Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2005-02-10
PROTOKÓŁ
z posiedzenia wspólnego Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury i Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa w dniu 19 sierpnia 2004 r. o godz. 16.00 Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności - nieobecni radni : Jacek Glapiak, Henryk Janus, Henryk Janka, Janusz Piechowiak.

Goście :

1.Pan Bogusław Janus  -  Burmistrz Rogoźna

2.Pan Krzysztof Głów – Z-ca Burmistrza Rogoźna 

3.Pan Mieczysław Górecki – Sekretarz Gminy Rogoźno

4.Pani Jadwiga Pijanowska – Skarbnik Gminy Rogoźno

5.Pan Marian Kuszak – Pełnomocnik Burmistrza ds. Oświaty

6.Pan Wiktor Jaworski – Dyrektor ZEAPO w Rogoźnie

7.Pani Eugenia Wilhelm – Księgowa  ZEAPO

8.Pan Euzebiusz Rogiński – Kierownik Wydz.Gospodarki Nieruchomościami , Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego

9.Pan Jarosław Dolatowski – referent prawny w Urzędzie Miejskim w Rogoźnie

10.Pan Wojciech Wasielewski – Wizytator Kuratorium Oświaty i Wychowania w Poznaniu

11.Dyrektorzy Placówek Oświatowych z terenu miasta i gminy Rogoźno – lista w załączeniu.

 

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Roman Szuberski – Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

 

Pan Przewodniczący Komisji przedstawił następujący  porządek obrad  Komisji:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3.      Wystąpienie przedstawiciela Kuratorium Oświaty i Wychowania w Poznaniu.

4.      Informacje Dyrektora ZEAPO i Pełnomocnika  Burmistrza ds.Oświaty.

5.      Dyskusja nad złożonymi  sprawozdaniami.

6.      Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

7.      Omówienie materiałów na XXII sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

8.      Wolne głosy i wnioski.

9.      Zakończenie.

Dyrektor ZEAPO p.W.Jaworski zgłosił wniosek w sprawie przeniesienia omawiania projektu uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Zespołu Szkół w Gościejewie , bezpośrednio po  omówieniu tematu z pkt.5.  

 

Stanowisko Komisji : Komisja przyjęła porządek obrad wraz z wnioskiem  p. W.Jaworskiego jednogłośnie  11 „za” , w obecności 11 radnych.

 

 

Pkt. 3. Wystąpienie przedstawiciela Kuratorium Oświaty i Wychowania w Poznaniu.

 

Wizytator Kuratorium Oświaty i Wychowania w Poznaniu pan mgr Wojciech Wasielewski  przedstawił informację na temat pomiarów jakości nauczania w szkołach podstawowych i gimnazjach na terenie gminy wraz z analizą porównawczą , opinii dot. sieci szkół  w gminie Rogoźno w stosunku do sąsiednich jednostek samorządowych oraz innych zagadnień wynikających z działalności nadzoru pedagogicznego.

Wysoko ocenił pracę dyrektorów placówek oświatowych na terenie miasta i gminy , stwierdzając , iż działania i zaangażowanie  w/Wym. zasługują na  pochwałę.

 

 

Pkt. 4. Informacje Dyrektora ZEAPO i Pełnomocnika  Burmistrza ds. Oświaty. 

 

Dyrektor ZEAPO p.Wiktor Jaworski  przedstawił, opracowaną  wspólnie z Pełnomocnikiem Burmistrza ds. Oświaty,  informację  o przygotowaniu  placówek oświatowych do nowego roku szkolnego 2004 – 2005, omówił kolejno :

-         schematy organizacyjne placówek oświatowych,

-         porównanie ilości oddziałów i liczby uczniów w roku szkolnym 2003/2004  do roku 2004/2005,

-         porównanie kosztów kształcenia jednego ucznia w 2003 roku w poszczególnych placówkach,

-         planowany stan zatrudnienia nauczycieli w roku szkolnym 2004/2005

-         liczbę nauczycieli  zatrudnionych w kilku szkołach prowadzonych przez Gminę,

-         zestawienie godzin ponad wymiarowych I – VI 2004   w poszczególnych placówkach,

-         tryb nauczania indywidualnego , specjalnego, zajęć rewalidacyjnych w roku szkolnym 2004/2005 i zamierzeń na następne lata,

-         wykaz ilościowy nowo-przyjętych nauczycieli.

 

 

Pkt.5. Dyskusja nad złożonym sprawozdaniem.

 

Radny p.K.Ostrowski zwrócił się z prośbą o udostępnienie wyników egzaminów w poszczególnych  placówkach oświatowcyh.

 

Pan W.Wasielewski odpowiedział, że wyniki te są publikowane na stronach internetowych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski dodał, iż  omawiane przez p.W.Wasielewskiego wyniki egzaminów , zostaną przekazane wszystkim radnym.

Radny p. Marcin Ługawiak zwrócił się do p.W.Wasielewskiego i do dyrektorów placówek oświatowych  z pytaniem : co jest ich zdaniem przyczyną spadku poziomu wyników egzaminów zewnętrznych w szkołach podstawowych i gimnazjach ?

 

Wizytator p.W.Wasielewski odpowiedział, iż nie jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie , bez wykonania szczegółowej analizy danych, wyniki analizy może podać za miesiąc.

 

Pani Longina Pijanowska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gościejewie  w odpowiedzi , stwierdziła, iż na wyniki  egzaminów mają wpływ  także  warunki materialne ucznia  tj. w wielu rodzinach występują problemy ekonomiczne , co nie pozwala na zakup np. ćwiczeń i innych pomocy naukowych  ,   z powodu  trudności  na rynku pracy , rodzice są zniechęceni  i nie inwestują w naukę dzieci.     

 

Radny p.Marcin Ługawiak zapytał, jakich działań oczekują dyrektorzy  ze strony Samorządu , w celu  poprawy wyników nauczania ?

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gościejewie odpowiedziała, że dyrektorzy oczekują  zwiększenia  środków  finansowych z budżetu  gminy , na doposażenie szkół w nowe środki dydaktyczne. 

 

Dyrektor Gimnazjum Nr 1 p. Jacek Waliszewski  zwrócił  uwagę na fakt , są także uczniowie , którzy nie chcą się uczyć i  przeszkadzają w nauce innym  ,  a ich rodzice nie pojawiają się  na spotkaniach  w szkole .

 

Radny p.Czesław Gruszka  zapytał :

1. jak wyglądała promocja  w szkołach i gimnazjach,

2. zwrócił uwagę, że  w związku z pogonią nauczycieli za awansem  zawodowym , może się 

    zdarzyć , iż  nie przygotują się właściwie do prowadzenia lekcji,

3. stwierdził, iż aktualnie przy realizacji inwestycji , nie widzi możliwości przeznaczenia 

     zwiększonych  środków finansowych na  oświatę,

4. ocenił , przedłożone radnym przez ZEAPO materiały  - jako nie do końca rzetelne, wskazał na

    brak  ilości uczniów   oraz ilości etatów  w porównaniu do roku 2004/2005  oraz dokładnej 

    liczby uczniów w oddziałach   w poszczególnych szkołach,

5. zapytał o realizację i stan środków finansowych  , wynikające ze sprawozdania z wykonania 

    budżetu gminy za I półrocze 2004 roku,  czy tych środków wystarczy  do końca roku,

6. zapytał o strukturę  zatrudnienia nauczycieli  w poszczególnych szkołach.

 

Pan Marian Kuszak , w odpowiedzi  - przedstawił projekty organizacyjne szkół , omówił zatrudnienie  nowo-przyjętych  nauczycieli.

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska wyjaśniła, iż  ma obowiązek  przekazać sprawozdanie z wykonania budżetu gminy  za I półrocze  w terminie do dnia 31 sierpnia 2004 r.

 

Radny p.Cz.Gruszka  zwrócił uwagę, iż sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za i półrocze 2004 r ukazało się  już w Biuletynie Burmistrza , natomiast Radni sprawozdania jeszcze nie otrzymali.

 

Przewodniczący rady Miejskiej p.R.Szuberski stwierdził, iż kolejność winna być odwrotna -  sprawozdanie winni otrzymać Radni , a następnie można by  je  opublikować w Biuletynie Burmistrza.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, iż  w Biuletynie Burmistrza ukazał się materiał roboczy , w którym będą nanoszone poprawki , publikacja ta będzie niezgodna ze sprawozdaniem.

 

Radny p.Czesław Gruszka zgłosił wniosek w sprawie uzupełnienia materiałów , opracowanych przez ZEAPO  tj. rozszerzenie  tabeli 2.4. o ilość uczniów  w oddziałach  w poszczególnych placówkach oświatowych w roku szkolnym  2004/2005  i  niezwłoczne przekazanie Radnym , w poniedziałek  przed  XXII sesją  Rady Miejskiej  w Rogoźnie.

 

 

Radny p. K.Ostrowski zapytał  , ile oddziałów opuściło Szkołę  Podstawową Nr 2 , ponieważ jest wykazane, iż w ubiegłym  roku i aktualnie jest po 16 oddziałów ?

 

Pan Marian Kuszak odpowiedział, że  opuściły szkołę 3 oddziały uczniów , a weszły  2 oddziały, wyjaśnił, że  liczba oddziałów jest podobna, z uwagi na fakt podziału w tym roku  dwóch oddziałów klas II   -  na trzy oddziały. 

 

Radny p.Cz.Gruszka  zapytał, czy o możliwości podziału oddziałów poinformowano  dyr. Szkoły Podstawowej Nr 3  w Rogoźnie ?

 

V-ce Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 p.Izabela Konewka  odpowiedziała, że  nie jest zorientowana, sama nie słyszała.

 

Pan Marian Kuszak wyjaśnił, iż  p.B.Gruszczyńska – dyr. Szkoły Podstawowej Nr 3  wiedziała o takiej możliwości, nie była zainteresowana  podziałem oddziałów.

 

Radny p.K.Ostrowski stwierdził, iż  powyższe ustalenia nastąpiły po spotkaniu radnych z dyrektorami w maju br., dodał, że jego zdaniem Gminy nie stać na finansowanie  podziału klas.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał p.E.Wilhelm  z ZEAPO , czy nauczyciel ma prawo pobierać podwójnie  dodatek funkcyjny  ?

 

Pani Eugenia Wilhelm odpowiedziała, że nauczyciel ma prawo do jednego dodatku funkcyjnego, wyjątek jest dla nauczyciela  wychowawcy klasy  i  opiekuna stażu .

 

Radny K.Ostrowski zapytał, czy są dyrektorzy  lub v-ce dyrektorzy – wychowawcy klas ?

 

Pani E.Wilhelm odpowiedziała, że tak, lecz pobierają jeden dodatek funkcyjny .

 

Radny p.K.Ostrowski  stwierdził, iż w porównaniu do maja br. liczba godzin – zastępstw  zmalała,  nadal wysoki poziom zastępstw wykazany jest w Przedszkolu Samorządowym Nr 1 w Rogoźnie  u p.dyr.M.Busławskiej.

 

 

 

 

Pani M.Busławska  - Dyrektor Przedszkola Samorządowego Nr 1 odpowiedziała, że wyjaśniała kwestię zastępstw w prowadzonej przez siebie placówce , w trakcie  wspólnego posiedzenia  Komisji Rady Miejskiej z udziałem dyrektorów placówek oświatowych w maju br., stwierdziła, że  pełniła zastępstwa , ponieważ  inni nauczyciele  mieli swoje zajęcia i nie mogli wziąć zastępstw, dodała, iż dzieci przedszkolnych nie można odesłać do domu i należy im zapewnić opiekę.   

 

Radny p.Cz.Gruszka zwrócił się o uzupełnienie tabeli 2.8. o liczbę godzin nauczania indywidualnego w szkołach, zapytał, dlaczego dzieci dowożone są do szkoły specjalnej w Wągrowcu, skoro jest taka na terenie powiatu obornickiego ?

 

Dyrektor ZEAPO p.W.Jaworski odpowiedział, że decyzję co do wyboru szkoły podejmują rodzice dziecka, do Gminy należy , zgodnie z przepisami zapewnienie dowozu dzieci do wybranej szkoły.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska zwróciła się do dyrektorów placówek oświatowych z pytaniem : jakie jest wykonanie planu finansowego za I półrocze w poszczególnych szkołach ?

 

Dyrektorzy nie udzielili odpowiedzi.

Odpowiedzi udzielił Dyrektor ZEAPO p.W.Jaworski, który przypomniał, iż w  programie dzisiejszego posiedzenia nie ma tematu  wykonanie budżetu w oświacie.

 

Na tym zakończono posiedzenie Komisji Rady Miejskiej z udziałem dyrektorów placówek oświatowych z terenu gminy Rogoźno.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  w Rogoźnie p.Roman Szuberski podziękował Gościom za udział w posiedzeniu.

 

Omówienie projektu uchwały w sprawie  statutu Zespołu Szkół w Gościejewie – ref. p.W.Jaworski i p.L.Pijanowska

Stanowisko Komisji : projekt przyjęto na sesję  bez uwag.

 

 

W II części obrad - posiedzeniu przewodniczył radny p.Marcin Ługawiak

 

 

Pkt.6. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

 

Radny K.Lis zgłosił wniosek w sprawie odczytania protokołów.

 

Radny p.J.Stachowiak zgłosił wniosek w sprawie nie odczytywania protokołów.

 

Radny p.K.Lis zgłosił wniosek w sprawie odczytania wniosków Komisji , podjętych na poprzednich posiedzeniach.

 

Radny p.M.Ługawiak odczytał wnioski Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa  Rady Miejskiej, podjęte na poprzednim posiedzeniu Komisji, dotyczące  aktualizacji statutów sołectw oraz złożenia wniosku do Wojewody w sprawie zmiany okręgu podatkowego podatku rolnego Gminy Rogoźno. 

 

Pan Jarosław Dolatowski  - referent prawny  wyjaśnił procedury związane ze złożeniem wniosku do Wojewody w sprawie zmiany okręgu podatkowego podatku rolnego Gminy Rogoźno.

 

Radny M.Ługawiak zapytał, czy radni przygotują uzasadnienie do uchwały w sprawie zmiany okręgu podatkowego podatku rolnego Gminy Rogoźno ?

 

Radny p.Cz.Gruszka odpowiedział, że  uzasadnienie wyłoni się samo, zaproponował, by projekt uzasadnienia przygotował przewodniczący  Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa p.Henryk Janus, wnosi , by ta uchwała została wprowadzona  do porządku obrad najbliższej sesji rady Miejskiej.

 

Stanowisko Komisji :

·        Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji  w dniu 24 czerwca 2004 r. , wynikiem głosowania 5 „za” 1 „wstrzymujący”, w obecności 6 członków Komisji. 

 

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 668472_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP