Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2006-06-22
PROTOKÓŁ Nr 45/2006
z XLV Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 26 kwietnia 2006 r. o godz. 14.30. Tematy Sesji : Analiza wykonania budżetu Gminy Rogoźno za 2005 rok. Absolutorium dla Burmistrza Rogoźna.

XLV Sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie została zwołana na dzień 26 kwietnia 2006 roku na godz. 14.30 przez  Przewodniczącego Rady p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w auli Zespołu Szkół im. Hipolita Cegielskiego w Rogoźnie.

 

 

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 15 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Marcina Ługawiaka,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

 

 

Pkt. II. Przyjęcie porządku obrad.

              

                                 Proponowany  porządek  obrad:

I.          Otwarcie.

II.        Przyjęcie porządku obrad.

III.       Przyjęcie protokołu z XLIV Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

IV.       Interpelacje i pisemne zapytania.

V.        Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących

Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

VI. Informacja Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między
           sesjami.

VII.     Pytania do Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i przedstawicieli powiatu                 

           oraz zapytania Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli  

           powiatu oraz mieszkańców Gminy Rogoźno  do  Radnych Rady Miejskiej  w Rogoźnie i 

           Burmistrza Rogoźna.

VIII.   Analiza wykonania budżetu za 2005 rok :

1.      Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu za 2005   rok.

2.      Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu  w sprawie wykonania budżetu Gminy Rogoźno za rok  2005.

3.      Przedstawienie  wniosku  Komisji Rewizyjnej w sprawie  Absolutorium  dla  Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu Gminy za 2005 rok.

      4.   Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o wniosku   Komisji 

            Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie  w sprawie udzielenia absolutorium 

            dla Burmistrza Rogoźna z wykonania  budżetu za rok 2005.

5.      Dyskusja nad sprawozdaniem i wnioskiem.

6.      Podjęcie uchwały w sprawie Absolutorium dla Burmistrza Rogoźna  za 2005 rok.

IX.        Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Rogoźna.

X.           Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Rogoźna.

XI.        Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania tytułu „Zasłużony dla Rogoźna”.

XII.            Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie na rzecz Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Szczecinie  nieruchomości gminnych położonych na terenie miasta Rogoźno oraz w sprawie wypłaty rekompensaty pieniężnej.  

XIII.         Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na zakup sań lodowych dla Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Obornikach.

XIV.         Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na budowę chodnika  przy drodze powiatowej nr 29444 w miejscowości Budziszewko.

XV.           Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na remont chodnika przy drodze stanowiącej ciąg drogi wojewódzkiej nr 241 przy ulicy II Armii Wojska Polskiego  w  Rogoźnie  na odcinku  od ulicy Seminarialnej do ulicy Polnej.      

XVI.        Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok.

XVII.      Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2006 rok

XVIII.    Odpowiedzi na interpelacje.

XIX.         Wolne głosy i wnioski.

XX.           Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie.

XXI.         Zakończenie.

Porządek  obrad  przyjęto wraz ze zmianami :

 

        I.      - wycofano z porządku obrad - wynikiem głosowania  8  „za” 5  „przeciw” 1 „wstrzymujący”, w  obecności  14 radnych,

Pkt. XIV. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na budowę chodnika  przy drodze powiatowej nr 29444 w miejscowości Budziszewko.

W zamian

     II.      – przyjęto do  porządku obrad

Jako Pkt. XIV. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na remont chodnika  przy drodze powiatowej nr 2029 na ulicy W.Poznańskiej od przejścia z sygnalizacją świetlną do ul. Boguniewskiej w Rogoźnie. - wynikiem głosowania  8  „za” 1  „przeciw” 5 „wstrzymujący”, w  obecności  14 radnych,

 

Jako Pkt. XV.A. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na ulicy Kościuszki w Rogoźnie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 przy skrzyżowaniu z ulicą Sądową.- wynikiem głosowania  11  „za” 2 „wstrzymujące”, w  obecności  13 radnych,

 

 

Jako Pkt. XVII.A. Informacja GOPS na temat : Formy współpracy GOPS z organizacjami pozarządowymi świadczącymi pomoc  potrzebującym -  - wynikiem głosowania  12  „za” 2 „wstrzymujące”, w  obecności  14 radnych. 

 

 

Pkt.III.  Przyjęcie protokołu  z XLIV Sesji  IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie,

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej :  protokół z XLIV  Sesji Rady Miejskiej przyjęto wynikiem głosowania 12 „za”  2 „wstrzymujące” w obecności 14 radnych.

 

Pkt. IV. Interpelacje i pisemne zapytania radnych  .

 

Radny p.Cz.Gruszka zgłosił dwa zapytania – załączniki  nr 4 i nr 5 do protokołu..

 

Radny p.F.Kaczmarek złożył Zapytanie Radnego Nr 3/2006  - załącznik nr 6 do protokołu,

 

Radny p.K.Ostrowski złożył Zapytanie Radnego  - załącznik nr 7 do protokołu,

 

 

Pkt.V. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił :

Informację z działalności między sesjami -  załącznik   nr 8  do protokołu,

 

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

 

Informacje  z działań  Komisji Rady Miejskiej  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej p.Marcin Ługawiak z posiedzenia Komisji w dniu 30.03.2006 r. – przedstawił wnioski Komisji – załącznik nr 9 do protokołu, oraz z posiedzenia Komisji w dniu 20.04.2006 r.,

·        Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa  p.Henryk Janus  przedstawił sprawozdanie z posiedzeń Komisji  w dniach 19 kwietnia br.,

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p.Feliks Kaczmarek przedstawił sprawozdanie z posiedzenia Komisji w  kwietniu br.,

·        Przewodniczący Komisji Doraźnej p. Czesław Gruszka przedstawił sprawozdanie z posiedzenia Komisji w  kwietniu br.,

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

 

Pkt. VI. Informacja Burmistrza  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrza Rogoźna przedstawił :

1/ informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 10 do protokołu,

2/ informację  na temat realizacji inwestycji pn. Budowa kanalizacji odcinającej dopływ ścieków do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny – Etap I „ z wyłączeniem Etapu IA.- załącznik nr 11 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionych informacji , głos zabrali :

 

Radny p.R.Dworzański zapytał o szczegóły spotkania Starosty Obornickiego z wójtem i burmistrzami  dot. robót publicznych ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  uzgodniono, że są środki w wysokości 150 tys.zł. i jest możliwość uruchomienia prac publicznych, w naszej Gminie od poniedziałku ruszają prace publiczne, zatrudnionych zostanie 11 pracowników, 8 mężczyzn i 3 kobiety.

 

Radny p. Zygmunt Wierzbicki zapytał  o :

1/ udział w posiedzeniu wspólnoty przy ul. Fabrycznej ?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział  , że uczestniczył w pierwszym posiedzeniu wspólnoty, wyjaśnił, że Gmina sprzedała parter i I piętro biurowca i jest właścicielem 49 % udziałów, spotkanie dotyczyło założenia i funkcjonowania wspólnoty, remontów obiektu i warunków wydzierżawienia te5renu przed budynkiem, uzgodniono, że taka wspólnota powstanie i zarządzać nią będzie przedstawiciel firmy KONSTAL.

2/ przekazanie samochodu policji , kto uczestniczył ?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że środki na ten cel zostały przekazane zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej i umową darowizny, oświadczył, że uroczyste przekazanie samochodu dopiero się odbędzie i Panowie Radni zostaną zaproszeni. 

 

Radny p. Jerzy Stachowiak zapytał  o :

1/ temat spotkania z Komendantem Gminnym OSP w Rogoźnie ?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział  , że spotkanie dotyczyło organizacji  uroczystości gminnych z okazji święta OSP  w dniu  06 maja 2006 r. w Parkowie.

2/ projekty organizacyjne szkół ?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że jak co roku odbyły się spotkanie z dyrektorami wszystkich szkół  w dniach 21 i 25 kwietnia br. , w celu dopracowania projektów organizacyjnych szkół, dyrektorzy zobowiązani są do przedłożenia projektów organizacyjnych w kuratorium w terminie do końca kwietnia br., dodał dla informacji , że w przyszłym roku szkolnym w szkołach podległych Gminie spada 5 oddziałów. 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto do wiadomości.

 

 

Pkt. VII.  Pytania do Radnego  Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli powiatu oraz zapytania Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, przedstawicieli powiatu do Radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna.

 

Pani Alina Grochowalska – V-ce Prezes Stowarzyszenia „Jezioro Rogozińskie” skierowała zapytania do Burmistrza Rogoźna , zabrała głos w sprawach :

1/ stwierdziła, że zalegający na ulicach piach  spływał wraz ze śmieciami do kanalizacji burzowej i dalej do jeziora Rogozińskiego, co wpływa na jakość wody w jeziorze,

2/ zapytała, czy ogłoszono przetarg na utrzymanie zieleni w mieście oraz czy bratki, które zostały posadzone na Pl.K.Marcinkowskiego , zostały posadzone  w starym czy nowym gruncie ?

3/ kiedy zostanie naprawiona dziura w chodniku przy budynku muzeum ?

4/ zapytała, dlaczego jeżeli można było zatrudnić osoby bezrobotne  do sprzątania miasta , nie uczyniono tego 3 lata temu, dlaczego  nie uczyniono tego w marcu br. by wysprzątać miasto na święta ?  

5/ w sprawie dot. jeziora w Nienawiszczu zapytała, dlaczego, skoro ogłoszono przetarg na urządzenie plaży - to wędkarze  musieli zadbać o to by stara trzcina była wygrabiona , zrobili to w czynie społecznym , dodała, że także wędkarze i mieszkańcy  Nienawiszcza zaoferowali nawiezienie piasku na plażę i pomoc w urządzeniu plaży , zostanie to wykonane  także w czynie społecznym, potrzeba jedynie pieniędzy na paliwo, zapytała, dlaczego przetarg na urządzenie plaży miał kosztować tyle pieniędzy  , jeżeli można to wykonać taniej ?  oraz  czy WOPR, który wygrał przetarg na urządzenie i zabezpieczenie plaży w Nienawiszczu, jest zainteresowany jej uruchomieniem ?  ; dodała, że środki na uruchomienie tej plaży miały pochodzić ze sprzedaży zezwoleń na połów ryb, uważa, że jest to nie do przyjęcia, ponieważ wym. środki winny być przeznaczone na zarybianie jezior, a nie organizację plaż.

 

Pani Barbara Budziszewska-Sass  - właściciel nieruchomości w Budziszewku – zabrała głos w celu :

1/  wyjaśnienia  kwestii wylania stawu  w Budziszewku, stwierdziła, że  przyczyną wylania była tama na stawie wybudowana przez bobry, która uniemożliwiła przepływ wody,  stwierdziła, ze jest w posiadaniu opinii specjalistów w tej sprawie, zapytała na jakiej podstawie, nie informując właścicieli , dokonano przekopu  , w wyniku którego powstały szkody  w konstrukcji hydrotechnicznej i ukształtowaniu stawu , stwierdziła, że właściciele zostali powiadomieni, aby przyjechać w dniu 04 kwietnia br. dzień po wykonaniu przekopu ,  a gdyby byli powiadomieni o wykonaniu przekopu w dniu 03.04.br, to byliby obecni w dniu 03.04.br. stwierdziła, ze nastąpiło bezpodstawne wejście na teren i  dysponowanie czyjąś własnością.

 

2/ zapytała także, kto ma prawo przekształcać zabytkowy park na rolę, w celu otrzymania dopłat z UE, uważa, że jest to niezgodne z prawem unijnym,  

 

3/ jak to jest możliwe , że w sporządzonym operacie, zatwierdzonym przez Burmistrza – 1 ha nieużytków wyceniono na kwotę 124 tys.zł. ?, zapytała – jak ta Gmina stara się o odbudowę zabytków , jeżeli w taki sposób traktuje ludzi, którzy coś w tej sprawie robią ?

 

Sołtys p.J.Szmania zapytał, dlaczego podjęto decyzję  o remoncie drogi powiatowej, prowadzącej przez  Kaziopole  a  nie  drogi powiatowej w centrum wsi Parkowo, drogi, która służy nie tylko jako komunikacyjna na terenie wioski, ale łączy również Słomowo, Boguniewo, jest to droga o dużym nasileniu ruchu , przy tej drodze znajduje się szkoła i staje autobus, co stanowi duże zagrożenie dla bezpieczeństwa  ruchu, zapytał, czy Radni podejmując decyzje o remontach dróg w danym roku, biorą pod uwagę kryterium  tj. stan dróg i natężenie ruchu, czy biorą pod uwagę lobby danego radnego ?    

 

Radny p.Janusz Piechowiak stwierdził, ze droga przez Kaziopole jest w gorszym stanie niż droga przez Parkowo ,  jeździ tam także autobus z dziećmi szkolnymi, w przypadku zamknięcia trasy „11” , droga ta służy za objazd.

 

Pani Danuta Płuciennik – przedstawiciel  mieszkańców osiedla domków letniskowych w Nienawiszczu powiedział, że oczekuje od władz konkretnych odpowiedzi na zadane pytania :

1/ kiedy będzie wykonane oświetlenie na osiedlu domków ?

2/ kiedy zostanie utwardzona droga dojazdowa do osiedla oraz drogi wewnętrzne na terenie 

    osiedla domków w Nienawiszczu ?

3/ poruszyła kwestie wywozu śmieci z osiedla , stwierdziła, ze od 01.01 br. Rada Osiedla nie organizuje wywozu śmieci z osiedla, zwraca się więc do Burmistrza Rogoźna z prośbą o  postawienie kontenera przez Gminę, zgodnie z prawem unijnym leży to w kompetencji Gminy oraz o wyegzekwowanie od wszystkich właścicieli działek letniskowych opłaty za wywóz tych śmieci, 

4/ zwróciła się z prośbą o interwencję w sprawie przywrócenia znaku drogowego, postawionego własnym sumptem przez właścicieli działek letniskowych na drodze dojazdowej do osiedla w Nienawiszczu, a usuniętego z polecenia prawdopodobnie nadleśnictwa, prosi o sprawdzenie i interwencję .

 

Radny p. Krzysztof Ostrowski zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie kwestii :

1/  czy p.Burmistrza obowiązują przepisy ruchu drogowego , chodzi o przejazd przez  

     ul. Czarnkowską ?

2/ kwestii podejrzeń o wyłudzanie pieniędzy przez pracownika GOPS w Rogoźnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski udzielił wyjaśnień p.Barbarze Budziszewskiej-Sass w sprawie interwencji dot. wylania stawu w Budziszewku , powiedział, że podczas wizji lokalnej na miejscu w Budziszewku nie występował jako Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie a jako  pracownik Starostwa Powiatowego w Obornikach , zajmujący się sprawami zarządzania kryzysowego, wymienił osoby obecne na miejscu tj. Burmistrz Rogoźna, Komendant Straży Miejskiej w Rogoźnie z zastępcą, p.Ewa Durasiewicz - Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Obornikach, od której dowiedział się, że nastąpiła interwencja ze strony Burmistrza Rogoźna w związku z wylaniem stawu,  w wyniku czego zostały zalane piwnice budynków we wsi, udał się tam także zespół w składzie p.Kramer , p.Andrzej Tomkowiak – przedstawiciel Rejonowego Związku Spółek Wodnych z Wągrowca i p.R.Szuberski, wyjaśnił, że numer telefonu do Państwa Sass otrzymał od p.A.Tomkowiaka , zadzwonił w celu powiadomienia o sytuacji i uzyskania zgody na dokonania przekopu  grobli, mąż pani B.Budziszewskiej-Sass nie wydał zgody na przekopanie grobli , a jedynie na udrożnienie istniejącego rurociągu,  decyzję o podkopaniu i udrożnieniu rury podjął Burmistrz Rogoźna, który tę kwestię wyjaśni, p.R.Szuberski stwierdził, że  w tej sprawie został sporządzony protokół oraz rozesłano pisma  ze Starostwa Powiatowego w Obornikach  do uczestników wym. zdarzenia , wyjaśniające te sprawę.

 

Burmistrz Rogoźna udzielił  odpowiedzi na w/wym. zapytania , rozpoczynając wypowiedź stwierdził, że obecność Pani Aliny Grochowalskiej na sesji jest dowodem na to, że zaczęła się kampania wyborcza. 

 

Pani Alinie Grochowalskiej :

Ad.1/ w sprawie piasku w studzienkach – odpowiedział, że rozpoczynają się prace publiczne i piasek zostanie usunięty, Burmistrz dodał, że po odwołaniu się strony od wyniku przetargu , nastąpiło rozstrzygnięcie, że  ofert mają być rozpatrzone ponownie.

 

Ad.2/ przetarg na zieleń odbędzie się dnia 5 maja br., w tym dniu nastąpi otwarcie ofert,

 

Ad.3/ nasadzenia bratków w nowym gruncie   - Burmistrz odpowiedział, że nie wie, może Komendant Straży Miejskiej  to wyjaśni,

 

Ad.4/ dot. prac publicznych , dlaczego nie było od 3 lat – Burmistrz odpowiedział, że  Gmina w roku 2005 nie mogła prowadzić prac publicznych, spotkanie w tej sprawie odbyło się w dniu 12 kwietnia br. i ustalono, że te prace będą obecnie prowadzone, w marcu nie można było takich prac uruchomić,

 

Ad.5/ dot. plaży w Nienawiszczu – Burmistrz odpowiedział, że wie o sprzątaniu brzegów jeziora w Nienawiszczu przez Stowarzyszenie Jezioro Rogozińskie, wyjaśnił, że Gmina zapłaciła za przewóz do Nienawiszcza i za kiełbaski na ognisko,  oświadczył, że przetargu na prowadzenie plaży jeszcze nie ogłosił, taki przetarg się nie odbył, nie wie więc skąd informacje o tym, że przetarg wygrał WOPR i za jaką kwotę, stwierdził, że środki na prowadzenie plaż są w budżecie zabezpieczone , przetargi się odbędą,

 

Ad.6/ w sprawie środków na  zarybianie jezior  - Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  dwa lata temu przy Burmistrzu powołano Rade Społeczną Jezior Nienawiskich i to ta Rada  decyduje o terminach połowów,  o wielkości  ryb do połowu  ,ile można złowić, Rada ta na ostatnim swoim posiedzeniu przegłosowała kwestię poszerzenia plaży w Nienawiszczu   ze środków  uzyskanych ze sprzedaży pozwoleń  na połów ryb,

 

Ad.7/ w sprawie organizacji plaży i nawiezienia piasku na plażę – wykona to  oferent , który wygra przetarg na prowadzenie plaży.

 

 

Pani Barbarze Budziszewskiej – Sass :

- w sprawie wylania stawu , Burmistrz odpowiedział, że nie chce tej sprawy komentować, odczytał treść pisma Starosty Obornickiego, skierowanego do p.B.Budziszewskiej-Sass w tej sprawie, dodał, że jest protokół spisany ze sprawy, podpisany przez 7 osób , uczestniczących w wydarzeniu, stwierdził, że decyzja była właściwie wspólna, w protokole zapisano, że Burmistrza, nie można było czekać, zalane było 5 ha gruntu , pozalewane piwnice , blok zalany, powygaszane piece od centralnego ogrzewania ,więc zimno w domach, nie można było dłużej czekać;  co do przekopu  -  zdaniem Burmistrza żadnych uszkodzeń nie było,  

 

- w sprawie ceny działki – Burmistrz powiedział, że zanim dokonano zakupu działki, p.Budziszwka-Sass podpisała protokół uzgodnień , a przedtem także zapoznała się z wyceną rzeczoznawcy , na końcu podpisany został akt notarialny z wyszczególnioną wielkością i ceną działki.

 

Pani Danucie Płuciennik :

 

- w sprawie oświetlenia na osiedlu, wyjaśnił, że  to firma energetyczna buduje linie energetyczną, Gmina  uczestniczy w tej budowie w takim zakresie, że ma sfinansować dodatkowy kabel, by można było zainstalować lampy, obecnie energetyka wstrzymała prace, Burmistrz zwrócił się do p.D.Płuciennik , aby nie twierdziła, że to Burmistrz jest winien, że nie ma oświetlenia w Nienawiszczu,

 

- w sprawie remontu drogi – Burmistrz odpowiedział, że  od piątku będzie równiarka na terenie Gminy i będzie kolejno równać drogi, które tego wymagaj, stwierdził, że  dokładnego terminu wyrównania drogi w Nienawiszczu nie może podać,

 

- w sprawie wywozu śmieci  - Burmistrz wyjaśnił, iż wie , że dokonano uzgodnień z p.H.Siwińskim, że do końca kwietnia br. ma on przygotować umowy  indywidualne z właścicielami działek letniskowych na wywóz śmieci, kontenera , za wywóz którego płaciła by Gmina nie będzie. 

- w sprawie tablic na drodze – Burmistrz wyjaśnił, że zarządca tej drogi jest Starostwo Powiatowe w Obornikach,  Zarząd Dróg Powiatowych został poinformowany o sprawie i to uzupełni, dodał, że nie może określić terminu załatwienia sprawy.

 

Radnemu p.K.Ostrowskiemu :

Ad.1/ w sprawie przestrzegania przepisów ruchu drogowego – Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że będzie jeździł tą ulicą tak długo jak będzie trwała inwestycja, czy będzie tam zakaz ruchu czy nie,

Ad.2/ odnośnie pomówienia pracownika GOPS – Burmistrz zwrócił się o udzielenie odpowiedzi do Kierownika GOPS w Rogoźnie p.M.Brączewskiej.

 

Radny p.Marcin Ługawiak zwrócił się do Burmistrza Rogoźna mówiąc, że Radni przyzwyczajeni są do jego „mizernej kultury osobistej”, zwraca się jednak  w imieniu Rady o nie obrażanie Gości Rady Miejskiej , nie rozpoczynanie odpowiedzi na pytania od komentarza dot.” wyborów lub czegokolwiek” , uważa, że jest to nie na miejscu podczas obrad Rady Miejskiej .

 

Radny p.Marcin Ługawiak zgłosił wniosek formalny o zakończenie Pkt. VII. – ponieważ w punkcie tym winny nastąpić zapytania a  odpowiedzi winny nastąpić po zakończeniu porządku obrad.

 

Radni, wynikiem głosowania  8 „za” 7 „wstrzymujących” poparli wniosek.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski zamknął Pkt.VII porządku obrad.

 

Pkt.VIII. Analiza wykonania budżetu  Gminy Rogoźno  za 2005 rok.

 

1.Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna z wykonania budżetu za 2005 rok  -  ref. Skarbnik Gminy  p.Jadwiga Pijanowska.  zał. nr  12 do protokołu.

Radni zapoznali się także ze sprawozdaniami Jednostek organizacyjnych Gminy tj. GOPS,RCK,ZAMK, ZEAPO, AQUABELLIS Spółki z o.o. i MEGAWAT Spółki z o.o. – zał. od 13 do 18 do protokołu.

2.Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu  w sprawie wykonania budżetu Gminy Rogoźno za rok  2005   - ref. Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska. – zał. nr 19.

3. Przedstawienie  wniosku  Komisji Rewizyjnej w sprawie nieudzielenia Absolutorium  dla  Burmistrza Rogoźna z wykonania Budżetu Gminy  za 2005 rok wraz z  opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu Budżetu Gminy za rok 2005  - ref. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej  p. Feliks Kaczmarek. – zał. nr 20 do protokołu.

4. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o wniosku  Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie  w sprawie  nieudzielenia absolutorium dla Burmistrza Rogoźna z wykonania  budżetu za 2005 rok - ref. Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Mariusz Charchuta – zał. nr 21 do protokołu .

5. Dyskusja nad sprawozdaniem i wnioskiem.

Radny p.Jacek Glapiak stwierdził, debata nad uchwałą o udzielenie Absolutorium dla Burmistrza ma charakter jakby rozprawy sadowej , bowiem jest strona – Komisja Rewizyjna, która w opinii z wykonania budżetu Gminy  za rok 2005  zawarła zarzuty, zastrzeżenia i uwagi do realizacji budżetu Gminy przez Burmistrza Rogoźna, powiedział, że w opinii tej Komisja zawarła stwierdzenia , skierowane do Władzy Wykonawczej  takie jak : świadome uszczuplanie dochodów Gminy, zaniechanie działań Burmistrza w celu wykonania planowanych Dochodów, wydatkowanie środków bez zabezpieczenia finansowego  w planie wydatków,  złe gospodarowanie finansami Gminy jeżeli chodzi o wolne środki , nieuzasadnione małe wydatkowanie środków z  Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zawyżenie kwoty wydatkowania związane z klubami sportowymi, organizacjami pozarządowymi, niezgodne z uchwałą budżetową, nieobiektywizm wręcz dyskryminacja niektórych stowarzyszeń przez komisję powołaną przez Burmistrza do dokonywanie ocen programów przygotowanych przez te stowarzyszenia, umorzenie podatków niezgodnie z przepisami, zapłata faktury ponad 602 tys.zł  - niezgodnie  z umową i specyfikacją istotnych warunków zamówienia, zawarcie umowy realizowanej ze środków  Gminnej  Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych niezgodne z uchwałą Rady , Radny zwrócił się z prośbą do Burmistrza Rogoźna o ustosunkowanie się do w/wym. uwag i orzeczenie czy przyjmuje powyższe zastrzeżenia jako zasadne oraz  zapytał, czy została zafakturowana i zapłacona należność za reklamę Gminy Rogoźno , która ukazała się w dniu 02 listopada 2005 r. w  „Gazecie Poznańskiej” ,  faktycznie promująca Gminę Rogóźno ?      

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Roman Szuberski  zwrócił się do Burmistrza Rogoźna  z prośbą o wyjaśnienie kwestii umniejszonego wykonania podstawowych dochodów podatkowych w 2005 roku tj. udzielonych  ulg , odroczeń umorzeń, zwolnień i zaniechania poboru  podatku  , co spowodowało zmniejszenie wpływów do budżetu Gminy  o kwotę 213.553 zł. 

Burmistrz Rogoźna p.Bogusław Janus  odpowiedział :

Ad.1/ żadna sprawa sądowa na dzień dzisiejszy nie jest prowadzona,  Burmistrz oświadczył,  że nie popełniono błędu , sprawa jest badana przez prokuraturę,

Ad.2/ na pytanie czy uwagi są zasadne ?  - Burmistrz odpowiedział, że do większości uwag ustosunkowywał się przez cały rok  na posiedzeniach Komisji Rewizyjnej  , wydaje się , że Komisja Rewizyjna wyjaśnień tych nie przyjmowała, co znalazło odzwierciedlenie w opinii Komisji Rewizyjnej dot. realizacji budżetu Gminy za 2005 rok, Burmistrz wyraził zadowolenie  , że Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu  wydała pozytywną opinię o realizacji budżetu Gminy Rogoźno za 2005 rok , opinię pozytywną bez żadnej uwagi.

Ad.3/ Burmistrz odniósł się pokrótce do uchybień wymienionych w opinii Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu Gminy Rogoźno  za 2005 rok :

- w kwestii  „świadomego uszczuplenia dochodów Gminy” – Burmistrz wyjaśnił, że dotyczy to opłaty za zajęcie pasa drogowego przez firmę budującą kanalizację sanitarną , która nie wystąpiła z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych a nie na drogach powiatowych i wojewódzkich, Burmistrz poinformował, że odbyło się spotkanie w tej sprawie i firma ta będzie uiszczała opłatę za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych,

- w sprawie zarzutu dot. wykonania dodatków mieszkaniowych - Burmistrz wyjaśnił, że dodatki mieszkaniowe zaplanowano na 800 tys.zł, wykonano w kwocie  613 tys.zł. , wykonanie to jest niezależne od Burmistrza, z uwagi na fakt, że bywa, iż dodatki mieszkaniowe są wycofywane w momencie, gdy lokator nie uiszcza części należnej administratorowi lub właścicielowi budynku, co stanowi utrudnienie w planowaniu kwoty dodatków, dodał, że kryteria przyznawania dodatków mieszkaniowych zostały obniżone do 50% przez Radę Miejską w Rogoźnie,

- w sprawie wydatkowania środków bez zabezpieczenia finansowego w planie wydatków – tj. zakupu komputera Notebooka TOSHIBA w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rogoźnie – Burmistrz wyjaśnił, że za realizację budżetu GOPS odpowiada Kierownik GOPS , zakupu dokonał poprzedni Kierownik GOPS  nieżyjący  śp. Stanisław Kośmicki  i okazało się, że wartość komputera przekroczyła o 20 zł. wartość środka trwałego ,  zakup ten nie był ujęty w zadaniach inwestycyjnych  , Burmistrz uważa, że nie może odpowiadać dzisiaj za fakt, iż takiego zakupu dokonano. Następny zarzut dot. celowości zakupu  Notebooka , Burmistrz uważa za niezasadny, z uwagi na fakt, iż  wym. komputer  służy nie tylko do obsługi Programu EQUEL ale także pracownikom w działalności  GOPS w Rogoźnie.       

- w kwestii gospodarowania wolnymi środkami, Burmistrz Nie zgadza się z zarzutem Komisji Rewizyjnej, że „ zdaniem Komisji  wysokość wolnych środków jest efektem złej gospodarki finansowej w Gminie „, Burmistrz uważa, że budżet za 2005 rok został wykonany dobrze, czego dowodem jest pozytywna opinia RIO o wykonaniu budżetu za 2005 rok, wyraził zadowolenie z faktu, że powstały wolne środki w wysokości 1 mln zł,. , które w dniu dzisiejszym Rada zagospodaruje , podejmując uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu Gminy na 2006 rok, dodał, że nie są to pieniądze stracone i w tym roku zostaną przeznaczone na realizację zadań w Gminie,

- w sprawie zarzutu dot. skuteczniejszego działania w kierunku hipotecznego zabezpieczenia należności podatkowych , Burmistrz wyjaśnił, że w roku ubiegłym hipoteczne  zabezpieczane należności głównej wynosiło 190.459 zł. oraz  odsetki w wysokości 57.194 zł.,        

- w kwestii zarzutu dot. zbyt wysokiego wydatkowania środków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na wynagrodzenia  - Burmistrz wyjaśnił, że uchwałę w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  na rok 2005  podjęła Rada Miejska w Rogoźnie i w tej uchwale zawarto także wynagrodzenia , które Rada może zmienić,

- w sprawie niewykonania w dziale 851 dotacji przeznaczonej Uchwałą Rady Miejskiej dla stowarzyszeń, Burmistrz wyjaśnił, że nie przeznaczył środków dla stowarzyszeń , zgodnie z opinia radcy prawnego , która orzekła, ze jest to niezgodne z prawem.

- w sprawie zarzutu  dot. niezgodnego z przepisami umorzenia podatku, których uzasadnieniem były wysokie koszty utrzymania zakładu , gdy cały majątek firmy jest w dzierżawie, Burmistrz wyjaśnił, że chodzi o umorzenie kwoty   , której nie uiścił dzierżawca na rzecz  PSS Społem , Burmistrz oświadczył, że umarzając podatek chciał pomóc nie PSS Społem a dzierżawcy tj. właścicielowi masarni, który wydatkował duże środki finansowe na przystosowanie masarni do warunków wymaganych w UE,   

- co do zarzutu dot. braku odpisów należności , wykazywanych jako wymagalne i naliczając odsetki, zdaniem Komisji Rewizyjnej przedawnionych w roku 2005 zaległości podatkowych 10 osób fizycznych i 1 osoby prawnej , Burmistrz wyjaśnił, że należności te się nie przedawniły i nie podejmie decyzji o przedawnieniu zaległości, z uwagi na fakt, że  może się zdarzyć , że będzie możliwa ściągalność należności,

- na zarzut dot. zapisu zakresu obowiązków Skarbnika Gminy , Burmistrz wyjaśnił, że uważa, iż  zapis pkt.V.15 zakresu czynności w brzmieniu : „Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z polecenia lub upoważnienia Burmistrza ..” jest prawidłowy,

- na zarzut dot. bezlimitowego korzystania z prywatnego samochodu pracownika GOPS w Rogoźnie do celów  służbowych, Burmistrz wyjaśnił, że aktualnie przygotowane są i zostaną podpisane  umowy z dwoma pracownikami GOPS na wykorzystanie prywatnego samochodu do celów służbowych,

- na zarzut w sprawie zastrzeżeń co do realizacji zamówień publicznych dot. realizacji budowy kanalizacji sanitarnej  w Rogoźnie w zakresie odbiorów, rozliczeń i fakturowania, zdaniem Komisji Rewizyjnej zapłata faktury 22/05/VAT z dnia 31.08.2005 r.na kwotę 602.680,00 zł dokonana została niezgodnie z umową i SIWZ, Burmistrz wyjaśnił, że faktura ta została wystawiona za urządzenia na wyposażenie stacji podciśnieniowej VSI  bez montażu, nie było innego wyjścia, ponieważ wykonawca zadania nie miał środków na zakup tych urządzeń , urządzenia te zostały zakupione i składowane w zaplombowanym pomieszczeniu w spółce Aquabellis w Rogoźnie, dodał, że uznaje tę decyzję za słuszną,

- odnośnie reklamy Gminy Rogoźno w Gazecie Poznańskiej, Burmistrz wyjaśnił, że ukazała się reklama z miejscowością Rogóźno koło Grudziądza, w odpowiedzi na pismo Burmistrza Rogoźna ukazało się sprostowanie artykułu już z poprawnymi zapisami, opłatę za reklamę poniosło trzech sponsorów, którzy zareklamowali się w tej gazecie.

6.Podjęcie uchwały w sprawie Absolutorium dla Burmistrza Rogoźna  za 2005 rok - ref. Z-ca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p.M.Charchuta.

W treści uchwały zawarto wniosek Komisji Rewizyjnej o nieudzielenie Absolutorium Burmistrzowi Rogoźna.

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że zgodnie z art. 28 A ust.2  ustawy z dnia 08 marca 1990 roku  o samorządzie gminnym , uchwałę w sprawie udzielenia Absolutorium dla Burmistrza  -  Rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

Uchwała została podjęta, wynikiem głosowania  8 „za” 7 „przeciw” w obecności 15 radnych   -  w głosowaniu jawnym.

Rada Miejska w Rogoźnie podjęła uchwałę , w której nie udzieliła Absolutorium  Burmistrzowi Rogoźna z wykonania budżetu Gminy Rogoźno  za rok 2005.

 

Pkt.  IX. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza    Rogoźna  - skarga p.p.Teresy i Stanisława Słodowy  - ref. F.Kaczmarek.

Radny p.F.Kaczmarek stwierdził, że Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej po analizie udostępnionej dokumentacji stwierdza, że skargę należy uznać za zasadną. 

Burmistrz  Rogoźna wyjaśnił, że jest w posiadaniu dokumentacji, z której wynika, że skarga jest bezzasadna i może tę dokumentację Radzie przedstawić.

Radny p.Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek , iż w związku z przedłożoną przez Burmistrza dokumantacją w sprawie wnosi o  przesunięcia projektu uchwały do ponownego rozpatrzenia przez Komisje Rady i do uchwalenia na następnej sesji Rady Miejskiej.

Radni, wynikiem głosowania 9 „za” 4 „wstrzymujące” 1 „przeciw” poparli wniosek, w obecności 14 radnych.   

 

Pkt. X. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Rogoźna  - skarga mieszkańców ul.Garbackiej, Łąkowej i Al.M.Piłsudskiego  - ref. F.Kaczmarek.

Radny p.F.Kaczmarek stwierdził, że Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej po analizie udostępnionej dokumentacji stwierdza, że skargę należy uznać za niezasadną. 

Uchwała została podjęta , wynikiem głosowania 14 „za” 1 „wstrzymujący” w obecności 15 radnych.

 

      Pkt. XI.  Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania tytułu „Zasłużony dla     Rogoźna”  - ref. J.Dolatowski

Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa p.H.Janus przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały :

 

Komisja  Gospodarki, Finansów i Rolnictwa  Rady Miejskiej w Rogoźnie zgłasza wniosek   do projektu uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania tytułu „Zasłużony dla Rogoźna”:

Komisja wnioskuje o :

1/ zmianę nazwy tytułu na „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej”   - radni , wynikiem glosowania 10 „za” 2 „przeciw”1 „wstrzymujący” poparli wniosek,

2/ wykreślenie  §  5 projektu uchwały w całości  - radni wynikiem glosowania 1 „za” 10 „przeciw” 3 „wstrzymujące” odrzucili wniosek,

3/ dopisanie w §  6  wyrażenia  „ w asyście  Burmistrza lub jego  zastępcy” – radni wynikiem glosowania 4 „za” 9 „przeciw” odrzucili wniosek, 

 

Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury p.M.Ługawiak przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały :

 

Komisja  Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury  Rady Miejskiej w Rogoźnie  zgłasza następujące wnioski do projektu uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania tytułu „Zasłużony dla Rogoźna”

 

Komisja wnosi o :

1/ § 3 – wykreślić w całości , dostosować kolejność paragrafów  - radni, wynikiem glosowania 13”za” 1 „przeciw” 1 „wstrzymujący” poparli wniosek

 

2/ § 5  przyjąć jako § 4 – zapisać w brzmieniu  -- radni, wynikiem glosowania 13”za” 1 „przeciw”” poparli wniosek.

1. Wniosek , o którym mowa w   § 3  podlega rozpatrzeniu przez Kapitułę Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” w ciągi 30 dni od daty wpływu do Biura Rady Miejskiej w Rogoźnie .

2. Kapitułę tworzą :

      1/ Radni Rady Miejskiej w Rogoźnie,

      2/ Burmistrz Rogoźna.

3. Kapituła spośród swego grona wybiera Przewodniczącego , Zastępcę 

    Przewodniczącego i Sekretarza Kapituły Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogoźińskiej”.

4. Kapituła Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogoźińskiej” podejmuje decyzję  o przyznaniu  tytułu  „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” w głosowaniu tajnym , zwykłą większością  głosów, w obecności co najmniej  ½  składu Kapituły.

 

3/ § 6  przyjąć jako § 5 – zapisać w brzmieniu  - -- radni, wynikiem glosowania 11”za” 2 „przeciw”  1 „wstrzymujący” poparli wniosek.

1/   Uroczyste wręczenie Tytułu „Zasłużony dla Ziemi Rogozińskiej” i wpis do Księgi 

      Honorowej  odbywa się z okazji świąt państwowych i uroczystości gminnych oraz 

      uroczystości jubileuszowych wnioskodawców   - radni wynikiem głosowania 9  

      „za” 5 „przeciw” poparli wniosek.

                 Wręczenia dokonują Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrz 

                  Rogoźna.

            2/    Podczas wręczania dokumentu , o którym mowa w ust.1 Przewodniczący 

                   wypowiada słowa : „ W imieniu Kapituły Tytułu „Zasłużony dla Ziemi 

                   Rogozińskiej „    wręczam .....”

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski  poddał pod głosowanie zapis Księga Honorowa w załączniku do uchwały – radni, jednogłośnie 15 „za” poparli wniosek 

 

Uchwała została podjęta wraz ze zmianami w załączniku , wynikiem głosowania 14 „za” 1 „przeciw” w obecności 15 radnych.

Pkt. XII. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie na rzecz Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Szczecinie  nieruchomości gminnych położonych na terenie miasta Rogoźno oraz w sprawie wypłaty rekompensaty pieniężnej  - ref. E.Rogiński.

Uchwała została podjęta  , wynikiem głosowania 11 „za” 4 „wstrzymujące” w obecności 15 radnych.

Pkt. XIII. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na zakup sań lodowych dla Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Obornikach  - ref. Skarbnik Gminy.

Uchwała została podjęta  , wynikiem głosowania 14 „za”  w obecności 14 radnych.

Pkt. XIV. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Powiatu Obornickiego z przeznaczeniem na remont chodnika  przy drodze powiatowej nr 2029 w Rogoźnie  przy ul. W.Poznańskiej od przystanku PKS do LO  - ref. Burmistrz Rogoźna.

Radny p. Z.Wierzbicki  zgłosił wniosek w sprawie dokonania remontu chodnika od przejścia z sygnalizacja świetlną  do ul. Boguniewskiej – radni , wynikiem głosowania 14 „za” 1 „przeciw” poparli wniosek.

Radny p.M.Charchuta  zgłosił wniosek w sprawie zamiany wyrażeń „budowa chodnika” na „remont chodnika” w treści uchwały. – radni , wynikiem głosowania 15 „za” poparli wniosek.

Uchwała została podjęta  , wynikiem głosowania 13 „za” 1 „przeciw” 1 „wstrzymujący”  w obecności 15 radnych.

 

Pkt. XV. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na remont chodnika przy drodze stanowiącej ciąg drogi wojewódzkiej nr 241 przy ulicy II Armii Wojska Polskiego  w  Rogoźnie  na odcinku  od ulicy Seminarialnej do ulicy Polnej  - ref.Skarbnik Gminy

Radny p.H.Janus zgłosił wniosek w sprawie zmiany zakresu remontu chodnika i wykonanie go od trasy 11 w Rudzie do przejazdu kolejowego – radni, wynikiem glosowania 6 „za” 7 „przeciw”  2 „wstrzymujące „ odrzucili wniosek .

Uchwała została podjęta  , wynikiem głosowania 9 „za”  6 „wstrzymujących”  w obecności 15 radnych.

 

      

Pkt. XV A . Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na ul. Kościuszki w Rogoźnie w ciągu drogi wojewódzkiej  nr 241 przy skrzyżowaniu z ulicą Sądową – M.Ługawiak.      

Radny p.Marcin Ługawiak przedstawił wniosek Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie do projektu uchwały : 

Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie zgłasza wniosek do Burmistrza Rogoźna w sprawie przygotowania na XLV Sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie projektu uchwały w sprawie przeznaczenia środków finansowych z budżetu Gminy w dziale 600  rozdziale 6300   paragrafie 6300 w wysokości 40 tys.zł. na budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych na ulicy Kościuszki w Rogoźnie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241 przy skrzyżowaniu  z ulicą Sądową.       

Radni, wynikiem głosowania 14 „za” 1 „wstrzymujący” poparli wnisek.

 

Uchwała została podjęta  , wynikiem głosowania 14 „za”  1 „wstrzymującym”  w obecności 15 radnych.

 

Pkt. XVI. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok  - ref. p.M.Stachowiak.

Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.M.Ługawiak przedstawił wniosek Komisji do projektu uchwały :

Komisja Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie zgłasza wniosek do projektu uchwały w sprawie  zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2006 rok :

 

Komisja wnioskuje o następujący podział środków :

W paragrafie 4210 Zakupy materiałów i wyposażenia  do świetlic w szkołach i  dla przedszkoli – wprowadzić kwotę 19.704 zł  z przeznaczeniem dla:

- Gimnazjum Nr I       - 2.500 zł,

- Gimnazjum Nr II     - 3.000 zł,

-         Szkoły Podstawowej w Budziszewku -  2.000 zł,

-         Szkoły Podstawowej w Pruścach      - 2.000 zł,

-         Zespołu Szkół w Gościejewie – 4.000 zł,

-         Przedszkola Samorządowego Nr 1 w Rogoźnie -  2.352 zł,

-         Przedszkola Samorządowego Nr 2 w Rogoźnie -  2.352 zł,

-         Przedszkola Samorządowego w Parkowie -  1.500 zł.

Paragraf  4410 Podróże służbowe krajowe   - zwiększyć o kwotę 686 zł i ustalić na kwotę 1.486 zł. 

Radni, wynikiem głosowania  10 „za” 4 „wstrzymujące” poparli wniosek.

Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił wniosek do projektu uchwały :

Wnioskuje o:

            Zwiększenie  DOCHODÓW    o kwotę 10 tys. zł.  i  przeznaczenie jej  po stronie    WYDATKÓW  na dotację celową na program „Rodzina  Rodzinie”.

Radni, wynikiem głosowania  9 „za” 5 „wstrzymujących” poparli wniosek.

Uchwała została podjęta  , wynikiem głosowania 10 „za”  5 „wstrzymujących”  w obecności 15 radnych.

 

Pkt. XVII. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Gmin Rogoźno na 2006 rok  - ref. Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska.

 

Skarbnik Gminy przedstawiła kolejno :

Autopoprawkę I – radni przyjęli jednogłośni 14 „za”,

Autopoprawkę II – polegające na zmianie nazwy zadania w pkt.14 w załączniku nr 4 , nazwa zadania winna być uzupełniona o wyrażenie  „: oraz separatory „  - należy wpisać za wyrażeniem  „... oczyszczalnię ścieków  oraz separatory.......” – radni , wynikiem głosowania 12 „za” 2 „wstrzymujące” przyjęli poprawkę.

 

Radny p.Cz.Gruszka zgłosił następujące wnioski do projektu uchwały :

 

I.W uzasadnieniu do projektu zmian w budżecie  na rok 2006 punkt 7 pokazano kwotę 86.000,00 zł niezaangażowanych wolnych środków , z kwoty tej wnosi o przeznaczenie po stronie wydatków w następujący sposób :

- W dziale 900 rozdział 90095 pozostała działalność w paragrafie 4210 zakup materiałów i  wyposażenia , przeznaczyć kwotę 26.000,00 zł na zakup POZ-BRUKU na realizację przykościelnych chodników w   parafii św.Ducha 10.000 zł i w parafii św.Wita 16.000 zł.

Radni, wynikiem głosowania  9 „za” 6 „wstrzymujących” poparli wniosek.

 

     - W dziale  600 Transport i Łączność, w rozdziale 60016 drogi gminne  w paragrafie 6050 wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych przeznaczyć kwotę 10.000,00 zł na opracowanie dokumentacji technicznej budowy chodnika na ulicy Lipowej w Rogoźnie.

Radni, wynikiem głosowania  9 „za” 1 „przeciw” 5 „wstrzymujących” poparli wniosek.

 

II.Z działu 750 Administracja  rozdziału 75023 Urzędy Gmin (miast i miast na prawach powiatu) z paragrafu 4210 zakup materiałów i wyposażenia zdjąć kwotę 55.000,00 zł , z paragrafu 4270 Zakup usług remontowych zdjąć kwotę 15.000,00 zł , z paragrafu  4300 zakup usług pozostałych zdjąć kwotę 5.000,00 zł,

    Z działu 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska , rozdział 90015 Oświatlenie ulic, placów i dróg , paragraf 4260 Zakup energii zdjąć kwotę 33.242,00 zł,

   Otrzymaną  kwotę w wysokości 108.242,00 zł przeznaczyć w dziale 600 Transport i łączność  rozdział 60016 Drogi publiczne gminne paragraf 6050 wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych na sfinansowanie zadania wymienionego w wykazie wydatków majątkowych gminy ujętych w planie budżetu na rok 2006 (załącznik nr 4 do uchwały) ,

zwiększając w ten sposób środki z 190.000,00 zł do kwoty 298.242,00 zł.

Radni, wynikiem głosowania  9 „za” 2 „przeciw” 4 „wstrzymujące” poparli wniosek.

 

Radny p.F.Kaczmarek zgłosił następujące wnioski do projektu uchwały :

 

Radny wnosi by w następujących działach zdjąć środki w kwotach :

Dział 900 rozdział 90095 paragraf 6050  zdjąć  30.000 zł,

Dział 921 rozdział 92118 paragraf 2480  zdjąć    2.000 zł,

Dział 801 rozdział 80101 paragraf 4210  zdjąć   10.000 zł,

Dział 801 rozdział 80101 paragraf 4270  zdjąć   10.000 zł,

Dział 801 rozdział 80101 paragraf 4300  zdjąć     8.000 zł,

Z wolnych środków  przeznaczyć kwotę              10.000 zł

                                                       Łącznie             70.000 zł

 

Kwotę 70.000 zł przeznaczyć na dział 754 rozdział 75412 paragraf 6230 na samochód dla OSP .

Radni, wynikiem głosowania  7 „za” 5 „przeciw” 4 „wstrzymujące” poparli wniosek.

 

Radny p.H.Janus zgłosił wniosek w sprawie przełożenia podjęcia uchwały na następną sesję Rady Miejskiej – radni, wynikiem glosowania 6 „za” 7 „przeciw” 2 „wstrzymujące” odrzucili wniosek.

 

Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie przeznaczenia 40 tys.zł na sygnalizację świetlną  z wolnych środków.

Radni, wynikiem głosowania  12 „za” 3 „wstrzymujące” poparli wniosek.

 

Uchwała została podjęta  , wynikiem głosowania 12 „za” 1 „przeciw”  2 „wstrzymujące”  w obecności 15 radnych.

 

Pkt. XVIIA. Informacja GOPS na temat: Formy współpracy GOPS z organizacjami pozarządowymi świadczącymi pomoc potrzebującym – ref. p.M.Brączewska-Kierownik GOPS. 

 

Pan Edmund Kuźniak – Prezes Stowarzyszenia Światło Nadziei złożył podziękowania Panom Radnym za przyznanie kwoty 10 tys.zł. na działalność Stowarzyszenia. 

 

Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie przełożenia rozpatrzenia powyższego tematu  na Komisje i Sesję Rady Miejskiej w miesiącu maju br.

Radni, wynikiem głosowania 9 „za” 1 „przeciw” 3 „wstrzymujące” poparli wniosek.

 

 

 

Pkt. XVIII . Odpowiedzi na interpelacje .

 

Panowie Radni p.Cz.Gruszka i p.F.Kaczmarek przyjęli odpowiedzi do wiadomości.

 

 

Pkt. XIX. Wolne głosy i wnioski.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej  w Rogoźnie p.R.Szuberski poddał pod głosowanie :

1/ wniosek  w sprawie zmiany w planie pracy Rady Miejskiej w Rogoźnie  w punkcie  dot. uroczystej sesji z okazji Rocznicy Konstytucji 3 Maja  , wnosi o wykreślenie tego punktu  - radni, jednoglośnie 14 „za” poparli  wniosek , w obecności 14 radnych.

 

2/ wniosek  w sprawie zmiany w planie pracy Rady Miejskiej w Rogoźnie wnosi o przeniesienie tematu „ Utrzymanie ładu przestrzennego w Gminie Rogoźno „ jako wiążącego się tematycznie z miesiąca sierpnia br. do miesiąca czerwca br. – radni jednogłośnie 14 „za” poparli wniosek.  

 

Radny p.H.Janus zgłosił wniosek w sprawie umieszczenia punktu „Odpowiedzi na interpelacje”  na początku porządku obrad tj. w punkcie „Interpelacje i zapytania „ lub bezpośrednio po tym punkcie   - radni jednogłośnie 14 „za” poparli wniosek.

 

Pani Alina Grochowalska zwróciła się do Burmistrza Rogoźna , stwierdzając , że  udziela się  w   Rogoźnie  od 6 lat i nie życzy sobie  wystąpień ze strony Burmistrza, dot. obecności na sesji, zapytała:

-         ile  wydano zezwoleń na wycinkę drzew oraz dokonano nasadzeń ?

-         dlaczego jest tak brudno , skoro jest to zadanie własne Gminy ?

 

Burmistrz Rogoźna  odpowiedział, że udzieli odpowiedzi na piśmie.

 

Pani Kopaniarz – mieszkanka ul.Łąkowej w Rogoźnie zapytała, dlaczego Burmistrz Rogoźna wydał zgodę na budowę fabryki mas bitumicznych mimo protestów mieszkańców tego rejonu ?

 

Pani B.Budziszewska-Sass odniosła się do słów Burmistrza Rogoźna i stwierdziła, że nieprawdą jest , że   operat otrzymała przed aktem notarialnym , otrzymała go po akcie, został on błędnie sporządzony –  jako na działkę budowlaną.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał o rozwiązanie kwestii pomówienia o wyłudzanie pieniędzy przez pracownika GOPS ?

 

Pani M.Brączewska odpowiedziała, że kwestia ta została wyjaśniona i rozstrzygnięta, szczegółów nie może podać.

 

Pan Marian Sokołowski – mieszkaniec wsi Budziszewko poruszył tematy :

1/ wyraził ubolewanie , że Panowie Radni nie przeznaczyli środków w budżecie na obiecywany chodnik w Budziszewku, wyraził nadzieję, że w następnej kadencji chodnik ten zostanie zbudowany,

2/ w kwestii podtopień w Budziszewku stwierdził, że  mieszkańcy ponieśli straty z tytułu zalania piwnic, bloków, działek i ogrodów, uważa, że przyczyną zalania był niedrożny rurociąg pomiędzy stawami,  

3/ w sprawie dopłat z UE na uprawę roli , stwierdził, że tereny, które uprawia nie wchodzą w obszar objęty ochroną konserwatora.

 

Pani Budziszewska – Sass odpowiedziała, że posiada opinię w sprawie zalania, stwierdzającą , że przyczyną wylania były działania bobrów w stawach.

 

Pani Alina Grochowalska powyższe potwierdziła, dodała, że osoby poszkodowane mogą z racji  wyrządzonej przez bobry szkody, zwrócić się o odszkodowanie z tego tytułu.

 

Pan Edmund Kiełpiński zapytał, dlaczego sesje odbywają się w Zespole Szkół im.H.Cegielskiego a nie w sali RCK ?

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski odpowiedział, że była to propozycja Radnych    oraz , że występuje tu także czynnik finansowy.

 

Burmistrz Rogoźna udzielił odpowiedzi kolejno :

Pani B.Budziszewskiej –Sass , że może otrzymała operat po akcie notarialnym , operat został sporządzony przez rzeczoznawcę,

Pani Alinie Grochowalskiej – odpowiedział, że nie widział bobrów w stawach, drzewo było cięte piłką.

 

Pkt. XX. Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski :

1/  poinformował, że posiedzenie  Przewodniczących  Rady i Komisji Rady Miejskiej odbędzie 

     się  po zakończeniu niniejszej sesji. 

2/  zaprosił zebranych na gminne i  powiatowe  obchody Rocznicy  Konstytucji 3 Maja  oraz na 

     Dni Rogoźna..

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski podziękował p.Renacie Tomaszewskiej za gościnę.

 

Pkt. XXI. Zakończenie.

 

Po wyczerpaniu  punktów porządku obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował wszystkim za przybycie   i  zamknął  obrady  XLV  Sesji  IV  kadencji Rady Miejskiej  w Rogoźnie ,  uderzając  3-krotnie  „laską marszałkowską”

 

Zakończenie  obrad  -  godz. 22.30

Zał. 1 - 22   

 

Protokołowała:

Barbara Szuberska

 

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 668305_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP