  przedstawiła  Pani Danuta Czechowska – Z-ca Dyrektora szkoły.

Zwróciła szczególną uwagę  na problemy  związane z  przebywaniem na terenie Gimnazjum Nr 1 uczniów szkół średnich  z Zespołu Szkół im.H.Cegielskiego, którzy  zachowują się agresywnie, zaczepiają uczniów  i osoby starsze  w sąsiedztwie szkoły i na przystanku  autobusu szkolnego, p.D.Czechowska zwróciła się z prośbą do Burmistrza Rogoźna i Komendanta Komisariatu Policji w Rogoźnie  o zwiększenie częstotliwości patroli  policyjnych i Straży Miejskiej w tym rejonie oraz przeprowadzenie przez policję pogadanek dla uczniów na temat bezpieczeństwa.   

 

Komendant Komisariatu Policji w Rogoźnie p.Janusz Strzępka  wyraził chęć  współpracy  w tym zakresie  oraz przedstawił proponowane zmiany  w organizacji Komisariatu Policji w Rogoźnie w przyszłym roku,  poinformował, że powstanie specjalny zespół ds. nieletnich, który będzie zajmował się między innymi bezpieczeństwem  uczniów  w szkołach  i poza nimi.

 

Pani Alicja Bednarz – pedagog szkolny przedstawiła inne problemy  wychowawcze tj. problem  wagarów , omówiła działania podejmowane w celu  wyeliminowania tego problemu, przedstawiła także programy profilaktyczne prowadzone w szkole.

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zapytał, czy występuje problem narkotyków w szkole ?

   

Pani D.Czechowska odpowiedziała, że  z ankiet wynika, że niewielki problem narkotyków  w szkole istnieje.

 

Pkt. 5. Zwiedzanie szkoły – zapoznanie się  ze stanem technicznym budynków oraz wyposażeniem dydaktycznym placówki.

 

Członkowie Komisji  zwiedzili poszczególne pomieszczenia w obu  budynkach szkolnych,  zapoznali się ze stanem technicznym budynków oraz  wyposażeniem dydaktycznym szkoły oraz schematami zabezpieczającymi  funkcjonującymi w szkole.

 

 

Pkt. 6. Przedstawienie schematu organizacyjnego szkoły w bieżącym roku szkolnym oraz jego realizacja.

 

 

Schemat organizacyjny szkoły w bieżącym roku szkolnym oraz jego realizację zaprezentował Dyrektor Gimnazjum Nr 1 p.Jacek Waliszewski.

 

W dyskusji :

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał ile  awansów nauczycieli było w tym roku ?

 

Dyrektor odpowiedział, że  13 nauczycieli awansowało do stopnia  nauczyciela dyplomowanego.

 

Radny p.K.Ostrowski  zapytał, ile  oddziałów przewiduje się w przyszłym roku szkolnym ?

 

Dyrektor p.J.Waliszewski odpowiedział, że przewiduje się  14 do 15 oddziałów.

 

Pani Anna Polega zwróciła uwagę na problem nauczycieli  dochodzących, mających etat w innej szkole  a nadgodziny w tej szkole, stwierdziła, że jest to duże utrudnienie dla pracy całej szkoły oraz  że funkcjonowanie szkoły byłoby łatwiejsze, gdyby podzielić te godziny na nauczycieli pracujących w tej szkole na stałe, dodała, że chodzi tu o dobro ucznia, który nie ma dobrego kontaktu z nauczycielem dochodzącym.   

 

Pan Burmistrz wyjaśnił, że tak to jest skonstruowane, by umożliwić zatrudnienie osobom młodym po studiach.

 

Pani Anna Polega zwróciła się do Burmistrza Rogoźna z prośbą o wyrażenie zgody na podział klas na lekcji chemii na grupy, z uwagi na  fakt, iż  w  obecności mniejszej liczby uczniów  na lekcji chemii możliwe jest wykonywanie ćwiczeń  przez uczniów, co jest niemożliwe w obecności całej klasy.

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  brak jest środków w budżecie Gminy na ten cel.

 

Pani Anna Polega przypomniała, iż zgodnie z wytycznymi MEN , organ prowadzący oświatę zobowiązany jest do ustalania ze związkami zawodowymi zmian w regulaminie wynagradzania nauczycieli oraz, że nowy regulamin wynagradzania winien być uchwalony do końca 2004 roku  z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2005 roku , dodała, że do czasu wprowadzenia nowego regulaminu wynagradzania – obowiązuje stary regulamin. 

 

 

Pkt. 6. Wolne głosy i wnioski.  nie było.

 

 

Pkt. 8 . Zakończenie. 

 

Przewodniczący Komisji  podziękował  gościom i radnym za udział  , złożył podziękowania Dyrekcji Gimnazjum Nr I  za gościnę  i  zamknął  posiedzenie Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Posiedzenie zakończono  o godz. 18.00.

 

 

 Protokołowała : Barbara  Szuberska  
Przewodniczący :
Marcin Ługawiak

» powrt
Ilo odwiedzin : 668467 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP