2004-12-16
PROTOKÓŁ
z posiedzenia
wspólnego
Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury
I
Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
w dniu 21 kwietnia 2004 r. o godz. 16.30
Obecność członków Komisji - zgodnie z listą obecności - wszyscy obecni.
Goście :
1.Pan Bogusław Janus - Burmistrz Rogoźna
2.Pan Krzysztof Głów – Z-ca Burmistrza Rogoźna
3.Pan Mieczysław Górecki – Sekretarz Gminy Rogoźno
4.Pani Maria Kachlicka – Inspektor Wydz. Finansowego UM w Rogoźnie
5.Pani Dorota Mąderek – Dyrektor RCK
6.Pan Marek Mysłek – Dyrektor ZAMK
7.Pan Wiktor Jaworski – Dyrektor ZEAPO w Rogoźnie
8.Pani Maria Lijewska – Księgowa ZEAPO
9.Pan Wojciech Dulko – Prezes spółki Aquabellis
10.Pan Piotr Gruszczyński – Prezes spółki Megawat
11.Pan Stanisław Kośmicki – Kierownik GOPS w Rogoźnie
12.Pani Anna Mazurczak – Księgowa GOPS w Rogoźnie
13.Pan Euzebiusz Rogiński – Kierownik Wydz.Gospodarki Nieruchomościami , Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego
14.Pan Tadeusz Zygmunt – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Promocji UM w Rogoźnie
15.Pan Bogdan A.Jeran – Naczelnik Wydz. Komunikacji i Promocji Starostwa Powiatowego w Obornikach.
Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.
Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Roman Szuberski – Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
Pan Przewodniczący Komisji przedstawił następujący porządek obrad Komisji:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
3. Omówienie projektów uchwał na XVIII sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
4. Ocena działalności finansowej i merytorycznej :
A/ Rogozińskiego Centrum Kultury,
B/ Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
C/ Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego,
D/ Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Placówek Oświatowych,
E/ AQUABELLIS Spółka z o.o.,
F/ MEGAWAT Spółka z o.o.
5. Ocena wykonania budżetu Gminy za 2003 rok.
6. Wolne głosy i wnioski.
7. Zakończenie.
Stanowisko Komisji : Komisja przyjęła porządek obrad jednogłośnie 13 „za” , w obecności 13 radnych.
Pkt. 3. Omówienie projektów uchwał na XVIII sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.
* Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/108/2003 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 30.10.2003 r. - ref. p.Mieczysław Górecki – Sekretarz Gminy
W dyskusji :
Radny p Marcin Ługawiak zgłosił wniosek w sprawie przyjęcia kwoty dodatku - 1.340 zł.
Radni, jednogłośnie 1 3 „za” poparli wniosek.
Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję bez uwag.
* Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowej w trybie przetargowym - ref. p.Euzebiusz Rogiński – Kierownik Wydz.Gospod.Nieruch., Rolnictwa i Ochr. Środ.
Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję bez uwag.
* Projekt uchwały w sprawie wszczęcia postepowania w przedmiocie wyboru banku wykonującego bankową obsługę budżetu gminy Rogoźno - ref. p.Roman Szuberski - Przewodniczący Rady Miejskiej .
Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję bez uwag.
* Projekt uchwały w sprawie utworzenia Lokalnej Organizacji Turystycznej Biały Kruk - ref. p.Roman Szuberski - Przewodniczący Rady Miejskiej .
Pan R.Szuberski poinformował, iż na posiedzenie Komisji został zaproszony i przybędzie p. Bogdan Jeran , który przybliży temat tworzenia wym. organizacji.
Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję bez uwag.
* Projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Rogoźna za 2003 rok - ref. p.Roman Szuberski - Przewodniczący Rady Miejskiej .
W dyskusji :
Radny p.Czesław Gruszka zwrócił uwagę, iż w uchwale RIO na temat oceny sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2003 rok są błędy tj.:
1.w pozycji – wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu w uchwale RIO jest 400 tys. zł - w
budżecie ujęto 200 tys.zł.
2.w pkt.3. uchwały RIO ujęto zadanie - budowa chodnika na kwotę 302 tys.zł. - w budżecie
jest 46.810 zł.
Radny p.Cz.Gruszka zapytał, czy Burmistrz wystąpił do RIO z prośbą o sprostowanie błędów w uchwale ?
Z-ca Burmistrza odpowiedział, że w dniu jutrzejszym zostanie wystosowane i doręczone do RIO pismo w sprawie sprostowania w uchwale RIO mylnie podanych informacji.
Radny p.Feliks Kaczmarek stwierdził, iż z treści uzasadnienia uchwały RIO na temat wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Rogoźna, wynika, że RIO nie zapoznała się skrupulatnie z treścią protokołu Komisji Rewizyjnej. Radny jako Przewodniczący Komisji Rewiz6yjnej Rady Miejskiej stwierdził, że Komisja Rewizyjna nie będzie występować do RIO o sprostowanie uchwały.
Radny p.Kazimierz Lis :
1/ zwrócił uwagę na błąd w treści wniosku Komisji Rewizyjnej tj. w pkt.14 jest wykonuje – winno być wykazuje,
2/ zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie w sprawie umów z TPSA,
3/ stwierdził, iż w ubiegłym roku , w uchwale RIO stwierdzono, że wniosek Komisji Rewizyjnej nie został uzasadniony, a skierowany do RIO wniosek był podobny do wniosku o udzielenie absolutorium dla Burmistrza za rok 2003 , jest to dowód , że RIO pracuje nierzetelnie.
Z-ca Burmistrza wyjaśnił kwestię braku kontrasygnaty Skarbnika Gminy na umowach , zawieranych przez Gminę Rogoźno , poinformował, że p.Burmistrz zwrócił się do p.Skarbnik z pismem w sprawie wyjaśnienia braku jej podpisów na umowach, oczekuje odpowiedzi.
Radny p.F.Kaczmarek – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej stwierdził, że brak kontrasygnaty Skarbnika na umowach - jest błędem proceduralnym , a nie błędem p.Skarbnik.
Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję bez uwag.
Pkt.4. Ocena działalności finansowej i merytorycznej :
A/ Sprawozdanie z wykonania budżetu Rogozińskiego Centrum Kultury za rok 2003 - ref. p D.Mąderek,
W dyskusji :
Radny p.Cz.Gruszka zwrócił uwagę, iż :
- Dyrektor RCK winna przedkładać wykonanie planu finansowego , bo taki plan
sporządza jednostka kultury,
- zwrócił uwagę na różnicę w podliczeniu w pozycji płace,
- zapytał , w jakiej wysokości dotacje otrzymało RCK ?
Dyrektor RCK p.D.Maderek odpowiedziała , iż różnica w podliczeniu jest błędem rachunkowym - sprawdzi to, RCK otrzymało dotacje w wysokości : 10 tys. zł od Marszałka Woj.Wlkp. i 3 tys.zł. od Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wlkp.- łącznie 13 tys.zł.
Radny p.Cz.Gruszka zapytał, czy w kwocie 130 tys.zł. – są ujęte kwoty dotacji ?
Dyrektor RCK p.D.Mąderek odpowiedziała, że są ujęte.
Radny p.Mariusz Charchuta zapytal o koszt wydawania „Kuriera Rogozińskiego” .
Dyrektor RCK p.D.Mąderek odpowiedziała, że jest to kwota 6.000 zł.
Stanowisko Komisji : przyjęto sprawozdanie do wiadomości.
B/ Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2003 – ref.p.S.Kośmicki i p.A.Mazurczak,
W dyskusji :
Radny p.Mariusz Charchuta zapytał , za jakie czasopisma płaci GOPS ?
Pan S.Kośmicki odpowiedział, że sa to Dzienniki Ustaw , Monitory Polskie i Rzeczpospolita dla GOPS.
Radny p.Henryk Janus zapytał, czy będą środki finansowe na dopłaty dla rolników, którzy ponieśli straty z powodu suszy ?
Pan S.Kośmicki odpowiedział, że czeka na przekazanie środków finansowych z II transzy wypłat.
Stanowisko Komisji : przyjęto sprawozdanie do wiadomości.
C/ Sprawozdanie z wykonania budżetu Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego za 2003 rok – ref.p.M.Mysłek,
W dyskusji:
Radny p.Cz.Gruszka zapytał dlaczego dokumenty ZAMK podpisane są przez Biuro Rachunkowe , a nie głównego księgowego ZAMK ?
Dyrektor ZAMK p.M.Mysłek odpowiedział, że mimo ogłoszenia konkursu - brak chętnych do pracy na takim stanowisku za taką pensję.
Dyrektor ZAMK p.M.Mysłek stwierdził, iż w gminie brak planu mieszkalnictwa , w którym określone byłyby także źródła finansowania zasobów komunalnych .
Radny p.Cz.Gruszka oświadczył, że złożył interpelacje w tej sprawie oraz, że rada Miejska zajmie się tematem mieszkalnictwa w miesiącu czerwcu br.
Burmistrz Rogoźna oświadczył, iż podjął działania w celu sprzedaży jak największej liczby mieszkań komunalnych , poinformował lokatorów, że w przypadku rezygnacji z wykupu zajmowanego mieszkania, będzie ono wystawione na sprzedaż w drodze przetargu.
Dyrektor ZAMK p.M.Mysłek przedstawił zadłużenie w czynszu w lokalach mieszkalnych i użytkowych , dodał, że Podstacja Pogotowia Ratunkowego w Rogoźnie także zalega w opłatach na kwotę 11 tys.zł.
Radny p.Marcin Ługawiak zapytał, czy powstaje plan gospodarowania mieszkaniami gminnymi ?
Pan Burmistrz odpowiedział, że plan jest w trakcie opracowywania i zostanie przedłożony na sesji w miesiącu czerwcu br.
Stanowisko Komisji : przyjęto sprawozdanie do wiadomości.
D/ Sprawozdanie z wykonania budżetu Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Placówek Oświatowych – ref.p.W.Jaworski i p.M.Lijewska,
W dyskusji :
Radny p.Cz.Gruszka zaproponował, by radni zapoznali się z wynikami kontroli w ZEAPO , przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej.
Radny p.F.Kaczmarek – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli oraz omówił jej wyniki.
Radny p.Krzysztof Ostrowski zgłosił wniosek w sprawie odbycia w miesiącu maju dodatkowego posiedzenia wspólnego Komisji Rady Miejskiej, w celu dokonania analizy nadgodzin nauczycieli - radni jednogłośnie 15 „za” poparli wniosek , który zostanie zgłoszony na XVIII sesji Rady Miejskiej.
Stanowisko Komisji : przyjęto sprawozdanie do wiadomości.
E/ Sprawozdanie z wykonania budżetu - AQUABELLIS Spółka z o.o. - ref. p.W.Dulko,
Prezes spółki AQUABELLIS p.W.Dulko zwrócił uwagę, iż radni nie mogą dokonywać oceny działalności finansowej spółki , a jedynie zapoznać się z wynikami finansowymi spółki.
W dyskusji :
|