Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2007-12-24
Protokół nr 6/2007
z posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 28 listopada 2007 roku, o godz. 16,00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.

Posiedzenie Komisji otworzył i posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Ryszard Dworzański. Przewodniczący poinformował, że opóźnienie wynika z uczestnictwa w otwarciu drogi w Gościejewie.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli radni zgodnie z listÄ… obecnoÅ›ci. Radny Roman Szuberski  uczestniczyÅ‚ w posiedzeniu od godz. ok. 17,00, z uwagi na uczestnictwo w szkoleniu.

Ponadto w obradach udział wzięli Burmistrz Rogoźna Bogusław Janus, , Skarbnik Gminy Maria Kachlicka, Sekretarz Gminy Iwona Sip-Michalska, Przewodnicząca GKRPA Maria Stachowiak, Zastępca Przewodniczącej Małgorzata Kasprzak, Dyrektor ZEAPO Wiktor Jaworski, Pełnomocnik ds. Oświaty Longina Pijanowska.

 

Proponowany porzÄ…dek posiedzenia:

 

 

1/ Otwarcie i przyjęcie porządku posiedzenia.

2/ Przyjęcie protokołu z posiedzenia Komisji w dniu 23.08.07r.

3/ Działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

4/ Omówienie regulaminów oświatowych.

5/ Budżet Gminy na 2008 rok- omówienie i dyskusja.

6/ Wolne głosy i wnioski.

7/ Zakończenie.

Przyjęto przez aklamację.

 

Komisja bez uwag jednogÅ‚oÅ›nie 6 gÅ‚osami „za” przyjęła protokół z posiedzenia Komisji z dnia 23.08.2007 roku.

 

Następnie Komisja przystąpiła do omówienia działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych- informacja pisemna stanowi załącznik nr 1 do protokołu, przedstawiona została przez Przewodnicząca GKRPA.

Radna Renata Tomaszewska poprosiła o podanie składu osobowego Komisji.

Przewodnicząca Stachowiak poinformowała, że Komisja działa w składzie 5-osobowym:Ewelina Kowalska, Małgorzata Filipiak, Marzena Brączewska, Małgorzata Kasprzak oraz Maria Stachowiak.

Radna Tomaszewska zapytał jak została zrealizowana kwota przeznaczona dla świetlicy w Gimnazjum Nr 2?

Przewodnicząca GKRPA wyjaśniła, że nie ma świetlic w gimnazjach, są świetlice w szkołach podstawowych, w związku z powyższym zadanie o które pytała radna zostało uchylone. P. Stachowiak wyjaśniła, że realizowane są wszystkie zadania zatwierdzone w programach .

Przewodniczący Komisji zapytał jak wygląda wykorzystanie budżetu przeznaczonego na programy profilaktyczne?

Pani Skarbnik odpowiedziała, że budżet jest zrealizowany w 74,35%.

Przewodniczący stwierdził, że program, który otrzymał wyróżnienie powinien być wykorzystany na terenie Gminy.

Przewodnicząca Gminnej Komisji poinformowała, że programy na rok 2008 zostały już opracowane i są zgodne z normami unijnymi.

Przewodniczący Komisji poprosił, by na koniec roku została przedstawiona szczegółowa informacja odnośnie rozliczenia budżetu programów profilaktycznych.

Przewodnicząca Stachowiak poinformowała, że z Programu Przeciwdziałania Narkomanii zostanie nie wykorzystana kwota 3.000 , gdyż nie zakupiono testerów narkotykowych.

 

NastÄ™pnie Komisja przystÄ…piÅ‚a do realizacji punktu 4-  Omówienie regulaminów oÅ›wiatowych.

Do rozdziału II dotyczącego dodatku za wysługę lat Komisja nie wniosła uwag.

Do rozdziału III odnośnie dodatków motywacyjnych Dyrektor ZEAPO wyjaśnił, że rozdział oparty jest na Karcie Nauczyciela i Rozporządzeniu Ministra Edukacji. W zaproponowanym regulaminie przyjęto wielkości takie, jak w regulaminie minionym, czyli 5,5 % dla nauczycieli w oddziałach przedszkolnych przy szkołach podstawowych i w przedszkolach, natomiast dla nauczycieli w pozostałych placówkach w wysokości 3%. Dyrektor Jaworski poinformował, że Związki Zawodowe proponują zwiększenie tej kwoty do wysokości 7 %. Ponadto Związki Zawodowe zaproponowały w rozdz. IV §7.4 dodatki funkcyjne dla opiekuna stażu 60 zł/m-c, za wychowawstwo w przedszkolach 50 zł/ m-c w szkołach podstawowych 65 zł/ m-c, a w gimnazjach 75 zł/ m-c. Dyrektor Jaworski zauważył, że Komisja winna podjąć stanowisko i wypracować konsensus ze Związkami Zawodowymi.

Przewodniczący zapytał czy w omawianych dodatkach uwzględniono przewidywaną strukturę zatrudnienia?

Dyrektor ZEAPO odpowiedział, że struktura zatrudnienia została ustalona projektem organizacyjnym do końca sierpnia 2008 roku.

Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienia pojęcia kwota bazowa.

Księgowa ZEAPO Eugenia Wilhelm wyjąśniła, że jest to 82% ustalonej kwoty bazowej w ustawie budżetowej i roku bieżącym jest to 1546,18 zł. Natomiast na nowy rok są propozycje zmiany do karty nauczyciela. W projekcie zatwierdzonym przez Radę Ministrów jest to kwota 1947,81 zł i od niej będą wszystkie naliczenia na 2008 rok.

Radny Marian Kuszak poprosił o podanie jaka jest kwotowa różnica między propozycją Związków Zawodowych, a propozycją ZEAPO.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest to różnica 250.000 zł przy obecnej kwocie bazowej.

Radny Kuszak zapytał czy ta kwota została uwzględniona w budżecie?

Dyrektor ZEAPO wyjaśnił, że wszystkie wyliczenia do budżetu opracowano na podstawie obowiązującej struktury płacowej.

Pełnomocnik ds. Oświaty dodała, że dokonano symulacji wychowawstw. Różnica między stawką obowiązującą o propozycją Związków Zawodowych wynosi 35.000 zł.

Przewodniczący Komisji zapytał jaka rolę spełnia opiekun stażu.

Pełnomocnik odpowiedziała, że sprawowanie opieki wychowawczej jest zadaniem trudniejszym, w związku z tym należałoby przychylić się do podniesienia kwoty za wychowawstwo.

Radny Marian Kuszak dodał, że dla nauczyciela bycie wychowawcą jest to prestiż i jego dowartościowanie.

PeÅ‚nomocnik  poinformowaÅ‚a, że nauczyciel nie pracuje 18 godzin, tylko 40 godzin.

Przewodniczący Komisji zapytał ile wyniesie kwota w dodatku motywacyjnym?

Burmistrz wyjaśnił, że proponowana podwyżka przez Związki Zawodowe wynosi ponad 100 %. Dyrektor ZEAPO dodał, że nadwyżka w propozycji Związków wyniesie 63 złote.

Przewodniczący Komisji zapytał jaki % nauczycieli objętych jest tym dodatkiem?

Pełnomocnik Longina Pijanowska poinformowała, że tego nie trzeba brać pod uwagę, ponieważ to dyrektor otrzymuje określoną kwotę do rozdysponowania.

Radny Marian Kuszak stwierdził, że należy zaproponować jakąś stawkę. Propozycja radnego to podniesienie kwoty za wychowawstwo w szkołach podstawowych o 5 zł, w gimnazjach o 10 zł, dodatek motywacyjny można podnieść o 1 % . Radny dodał, że takie kwoty w budżecie by się znalazły.

Radna Longina Kolanowska zapytała jak wygląda realizacja budżetu oświatowego w roku bieżącym?

Pełnomocnik Burmistrza wyjaśniła, że in plus jest to kwota ok.100.000 zł.

Burmistrz poinformował, że spotka się ze Związkami Zawodowymi, należy dojść do porozumienia, ale nie zgodzi się o podwyżkę o 7 %.

Radna Wanda Wiśniewska zaproponowała podwyżkę o 2 %, od stawki zaproponowanej przez ZEAPO.

Pełnomocnik Longina Pijanowska stwierdziła, że podwyżki należy przekalkulować w budżecie.

Dyrektor ZEAPO poinformował, że podwyżka 2 % to kwota ok. 70.000 zł.

Radna Renata Tomaszewska stwierdziÅ‚a, że jakakolwiek zaproponowana stawka i tak jest kwotÄ… maÅ‚Ä… za pracÄ™ nauczycieli. Radna dodaÅ‚a, że należy podwyżkÄ™ wypoÅ›rodkować w ramach możliwoÅ›ci. Nie realna jest podwyżka do 7 %, natomiast  można przyjąć podwyżkÄ™ do 5 %( o 2% od propozycji ZEAPO).

Radny Roman Szuberski poinformował, że budżet oświatowy z reguły jest przeszacowany i kwoty na 2008 rok w porównaniu z środkami na 2007 są bardzo duże.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że różnica w projektach jest nas kwotę 1.300.000 zł

Radna Renata Tomaszewska zapytała skąd jest taki wzrost?

Pani Skarbnik wyjaśniła, że są to 6% podwyżki dla nauczycieli, 10% podwyżki dla pracowników obsługi , jak również 250.000 na przystosowanie placówek ( Szkoły Podstawowej Nr 2 i przedszkoli) dla wymagań HAACAP

Radna Tomaszewska zapytała czy projekty są już wykonane i jakie to są koszty?

Dyrektor ZEAPO odpowiedział, że Szkole Podstawowej Nr 2 jest 200.000 z wyposażeniem, a w przedszkolu 150.000 zł.

Burmistrz dodaÅ‚, że w Szkole Podstawowej Nr 2 należy wykonać caÅ‚y remont, a w przedszkolu jest podzielony etapowo. Ponadto wyjaÅ›niÅ‚, że w budżecie przeznaczono kwotÄ™ ok. 100.000 zÅ‚ na wymianÄ™ okien, z czego w szkole w Parkowie 26.000 zÅ‚, w Gimnazjum Nr 1 40.000 zÅ‚ oraz w Szkole Podstawowej Nr 3 – 50.000 zÅ‚.

Dyrektor ZEAPO poinformował, że stolarka okienna w nowym budynku Gimnazjum Nr 1 jest w bardzo złym stanie.

Pełnomocnik Burmistrza dodała, że zaleceniem SANEPID-u jest wykonanie remontu biblioteki, a budynek jest pod nadzorem konserwatora.

Przewodniczący komisji powrócił do tematu dodatków.

Burmistrz zaproponował, by na dotychczasowym poziomie zostawić dodatki motywacyjne, a podnieść wynagrodzenie z tytułu wychowawstw.

Pełnomocnik Longina Pijanowska poinformowała, że niebezpieczeństwo w tej materii wynika z braku informacji o wysokości kwoty bazowej na nowy rok.

Radna Longina Kolanowska poinformowała, że w przypadku nie podnoszenia dodatków motywacyjnych, stracą na tym nauczyciele przedszkoli.

Radny Marian Kuszak zaproponował dopisanie dodatkowego punktu, w którym ujęto by nauczycieli przedszkoli.

Dyrektor ZEAPO wyjaśnił, że może to zostać uchylone przez nadzór, ale zawsze jest możliwość odwołania. Dodał, że można by w przedszkolach podnieść dodatek np. do 5,7%.

PrzewodniczÄ…cy Komisji poprosiÅ‚ o wyjaÅ›nienie zapisu pkt 14 .2  w części dotyczÄ…cej zastÄ™pstw.

Dyrektor ZEAPO wyjaÅ›niÅ‚, że podstawowy wymiar godzin  może być uzależniony jeÅ›li nauczyciel prowadzi Å›wietlice i lekcje dydaktyczne.

PrzewodniczÄ…cy Komisji poinformowaÅ‚, że w czasie rozmów z  przedstawicielami ZwiÄ…zków Zawodowych Burmistrz może przekazać stanowisko Komisji.

Następnie ogłoszono 10 minut przerwy .

 

Po przerwie Komisja zajęła się budżetem Gminy na 2008 rok- omówienie i dyskusja.

Pani Skarbnik przedstawiła plan dochodów budżetu gminy na 2008 rok w wysokości 33.896.062 zł, co stanowi wzrost w stosunku do ubiegłorocznego budżetu o 7,29%:

  • Dz. 010- Rolnictwo i Å‚owiectwo- 12.000 zÅ‚,
  • Dz.020- LeÅ›nictwo- 5.500 zÅ‚,
  • Dz.050- Rybołówstwo i rybactwo- 20.000 zÅ‚,
  • Dz.600- Transport i Å‚Ä…czność- 1.000 zÅ‚,
  • Dz. 700- Gospodarka mieszkaniowa- 468.000 zÅ‚,
  • Dz. 750- Administracja publiczna- 143.400 zÅ‚,
  • Dz. 751- UrzÄ™dy naczelnych organów wÅ‚adzy paÅ„stwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sÄ…downictwa- 2.790 zÅ‚,
  • Dz. 754 BezpieczeÅ„stwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa- 2.500 zÅ‚,
  • Dz.756- Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadajÄ…cych osobowoÅ›ci prawnej oraz podatki zwiÄ…zane z ich poborem- 13.264.124 zÅ‚,
  • Dz.758- Różne rozliczenia – 12.564.323 zÅ‚
  • Dz. 801- OÅ›wiata i wychowanie 691.725 zÅ‚,
  • Dz. 852 Pomoc SpoÅ‚eczna- 6.720.700 zÅ‚.

Przewodniczący zapytał o dochody z tytułu sprzedaży gruntów gminnych?

Pani Skarbnik wyjaśniła, że w budżecie przewidziano kwotę 400.000 zł.

 

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła plan wydatków budżetu Gminy na 2008 rok w wysokości 34.553.040 zł, co stanowi wzrost o 14% w stosunku do roku ubiegłego.

  • Dz. 010- Rolnictwo i Å‚owiectwo- 447.800 zÅ‚,
  • Dz.050 Rybołówstwo i rybactwo- 20.000 zÅ‚,
  • Dz. 600- Transport i Å‚Ä…czność- 2.083.330 zÅ‚,
  • Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa- 314.940,
  • Dz. 710- DziaÅ‚alność usÅ‚ugowa- 79.300zÅ‚,
  • Dz. 750- Administracja publiczna- 3.022.210 zÅ‚,
  • Dz. 751- UrzÄ™dy naczelnych organów wÅ‚adzy paÅ„stwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sÄ…downictwa- 2.790 zÅ‚,
  • Dz. 754 BezpieczeÅ„stwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa-495.550 zÅ‚,
  • Dz.756- Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadajÄ…cych osobowoÅ›ci prawnej oraz podatki zwiÄ…zane z ich poborem- 139.000 zÅ‚
  • Dz.757.- ObsÅ‚uga dÅ‚ugu publicznego-112.817 zÅ‚
  • Dz.758- Różne rozliczenia- 90.000 zÅ‚,
  • Dz. 801- OÅ›wiata i wychowanie 15.601.976 zÅ‚,
  • Dz. 851 Ochrona zdrowia- 310.000,
  • Dz. 852 Pomoc SpoÅ‚eczna 7.969.395 zÅ‚,
  • Dz. 854 Edukacyjna opieka wychowawcza- 355.175 zÅ‚,
  • Dz. 900- gospodarka komunalna i ochrona Å›rodowiska- 2.174.110 zÅ‚,
  • Dz. 921- Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego- 1.145.957 zÅ‚,
  • Dz.926 Kultura fizyczna i sport- 188.690 zÅ‚.

Radna Agata Pasternak zapytała do którego momentu zostanie założone oświetlenie przy ul. Paderewskiego?, czy doprojektowany zostanie brakujący odcinek drogi przy blokach p. Dąbrowskiego i czy zostało to zadanie umieszczone w budżecie?

Pani Skarbnik wyjaśniła, że tego zadania nie ma.

Burmistrz dodał, że nie zasadne jest robienie tego odcinka, gdyż obecnie jest on użytkowany przez ciężki sprzęt osoby budującej bloki .

Radna Renata Tomaszewska zwróciła uwagę, by przy omawianiu gimnazjum Nr 2 używać prawidłowej nazwy szkoły, czyli Zespołu Szkół. Radna zapytała co to jest elektroniczny obieg dokumentów i czy w zaplanowanej , dosyć wysokiej kwocie przewidziano szkolenia pracowników?

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że jest to związane z wymogiem ustawowym, kwota obejmuje zakup oprogramowania, skanera i czytników elektronicznych.

Burmistrz dodał, że mieszkańcy będą mogli w internecie sprawdzić na jakim etapie jest rozpatrywany wniosek.

Radna Longina Kolanowska zapytała czyje są płyty na ul. Kościuszki?

Burmistrz wyjaśnił, że i Spółdzielnia i Urząd uważa się za właścicieli płyt.

Radna Longina Kolanowska poprosiła o zabezpieczenie funduszy na położenie płyt na ul. Kochanowskiego.

Radna Renata Tomaszewska „zamówiÅ‚a” omawiane pÅ‚yty na ul. ChabrowÄ….

Radny Ryszard Dworzański zwrócił się do Burmistrza by przedstawił wyliczenia ile płyt i na które ulicą są potrzebne.

Radny Marian Kuszak zapytaÅ‚ czy w zwiÄ…zku z przegÅ‚osowanÄ… nowÄ… stawkÄ… podatku rolnego, kwota podana w budżecie  2% do izb rolniczych jest nieaktualna?

Burmistrz odpowiedział, że różnica między projektem, a stawką uchwaloną wynosi 200.000 zł

Radny Marian Kuszak zauważył, że w projekcie budżetu zwiększono kwotę na zakup kostki na ul. Wyszyńskiego. Radny zaproponował, by wykonać położenie kostki jednostronnie na ul. Czarnkowskiej i Wyszyńskiego, tak by ułatwić przejście osobom niepełnosprawnym. Natomiast w kolejnych latach można położyć chodnik z drugiej strony.

Burmistrz wyjaśnił, że w 2008 roku planowane jest wykonanie. Kwota 150.000 zł po wyliczeniach wystarczy na położenie chodnika z obydwu stron ul. Wyszyńskiego. Ponadto Burmistrz dodał, że z prawej strony planuje się pomniejszenie chodnika , by ułatwić przejazd samochodów.

Radna Agata Pasternak przychyliła się do propozycji radnego Kuszaka.

Radny Roman Szuberski, zauważył, że wzrost wskaźników wynagrodzeń w oświacie jest pozytywne. Radny stwierdził, że wzrost w oświacie o kwotę 1.300.000 zł jest bardzo duży i zapytał ile kosztuje przeciętnie jeden uczeń?

Dyrektor ZEAPO poinformowaÅ‚, że  nie ma tej kwoty wyliczonej.

Burmistrz poinformował, że prawie 600.000 zł zostało obcięte z kwot, które zaproponowali dyrektorzy.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że po odliczeniu wynagrodzeń i pochodnych na rzeczówkę zostaje 4.219.000 zł, w tym na remonty 620.000 zł.

Dyrektor ZEAPO wyjaśnił, że po zakończeniu roku budżetowego jest robiony załącznik odnośnie kosztów.

Radny Szuberski zapytał, do której ze szkół dopłacanych jest najwięcej środków własnych?

Pełnomocnik Burmistrza wyjaśniła, że na rok 2008 nie robiono takich wyliczeń, można natomiast podać kwoty z roku ubiegłego.

Skarbnik dodała, że nie ma przeliczonej subwencji.

Pełnomocnik wyjaśniła, że w szkołach , w których wykonywano remonty koszty na utrzymanie wzrosną.

Radny Roman Szuberski zapytał czy radni otrzymają opinię RIO o projekcie budżetu, opinię o prognozie długów i opinię o stanie mienia komunalnego?

Skarbnik odpowiedziała, że dostarczona zostanie opinia RIO o budżecie łacznie ze stanem mienia komunalnego, oraz o prognozie długów.

Radny Roman Szuberski zapytał na co została utworzona rezerwa na zarządzanie kryzysowe?

Skarbnik wyjaśniła, że jeśli zaistnieje potrzeba to rezerwa zostanie rozwiązana i odpowiednio sklasyfikowana.

Radna Renata Tomaszewska zapytała jaka kwota poza subwencją została przeznaczona na Gimnazjum nr 2?

Skarbnik odpowiedziała, że 9.000 zł więcej niż planowana subwencja.

Radny Roman Szuberski złożył wniosek odnośnie zmniejszenia w oświacie i wychowaniu oraz edukacyjnej opiece wychowawczej kwoty 500.000 zł, z zanaczeniem, że zmniejszeniu nie mają ulec wynagrodzenia i pochodne.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że w edukacyjnej opiece są tylko wynagrodzenia i pochodne, a na zakupy przeznaczono kwotę 5.000 zł.

W związku z powyższym radny Szuberski poinformował, że wniosek zostanie sprecyzowany w późniejszym czasie. Radny poinformował, że zwiększenie ma dotyczyć m.in. Gimnazjum Nr2. Radny uzasadnił, że nie może być sytuacji, że do wszystkich szkół dokładane są środki poza subwencją, z wyłączeniem Gimnazjum Nr 2.

Burmistrz zapytał z czego będzie wynikała zaproponowana kwota?

Radny poinformował, że są to konkretne wyliczenia, zwłaszcza, że w ubiegłym roku była znaczna kwota. Ponadto Starosta z panem Burmistrzem nie porozumieli się w kwestii Gimnazjum Nr 2.

Burmistrz poinformował, że Starosta nie składał żadnych wniosków o dofinansowanie do Gimnazjum Nr 2 .

Pełnomocnik Burmistrza poinformowała, ze co roku jest porozumie i Starosta wychodzi z propozycją na jaki cel środki mają zostać przeznaczone. Natomiast starosta nie podjął tematu na rok 2008.

Radny Roman Szuberski poinformowaÅ‚, że zÅ‚oży wniosek o budowÄ™ drogi do jeziora od ul. M. PoznaÅ„skiej. Radny poinformowaÅ‚, że p. Wicherek mógÅ‚by dofinansować budowÄ™ tej drogi, sÄ… to informacje z ZarzÄ…du Klubu „Kotwica”. Radny zapytaÅ‚ czy Burmistrz podjÄ…Å‚ temat?

Burmistrz odpowiedział, ze nie rozmawiał.

Radny Szuberski poinformował, że należy wykonać ul. Nową np. utwardzić.

Burmistrz poinformował, że zlecono podkłady geodezyjne, a zadanie jest umieszczone w WPI.

Zastępca dodał, że to zadanie będzie uwzględnione we wniosku unijnym.

Radna Wanda Wiśniewska zapytała co się stanie jeśli to zadanie nie zostanie zakwalifikowane jako unijne?

Burmistrz odpowiedział, że w takim przypadku nie będzie zadanie wykonywane. Burmistrz poinformował, że chciałby zrobić wszystkie ulice w jednym roku.

Radny Marian Kuszak zapytał w jaki sposób środki unijne będą przyznawane?

ZastÄ™pca wyjaÅ›niÅ‚, że pieniÄ…dze bÄ™dÄ… przyznawane na  jeden wniosek w każdym dziaÅ‚aniu.

Radny Szuberski zauważył, że na oświatę są bardzo duże wydatki, a na inwestycje są małe kwoty.

Burmistrz stwierdził, że należy przeanalizować każdą szkołę dokładnie, np. jakie są przekwalifikowania, planowane remonty.

Przewodniczący Komisji zapytał czy subwencja starczy na płace?

Skarbnik odpowiedziała, że subwencja wynosi 8mln, a płace w całej oświacie jest to koszt 10 mln.

Pani Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że po odjÄ™ciu  przedszkola, dowozy, ZEAPO subwencja wynosi 8.730.000 zÅ‚, z tego na rzeczówkÄ™ zostaje 690.000 zÅ‚.

Radny Roman Szuberski zapytał jakie są oszczędności w Zespole Szkół Gościejewo-Tarnowo.

Dyrektor ZEAPO wyjaÅ›niÅ‚, że szkoÅ‚a  utrzymuje siÄ™ z subwencji z wyÅ‚Ä…czeniem remontów.

Radna Renata Tomaszewska zauważyła, ze najtańsze w utrzymaniu jest Gimnazjum nr2.

Pełnomocnik Burmistrza poinformowała, że szkoły wiejskie zyskują na klasach łączonych.

Radny Marian Kuszak zauważył, że szkoła , do której uczęszcza 300 uczniów utrzymałaby się z subwencji.

Radny Szuberski zapytał czy 7 lat wstecz szkoły nie otrzymywały środków na remonty?

Dyrektor ZEAPO odpowiedział, że nie, a powstawały nawet zaległości w składkach ZUS.

Skarbnik dopowiedziała, że po zliczeniu wynagrodzeń i pochodnych, to stanowią one 75% wydatków całego budżetu oświaty.

Pani Pełnomocnik poinformowała, że od stycznia 2008 roku na Gminę zostaną nałożone dodatkowe zadania: Stołówki, indywidualne nauczanie oraz popołudniowe dyżury przedszkoli.

Radna Renata Tomaszewska złożyła wniosek w imieniu Klubu Radnych o zabezpieczenie środków w wysokości 30 zł/członka / m-c. Załącznik do protokołu.

Pani Skarbnik poinformowała, że powinno być wskazane źródło finansowania.

Radny Roman Szuberski zaproponował następujące wnioski:

  1. ZwiÄ™kszenie dotacji dla gimnazjum Nr 2 w Rogoźnie o kwotÄ™ 150.000 zÅ‚. Wniosek zostaÅ‚ przyjÄ™ty 3 gÅ‚osami „za” przy 2 gÅ‚osach „przeciwnych” i 2 gÅ‚osach „wstrzymujÄ…cych”.
  2. Wykonanie drogi dojazdowej do jeziora Rogozińskiego łącznie z parkingami przy Klubie żeglarskim.
  3. Opracowanie dokumentacji za kwotÄ™ 20.000 zÅ‚ na wykonanie drogi gminnej  od sali gimnastycznej Liceum OgólnoksztaÅ‚cÄ…cego w Rogoźnie w kierunku byÅ‚ego OÅ›rodka Zdrowia. Wniosek zostaÅ‚ przyjÄ™ty 4 gÅ‚osami „za” przy 1 gÅ‚osie „przeciwnym” i 2 gÅ‚osach „wstrzymujÄ…cych”.
  4. Kontynuacja budowy chodnika przy drodze wojewódzkiej nr 241 od ul. Seminarialnej do skrzyżowania z ul. WielkÄ… PoznaÅ„skÄ… w kwocie 200.000 zÅ‚. Wniosek zostaÅ‚ przyjÄ™ty 7 gÅ‚osami „za”.

Pełnomocnik Burmistrza poprosiła w imieniu dyrektorów, by ewentualne cięcia w budżecie skonsultować.

Następnie ogłoszono 10 minut przerwy.

Radny Marian Kuszak zaproponował wniosek:

W dziale 600, rozdz.60016, §4270- jednostronne wykonanie remontu chodnika na ul. WyszyÅ„skiego i ul. Czarnkowskiej. Wniosek przyjÄ™to 7 gÅ‚osami „za” w obecnoÅ›ci 7 radnych.

Wniosek Klubu Radnych przyjÄ™to również jednogÅ‚oÅ›nie 7 gÅ‚osami „za”.

Odnośnie wniosku dofinansowania do Gimnazjum Nr 2 o kwotę 150.000 zł, Przewodniczący Komisji zapytał skąd taka kwota? Ponadto Przewodniczący zauważył, że Starosta i Burmistrz powinni w tej kwestii podjąć wspólne ustalenia.

Radna Renata Tomaszewska wyjaÅ›niÅ‚a, że jest szacunkowa kwota dokoÅ„czenia remontu bloku żywieniowego  Zespole Szkół.

Burmistrz poinformował, że nie było w tym temacie inicjatywy ze strony Starosty.

Radny Marian Kuszak poinformował, że jeśli ma być głosowanie, to należy podać , z czego dokonane zostaną cięcia.

Pani Skarbnik poinformowaÅ‚a, że do subwencji do Szkół Podstawowych i Gimnazjum dokÅ‚adane jest ok. 1.200 .000 zÅ‚. 

Wniosek nr 1 radnego Szuberskiego odnoÅ›nie Gimnazjum Nr 2 przyjÄ™ty zostaÅ‚ 3 gÅ‚osami „za” przy 2 gÅ‚osach „przeciwnych” i 2 gÅ‚osach „wstrzymujÄ…cych”.

Radny Roman Szuberski zrezygnowaÅ‚ z wniosku nr 2, do czasu  okreÅ›lenia zakresu pomocy w tym zadaniu przez p. Wicherka

PrzewodniczÄ…cy  Ryszard DworzaÅ„ski zapytaÅ‚ czy wniosek nr 3 jest rzeczywiÅ›cie konieczny. PrzewodniczÄ…cy zauważyÅ‚, że w gorszym stanie sÄ… ul. Chabrowa, Kochanowskiego.

Radny Szuberski poinformował, że remont tej ulicy nie jest nigdzie ujęty.

Wniosek zostaÅ‚ przyjÄ™ty 4 gÅ‚osami „za” przy 1 gÅ‚osie „przeciwnym” i i 2 „wstrzymujÄ…cych”

Przewodniczący komisji stwierdził, że należy zorganizować spotkanie, podczas którego oceniony zostanie stan dróg.

Wniosek nr 4 radnego Szuberskiego przyjÄ™ty zostaÅ‚ jednogÅ‚oÅ›nie 7 gÅ‚osami „za”.

 

Wszystkie wnioski stanowią załącznik do protokołu.

 

Wolne głosy i wnioski.

Radny Roman Szuberski zauważył, że są problemy z oświetleniem w godzinach nocnych.

Burmistrz poprosił, by podać gdzie są awarie, a włącznik oświetlenia ustawione są według zegara astronomicznego.

Radna Renata Tomaszewska poinformowała, że brak jest oznakowania ulic.

Przewodniczący Komisji poinformował, że przeglądem i uzupełnieniem brakujących tablic powinna zająć się Straż Miejska.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że pewne Zastępca Burmistrza zlecił do wykonania zadania.

PrzewodniczÄ…cy Komisji poinformowaÅ‚, że na kolejnej sesji bÄ™dzie omawiany plan pracy Komisji na 2008 rok. PrzewodniczÄ…cy zaproponowaÅ‚ 4  Komisje tematyczne i co miesiÄ™czne Komisje wynikajÄ…ce z pracy Rady.

Radny Marian Kuszak poprosił o przedstawienie informacji zdobytych na ostatnim szkoleniu.

Przewodniczący Komisji poinformował, że w uchwałach nie należy powielać zapisów ustawowych. Prowadzący szkolenie krytycznie odniósł się do uchwały Rady Miejskiej w Rogoźnie, co do określenia procedury. Ponadto z inicjatywą uchwałodawczą, co do budżetu może wychodzić tylko Burmistrz.

Radny Roman Szuberski poinformowaÅ‚, że Rada może  wnosić zmiany w uchwale przygotowanej przez Burmistrza.

Przewodniczący Komisji dodał, że w takim przypadku Burmistrz wnioski powinien uznać jako autopoprawki.

Na zakoÅ„czenie Pani Skarbnik poinformowaÅ‚a, że miesiÄ…cu maju przygotuje nowÄ… uchwaÅ‚Ä™  co do procedury uchwalania budżetu Gminy.

 

Posiedzenie zakończono o godz. 20.15.

 

Protokół sporządziła Beata Ryga

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668499_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP