Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2006-05-08
PROTOKÓŁ Nr 44/2006
XLIV Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 29 marca 2006 r. o godz. 14.30. Tematy Sesji : 1. Sytuacja w słuzbie zdrowia. 2. Formy pozyskiwania środków pozabudżetowych na działalność Gminy.

 

XLIV Sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie zwołana została na dzień 29 marca 2006 r. na godz. 14.30 przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w auli Zespołu Szkół im. H.Cegielskiego w Rogoźnie ul. II Armii Wojska Polskiego nr 1.

 

 

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 13 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Mariusza  Charchutę ,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.

 

              Proponowany  porządek  obrad:

        I.      Otwarcie sesji i stwierdzenie  quorum.

     II.      Przyjęcie porządku obrad.

   III.      Przyjęcie protokołu z  XLIII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

  IV.      Interpelacje i pisemne zapytania.

     V.      Informacje  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

  VI.      Informacje Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między
sesjami.

VII.      Pytania do Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i przedstawicieli powiatu oraz zapytania Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli  powiatu oraz mieszkańców Gminy Rogoźno do Radnych  Rady Miejskiej w Rogoźnie  i Burmistrza Rogoźna.

VIII.      Sytuacja w służbie zdrowia.

  IX.      Formy pozyskiwania środków pozabudżetowych na działalność Gminy.

     X.      Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Rogoźna.

  XI.      Podjęcie uchwały w sprawie zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych przez Burmistrza Rogoźna.

XII.      Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno.

XIII.      Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w Rogoźnie w rejonie ulic : Aleje Marszałka Piłsudskiego , Fabrycznej, II Armii Wojska Polskiego.

XIV.      Podjęcie uchwały w sprawie określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów mających siedzibę na obszarze Gminy Rogoźno.

XV.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wartości jednego punktu w złotych , dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach oświatowych, których organem prowadzącym jest Gmina Rogoźno.

XVI.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wartości jednego punktu  dla pracowników samorządowych zatrudnionych w Gminnym Ośrodku pomocy Społecznej w Rogoźnie.

XVII.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Rogoźno.

XVIII.      Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania tytułu „Zasłużony dla Rogoźna”.

XIX.      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

XX.      Wolne głosy i wnioski.

XXI.      Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie.

XXII.      Zakończenie.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski zaproponował poniższe zmiany do porządku obrad :

 

1/ autopoprawką  dokonał wprowadzenia Pkt. IIIA. Wystąpienie Pana Marka Daniela – Dyrektora Departamentu Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego.

 

2/ zgłosił wniosek w sprawie wycofania  z porządku obrad Pkt. XIV. Podjęcie uchwały w sprawie określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych i gimnazjów mających siedzibę na obszarze Gminy Rogoźno.

Radni, wynikiem głosowania 11 „za” 2 „wstrzymujące” wycofali powyższy projekt uchwały z porządku obrad.

 

 

Sekretarz Gminy Rogoźno p.M.Górecki  - w imieniu Burmistrza Rogoźna zgłosił zmiany do porządku obrad :

1/ zgłosił wniosek w sprawie wprowadzenia zmiany w planie pracy Rady Miejskiej w Rogoźnie tj. przesunięcia tematu „Statuty Sołectw” z miesiąca kwietnia  na miesiąc maj br.

 

2/ zgłosił wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad jako Pkt. XIV . Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLII/304/2006 Rady Miejskiej w Rogoxnie z dnia 25 stycznia 2006 r. w sprawie konsultacji z mieszkańcami projektu statutów sołectw.  

 

Radni, jednogłośnie  13 „za”  przyjęli porządek obrad wraz ze zmianami.

 

 

Pkt.III.  Przyjęcie protokołu  z XLIII Sesji  IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie,

 

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu, protokół  z XLIII Sesji  przyjęto wynikiem głosowania 12 „za”  , 1 „wstrzymujący”  w obecności 13 radnych.

 

 

Pkt.III A. Wystąpienie Pana Marka Daniela – Dyrektora Departamentu Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego.

 

Pan Marek Daniel przedstawił informację na temat – Sytuacja w służbie zdrowia.

 

Omówił  stan zaawansowania budowy DPS w Rogoźnie , poinformował, że  budowa dobiegła końca i budynek  zostanie oddany do użytku w najbliższym czasie i będzie funkcjonował jako Ośrodek Interwencji Kryzysowej i Ośrodek Pomocy Społecznej dla młodzieży , zamieszka w nim około 50 osób ;  na prowadzenie ośrodka zostanie rozpisany konkurs,  zainteresowane są organizacje pozarządowe tj. Kanon , Prowita, Monar. Pan M.Daniel poinformował, że otwarcie ośrodka planowane jest na koniec czerwca lub początek lipca br., dodał, że w ośrodku tym znajdą pracę mieszkańcy naszego regionu  w ilości 40 – 50 osób.

 

Pan M.Daniel przedstawił także sytuację szpitali w Kowanówku i Miłowodach, wyjaśnił, że szpital w Kowanówku będzie istniał, czy szpital w Miłowodach  zostanie utrzymany – nie wie, będą wprowadzone dwa programy mające na celu współdziałanie szpitali – program kardiologiczny i pulmonologiczny, przedstawił także problem i koszt łóżek szpitalnych zajętych przez pacjentów, których rodziny nie  odbierają ze szpitali.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski podziękował  Dyrektorowi Departamentu Zdrowia p.Markowi Danielowi  za wystapienie.

 

 

Pkt. IV. Interpelacje i pisemne zapytania  radnych .  

 

Radny p.F.Kaczmarek  złożył

1/ Zapytanie  Nr 1/2006  -  przedstawił jego treść – załącznik nr 4 do protokołu,

2/ Zapytanie Nr 2/2006 – przedstawił jego treść – załącznik nr 5 do protokołu,

 

Radny p.Cz.Gruszka  złożył Zapytanie , przedstawił jego treść – załącznik nr 6 do protokołu. 

 

 

Pkt. V. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił :

 

Informację z działalności między sesjami -  załącznik   nr  7  do protokołu.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

 

Informacje  z działań  Komisji Rady Miejskiej  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej p. Jacek Glapiak – przedstawił wnioski Komisji - załącznik nr 8 do protokołu,

·        Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej p. Jerzy Stachowiak – przedstawił wnioski Komisji - załącznik nr 9 do protokołu,

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p.Feliks Kaczmarek przedstawił sprawozdanie z posiedzenia Komisji  oraz  Sprawozdanie z działalności  Komisji Rewizyjnej w roku 2005 – załącznik nr 10 do protokołu,

·        Przewodniczący Komisji Doraźnej p. Czesław Gruszka przedstawił sprawozdanie z posiedzenia Komisji.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

 

Pkt. VI. Informacje  Burmistrza  Rogoźna  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrz Rogoźna przedstawił informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 11 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionych informacji , głos zabrali :

 

Radny p. Jerzy Stachowiak zapytał o  spotkanie ze Społeczna rada Jezior Nienawiskich ?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że dokonano ustaleń dot. utrzymania i zarybiania  jezior.

 

Radny p. Zygmunt Wierzbicki zapytał  o :

1/ udział w konferencji z Prezesem NFZ p.Millerem ?

2/ posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia ?

3/ udział w spotkaniu z pełnomocnikiem Gminy Żydowskiej w Poznaniu ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział kolejno :

Ad.1/  było to spotkanie dot. pilotażowego programu NFZ dla Powiaty Obornickiego,

Ad.2/ spotkanie dotyczyło analizy bezrobocia w Powiecie Obornickim , podziału środków na prace  społecznie użyteczne i roboty publiczne,

Ad.3/  spotkanie dotyczyło zwrotu własności Gminy Żydowskiej lub zamiany działek  i ekwiwalentu pieniężnego.    

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zapytał o spotkanie z przedstawicielami  spółki lekarskiej „Zdrowie Rodziny” ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że spotkanie dotyczyło warunków dzierżawy, kosztów utrzymania i remontu  budynku, w którym mieści się spółka lekarzy „Zdrowie Rodziny”.

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto do wiadomości.

 

 

Pkt. VII.  Pytania do radnego  Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli powiatu oraz zapytania radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna  -  nie było.

 

 

Pkt. VIII. Sytuacja w służbie zdrowia.

Informacje na  powyższy temat przedstawili kolejno :

1/ Pan Stanisław Dobrzycki – Dyrektor SP ZOZ w Obornikach,

2/ Pani Bernadeta Ignasiak – Rzecznik Prasowy Wielkopolskiego Oddziału NFZ – załącznik nr 12 do protokołu,

3/ Pan Jerzy Eugeniusz Teska – Dyrektor Spółki Lekarzy Rodzinnych „Zdrowie Rodziny”,

4/ Pan Roman Szuberski  - Z-ca Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Obornikach – załącznik nr 13 do protokołu.

 

Radni zapoznali się także z informacjami na temat stanu zdrowia , złożonymi przez :

1/ Burmistrza Rogoźna – załącznik nr 14 do protokołu,

2/ Ośrodek Medycyny Środowiskowo- Rodzinnej SEP-Med. w Rogoźnie – załącznik nr 15 do protokołu,

3/ Ośrodek Medycyny Szkolnej „Zdrowa Szkółka” w Rogoźnie – załącznik nr 16 do protokołu.      

Radni przyjęli informacje do wiadomości.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie podziękował Referującym . 

 

Pkt. IX. Formy pozyskiwania środków pozabudżetowych na działalność Gminy.

 

Informację na  powyższy temat przedstawił Pan Tadeusz Zygmunt – Kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji Urzędu Miejskiego w Rogoźnie  - załącznik nr 17 do protokołu.

 

Radni zapoznali się także z informacjami na powyższy temat złożonymi  przez  Dyrektora ZEAPO w Rogoźnie oraz  dyrektorów placówek oświatowych z terenu Gminy Rogoźno – załącznik nr 18 do protokołu.

 

Pkt. X. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Rogoźna  ref. Radny p.F.Kaczmarek.

Skarga została uznana za bezzasadną.

Uchwała została podjęta  wynikiem głosowania 12 „za” 1 „wstrzymujący” w obecności 13 radnych.

Pkt. XI. Podjęcie uchwały w sprawie zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych przez Burmistrza Rogoźna  ref. Radny p.Cz.Gruszka.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zgłosił poprawki do treści uchwały:

1/ w tytule dokonać zapisu „ w sprawie zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny...”,

2/ zastąpić zapis „Rada Miejska Rogoźna”  zapisem „ Rada Miejska w Rogoźnie „

Radni, wynikiem glosowania  10 „za” 3 „wstrzymujące”  przyjęli poprawki.

Uchwała została podjęta  wynikiem głosowania 7 „za” 4 „przeciw” 2 „wstrzymujące” w obecności 13 radnych.

Pkt. XII. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno – ref. E.Rogiński.

Pan E.Rogiński przedstawił wnioski Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie do projektu uchwały :

1/ do paragr.  4 ust.1  -  wykreślić w całości, w zamian umieścić treść § 9 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr XXVI/201/2000 z dnia 26.10.2000 r. Rady Miejskiej Rogoźna w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno  tj. :

1. Mycie samochodów ciężarowych i osobowych winno się odbywać w myjniach samochodowych jednak może się odbywać także na terenie nieruchomości , gdy nie spowoduje ono bezpośredniego zagrożenia dla środowiska.

2. Zabrania się mycia pojazdów na drogach publicznych, parkingach, chodnikach, łąkach, w pobliżu rzek i zbiorników wód powierzchniowych oraz ujęć i zbiorników wody pitnej.

 

2/ do paragr. 17 ust.7 – wykreślić w całości,

           

oraz uwagi :

1/ do paragr. 21 ust.2 pkt.6  - zastąpić wyrażenie  „posiadania psa rasy”  wyrażeniem  posiadania psów rasy”

 

Radni, wynikiem głosowania  8 „za” 3 „wstrzymujące” przyjęli wnioski do treści uchwały.

Uchwała została podjęta  jednogłośnie 11 „za” w obecności 11 radnych.

Pkt. XIII. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w Rogoźnie w rejonie ulic : Aleje Marszałka Piłsudskiego, Fabrycznej, II Armii Wojska Polskiego – ref. E.Rogiński.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Jacek Glapiak przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały :

 

  Komisja wnosi o :

            1/ uzyskanie opinii radcy prawnego w sprawie zapisu w treści i w załączniku graficznym  wniosku w sprawie zakazu lokalizowania obiektów handlowych o pow. sprzedaży powyżej 250 m2 i jednocześnie wprowadzenie  elementów , które eliminowałyby możliwość łączenia lokali handlowych w jeden lokal.

            2/ o wrysowanie do w/wym. projektu planu  - projektu ronda. 

 

Pan E.Rogiński odpowiedział na powyższe wnioski :

Ad.1/ zapis powyższy może być zawarty w treści uchwał,

Ad.2/ brak podstaw do wrysowania ronda, z uwagi na fakt, że nie wchodzi ono w obszar opracowania.

 

 W dyskusji :

Radny p.Cz.Gruszka zgłosił wniosek w sprawie dopisania w części opisowej planu jako źródła ciepła także Spółkę MEGAWAT.

 

Radny p.J.Glapiak zgłosił wniosek w sprawie dopisania w pkt. 4 ppkt.13 wyrażenia  „lub ze źródła z dala czynnego”.

 

Radni p.F.Kaczmarek i p.Z.Wierzbicki stwierdzili, że powyższy zapis winien dotyczyć całego obszaru planu.

 

Radny p.K.Ostrowski zgłosił wniosek w sprawie  przerwy w obradach w celu dopracowania wniosku – radni, wynikiem 7 „za”  6 „wstrzymujących” poparli wniosek.

Po przerwie p.E.Rogiński stwierdził, że po konsultacji z urbanistą można zgodnie z wnioskiem Panów Radnych  dopisać wyrażenie  „ lub ze źródeł zdala czynnych” w poniższych  punktach :

§ 6 ust.1 pkt. 18,

§ 6 ust.2 pkt. 9,

§ 6 ust.3 pkt. 13,

§ 6 ust.4 pkt. 13 , gdzie skreśla się wyrażenie „lub” i dopisuje wyrażenie „ lub ze źródeł zdala czynnych”

Radni jednogłośnie 13 „za” przyjęli wniosek.

 

Rada Miejska w Rogoźnie rozpatrzyła nieuwzględnione  przez Burmistrza Rogoźna uwagi, głosując kolejno  uwagi ujęte w Rozstrzygnięciu Rady Miejskiej w Rogoźnie  w punktach :

Pkt.1/  głosowano jednogłośnie 12  „za”  za nieuwzględnieniem,

Pkt.2/  głosowano 10 „za”  1 „wstrzymujący” za nieuwzględnieniem,

Pkt.3/  głosowano 11 „za”  za nieuwzględnieniem,

Pkt.4/  głosowano 12 „za”  za nieuwzględnieniem.

 

Rada Miejska w Rogoźnie przyjęła Rozstrzygnięcie Rady w sprawie rozpatrzenia nieuwzględnionych przez Burmistrza Rogoźna uwag do projektu wym. planu  - postanowiła nie uwzględnić uwag nieuwzględnionych przez Burmistrza Rogoźna , uzasadniając kolejno wnioski:

 

Ad. 1/  Rada Miejska w Rogoźnie podziela pogląd zgłoszony w 111 uwagach wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w Rogoźnie  w rejonie ulic :Aleje Marszałka Piłsudskiego, Fabrycznej , II Armii Wojska Polskiego , w którym określono maksymalną powierzchnię sprzedażową do 250 m2  - Radni, przyjęli jednogłośnie 12 „za” .

 

Ad.2/ Rada Miejska w Rogoźnie przychyla się do rozstrzygnięcia Burmistrza , które uniemożliwia łączenie lokali handlowych  w jeden lokal wielkopowierzchniowy o powierzchni powyżej 250m2. – Radni przyjęli wynikiem głosowania  10 „za” 1 „wstrzymujący”.

 

Ad.3/ i Ad.4/  Rada Miejska przychyla się do rozstrzygnięcia Burmistrza Rogoźna , gdyż uwagi nie dotyczą zakresu planowania przestrzennego  - Radni przyjęli jednogłośnie 12 „za”.

 

Uchwała została podjęta  wynikiem głosowania  11 „za”   1 „wstrzymujący” w obecności 12 radnych.

 

Pkt. XIV. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLII/304/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 25 stycznia 2006 r. w sprawie konsultacji z mieszkańcami projektu statutów sołectw.  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski poddał pod głosowanie wniosek w sprawie zmiany planu pracy Rady Miejskiej w Rogoźnie tj. przesunięcia tematu „Statuty Sołectw” z miesiąca  kwietnia  na  miesiąc maj br.

 

Radni  jednogłośnie 13 „za” przyjęli wniosek.

Uchwała została podjęta jednogłośnie  12 „za”  w obecności 12 radnych.

Pkt. XV. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wartości jednego punktu w złotych , dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach oświatowych, których organem prowadzącym jest Gmina Rogoźno  - ref. p.W.Jaworski.

Uchwała została podjęta wynikiem glosowania  11 „za”  1 „wstrzymujący” w obecności 12 radnych.

Pkt. XVI. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wartości jednego punktu  dla pracowników samorządowych zatrudnionych w Gminnym Ośrodku pomocy Społecznej w Rogoźnie ref. p.M.Brączewska.

Uchwała została podjęta wynikiem glosowania  11 „za”  1 „wstrzymujący” w obecności 12 radnych.

Pkt. XVII. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Rogoźno.

Uchwała została podjęta wynikiem glosowania  11 „za”  1 „wstrzymujący” w obecności 12 radnych.

 

Pkt. XVIII. Podjęcie uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania tytułu „Zasłużony dla Rogoźna” – ref. p.J.Dolatowski.

Pan J.Dolatowski ustosunkował się do wniosku Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie poniższej treści :

1/ wyjaśnienie zapisów   w § 3 , który brzmi : „Tytuł „Zasłużony dla Rogoźna „ przyznaje Rada Miejska w głosowaniu jawnym  zwykłą większością głosów „.

2/ uzupełnienie  tytułów uchwał w § 6 projektu uchwały.

 

Pan J.Dolatowski stwierdził, że  zapisy w treści projektu uchwały są właściwe i nie wymagają zmiany.

 

Radny p.Z.Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie  skierowania projektu uchwały do ponownego rozpatrzenia przez Komisję Rady w m-cu kwietniu br. w celu rozważenia kwestii powołania kapituły tytułu.

Radni, wynikiem głosowania  6 „za” 2 „przeciw” 4 „wstrzymujące” poparli wniosek.

 

Uchwała nie  została podjęta , została skierowana do ponownego rozpatrzenia przez Komisje Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Pkt. XIX . Odpowiedzi na interpelacje.

 

Radny p.Cz.Gruszka  stwierdził, że otrzymał odpowiedź na Zapytanie, ale nie jest ona wyczerpująca , zwrócił się z prośbą o uzupełnienie odpowiedzi na przyszłej sesji Rady Miejskiej.

 

Pkt. XX. Wolne głosy i wnioski .

 

Radny p.Kazimierz Lis zabrał głos w sprawach :

1/ zmiany organizacji ruchu na Os.Przemysława w Rogoźnie, zwrócił uwagę na zdemontowane  znaki niebieskie i brak trójkątów,

2/ sprzedaży sieci gazowych  przez Gminę,

3/ zapytał o niewłaściwe zachowanie pracownika Urzędu Miejskiego  w stosunku do Przewodniczącego Komisji Doraźnej na posiedzeniu  tej Komisji.

 

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił :

Ad.2/ sprawa jest w toku, odbyło się kolejne spotkanie w sprawie sprzedaży gazociągów, kompletowana jest dokumentacja, wymagany jest przetarg, prowadzone są analizy przez radcę prawnego , o szczegóły sprawy  przedstawi.

Ad.3/ sprawy zachowania  pracownika na posiedzeniu Komisji Doraźnej nie zna, ponieważ w tym posiedzeniu nie uczestniczył.

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał, kiedy ulice miasta zostaną posprzątane ?

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że  przetarg na oczyszczanie miasta został przeprowadzony, p.H.Siwiński złożył odwołanie, sprawa będzie rozpatrywana przez Urząd Zamówień Publicznych, przetarg może zostać unieważniony.   

 

Radny p.J.Stachowiak zapytał  termin naprawy nawierzchni dróg po zimie .

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że  złożono dwie oferty na łatanie dziur , tańsza była oferta firmy BIMEX.

 

Pan Tadeusz Zygmunt – Kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji Urzędu Miejskiego powiedział, że sam chce wyjaśnić kwestię swojego niewłaściwego zachowania w stosunku do p.Cz.Gruszki  - Przewodniczącego Komisji Doraźnej na posiedzeniu tej Komisji w dniu 08 marca br., p.T.Zygmunt przedstawił przebieg zajścia i  przeprosił p.Cz.Gruszkę za swoje zachowanie.

 

 

Pkt. XXI.  Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski:

1/ zaprosił zebranych do udziału w obchodach  Rocznicy śmierci Papieża Jana Pawła II w dniu 2 kwietnia br. w Kościele pod wezwaniem Św. Ducha w Rogoźnie,

1/  poinformował, że posiedzenie  Przewodniczących  Rady i Komisji Rady Miejskiej odbędzie się po zamknięciu  Sesji.

2/ złożył podziękowania p.R.Tomaszewskiej – Dyrektorce ZS im. H.Cegielskiego w Rogoźnie za gościnę.

 

Pkt. XXII. Zakończenie.

 

Po wyczerpaniu  punktów porządku obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Roman Szuberski podziękował wszystkim za przybycie   i  zamknął  obrady  XLIV Sesji  IV  kadencji Rady Miejskiej  w Rogoźnie ,  uderzając  3-krotnie  „laską marszałkowską” .

 

Zakończenie  obrad  -  godz. 20.10

 

 

Zał. 1 – 18.   

 

 

 

Protokołowała:

 

Barbara Szuberska

» powrt
Ilo odwiedzin : 668296_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP