Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2004-12-16
PROTOKÓŁ
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury w dniu 23 marca 2004 r. o godz. 16.30

Obecność członków Komisji   -  zgodnie z listą obecności  -  nieobecny  p. Zygmunt Wierzbicki.

 

Goście :

1.Pan Krzysztof Głów – Z-ca Burmistrza Rogoźna 

2.Pan Mieczysław Górecki – Sekretarz Gminy Rogoźno

3.Pani Jadwiga Pijanowska – Skarbnik Gminy Rogoźno

4.Pani Maria Stachowiak – Przewodnicząca GKRPA

5.Pani Dorota Mąderek – Dyrektor RCK

6.Pan Wiktor Jaworski – Dyrektor ZEAPO w Rogoźnie

7.Pan Marian Kuszak – Pełnomocnik Burmistrza ds. Oświaty

8.Pan Wojciech Dulko – Prezes spółki Aquabellis

9.Pan Piotr Gruszczyński – Prezes spółki Megawat

10.Pan Stanisław Kośmicki – Kierownik GOPS w Rogoźnie

11.Pan Zdzisław Gruszka – Referent GOPS w Rogoźnie

12.Pan Janusz Strzępka – Komendant Komisariatu Policji w Rogoźnie

13.Pani Izabela Ludtke – Inspektor  Wydz. Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiej w Rogoźnie

14.Pan Euzebiusz Rogiński – Kierownik Wydz.Gospodarki Nieruchomościami , Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego

15.Pan Tadeusz Zygmunt – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego   i  Promocji UM w Rogoźnie

 

 

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Marcin Ługawiak – Przewodniczący Komisji.

 

Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

 

Pan Przewodniczący Komisji przedstawił następujący  porządek obrad  Komisji:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

4.      Stan bezpieczeństwa w gminie :

A/ zagrożenie  bezpieczeństwa publicznego,

B/ zagrożenie powodziowe i pożarowe,

C/ przygotowanie i organizacja systemu obrony cywilnej i zarządzania  kryzysowego w gminie, jednostkach organizacyjnych i spółkach gminnych.

5.      Informacja w sprawie form pozyskiwania środków pozabudżetowych na rzecz gminy.

6.      Omówienie projektów uchwał na XVII sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

7.      Wolne głosy i wnioski.

8.      Zakończenie.

 

Przewodniczący Komisji zgłosił poprawkę do porządku obrad :  przesunąć referowanie projektu uchwały w sprawie zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych , w miejsce bezpośrednio po pkt.3 . „Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji”.

 

Poprawkę przyjęto, wynikiem głosowania  4 „za” 1 „wstrzymujący”  w obecności 5 członków Komisji.     

 

Stanowisko Komisji : Komisja przyjęła porządek obrad z proponowaną poprawką , wynikiem glosowania 4 „za” 1 „wstrzymujący”, w obecności 5 członków Komisji.

 

 

Pkt. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia Komisji .

 

Przewodniczący  Komisji zgłosił  wniosek w sprawie przyjęcia protokołu bez odczytywania i zapoznania się z nim indywidualnie. 

 

Radni  poparli wniosek , wynikiem głosowania  3 „za”   1 „przeciw” 2 „wstrzymujące”, w obecności 6 członków Komisji.

 

Stanowisko Komisji : protokół przyjęto , wynikiem glosowania 4 „za” 2 „wstrzymujące, w obecności 6 radnych.

 

 

Pkt. 6. Omówienie projektów uchwał na XVII sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

*  Projekt uchwały w sprawie  zmian  w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  na 2004 rok   -  ref. p.Maria Stachowiak Przewodnicząca GKRPA w Rogoźnie  i  p. Jadwiga Pijanowska – Skarbnik Gminy. 

 

W dyskusji :

 

Radny p.Kazimierz Lis zwrócił uwagę na niewłaściwy zapis w § 2  - data jest zbędna, dodał, że uchwała ta jest zaskakująca , przekazana zbyt późno , by się  dobrze zapoznać i omawiać, stwierdził także, że  nieporozumieniem jest podejmowanie przez Radę uchwały, zawierającej  w treści   minione   wydarzenia.  

 

Sekretarz Gminy p.M.Górecki wyjaśnił, iż  zgodnie z opinią prawnika, zapis  § 2  jest prawidłowy , data  - jest zapisem  informacyjnym, porządkującym  sprawę, stanowiacym umiejscowienie w czasie.

 

Radny p.Kazimierz Lis  zapytał, kto jest właścicielem pomieszczeń przy ul. Fabrycznej ?

 

Z-ca Burmistrza odpowiedział, że właścicielem jest Gmina  i  Burmistrz przekazał w/wym. pomieszczenia do dyspozycji GKRPA w Rogoźnie.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał o wielkość kwoty  dotacji , zwiększającej wydatki w  dziale – przeciwdziałanie alkoholizmowi ,  dodał, że   zgodnie z informacjami z ostatniego szkolenia, w którym radny uczestniczył , środki finansowe  z koncesji alkoholowych , mogą być przeznaczone na każdy cel  np. na dożywianie dzieci.

 

Pani J.Pijanowska – Skarbnik Gminy odpowiedziała, że w dziale  851 – przeciwdziałanie alkoholizmowi zwiększa  się wydatki o kwotę 48.970 zł. 

 

Pan Sekretarz wyjaśnił., że  ustawa poszerzyła zakres finansowania zadań np. o zajęcia pozalekcyjne socjo-terapeutyczne.

 

Radny p.Marcin Ługawiak  zgłosił wniosek  w sprawie wykreślenia    daty  w § 2 proejktu uchwały.

Radni, wynikiem głosowania : 1 „za” 5 „przeciw „ – odrzucili  wniosek.

 

Radny p  Kazimierz Lis zgłosił wniosek w sprawie wykreślenia  § 2  z  projektu uchwały.

Radni, wynikiem głosowania : 3 „za” 2 „przeciw” 1 „wstrzymujący” poparli wniosek.

 

Stanowisko Komisji : przyjęto na sesję bez uwag.

 

 

Przewodniczący Komisji  poddał pod głosowanie  propozycję p.Wiktora Jaworskiego – Dyrektora ZEAPO , w sprawie dokonania zmian w porządku obrad i przyspieszenia  omawiania 4 projektów  uchwał  w sprawie połączenia szkół w Tarnowie i Gościejewie.  

 

Radni, wynikiem głosowania  1 „za” 1 „przeciw”  3 „wstrzymujące” – odrzucili wniosek , w obecności 6  członków Komisji , radny p.K.Lis nie brał udziału w głosowaniu.

 

 

 

Pkt.4. Stan bezpieczeństwa w gminie:

A. zagrożenie bezpieczeństwa publicznego – ref. Komisarz p. Janusz Strzępka

 

Pan Janusz Strzępka przedstawił informację  na temat zagrożenia bezpieczeństwa publicznego i działań podejmowanych przez policję, w celu zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom miasta i gminy.

 

W dyskusji :

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zwrócił uwagę, na  konieczność zwiększenia patroli w mieście , zapytał, czy  można by zwiększyć liczbę etatów w komisariacie w Rogoźnie ?

 

Pan Janusz Strzępka przedstawił zakres działań policji , odpowiedział, że  liczba etatów została ograniczona i  jej zwiększenie  jest niemożliwe. 

 

 

Informację na temat zagrożenia bezpieczeństwa publicznego i działań podejmowanych przez Straż Miejską , w celu zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom i porządku na terenie miasta i gminy     -  przedstawił Komendant Straży Miejskiej  p. Jan Stępień.  

 

W dyskusji :

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zwrócił się z prośbą o zajęcie się kwestią  i interwencję w przypadku zaśmiecania terenów leśnych i rowów.

 

Pan Jan Stępień wyjaśnił, iż  kontrole są przeprowadzane – ostatnio na ul. Lipowej zatrzymano osobę wyrzucającą śmieci, pouczono - sprawdzono , śmieci trafiły na wysypisko.

 

 

Radny p.Roman Szuberski zadał następujące pytania :

1.realizacja uchwały  tzw. śmieciowej na terenie miasta i gminy,

2.omówienie sprawozdania statystycznego – zał. nr 6,

3.ilość interwencji  , w porównaniu  do innych jednostek np. Straż Miejska w Obornikach – 358  mandatów, Straż Miejska w Rogoźnie – 10 mandatów w ciągu 2003 roku – prośba o komentarz,

4.ocena stanu porządku w mieście , czy jest zadawalający ?

5.przygotowanie fachowe strażników  SM w Rogoźnie, jakie szkolenia  i ich koszt.

 

Pan Jan Stępień odpowiedział kolejno :

Ad.1. realizacja uchwały tzw. śmieciowej  następuje poprzez przeprowadzanie interwencji  domowych , kwestia szamb w posesjach  jest  w zakresie p. Krzysztofa  Wojdanowicza  z Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska UM,

Ad.2. załącznik nr 6 sprawozdania jest do wglądu,

Ad.3. Straż Miejska często poucza , nie nakłada mandatów , z uwagi na trudną sytuację finansową mieszkańców,

Ad. 4. sprzątaniem w mieście zajmuje się firma p. H.Siwińskiego, jak sprząta to widać,

Ad. 5. strażnicy posiadają  wszystkie niezbędne szkolenia .  

 

Radny p.Roman Szuberski – w sprawie porządku na ulicach miasta , stwierdził, że skoro Straż Miejska  potwierdza rachunki p.H.Siwińskiego za posprzątanie miasta , to należy prowadzić dokładny nadzór  i kontrole wykonanej pracy.

 

Radny poruszył także temat  samochodów parkujących przy  Przychodni Lekarzy Rodzinnych „Zdrowie Rodziny” , prosi o interwencję.

 

Pan Jan Stępień  wyjaśnił, iż  przeprowadził rozmowę z Kierownikiem przychodni p.J.E.Teską, na temat wytyczenia parkingu przy przychodni,  p.Teska nie jest zainteresowany.

 

Dyrektor ZAMK p.M.Mysłek dodał, że  przy planowaniu terenu pod parking przy przychodni, należy brać  pod uwagę  fakt, że  obszar ten jest także po części własnością prywatną, co stanowi utrudnienie.

 

Kierownik GOPS p.S.Kośmicki zwrócił się z prośbą do  Przewodniczącego Komisji  Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury  o skierowanie wniosku do Komendanta Policji w Rogoźnie z prośba o interwencję  w sprawie  samochodów parkujących  przy ZOZ-ie, w wyniku czego  2 krotnie miał uszkodzony samochód.

 

Pan Janusz Strzępka – Komendant Komisariatu  oświadczył, że przyjął wniosek do wiadomości i będzie interweniował.

 

Z-ca Burmistrza wyjaśnił kwestię parkingu dla samochodów ciężarowych na terenie miasta, sprawa jest w toku  tzn. Dyrekcja  PKP  zaproponowała  przekazanie Gminie za długi PKP -  placu manewrowego przy ul. Dworcowej  , tam będzie możliwość urządzenia parkingu..

 

Radny p.R.Dworzański  stwierdził, że  jeżeli Straż Miejska ma dobrze wykonywać swoje obowiązki czyli  pilnować ładu i porządku w mieście i gminie, nie może nadzorować robotników wykonujących prace interwencyjne.

 

Z-ca Burmistrza  odpowiedział, że jest nacisk, by ograniczyć zatrudnienie w UM, więc nie zatrudniono osoby  do nadzoru  robót interwencyjnych i obowiązki te wykonuje Straż Miejska.

 

Radny p.Roman Szuberski stwierdził, iż  należy właściwe  zorganizować  pracę , wybrać brygadzistę spośród  robotników, jest niemoralne, by pracowników interwencyjnych nadzorowali „mundurowi „.  

 

Stanowisko Komisji : przyjęto informacje do wiadomości.

 

 

B/ Zagrożenie powodziowe i pożarowe    -    informacje na piśmie  , przyjęto do wiadomości

                                                                           bez omawiania.

 

 

C/ Przygotowanie i organizacja systemu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w gminie , jednostkach organizacyjnych i spółkach gminnych.    

 

Informację na temat „Przygotowanie i organizacja systemu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w gminie  Rogoźno „  -  przedstawiła - Inspektor p.Izabela Ludtke      

 

W dyskusji :

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska powiedziała, że :

1.  na str. 4  jest błąd  -  należy skreślić wyraz „dotacja”  , ponieważ nie wpłynęła,

2.  zwróciła uwagę, iż budżet OC nie został wykonany –  zaplanowano 5.200 zł - zrealizowano

     3.000 zł  , zwróciła się z prośbą o realizowanie planu wydatków.

 

Sekretarz Gminy p.M.Górecki wyjaśnił, iż  w tym roku  zostanie zainstalowane urządzenie do łączności w OC  za kwotę 1.000 zł.

 

Radny p.Roman Szuberski złożył informację na temat obowiązujących  w kwestii OC w gminach przepisów, konieczności  wykonania  określonych  planów OC przez Gminę, jak i jednostki organizacyjne gminy i spółki gminne, omówił także system powiadamiania mieszkańców  oraz system ewakuacji. 

 

Radny p.K.Ostrowski  stwierdził, iż należy zwrócić szczególną uwagę na  system ewakuacji w szkołach  , należy przeprowadzić szkolenia w tym zakresie.

 

Pani I.Ludtke odpowiedziała, że planowane jest przeprowadzenie szkolenia dla dyrektorów szkół.

 

Stanowisko Komisji : przyjęto informację do wiadomości.

 

 

Informacje na temat : Przygotowanie i organizacja systemu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w jednostkach organizacyjnych i spółkach Gminy , złożyli kolejno :

Prezes MEGAWAT  - p.Piotr Gruszczyński

Prezes AQUABELLIS – p.Wojciech Dulko

Referent GOPS – p.Zdzisław Gruszka

Dyrektor ZAMK – p.Marek Mysłek

Pełnomocnik d.s Oświaty  - informacja ZEAPO – p.Marian Kuszak

Dyrektor RCK – p.Dorota Mąderek.

 

Stanowisko Komisji : przyjęto informacje do wiadomości.

 

 

Przewodniczący Komisji  podsumowując dyskusję , zapytał radnych, czy ich zdaniem – Komisja winna wydać opinię na temat stanu bezpieczeństwa w Gminie Rogoźno ?

» powrt
Ilo odwiedzin : 668503_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP