Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2004-12-16
PROTOKÓŁ
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury w dniu 21 stycznia 2004 r. o godz. 16.00

Obecność członków Komisji   -  zgodnie z listą obecności  -  wszyscy obecni.

 

Goście :

1.Pan Bogusław Janus - Burmistrz Rogoźna.

2.Pan Krzysztof Głów – Z-ca Burmistrza Rogoźna  - od godz. 17.30.

3.Pan Mieczysław Górecki – Sekretarz Gminy Rogoźno.

4.Pan Henryk Janus – Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa.

5.Pani Elżbieta Świtniewska – sołtys wsi Tarnowo.

 

 

Pkt. 1. Otwarcie posiedzenia.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Pan Marcin Ługawiak – Przewodniczący Komisji.

 

Pkt.2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

 

Pan Przewodniczący Komisji przedstawił następujący  porządek obrad  Komisji:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

4.      Omówienie sytuacji w służbie zdrowia.

5.      Omówienie projektu budżetu gminy na 2004 rok.

6.      Omówienie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok.

7.      Omówienie projektów uchwał na sesję.

8.      Sprawy bieżące.

9.      Wolne głosy i wnioski.

10.  Zakończenie.

 

Radny p.Roman Szuberski  zgłosił poprawkę do porządku obrad , proponując przeniesienie dyskusji na temat projektu uchwały w sprawie  uchwalenia diet dla sołtysów do punktu 4 , z uwagi na obecność na posiedzeniu Komisji p.E.Świtniewskiej – Przewodniczącej Gminnego Koła Stowarzyszenia Sołtysów.    

 

Stanowisko Komisji : Komisja przyjęła porządek obrad z proponowaną poprawką  jednogłośnie bez uwag.

 

 

Pkt. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego  posiedzenia Komisji .

 

Radni nie wnieśli uwag do protokołu.

Stanowisko Komisji : protokół przyjęto , wynikiem glosowania 6 „za” 1 „wstrzymujący”.

 

Radny p.Krzysztof Ostrowski  złożył oświadczenie, iż w związku z problemami związanymi z wykonaniem kserokopii dokumentów niezbędnych na dzisiejsze posiedzenie Komisji , zrzeka się diety za to posiedzenie  z przeznaczeniem na zakup materiałów biurowych do Biura Rady. 

 

 

Omówienie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla sołtysów za udział w pracy Rady Miejskiej  - ref.p.Marcin Ługawiak.

 

 

Sołtys p. Elżbieta Świtniewska poinformowała o  wysokości diet dla sołtysów w okolicznych gminach , wynoszą one – ryczałt od 150  do 600 zł, w zależności od wielkości sołectwa, podała także  dochody sołtysów z innych tytułów,  zwróciła się z prośbą do Burmistrza Rogoźna w sprawie dokonania uzgodnień ze Starostą Powiatu Obornickiego dot. zwolnienia rolników z gminy Rogoźno z opłat za wypisy z rejestru gruntów , opłaty te nie są małe wynoszą około 80 zł.

 

Burmistrz Rogoźna oświadczył , iż potwierdzi wniosek przygotowany  przez Stowarzyszenie Sołtysów.

 

Radny p.Kazimierz Lis zgłosił wniosek w sprawie odrzucenia  projektu uchwały.

 

Stanowisko Komisji : radni, wynikiem głosowania  1 „za” 4 „przeciw” 2 „wstrzymujące”  - odrzucili wniosek.

 

Radny p.Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie uchwalenia  diety dla sołtysów w wysokości  10 % minimalnego wynagrodzenia za  każde posiedzenie. 

 

Radny p.Janus Henryk zaproponował dietę w wysokości 10,5 %.

 

Radny Kazimierz Lis także zaproponował dietę w wysokości 10,5 % minimalnego wynagrodzenia.

 

Stanowisko Komisji : radni, wynikiem głosowania  4”za” 1 „przeciw” 2 „wstrzymujące” przyjęli  wniosek  w sprawie diety  w wysokości 10,5 % minimalnego wynagrodzenia za każde posiedzenie.

 

Przewodniczący Komisji p.Marcin Ługawiak  oświadczył, iż zgłosi na sesji wniosek Komisji w sprawie  ustanowienia diety sołtysów w wysokości 10,5 %  minimalnego wynagrodzenia za każde posiedzenie.

 

 

 

Przewodniczący Komisji zaproponował, by w tym miejscu omówić także projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

W dyskusji :

 

Radny p.Kazimierz Lis  zgłosił poprawkę do treści § 1  -  zakończyć § 1  słowami – „radnym przysługuje dieta miesięczna.”

 

Radny p.Ryszard Dworzański zaproponował , by punkt ten przepisać z ustawy.

 

Sekretarz Gminy p.Mieczysław Górecki stwierdził, iż istniejący zapis jest prawidłowy i nie wymaga zmian.

 

Radny p.Krzysztof Ostrowski  zgłosił wniosek w sprawie zwiększenia o 5 %  diet radnym – członkom Komisji Rewizyjnej i tak proponuje w § 2 zapis :

Przewodniczący                     -   85 %,

Z-ca Przewodniczącego         -  75 %,

Członek                                  -  65 %

 

Stanowisko Komisji :

·        radni, wynikiem głosowania   2 „za” 3 „przeciw” 2 „wstrzymujące”  odrzucili wniosek,

·        przyjęto projekt uchwały na sesję bez zmian. 

 

 

 

Pkt. 4. Omówienie sytuacji w służbie zdrowia.

 

Radny  p.Roman Szuberski  wyjaśnił, iż  brak informacji od Starosty Powiatu Obornickiego, spowodowany jest brakiem  podpisanych   kontraktów z lekarzami specjalistami.

 

Radni przyjęli otrzymane informacje do wiadomości.

 

 

 

Pkt.5.Omówienie projektu  budżetu gminy na 2004 rok  -  ref. Skarbnik Gminy.

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska  przedstawiła  kolejno :

·        opinię RIO na temat projektu budżetu gminy na 2004 rok,

·        autopoprawki do przedłożonego projektu budżetu,

·        poszczególne pozycje w Działach DOCHODÓW  i  WYDATKÓW.

 

 

W dyskusji :

Radny p.Marcin Ługawiak zapytał, dlaczego inwestycja – budowa sieci wodociągowej znajduje się w dziale  Rolnictwo i łowiectwo ? 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska wyjaśniła, inwestycja ta umieszczona jest w dziale Rolnictwo i łowiectwo zgodnie z klasyfikacja budżetową, ponieważ inwestycja ta  dot. wsi i rolnictwa.

 

Radny p.Ryszard Dworzański zwrócił uwagę na zapis w dziale inwestycje – drogi -  100 tys. zł z przeznaczeniem na  budowę nawierzchni ulic  Orzeszkowej i Asnyka , uważa, że są ulice bardziej uczęszczane o znacznie gorszej nawierzchni  tj. dojście do osiedla bloków przy ul Kościuszki, gdzie mieszka około 850 mieszkańców i ta ulica winna być budowana w pierwszej kolejności. 

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zgłosił wniosek w sprawie  podziału w/wym. 100 tys.zł  -  i tak 50 tys.zł. z tej puli przeznaczyć na zakup płyt na  nawierzchnię ulicy Różanej, wyjaśnił, że  mieszkańcy tej ulicy utworzyli komitet budowy drogi , który  oferuje pomoc w budowie drogi.   

 

Radny p.R,.Dworzański  zgłosił wniosek w sprawie przeznaczenia 10 % z kwoty 100 tys.zł. na remont nawierzchni ulic Asnyka i Orzeszkowej,  a 90 % na remont nawierzchni ulic  Kościuszki i Różanej.

 

Burmistrz Rogoźna p.B.Janus wyjaśnił, iż  inwestycja ta tj. budowa drogi na ul.Orzeszkowej i Asnyka , została  umieszczona w budżecie , z uwagi na istniejące tam media oraz  dokumentację , która traci ważność.

 

Radny p.Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie podziału wym. 100 tys.zł. w następujący sposób :

- 20 tys.zł.  na budowę ulic Orzeszkowej i Asnyka,

- 50 tys.zł. na budowę ulicy Różanej,

- 30 tys.zł. na budowę ulicy Kościuszki.   

 

Z-ca Burmistrza Rogoźna zaproponował, by wym. 100 tys.zł. podzielić w następujący sposób :

-         30 tys.zł  na budowę ulic Orzeszkowej i Asnyka,

-         70 tys.zł. na budowę ulic Różanej i Kościuszki.

 

Radni, wynikiem głosowania  6 „za” 1 „wstrzymujący” poparli wniosek Z-cy Burmistrza p.Krzysztofa Głów.

 

 

Radny p.Ryszard Dworzański  zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji  - jakimi najmniejszymi środkami finansowymi  można wykonać budowę ulicy Orzeszkowej ?

Z-ca Burmistrza p.Krzysztof Głów  odpowiedział, że  ustali i odpowie.

 

Radny p.Krzysztof Ostrowski zapytał, czy uwzględniono wnioski Komisji doraźnej, kontrolującej oznakowanie dróg i ulic w lipcu ub. ?

Pan Burmistrz odpowiedział, że  jest to uwzględnione.

 

 

Radny p.Zygmunt Wierzbicki  zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie  pozycji w dziale 810 na stronie 8 .

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska odpowiedziała, że  120 tys.zł  -  przeznaczone jest na wykonanie  planów zagospodarowania przestrzennego, a 30 tys.zł  -  dla urbanisty.

Stanowisko Komisji : przyjęto projekt  budżetu gminy na 2004 rok na sesję.

 

 

Pkt.6. Omówienie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok. – ref.p.Maria Stachowiak.

 

Pani Maria Stachowiak, na wstępie poinformowała, iż wnioski w sprawie przydzielenia środków z funduszu GKRPA przyjmowane były do dnia 15 października 2003 r. Rozpatrywano je i tworzono program , zgodnie z wymogami Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pani Maria Stachowiak przedstawiła projekt Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2004 r. ,  omówiła szczegółowo kolejne rozdziały :

1.      Preliminarz na rok 2004.

2.      Diagnoza, zasoby, cele programu oraz zasady wynagradzania członków Komisji.

3.      Zadania programu, w tym tematy :

·        Zwiększenie dostępności  pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób   uzależnionych od alkoholu i innych środków odurzających.

·        Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe , pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą.

·        Prowadzenie profilaktycznych działań informacyjnych i edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

·        Ustalanie zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych.

·        Wspieranie instytucji i stowarzyszeń.

   4. Programy profilaktyczne w szkołach.

 

 

W dyskusji :

 

Radny p.Krzysztof Ostrowski  zwrócił się z zapytaniem do pani Skarbnik , czy wpłynęły wnioski  od Stowarzyszenia MONAR i Punktu Konsultacyjnego MY ?

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska  odpowiedziała, że wszystkie wnioski zostały zarejestrowane, wniosków MONAR-u i Punktu Konsultacyjnego MY   - nie ma, jest indywidualny wniosek p. Horoszkiewicza.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że Punkt Konsultacyjny MY znajduje się w § 4300 , który nie obejmuje wniosków dotacyjnych, wnioski dotacyjne znajdują się w § 2630  - działalność stowarzyszeń, w związku z tym wniosek z punktu konsultacyjnego MY nie był konieczny.

 

Radny p.Zygmunt Wierzbicki  zwrócił uwagę, że inne jednostki znajdujące się w § 4300 tj. Komisariat Policji, Straż Miejska, biblioteki, pomoc społeczna  złożyły wnioski, zapytał, czy w świetle powyższego złożenie wniosku było konieczne czy nie ?

 

Pani Skarbnik oświadczyła, że  jej zdaniem  wniosek winien być złożony.

 

 

 

Radny p.Krzysztof Ostrowski zwrócił uwagę, na dwie wersje wniosku z Gimnazjum Nr 1 – z których druga wersja wniosku nie została zarejestrowana  przez kancelarię Urzędu Miejskiego i pani Skarbnik jej także nie posiada.

 

Radny p.Krzysztof Ostrowski wniósł uwagi do dokonanych we  wniosku poprawek  tj. :

-         zmieniono nazwę projektu  ,

-         przyznano dla gimnazjum na akcje letnią  -  kwotę  1.000 zł.,  a innym szkołom przyznano kwoty większe,  uważa, że jest to działanie złośliwe,

-         zmiana zapisu we wniosku z „otwarte boisko” na  „akcja letnia”.

 

Przewodnicząca GKRPA p.Maria Stachowiak wyjaśniła kolejno :

-         nastąpiła zmiana nazwy projektu ze względu na  konieczność zajęć  profilaktycznych, wyrównujących szanse edukacyjne dzieci i młodzieży,

-         przyznano kwotę 1.000 zł na akcję letnią, mniej niż innym szkołom , z uwagi na fakt , iż inne szkoły prowadzą  akcję letnią z  dożywianiem dzieci , a w gimnazjum takiej formy nie ma,

-         „otwarte boisko”  jest uwzględnione  - przeznaczono na tę akcję  500 zł. 

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 668481 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP