Strona g³ówna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona G³ówna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwi±zki i stowarzyszenia
  » W³adze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urz±d Miejski
• O¶wiadczenia maj±tkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protoko³y z posiedzeñ Komisji
• Komisja Spraw Spo³ecznych, O¶wiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wa¿ne informacje
• Uchwa³y Rady Miejskiej
• Zarz±dzenia Burmistrza
• Protoko³y z sesji
• Podatki i op³aty
• Bud¿et
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentów
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury

2007-10-22
Protokół
Protokół ze Wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytego w dniu 17 września 2007 roku o godzinie 14,30 w sali nr Urzędu Miejskiego.

Posiedzenie otworzyÅ‚, goÅ›ci powitaÅ‚ i posiedzenie prowadziÅ‚ PrzewodniczÄ…cy Komisji Spraw SpoÅ‚ecznych, OÅ›wiaty  i Kultury Ryszard DworzaÅ„ski. W posiedzeniu Komisji uczestniczyli radni zgodnie z listÄ… obecnoÅ›ci- nieobecni byli: WiceprzewodniczÄ…cy Rady Henryk Janus oraz radny Roman Kinach. PrzewodniczÄ…cy Rady ZdzisÅ‚aw Hinz, radny JarosÅ‚aw Witt i Burmistrz BogusÅ‚aw Janus przebywali z partnerskÄ… wizytÄ… na Ukrainie. Ponadto w posiedzeniu udziaÅ‚ wziÄ™li zaproszeni goÅ›cie: Skarbnik Gminy Maria Kachlicka, Sekretarz Gminy Iwona Sip- Michalska.

Początkowo w obradach uczestniczyło 9 radnych.

Przewodniczący Komisji poinformował, że na posiedzenie został zaproszony Ryszard Juszkiewicz- Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych, który ma wypowiedzieć się w temacie numeracji dróg gminnych.

 

Do zaproponowanego porządku posiedzenia nie zgłoszono uwag.

 

  1. Otwarcie i przyjęcie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z ostatniego wspólnego posiedzenia Komisji.
  3. Omówienie spraw merytorycznych i organizacyjnych związanych z najbliższą Sesją:

-         prezentacja materiałów zwiÄ…zanych z realizacjÄ… tematu głównego sesji

-         omówienie projektów uchwaÅ‚ przewidzianych do realizacji w programie sesji.

  1. Wolne głosy i wnioski.
  2. Zakończenie.

 

Radni nie zgÅ‚osili uwag do protokoÅ‚u ze Wspólnego posiedzenia Komisji Rady w dniu 20.06.2007r. Protokół zostaÅ‚ przyjÄ™ty 8 gÅ‚osami „za” przy 1 gÅ‚osie „wstrzymujÄ…cym”.

 

PrzewodniczÄ…cy Komisji poinformowaÅ‚, że głównym tematem obrad najbliższej sesji jest współdziaÅ‚anie Gminy z organizacjami pozarzÄ…dowymi. W zwiÄ…zku z czym zapytaÅ‚ czy radni majÄ… uwagi do przedstawionych materiałów. PoinformowaÅ‚, że współdziaÅ‚anie gminy z organizacjami jest zobligowane prawem i poprosiÅ‚ PaniÄ… Sekretarz o przedstawienie pierwszego z przygotowanych dokumentów.  

Pani Sekretarz poinformowała, że współdziałanie dotyczy głównie stowarzyszeń. Na podstawie programu ogłaszany jest konkurs dla organizacji. Pani Sekretarz wyjaśniła, że współpraca Gminy uszczegółowiona jest w uchwale i polega m.in. na drukowaniu ogłoszeń, materiałów, reklam, pomoc w sprawach organizacyjnych.

Przewodniczący Dworzański poprosił o podanie informacji na temat Gminnego Forum Organizacji Pozarządowym.

Pani Sekretarz poinformowała, że w Forum udział wzięła ponad połowa organizacji, oceniająć współpracę z gminą na dobrym poziomie. Tylko w jednym przypadku ocena była negatywna i w jednym mierna. Pani Sekretarz poinformowała, że organizacje pozarządowe widzą potrzebę częstszych spotkań, dostarczenie programu współpracy, oraz przedstawianie kalendarza imprez.

NastÄ™pnie Pani Sekretarz przedstawiÅ‚a projekt uchwaÅ‚y w sprawie Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarzÄ…dowymi oraz  podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o  dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadaÅ„ pożytku publicznego na rok 2008.

Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę na uzasadnienie programu, mówiące, że procedura ma formę otwartego konkursu, charakter podmiotowy i jest dopasowany do wszystkich działalności.

Radny Kazimierz Lis zwrócił uwagę na zbyt długą preambułę i zasugerował, że powinna być ona przeredagowana. Radny Kazimierz Lis zaproponował następujące poprawki:

-         w rozdz. I pkt1- zapis- zakres współpracy z podmiotami programu zawarty jest w art.4 ustawy,

-         w rozdz. I pkt2- Gmina może z podmiotami programu wspólnie okreÅ›lać ważne dla mieszkaÅ„ców potrzeby spoÅ‚eczne i tworzyć system rozwiÄ…zywania potrzeb spoÅ‚ecznych.

-         W rozdz. II pkt3- dopisać  sÅ‚owo „zachowania”, w pkt4 wykreÅ›lić podwojone sÅ‚owo „których”.

Radny zwrócił uwagę, na zbyt długie i zadania i brak w nich przecinków, oraz zapytał w jaki sposób jest realizowane informowanie podmiotów o zadaniach publicznych?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że podmioty, do tej pory otrzymywały fragmenty programu dotyczące ich działalności. Natomiast na forum organizacje wyraziły chęć otrzymywania całego program.

Radny Kazimierz Lis zaproponował, by umieścić zapis, by organizacje mogły korzystać z obiektów gminnych np. pomieszczeń RCK.

Pani Sekretarz odpowiedziała, że nie jest to możliwe, a szczegółowe informacje w tym temacie przedstawiła p. Dorota Mąderek.

Radny Kazimierz Lis zwrócił uwagę na zapis w rozdz. III dotyczący składnia przez Burmistrza sprawozdania. Radny stwierdził, że warto by zastanowić się nad konkretnym terminem.

Pani Sekretarz odpowiedziaÅ‚a, że sprawozdanie bÄ™dzie skÅ‚adane po zakoÅ„czeniu roku. 

Radny Kazimierz Lis zapytał, czy zajęcia sportowo- pożarnicze można umieścić w punkcie- Ratownictwo?

Zastępca Burmistrza odniósł się do sprawy wynajmowania pomieszczeń. Wyjaśnił, że RCK obowiązują inne przepisy i nie wszyscy mogą bezpłatnie wynajmować pomieszczenia, stąd nie można takiego zapisu umieścić w programie. Zastępca powiedział, że zawody dla straży pożarnej odbywają się na halach sportowych i dlatego takie zakwalifikowanie. Zastępca dodał, że w programie na 2008 rok dokonano jednej zmiany odnośnie pomocy charytatywnej.

Radny Zbigniew Nowak zaproponował, by zawrzeć w programie dokładny termin do kiedy Burmistrz składa wykonanie z jego realizacji. Radny dodał, że należy dopisać pomoc organizacyjno- prawna do organizacji.

Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że sprawozdanie mogłoby być ujęte w sprawozdaniu z wykonania budżetu.

Radny Kazimierz Lis zaproponował, by Burmistrz złożył sprawozdanie do następnego forum.

Radny Zbigniew Nowak stwierdziÅ‚, że nie wÅ‚aÅ›ciwe byÅ‚o nazwanie spotkania z organizacjami „I Gminnym Forum”, gdyż w poprzedniej kadencji również siÄ™ one odbywaÅ‚y.

Radna Renata Tomaszewska zapytała, kto wybierał godzinę forum? Radna stwierdziła, że ze względu na poranne godziny wielu przedstawicieli nie mogło przyjść.

Radny Zbigniew Nowak powiedziaÅ‚, że nie należy poruszać tego tematu ze wzglÄ™du na nieobecność  PrzewodniczÄ…cego Rady. Radny dodaÅ‚, że forum byÅ‚o za wczeÅ›nie przygotowane, nie byÅ‚o uchwaÅ‚y i nie można byÅ‚o dyskutować nad programem.

Innych uwag do zaproponowanego programu nie wniesiono.

 

Następnie przewodniczący wspólnego posiedzenia ogłosił 5 minut przerwy.

 

Po przerwie Komisja wspólna przystąpiła do omówienia projektów uchwał przewidzianych do podjęcia na najbliższej sesji:

 

1. w sprawie zgody na utworzenie na terenie gminy Rogoźno Obszaru Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Radny Kazimierz Lis zapytaÅ‚ czym siÄ™ różni trzeci projekt od poprzednich?, oraz czy spółka „Dendro” bÄ™dzie inwestorem na tym terenie?

ZastÄ™pca Burmistrza odpowiedziaÅ‚, że spółka „Dendro” wykupuje teren i bÄ™dzie jego wÅ‚aÅ›cicielem, natomiast inwestorem zostanie inny podmiot. OdnoÅ›nie projektów uchwaÅ‚ zastÄ™pca wyjaÅ›niÅ‚, że dwa pierwsze różniÅ‚y siÄ™ powierzchniÄ…, a w trzecim jest zmieniona data i numer sesji.

Radny Lis wyjaśnił, że ze względu na nowo tworzono spółkę, będzie inna sytuacja prawna i inne zwolnienia dla inwestorów.

Radny Zbigniew Nowak zaproponował, by wnieść w porządku obrad najbliższej sesji projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały odnośnie zwolnień w podatku od nieruchomości. Radny zaproponował, by dopisać § mówiący, że zwolnienia nie dotycząca firm działających w Specjalnych Strefach Ekonomicznych.

Radny Andrzej Olenderski stwierdziÅ‚, że jest to częściowo zadawalajÄ…ce rozwiÄ…zanie. Radny dodaÅ‚, że przedsiÄ™biorcy i pracownicy obawiajÄ… siÄ™ o zatrudnienie. Ponadto stwierdziÅ‚, że zwolnienie z podatku na 10 lat firmy „Dendro to jest za dużo.

Radna Renata Tomaszewska poinformowaÅ‚a, że po spotkaniu jeden z przedsiÄ™biorców zwróciÅ‚ uwagÄ™ na sÅ‚owa prezesa „Dendro”, który powiedziaÅ‚, że bez wzglÄ™du na decyzjÄ™ Rady  zakÅ‚ad bÄ™dzie budowany. Radna w zwiÄ…zku z tym stwierdziÅ‚a, że miasto dobrowolnie zrzeka siÄ™ pieniÄ™dzy pochodzÄ…cych z podatku od nieruchomoÅ›ci.

ZastÄ™pca wyjaÅ›niÅ‚, że jeÅ›li zostanie wprowadzona poprawka radnego Nowaka, a firma nie bÄ™dzie w strefie, to tym bardziej zostanie zwolniona z podatku od nieruchomoÅ›ci, zgodnie z funkcjonujÄ…cÄ… z poprzedniej kadencji uchwaÅ‚Ä…. ZastÄ™pca dodaÅ‚, że firma obecnie nie pÅ‚aci podatku, gdyż sÄ… to ziemie V Vi klasy. 

Radna Renata Tomaszewska zapytała jak to uchwała reguluje zwolnienia dla firm rozbudowujących się?

Zastępca wyjaśnił, że zwolnienie przysługuje firmom nowo tworzonym i rozbudowującym, po spełnieniu określonych warunków. Jednym z nich jest zatrudnienie 60% pracowników z terenu Gminy Rogoźno. Zastępca dodał, że jeśli firmy chcą przystąpić do strefy, to warunkiem jest by gmina posiadała uchwałę w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości. Zastępca wyjaśnił, że część podatek dochodowy od pracowników częściowo wpłynie do Urzędu, dochody zostaną wydane na miejscu, pracownicy nie będą się kwalifikowali do dodatku mieszkaniowego i do pomocy GOPS, co przekłada się na dodatkowe pieniądze.

Radny Kazimierz Lis podziękował Zastępcy za spokojne wyjaśnienia, stwierdził, że postępowanie Burmistrzów w miesiącu sierpniu było niewłaściwe, natomiast zachowanie radnych na sesji w dniu 31.08 było brakiem informacji w tym temacie.

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że wiele firm należących do strefy nie płaciło podatków, a obecnie samorządy ściągają wspomniane podatki.

Radny Roman Szuberski stwierdził, że Zastępca nie wyjaśnił tematu odnośnie podatku dochodowego.

Zastępca Burmistrza odpowiedział, że mówił o podatku od osób fizycznych zatrudnionych w firmie, natomiast nie odniósł się do podatku dochodowego i pomocy państwa.

Radny Szuberski poinformowaÅ‚, że „Dendro” bÄ™dzie miaÅ‚o korzystniejsze warunki, a pozostali przedsiÄ™biorcy bÄ™dÄ… zagrożeni.

Radny dodaÅ‚, że pojawi siÄ™ nierówna konkurencja i kosztem „Dendro” mogÄ… podupaść inne zakÅ‚ady, zwÅ‚aszcza, że bezrobocie wyniosÅ‚o na koniec lipca 11,8%.

Radna Wanda WiÅ›niewska poinformowaÅ‚a, że podobne obawy pojawiÅ‚y siÄ™, gdy budowano „RofamÄ™”, ale dziÄ™ki temu miasto zaczęło siÄ™ rozwijać. Radna dodaÅ‚a, że mÅ‚odzi ludzie czekajÄ… na takie inwestycje, które sÄ… potrzebne. Radna WiÅ›niewska stwierdziÅ‚a, że firmy lokalne obawiajÄ… siÄ™ podniesienia pensji swoim pracownikom, natomiast nie można mówić o konkurencyjnoÅ›ci, gdyż podejmie produkcjÄ™ pianki i materacy.

Radny Marian Kuszak  stwierdziÅ‚, że pieniÄ…dze ze zwolnienia z podatku mogÄ… zostać przeznaczone na unowoczeÅ›nianie zakÅ‚adu, a nie koniecznie na podniesienie pensji. Radny dodaÅ‚, że obawa o brak pracowników może dotyczyć ludzi wyksztaÅ‚conych, np. informatyków, a nie tylko pracowników fizycznych.

Radna Renata Tomaszewska przyznała rację radnej Wiśniewskiej, ale dodała, że problemem dla prywatnych przedsiębiorców są wysokie koszty utrzymania i odprowadzanie np. podatku.

Radny Roman Szuberski stwierdziÅ‚, że „Rofama” w momencie istnienia byÅ‚a najwiÄ™kszym szczęściem, ale w momencie jej rozwiÄ…zania byÅ‚a  nieszczęściem. Radny stwierdziÅ‚, że należy być za rozwojem firm, ale przedsiÄ™biorcy wyrazili swoje obawy w zwiÄ…zku ze strefÄ….

Radny Kazimierz Lis odniósÅ‚ siÄ™ do wyjazdu  Polaków za granicÄ™ w celach zarobkowych i stwierdziÅ‚, że „Dendro” nie spowoduje powrotu tych ludzi do kraju.

Radny Andrzej Olenderski zapytaÅ‚ dlaczego Gmina ma dać firmie „Dendro” „prezent” w postaci zwolnieÅ„ w podatku, skoro bez wzglÄ™du na wszystko firma bÄ™dzie budowana. Radny opowiedziaÅ‚ siÄ™ za propozycjÄ… radnego Nowaka, by dokonać zmian w uchwale odnoÅ›nie zwolnieÅ„ w podatku od nieruchomoÅ›ci.

Radna Renata Tomaszewska poinformowała, że Gmina powinna opierać się na działaniu drobnego rzemiosła, które powinna wspierać Gmina. Radna dodała, że należy przeanalizować, na czym trzeba oprzeć rozwój gminy: czy o jeden duży zakład, czy o lokalne przedsiębiorstwa.

Radna Longina Kolanowska powiedziała, że jest to bardzo trudny temat, w związku z czym popytała pracowników, jakie są ich zdania w tym temacie. Radna poinformowała, że pracownicy chcieliby mieć taka alternatywę.

Radny Marian Połczyński stwierdził, że pracodawcy obawiają się o utratę pracowników, gdyż pod uwagę należy wziąć wzrost płac i świadczeń socjalnych.

Radny Ryszard Dworzański zapytał jakie korzyści ma inwestor będący w Ekonomicznej Strefie?

Zastępca odniósł się do zwolnień w podatku od nieruchomości, gdyż w temacie zwolnień w podatku dochodowym nie jest kompetentny. Zastępca wyjaśnił, że aby uzyskać zwolnienie z podatku od nieruchomości, pracodawca musi wszystko udokumentować. Ponadto odbywają się kontrole umów i dokumentów kadrowych. Zastępca nie zgodził się ze stwierdzeniem radnego Olenderskiego, który według zastępcy nie rozumie poruszanego tematu. Ponadto wyjaśnił, że decyzje odnośnie budowania zakładu zapadają w Szwecji, a nie w Rogoźnie. Zastępca powiedział, że na terenie gminy brakuje takich pracowników jak ślusarze i spawacze, natomiast jeśli powstanie nowy zakład to można by uruchomić nabór uczniów do specjalnych szkół. Zastępca dodał, że zatrudnienie 200 osób odbędzie się docelowo do roku 2015, natomiast informacje zdobywał sukcesywnie.

Radna Agata Pasternak wyraziÅ‚a obawÄ™, że jeÅ›li pracownicy bÄ™dÄ… zachÄ™ceni przez „Dendro” w postaci konkretnego zawodu, to może to być zagrożeniem dla lokalnych przedsiÄ™biorców.

Radna Renata Tomaszewska  poinformowaÅ‚a, że w wielu kwestiach zgadza siÄ™ z zastÄ™pcÄ… Burmistrza. WyraziÅ‚a jednak żal, że informacje zostaÅ‚y przekazane tak późno. Radna odniosÅ‚a siÄ™ do stwierdzenia radnej Kolanowskiej, że pracownicy zawsze chcieliby zarabiać wiÄ™cej. Radna Tomaszewska wyjaÅ›niÅ‚a, że jest duże zapotrzebowanie na Å›lusarzy i mechaników, jednak nabór  w reaktywowanym technikum mechanicznym jest w granicach jednej klasy.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że początkowo temat odnośnie Strefy, miał być przedstawiony w miesiącu wrześniu, natomiast w sierpniu sytuacja się zmieniła, stąd taki pośpiech.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że w uzasadnienie pierwszego projektu było bardzo oględne. Natomiast w projekcie z 7 września jest zapis, iż Specjalne Strefy Ekonomiczne jest to wyodrębiona, nie zamieszkała część Rzeczypospolitej Polskiej, na której można prowadzić działalność gospodarczą. Radny dodał, że te działki nie są niezamieszkałe, tylko są częścią miasta i są zamieszkałe. Radny dodał, że uchwalając tą uchwałę złamane zostanie prawo i poprosił o wykładnię prawną w tym temacie.

Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że strefę nie zamieszkałą rozumie jako teren, gdzie nie ma planu zagospodarowania przestrzennego.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że należy podjąć działania odnośnie uchwały dotyczącej zwolnienia od podatku, albo zmienić zapis, albo ją uchylić.

ZastÄ™pca Burmistrza wyjaÅ›niÅ‚, że strefa niezamieszkaÅ‚a, to taka część, na której nie ma budownictwa mieszkaniowego. Ponadto dodaÅ‚, że aby firma mogÅ‚a ubiegać siÄ™ o przystÄ…pienie do strefy, to Gmina musi posiadać uchwaÅ‚Ä™ odnoÅ›nie zwolnieÅ„ w podatku. ZastÄ™pca dodaÅ‚, że wczeÅ›niejsza uchwaÅ‚a Rady zostaÅ‚a  uchylona ze wzglÄ™du na nierówne traktowanie podmiotów.

Pani Sekretarz poinformowała, że przygotowywała projekt uchwały i po sugestii radnych dopisała obszerne wyjaśnienie.

Radny Zbigniew Nowak zapytał czy Pani Sekretarz na piśmie przedstawi radnym co to jest teren niezamieszkały?

Sekretarz wyjaśniła, że wynika to z ustawy.

Zastępca Burmistrza dodał, że w studium określone jest przeznaczenie terenu i jeśli jest przeznaczony pod działalność gospodarczą, to nie można stawiać budynków mieszkalnych.

 

Wniosek radnego Nowaka zostaÅ‚a przegÅ‚osowany 7 gÅ‚osami ‘za” przy 2 gÅ‚osach „przeciwnych” i 1 gÅ‚osie „wstrzymujÄ…cym”.

Następnie ogłoszono 5 minut przerwy.

 

Zastępca Burmistrza, że Urząd dostał konkretny wniosek odnośnie strefy i należało to przedstawić.

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że podejście radnych wynika z poprzednich zachowań i przedstawiania informacji przez Burmistrz, jak w przypadku p. Słodowego.

Zastępca powiedział, że radny Olenderski rozumie i mówi, to co chce, a nie powiedział, że sytuacja p. Słodowego związana była z obecnym stanem prawnym.

Radny Zbigniew Nowak stweirdził, że w Gminie rządzą radni, a nie prezes Słupskiej specjalnej Strefy Ekonomicznej.

 

2/ w sprawie wyboru ławników Sądu Rejonowego w Obornikach na kadencję 2008-2011 przedstawiła Pani Sekretarz. Poinformowała, że powołany Zespół dokonał oceny, jedna z kandydatur nie spełniła wymogów, a wybory odbędą się na sesji w formie tajne.

Radny Zbigniew Nowak zapytał kto przyjmuje dokumenty w Urzędzie?

Pani Sekretarz wyjaśniła, że dokumenty przyjmowane są w kancelarii, wpisywane do książki podawczej, a następnie przekazywane do biura Rady.

Radny Nowak zapytał czy jest za to odpowiedzialna p. Sekretarz i kto nie zauważył braku podpisu i trzech fotografii?

Pani Sekretarz wyjaśniła, że jest odpowiedzialna za obieg dokumentów, natomiast to zespół dokonuje oceny.

Radny Ryszard Dworzański zapytał czy zgłoszenia były w kopertach i czy osoba przyjmująca w kancelarii wie jakie dokumenty się tam znajduje?

Pani Sekretarz wyjaśniła, że oferty konkursowe są w kopertach i pracownik wie tylko jakiego konkursu dotyczą.

Radny Marian Kuszak zapytał dlaczego wniosek bez podpisu nie został potraktowany tak jak wnioski bez podpisu?

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że nie był na otwarciu kopert, natomiast zwrócił uwagę na brak podpisu. Pani Sędzia stwierdziła, że ta kandydatura nie może być brana pod uwagę, do czego przychylił się referent.

Radny Zbigniew Nowak zgłosił wniosek by kandydatki zaprosić na sesję i podpis może być uzupełniony, natomiast Sędzia nie może decydować za Radę.

Radny Marian Kuszak stwierdził, że wszystkie trzy dokumenty nie były uzupełnione i należy równio je potraktować.

Zastępca Burmistrza odniósł się do ofert dotyczących zamówień publicznych, gdzie dokument nie podpisany jest nieważny.

Przewodniczący Komisji zapytał czy Komisja może wezwać osobę do uzupełnienia wniosku?, oraz czy w rozporządzeniu określono, że dokument ma być podpisany?

Radny Marian Kuszak zapytał czy należy przy wyborze posiłkować się opinią zespołu?

Pani Sekretarz odpowiedziała ,że powołano Zespół, który wstępnie ocenia, ale decyzję podejmie Radę.

PrzewodniczÄ…cy  Komisji zapytaÅ‚ czy w ogÅ‚oszeniu byÅ‚a adnotacja o dostarczeniu fotografii?

Pani Sekretarz stwierdziła, że należy to sprawdzić.

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że p. Sędzia powiedziała, że jeśli wniosek jest nie podpisany, to jest on nieważny.

Radna Wanda Wiśniewska zapytała czy można uchwałę zawetować?

Pani Sekretarz wyjaśniła, że wybór ławników odbywa się w tajnym głosowaniu.

Radny Ryszard DworzaÅ„ski poprosiÅ‚ by Pani Sekretarz  przedstawiÅ‚a informacjÄ™, czy wybór z trzech kandydatów bÄ™dzie naruszeniem prawa?, i czy opinia ZespoÅ‚u jest wiążąca.

Radny Marian Kuszak zapytał czy głosowanie odbywa się zwykła większością głosów?

Pani Sekretarz odpowiedziała, że ustawa tego nie przewiduje.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że wybór winien nastąpić spośród trzech kandydatów.

Przewodniczący Komisji poprosił, by p. sekretarz sprawdziła czy wybór z trzech kandydatów będzie złamaniem prawa.

 

3/uchylenia Uchwały Nr IX/59/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę chodnika w miejscowości Ruda- Rogoźno przy drodze wojewódzkiej nr 241 od przejazdu kolejowego w Rogoźnie do skrzyżowania z drogą krajową nr 11 oraz opracowanie dokumentacji przedstawiła p. Skarbnik, która poinformowała, że projekt jest taki sam jak na poprzedniej sesji.

Radny Andrzej Olenderski zgłosił wniosek formalny odnośnie udzielenia na piśmie opinii prawnej dotyczącej wprowadzenia w/w uchwały. Wniosek stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Radny stwierdził, że ten projekt nie powinien znaleźć się w programie sesji wrześniowej. Radny poinformował, że w tym temacie rozmawiał z Przewodniczącym, a Burmistrz projekt wprowadził.

Zastępca wyjaśnił, że do sesji opinii prawnej nie będzie można przygotować.

Wniosek radnego Olenderskiego zostaÅ‚ przyjÄ™ty 9 gÅ‚osami „za” przy 1 gÅ‚osie „wstrzymujÄ…cym” w obecnoÅ›ci 10 radnych.

 

Radny Roman Szuberski stwierdził, że należałoby zatrudnić radcę prawnego na czas choroby dotychczasowej p. Radcy, zwłaszcza, że bardzo dużo uchwał jest uchylanych.

Zastępca wyjaśnił, że obecna Pani radca złożyła wypowiedzenie i rozpoczęto procedurę szukania nowego pracownika.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że odnośnie ponownego wprowadzenia projektu uchwały, Burmistrz ma prawo zgłaszać na 7 dni przed sesją projekty uchwał, mimo, iż radni zdecydowali inaczej. Ponadto poinformował, że nie zostanie przygotowana opinia prawna.

Radny Roman Szuberski stwierdziÅ‚, że  należy sprawdzić czy takie wprowadzenie jest zasadne.

 

4/Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt w sprawie wyrażenia zgody na

udzielenie pomocy rzeczowej dla Województwa Wielkopolskiego. Skarbnik wyjaśniła, że w projekcie podano kwoty w pełnych złotówkach.

Radny Zbigniew Nowak zapytał co jest z kwota 100.000 zł?

Pani Skarbnik odpowiedziała, że środki nie są przekazane, gdyż należy przenieść tą kwotę do wydatków bieżących, tak, by była zgodność między uchwałami Województwa i Gminy.

Radny Zbigniew Nowak powiedział, że pytanie związane było z informacją dotyczącą przetargu.

 

5/NastÄ™pnie Pani Skarbnik przedstawiÅ‚a projekt uchwaÅ‚y w sprawie  wyrażenia zgody na

przekazanie środków dla Miasta Poznania z przeznaczeniem na Budowę Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej. Pytań nie było.

 

Następnie Zastępca Burmistrza przedstawił informację z wyjazdu do komisu samochodowego celem zapoznania się z ofertą samochodów pożarniczych. Zastępca poinformował, że Komisja zaiteresowała się dwoma samochodami: Iveco z 1977 r., przejechane 19.000 km, koszt 32.000- 35.000 zł, oraz Magirus z 1980 r., przejechane 57.000 km. Koszt zakupu 50.000 zł. Zastępca wyjaśnił, że w zależności od kosztów przeprowadzonych przetargów, można by zagospodarować środki na zakup.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że kupując stary samochód trzeba zapłacić całą kwotę, a kupując nowy otrzymuje się dofinansowanie.

Radny Roman Szuberski poinformował, że lepiej dołożyć 100.000 zł i kupić nowy samochód.

Komendant Baranowski stwierdził, że można by porozmawiać z Zarządem Wojewódzkim, by płatność podzielili na lata po 50.000 zł.

Radny Nowak powiedział, że należy się zastanowić nad zakupem samochodu używanego, lub ewentualnie nowego zakupionego np. na kredyt.

Przewodniczący Komisji opowiedział się za zakupem nowego samochodu.

Radna Renata Tomaszewska powiedziała, że kupując samochód stary należy liczyć się z dużymi kosztami naprawy, radna opowiedziała się za zakupem nowego samochodu.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że w sytuacji, gdy są to tak stare samochody dyskusja jest bezprzedmiotowa. Radny przychylił się do zakupu nowego auta i dołożenia kwoty 100.000 zł.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że zakupując samochód Ford dla OSP Rogoźna w 2006 roku, auto od stycznia do września ma przejechane 10.000 km, choć nie było przyznanych środków na paliwo.

Radny Ryszard Dworzański zapytał jak to się dzieje?

Komendant wyjaÅ›niÅ‚, że  samochód nie speÅ‚nia swojej funkcji, gdyż np. nie wejdzie deska ratownicza.

Radna Longina Kolanowska zapytała kto podjął decyzję o zakupie ?

Komendant Baranowski odpowiedział, że decyzja zapadła w Zarządzie Głównym.

Radna Wanda Wiśniewska zapytał, kto kontroluje rozliczenia OSP?

Zastępca wyjaśnił, że jednostki OSP podlegają Staroście, Gmina finansuje, natomiast na działalność jednostki nie ma wpływu.

Radny Roman Szuberski zapytał kto opisuje karty?

Zastępca odpowiedział, że Gmina jest zobowiązania do finansowania zgodnie z ustawą, wszystko jest prowadzone zgodnie, ale nie ma to przełożenia na organizację pracy. Zastępca dodał, że OSP nie otrzymuje pieniędzy na tankowanie samochodu Ford.

 

Następnie Komisja przystąpiła do omawiania projektów uchwał dotyczących opinii , co do celowości budowy drogi. Zastępca poinformował, że projekt dotyczący drogi Boguniewo-Parkowo jest kontynuacją ubiegłorocznych wniosków zgłoszonych do FOGR. Natomiast drugi projekt dotyczy drogi Jaracz- Jaracz Młyn. Zastępca poinformował, że w tym temacie odbyły się spotkania z dyrektorem Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolnospożywczego w Szreniawie oraz Marszałkiem Radzkim, który zapewnił, że będzie wniosek pilotował by środki się znalazły. Zastępca poruszył również temat żwirowni, z którą należałoby podpisać umowę o partycypacji w kosztach budowy.

Radna Wanda Wiśniewska stwierdziła, że wniosek jest dobry, ale istnieje obawa, że droga będzie służyła właścicielowi żwirowni.

 

Radny Roman Szuberski stwierdził, że w działaniu Burmistrza brak jest konsekwencji, gdyż co stanie się z pozostałymi uchwalonymi już drogami? Radny uważa, ze ten temat należy przedstawić sołtysom i radnym.

Zastępca poinformował, że są to dodatkowe pieniądze.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że Burmistrz nie potrafił przygotować uchwały o drogach, dlatego przygotowali ją radni. Radny zwrócił się do radnej Wiśniewskiej, że Burmistrz prawdopodobnie chce drogę Boguniewo-Parkowo przesunąć, gdyż ktoś w żwirowni ma jakieś interesy. Radny Nowak poinformował, że jest przeciw tym projektom.

Radna Wanda WiÅ›niewska poprosiÅ‚a o wyjaÅ›nienie, która to jest dokÅ‚adnie droga. ZastÄ™pca wyjaÅ›niÅ‚ radnej, który to jest dokÅ‚adnie odcinek Boguniewo – Józefinowo- Parkowo. ZastÄ™pca zwróciÅ‚ siÄ™ do radnego Nowaka, że mówi nieprawdÄ™ odnoÅ›nie dróg. ZastÄ™pca dodaÅ‚, że opinia jest na wniosek i proÅ›bÄ™ dyrektora Muzeum w Szreniawie, a odnoÅ›nie drugiej drogi nie ma obawy, że nie zostanie zrobiona, gdyż jest wpisana w WPI.

Radny Roman Szuberski poinformował, że została ustalona kolejność, a obecnie jest to od razu przygotowywane.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że jest to na wniosek dyrektora Muzeum.

Radny Andrzej Olenderski wyraził żal, że na prośbę dyrektora budowana jest droga, a przy uchwałach odnośnie budowy chodnika na Rudzie są czynione problemy.

Radna Longina Kolanowska również wyraziła żal, że nikt nie reaguje na prośby zamontowania płyt na ul. Różanej.

Następnie ogłoszono 5 minut przerwy.

 

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że nie są poniesione koszty, tylko napisano wniosek. Natomiast to radni decydują czy droga będzie robiona i czy środki zostaną umieszczone w budżecie. Zastępca odniósł się do wypowiedzi radnego Olenderskiego, który nie może zrozumieć, że w budżecie musi pozycja zapewniająca środki na koncepcję.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że Zastępca poinformował, że radni zdecydują, która droga ma być robiona, natomiast przed przerwą powiedział, że Marszałek o tym decyduje.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że w poprzednich rozdaniach Marszałek wskazywał wnioski, co do których są środki, a obecnie podawana jest wysokość kwoty, bez wskazywania drogi.

W dalszej kolejności Pani skarbnik przedstawiła 7 autopoprawek do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie:

  • Autopoprawka Nr1 dotyczÄ…ca dokonania zmian w budżecie soÅ‚ectwa Parkowo. Autopoprawka Nr 2 dotyczÄ…ca dokonania zmian w budżecie soÅ‚ectwa OwczegÅ‚owy, Karolewo.
  • Autopoprawka Nr 3  dotyczÄ…ca dotacji celowej na sfinansowanie nauki j. angielskiego. Autopoprawka Nr 4 dotyczÄ…ca dokonania zmian w SoÅ‚ectwie Ruda.
  • Autopoprawka Nr 5 dotyczÄ…ca rozliczenia programu polsko niemieckiego.
  • Autopoprawka Nr 6 dotyczÄ…ca przeniesienia Å›rodków do dziaÅ‚u pomoc spoÅ‚eczna.
  • Autopoprawka Nr 7 dotyczÄ…ca odszkodowaÅ„ za bark lokali socjalnych.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie.

Radny Andrzej Olenderski zapytał dlaczego dokonano przemieszczenia środków dotyczących pogorzelców?

Pani Skarbnik wyjaśniła, że wynika to z opinii RIO.

Radny Zbigniew Nowak zapytał czy jakieś kwoty z funduszy sołeckich zostaną zrealizowane na modernizację oświetlenia?

ZastÄ™pca wyjaÅ›niÅ‚, że przygotowywane sÄ… kosztorysy w celu udowodnienia iż instalowanie lamp na  istniejÄ…cych sÅ‚upach jest taÅ„sze niż budowa nowych. ZastÄ™pca dodaÅ‚, że w najbliższym czasie, w ciÄ…gu tego tygodnia lub na poczÄ…tku najbliższego tygodnia bÄ™dzie komplet kosztorysów i zostania to dostarczone do ENEA.

Radny Zbigniew Nowak zgłosił wniosek, by w protokole zapisać dokładne słowa Zastępcy.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, radnemu Nowakowi, że odnośnie lamp w Budziszewku ENEA podała dwa terminy wykonania tego zadania, czego nie uczyniono.

Radny Zbigniew Nowak stwierdziÅ‚,  że temat oÅ›wietlania jest bardzo ważny oraz zapytaÅ‚ dlaczego zwiÄ™kszono nakÅ‚ady na wodociÄ…g w Boguniewie?

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że z tych środków zostaną wykonane podkłady geodezyjne, czego nie było w odpowiednich §§. Pani Skarbnik dodała, że w uzasadnieniu jest napisane, iż zwiększone są łączne nakłady, w tym o 30.000 w 2008 roku.

Radny Zbigniew Nowak zapytał o drogę dojazdową do pół z udziałem środków FOGR- droga w Gościejewie, czy nie należy zmienić numeracji w uchwale?, z czego wynika zwiększenie o 150.000 zł na budowę drogi?

Zastępca wyjaśnił, że w momencie składania wniosku obowiązywała stara numeracja. Natomiast odnośnie kwoty 151.500 zł Zastępca odpowiedział, że w tej kwocie 71.500, to środki marszałkowskie, ponadto pieniądze trzeba było zwiększyć gdyż na taką kwotę opiewa kosztorys i jest to etap obejmujący wykonanie drogi do ostatniego zabudowania po prawej stronie.

Radna Renata Tomaszewska zwróciła uwagę na autopoprawkę nr 7 dotyczącą odszkodowań za niedostarczenie lokali socjalnych. Radna zapytała czy Burmistrz w projekcie budżetu przewiduje środki na lokale socjalne. Radna stwierdziła, że tym problemem prasa obwiniła Radę, a jest to problem, który należy rozwiązać.

ZastÄ™pca wyjaÅ›niÅ‚, że Å›ciÄ…gniÄ™cie inwestorów pozwoliÅ‚oby zatrudnić mieszkaÅ„ców, natomiast w kwestii projektu budżetu ZastÄ™pca siÄ™ nie wypowiedziaÅ‚. WyjaÅ›niÅ‚ natomiast, że budowa lokali socjalnych,  sÄ… to wysokie koszty, a ponadto mieszkaÅ„cy mieliby dużo lepsze warunki w nowych mieszkaniach socjalnych, niż w obecnych, za które i tak nie pÅ‚acÄ….  Ponadto wyjaÅ›niÅ‚, że nie do przyjÄ™cia jest obowiÄ…zek pÅ‚acenia nie tylko za czynsz ale również za gaz wodÄ™ i prÄ…d. ZastÄ™pca dodaÅ‚, że wszystkie lokale socjalne sÄ… zajÄ™te.

 

Radna Renata Tomaszewska zapytała kto jest właścicielem lokalu obok Urzędu i należałoby coś z nim zrobić.

Zastępca wyjaśnił, że jest to budynek gminny, w 2001 roku powstała koncepcja na przeznaczenie budynku na potrzeby Urzędu. Zastępca dodał, że nie wiadomo czy uregulowana jest własność ziemi.

Radny Roman Szuberski wyjaśnił, że sprawa własności została uregulowana za poprzedniego Burmistrza.

Zastępca wyjaśnił, że jeśli będą środki z zewnątrz, to można budynek przeznaczyć na potrzeby Urzędu lub GOPS-u.

Radny Ryszard Dworzański zgłosił wniosek, by Burmistrz przedstawił propozycje zaadoptowania budynku znajdującego się obok Urzędu.

Radna Wanda Wiśniewska poinformowała, że w Słomowie też znajduje się blok, który niszczeję i należałoby zobowiązać właściciela do podjęcia odpowiednich kroków.

Zastępca odpowiedział, że Burmistrz przedstawił po jak wysokich cenach właściciel chciał budynek sprzedać.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że po raz kolejny widać brak udokumentowanych działań Straży Miejskiej.

Zastępca wyjaśnił, że odnośnie budynku przy Placu Powstańców nie ma uregulowanej formy własności oraz dodał, że we wspominanych budynkach odbędzie się wizja lokalna nadzoru budowlanego.

Radna Renata Tomaszewska po raz kolejny zwróciła uwagę na opieszałość i nieskuteczność Straży Miejskiej. Radna poinformowała, że przy Zespole Szkół za sklepami powstaje śmietnik, a Straż Miejska nie nakłada mandatów.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że wniosek można rozszerzyć, by Burmistrz wskazał miejsca, gdzie można by postawić np. kontenery na mieszkania socjalne. Radny dodał, że jeśli Straży Miejskiej zostanie zmniejszony etat, to działania będą lepsze.

Przewodniczący Komisji zapytał czy jeśli właściciel wykazuje koszty niedostarczenia mieszkań socjalnych, to jest to kwota rzeczywista?

Pani skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że jest wyrok trybunaÅ‚u, że jest obowiÄ…zek wypÅ‚aty odszkodowania  w wysokoÅ›ci strat jakie poniósÅ‚, a udokumentowaniem jest umowa. Pani Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że prywatny wÅ‚aÅ›ciciel otrzyma kwotÄ™ pomniejszonÄ… o dodatek mieszkaniowy. Natomiast Spółdzielnia musi wykazać , że zrobiÅ‚a wszystko by Å›ciÄ…gnąć pieniÄ…dze.

Radny Zbigniew Nowak zapytał czy nie można wystąpić do Wojewody o rekompensatę?

Pani Skarbnik wyjaśniła, że nie ma możliwości, gdyż jest to zadanie własne Gminy.

Radna Longina Kolanowska zapytała dlaczego wypłacane są odszkodowania za wodę i gaz?

Zastępca wyjaśnił, że takie sytuacje zdarzają się w blokach, gdzie jest wspólny licznik.

 

Wniosek:

Przedstawienie propozycji wykorzystania budynku  znajdujÄ…cego siÄ™ obok UrzÄ™du Miejskiego oraz o wskazanie miejsc, gdzie lokalne socjalne mogÅ‚yby powstać.

PrzyjÄ™ty zostaÅ‚ jednogÅ‚oÅ›nie 10 gÅ‚osami „za” w obecnoÅ›ci 10 radnych.

 

Radny Andrzej Olenderski poprosił o wskazanie w którym § w dz. Transport i łączność przeznaczono środki na koncepcję?

Pani Skarbnik wyjaÅ›niÅ‚a, że jest to w §  4300 w usÅ‚ugach pozostaÅ‚ych.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że są to wydatki bieżące, a gdyby to było na § wydatki majątkowe, to można by to zadanie przenieść na rok 2008 jako wydatki niewygasające, gdyby zadania nie zrealizowano w roku bieżącym. Radny stwierdził, że gdyby była wola wykonania, to pieniądze zostałyby wpisany w odpowiednich §

Pani Skarbnik wyjaśniła, wydatek majątkowy musi określać warunki i musi to być wartość 30% całego zadania. Pani Skarbnik dodała, że jeśli będzie wola Rady, to przeniesie to do wydatków majątkowych w drogach gminnych.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że jeśli byłaby podpisana umowa z Urzędem Wojewódzkim, to zadanie mogłoby być realizowane jako wydatek majątkowy.

Pani Skarbnik odpowiedziała, że Urząd Wojewódzki nie chce podpisać umowy.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, ze skoro nie ma umowy, to nie można przystąpić do realizacji koncepcji.

Pani Skarbnik poinformowała, że były rozmowy z Urzędem Wojewódzkim, iż warunkiem opracowanie koncepcji.

Radny Andrzej Olenderski  poinformowaÅ‚, że należy siÄ™ postarać o umowÄ™ na piÅ›mie, by byÅ‚a zgoda na wykonanie tego zadania.

Radny Zbigniew Nowak zapytał jeśli koncepcja będzie opiewała na 3.600.000 zł, czy zostanie to wykonane z własnych środków? Radny dodał, że należy spisać umowę, kto ile środków przeznaczy.

Radny Marian Kuszak stwierdził, że w piśmie od Zarządu Wojewódzkiego, było wyraźnie napisane, ze żadnych zadań nie będą realizować, ze względu na budowę chodnika w Pruścach.

Radny Roman Szuberski poinformował, że należy sięgnąć do protokołów, jakie środki chcieli otrzymać na realizację i, że innych środków żądać nie będzie.

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że to zadanie należy traktować jako własne i kwota 150.000 zł wystarczyłaby na budowę chodnika od przejazdu kolejowego to skrzyżowania. Radny wyraził obawę, że środki na koncepcję, do których się przychyla są na niewłaściwych §§. Radny przeprosił, ale wyraził obawę, że ma pewne podejrzenia odnośnie tych środków.

Zastępca Burmistrza wyraził żal, że radny Olenderski tak późno dojrzał, że te środki zostaną przeznaczone na koncepcję i dokumentację. Zastępca powiedział, że odnośnie insynuacji radnego nie będzie zniżał się do jego poziomu.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że zostanie podjęta decyzja co z głosowaniem i samą uchwałą należy zrobić. Radny zapytał czy Pani Skarbnik umieści te pieniądze w wydatkach majątkowych?

Pani Skarbnik wyjaśniła, że jej zdaniem nie może to być w wydatkach majątkowych, ale jeśli Rada zdecyduje o przeniesieniu to zostanie to przeniesione.

Radny Andrzej Olenderski stwierdziÅ‚, że jest trochÄ™ czasu do sesji i należy zastanowić siÄ™ co z tym tematem zrobić. Radny zwróciÅ‚ siÄ™ do ZastÄ™pcy, by  powstrzymaÅ‚ siÄ™ odnoÅ›nie uwag co do osoby radnego. Radny dodaÅ‚, że ma prawo walczyć o wyborców i zwróciÅ‚ siÄ™ do ZastÄ™pcy, że nie jest osobÄ… tak wszechmÄ…dra i wszechwiedzÄ…cÄ… za jakÄ… siÄ™ uważa.

Zastępca Burmistrza poinformował, że poczuł się urażony słowami radnego i wystąpi do odpowiednich słów o publiczne przeproszenie, po czym opuścił posiedzenie Komisji.

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że również poczuł się urażony , że Zastępca Burmistrza nie będzie się zniżał do jego poziomu.

Następnie ogłoszono 5 minut przerwy.

 

Radny Zbigniew Nowak zapytał czy w szkole w Parkowie są czynne łazienki?

Radna Wanda Wiśniewska odpowiedziała, że są czynne.

Pani Skarbnik poinformowała , że sprawdzi czy kwota 35.000 zł może być w wydatkach majątkowych.

Radna Agata Pasternak zapytaÅ‚a czy bÄ™dzie robiony chodnik przy ul. Głównej na odcinku od ZespoÅ‚u Szkół do ksiÄ™garni? 

Pani Skarbnik odpowiedziała, że należy zwrócić się do Województwa z wnioskiem, by zadanie uwzględnili w swoich planach finansowych.

Radna Renata Tomaszewska stwierdziÅ‚a, że byÅ‚a zaszokowana zachowaniem ZastÄ™pcy, który powinien zastanowić siÄ™  czy może peÅ‚nić takÄ… funkcjÄ™ i czy ma odpowiednie predyspozycje.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła radnym opinię RIO o informacji z wykonania budżetu za I półrocze, co stanowi załącznik nr 2 do protokołu. Ponadto Pani Skarbnik zgodnie ze wskazaniem RIO dołączyła prognozę długu. Natomiast ustosunkowała się do umów, z których wpływy dotyczyły I półrocza.

Radny Roman Szuberski przekazał radnym pozdrowienia od Przewodniczącego Rady przebywającego na Ukrainie.

Radny Marian Kuszak zapytał jak wygląda sprawa pogorzelców z Laskowa?

Pani Sekretarz wyjaśniła, że budynek się lasuje, natomiast mieszkańcy nic nie robią. Pani Sekretarz dodała, że zaoferowała jednemu z pogorzelców pomoc w przygotowaniu dokumentów o uzyskanie renty, natomiast brak jest zaangażowania tej osoby.

Radny Roman Szuberski stwierdził, że od roku nie ma dokończonego remontu korytarza w Urzędzie Miejskim.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że było mało pieniędzy i by zaoszczędzić prace miały być wykonane przez pracownika z wyrokiem, ale ten nie dotrzymał słowa.

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że pogorzelec z Laskowa jest bezradny, ma problemy by dostać pracę. Radny dodał, że na położenie dachu nie starczy 20.000 zł.

 

 

Posiedzenie zakończono o godz.20,00.

 

Protokół sporządziła Beata Ryga.

» powrót
Ilo¶æ odwiedzin : 668499_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP