Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2008-01-29
Protokół nr 7/2007
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 13 grudnia 2007 roku, o godz. 15,30 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.
 

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Ryszard Dworzański.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli radni zgodnie z listą obecności. Radny Roman Szuberski uczestniczył w posiedzeniu od godz. ok. 16,20

Ponadto w obradach udział wzięli Zastępca Burmistrza Rogoźna Krzysztof Głów, Skarbnik Gminy Maria Kachlicka, Sekretarz Gminy Iwona Sip-Michalska.


Proponowany porzÄ…dek posiedzenia:

1/ Otwarcie i przyjęcie porządku posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z posiedzenia Komisji w dniu 28.11.07r.

3/ Omówienie projektu planu pracy Komisji na rok 2008.

4/ Analiza materiałów przewidzianych na sesję w miesiącu grudniu.

5/ Wolne głosy i wnioski.

6/ Zakończenie.


Komisja bez uwag jednogÅ‚oÅ›nie 6 gÅ‚osami „za” przyjęła protokół z posiedzenia Komisji z dnia 28.11.2007 roku.


Następnie Komisja przystąpiła do omawiania pkt 3. Przewodniczący Komisji poinformował, że sugerował, aby w roku 2008 odbyły się 4 tematyczne posiedzenia. W związku z brakiem propozycji ze strony radnych, zaplanowano 11 posiedzeń Komisji, oraz połączenie tematów z miesiąca maja i czerwca.

Przewodniczący Komisji omówił pokrótce poszczególne tematy.

Ponadto zaproponował zorganizowanie spotkania z podobną komisją problemową z którejś z sąsiednich gmin. Przewodniczący zaznaczył, że takie spotkanie mogłoby się odbyć w miesiącu maju lub czerwcu.

Zastępca Burmistrza stwierdził, że takie spotkanie można zorganizować w ramach Związku Gmin Pojezierza Wielkopolskiego.

Radna Renata Tomaszewska zauważyła, że na takim spotkaniu radni mogą uzyskać wiedzę na zasadzie wymiany doświadczeń.

Zastępca Burmistrza poinformował, że na styczniowym posiedzeniu Związku zaproponuje takie spotkanie.

Przewodniczący Komisji zaproponował, by nie omawiać Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii i Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, gdyż szczegółowo zostały one omówione na poprzednim posiedzeniu.

Pani Skarbnik przedstawiła więc ogólne dane z obydwu programów.

Radny Marian Kuszak zapytał czy z zaplanowanych środków zostaną zakupione książki do biblioteki miejskiej?

Skarbnik wyjaśniła, że w zamian za wynagrodzenie zakupione zostaną książki do miejskiej biblioteki.

NastÄ™pnie Pani Skarbnik przedstawiÅ‚a projekt uchwaÅ‚y w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie pomocy finansowej Gminie Oborniki- dotyczy schroniska dla zwierzÄ…t „Azorek”.

Przewodniczący Komisji zapytał ile psów oddawanych jest do schroniska?

Zastępca odpowiedział, że jest to ok. 70 psów, liczba jest większa niż w roku ubiegłym, a psy nadal do schroniska są oddawane.

Skarbnik dodała, że coraz więcej psów trafia do schroniska, stąd prawdopodobieństwo, że Gmina Oborniki może wystąpić o zwiększenie tych środków.

Radna Renata Tomaszewska zapytała skąd te psy pochodzą?

Przewodniczący Komisji stwierdził, że jest to chwilowa potrzeba posiadania psa, a po pewnym czasie zostaje on wyrzucony.

Zastępca wyjaśnił, że w wielu przypadkach psy nie pochodzą z terenu Gminy. Wiele porzuceń ma miejsce w czasie wakacji i urlopów. Natomiast na obecną chwilę nie ma obowiązku rejestracji psa. Zastępca poinformował, że w wielu gminach praktykowana jest dożywotnia comiesięczna opłata, od sztuki psa przebywającego w schronisku.

Radna Wanda Wiśniewska stwierdziła, że opłata za posiadanie psa powinna być obowiązkowa, wtedy skala problemu bezpańskich psów byłaby mniejsza.

Zastępca poinformował, że w latach poprzednich były obowiązkowe szczepienia psów w miejscu zamieszkania, co stanowiło rejestr posiadaczy psów. Natomiast opłata od posiadania psów jest dobrowolna i wiele Gmin już ją wycofało.

Pani Skarbnik poinformowała, że w przypadku odstąpienia od przynależności do schroniska w Obornikach, należy zabrać wszystkie psy przywiezione przez Gminę Rogoźno.

W dalszej kolejności Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę chodnika w miejscowości Ruda- Rogoźno, oraz projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na budowę chodnika w miejscowości Rogoźno przy ul. W. Poznańskiej. Skarbnik wyjaśniła, że będzie wykonywana lewa strona ulicy od świateł w kierunku Liceum Ogólnokształcącego.

Kolejnym przedstawionym projektem była uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu samochodu pożarniczego.

Przewodniczący poprosił o wyjaśnienie jaki to jest typ samochodu?

Zastępca wyjaśnił, że jest to samochód z drabiną zakończoną koszem.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że nazwę samochodu przepisała z treści złożonego wniosku.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła 3 autopoprawki do projektu budżetu. Autopoprawka 1 została przygotowana po otrzymaniu opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej. Autopoprawka nr 2 związana z obniżoną kwotą podatku rolnego, autopoprawka nr 3 związana z uchwałami pomocowymi.

Radny Marian Kuszak zapytał czy w planowanych zadaniach zawarto budowę ulicy Długiej?

Skarbnik wyjaśniła, że ulica ta ma być wykonywana ze środków unijnych.

Do następujących projektów uchwał Komisja nie wniosła uwag:

- w sprawie zmiany uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej,

- w sprawie planu pracy Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa na 2008 rok,

- w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008 rok,

- w sprawie planu pracy Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury na 2008 rok.

W dalszej kolejności Pani Skarbnik przedstawiła autopoprawkę nr 1 do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007 rok, dotyczy zmian w oświacie.

Przewodniczący Komisji zapytał na co te środki mają być przeznaczone i z czego wynika to przesunięcie?

Skarbnik wyjaśniła, że oszczędności na energii wynikają z dodatnich temperatur w okresie zimowym.

Radny Marian Kuszak wyjaśnił, że szkoły na koniec roku z zaoszczędzonych środków dokonują uzupełnień np. środków czystości, czy artykułów biurowych.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła Autopoprawkę nr 2 związaną z remontem mostu w Gościejewie, oraz z realizacją zadań związanych z oświetleniem

Zastępca wyjaśnił, że zgodnie z opinią fachowca stan mostu jest katastrofalny. W związku z powyższym nie ma możliwości częściowego wykonania mostu, należy opracować dokumentację i wykonać remont kapitalny.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007 rok.

Radna Renata Tomaszewska zapytała jaki był koszt zakupionych bramek do m. Sierniki, oraz czy posiadają atest?

Zastępca odpowiedział, że koszt zakupu wynosi 2.100 zł i 400 zł montaż. Natomiast bramek z atestem gmina nie byłaby w stanie kupić.

Radna Renata Tomaszewska zauważyła, że takie urządzenia powinny mieć atest i wszystkie niezbędne zabezpieczenia. W razie wypadku Gmina nie jest w stanie wypłacić się z zasądzonych z tego tytułu kar.

Radna Wanda Wiśniewska stwierdziła, że radny Marian Połczyński wnioskując o tą kwotę nie podał konkretnego celu i wówczas należało mówić o zakupie bramek z atestem. Radna dodała, że na obecną chwilę nie należy pozwolić na montaż tych bramek.

Członkowie Komisji jednomyślnie stwierdzili, że takie przedsięwzięcia powinny być podejmowane z rozwagą, tak by uniknąć ewentualnych zagrożeń.

Radna Renata Tomaszewska poprosiła o wyjaśnienie jakie materiały reklamowe zostaną zakupione w roku 2007?

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że obecnie w magazynie nie ma żadnych materiałów reklamowych, a zakupione zostaną gadżety będą takie, jak w roku 2007. Natomiast na rok 2008 nie ma jeszcze konkretnych propozycji.

Przewodniczący Komisji zauważył, że w temacie materiałów promocyjnych swoje zdanie wypowiedzieć mogliby również radni.

Wolne głosy i wnioski.

Radny Marian Kuszak zapytał o sprawę spornych płyt drogowych.

ZastÄ™pca Burmistrza wyjaÅ›niÅ‚, że zdjÄ™to pÅ‚yty z ul. KoÅ›ciuszki. Cześć z nich stanowiÅ‚a wÅ‚asność p. DÄ…browskiego, część przeznaczono na wykonanie drogi dojazdowej. Spółdzielnia Mieszkaniowa na dowód iż jest wÅ‚aÅ›cicielem pÅ‚yt przekazaÅ‚a kserokopie faktur wystawionych na FMR „Agromet- Rofama”. Natomiast nie zostaÅ‚y przedstawione dokumenty poÅ›wiadczajÄ…ce przekazanie pÅ‚yt drogowych. ZastÄ™pca dodaÅ‚, że podczas wykonywania bieżących napraw Spółdzielnia Mieszkaniowa twierdziÅ‚a, że droga i pÅ‚yty na niej poÅ‚ożone nie należą do Spółdzielni. Burmistrz podtrzymuje stanowisko, iż pÅ‚yty sÄ… wÅ‚asnoÅ›ciÄ… Gminy.

Pani Skarbnik dodała, że koszty rozbiórki płyt poniósł również Urząd.

Radna Renata Tomaszewska zapytała czy Spółdzielnia przeznaczyła położenie tych płyt na konkretny teren.

Pani Skarbnik zauważyła, że takim terenem mógłby być obszar usytuowania garaży.

Radny Roman Szuberski zapytał czy gmina posiada tytuł prawny do tych płyt?

Zastępca wyjaśnił, że w pierwszej kolejności Spółdzielnia powinna okazać się tytułem prawnym. Ponadto droga została przekazana jako działka gminna, natomiast Spółdzielnia przez 20 lat nie zajmowała się tematem remontów i napraw bieżących tej drogi.

Radny Roman Szuberski poinformował, że Spółdzielnia będzie się domagać uzyskania tych płyt.

Radna Wanda Wiśniewska zapytała czy są dokumenty obrazujące przekazanie tej drogi gminie?

Zastępca odpowiedziała, że droga jest działką gminną.

Radna Renata Tomaszewska poinformowała, radnych o odbywających się w Zespole Szkół jasełkach, na które zaproszeni zostali wszyscy radni.

Radny Roman Szuberski poinformował, że zostały naprawione ubytki w drodze w Międzylesiu, zapytał czy naprawy będą jeszcze wykonywane oraz jaki okres obejmuje gwarancja?

Zastępca odpowiedział, że napraw dokonano w wyniku przeglądu gwarancyjnego, został spisany protokół, natomiast nie udzieli informacji odnośnie okresu gwarancyjnego.

Sekretarz dodała, że z tytułu rękojmi powinien to być okres 2 lata.

Przewodniczący Komisji zauważył, że należy dokonać naprawy w ramach gwarancji odcinka asfaltu przy RCK, gdyż w wyniku zagłębienia gromadzą się tam duże ilości wody.

Radna Agata Pasternak poinformowała, że podobna sytuacja ma miejsce przy ul. Sądowej.

Zastępca wyjaśnił, że przy RCK nie dokonano profilowania, natomiast przy ul. Sądowej położono rury kanalizacyjne o przekroju 160, stąd istniejące problemy

Radny Marian Kuszak zauważył, że należałoby zrobić odprowadzenie do najbliższej studzienki, co rozwiązałoby problem.

Przewodniczący Komisji złożył wszystkim obecnym życzenia świąteczne.

Zastępca Burmistrza podziękował delegacji samorządowej za udział w pogrzebie teściowej.


Posiedzenie zakończono o godz. 17.30.


Protokół sporządziła Beata Ryga.

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668486_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP