2006-04-13
PROTOKÓŁ Nr 43/2005
XLIII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie
w dniu 22 lutego 2006 r. o godz. 14.30.
Temat Sesji :
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.
XLIII Sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie zwołana została na dzień 22 lutego 2006 r. na godz. 14.30 przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w auli Zespołu Szkół im. H.Cegielskiego w Rogoźnie ul. II Armii Wojska Polskiego nr 1.
Na wstępie Zebrani – minutą ciszy uczcili pamięć Ofiar katastrofy budowlanej w Katowicach w styczniu br.
Pkt.I. Otwarcie obrad.
Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.
Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 12 radnych, a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.
Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .
Lista obecności sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Jerzego Stachowiaka , radny wyraził zgodę.
Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.
Proponowany porządek obrad:
I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
II. Przyjęcie porządku obrad.
III. Przyjęcie protokołu z XLII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
IV. Interpelacje i pisemne zapytania.
V. Informacje Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.
VI. Informacje Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.
VII. Pytania do Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i przedstawicieli powiatu oraz zapytania Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli powiatu oraz mieszkańców Gminy Rogoźno do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie i Burmistrza Rogoźna.
VIII. Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.
IX. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie.
X. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno.
XI. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Kościuszki i Nowej.
XII. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze między ulicami : Kotlarską, W.Poznańską, Długą, Nową.
XIII. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze działki o nr ewid. 2004/4 przy ul. Długiej.
XIV. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia deklaracji dotyczącej współfinansowania przez Gminę Rogoźno budowy sali gimnastycznej w Rogoźnie.
XV. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie debaty publicznej dotyczącej przynależności powiatowej Gminy Rogoźno.
XVI. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie pisma Wojewody Wielkopolskiego Nr PN II-11.0911-172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r.
XVII. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie przyjęcia wniosku w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza.
XVIII. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
XIX. Wolne głosy i wnioski.
XX. Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie.
XXI. Zakończenie.
Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Henryk Janus zgłosił wnioski Komisji do porządku obrad w sprawie wycofania z porządku obrad :
1/ Pkt. XV. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie debaty publicznej dotyczącej przynależności powiatowej Gminy Rogoźno.
Radni, wynikiem głosowania 2 „za” 6 „przeciw” 2 „wstrzymujące” odrzucili wniosek.
2/ Pkt. XVII. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie przyjęcia wniosku w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza.
Radni, wynikiem głosowania 3 „za” 0 „przeciw” 8 „wstrzymujących” poparli wniosek, jednakże wniosek nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości.
Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski stwierdził, że powyższe punkty pozostają w porządku obrad XLIII Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Porządek obrad został przyjęty bez zmian.
Pkt.III. Przyjęcie protokołów z XLII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie,
Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu, protokół z XLII Sesji przyjęto wynikiem głosowania 10 „za” , 1 „wstrzymujący” w obecności 11 radnych.
Pkt. IV. Interpelacje i pisemne zapytania radnych .
Radny p.Cz.Gruszka złożył Zapytanie , przedstawił jego treść – załącznik nr 4 do protokołu.
Pkt. V. Informacja Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji Rady o działaniach w okresie między sesjami.
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił :
Informację z działalności między sesjami - załącznik nr 5 do protokołu.
Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.
Informacje z działań Komisji Rady Miejskiej w okresie między sesjami złożyli kolejno :
· Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej p. Henryk Janus – przedstawił wnioski Komisji - załącznik nr 6 do protokołu,
· Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej p. Jerzy Stachowiak – przedstawił wnioski Komisji - załącznik nr 7 do protokołu,
· Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p.Feliks Kaczmarek przedstawił sprawozdanie z posiedzenia Komisji ,
Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.
Pkt. VI. Informacje Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.
Burmistrz Rogoźna przedstawił informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 8 do protokołu.
Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza , związane z treścią przedstawionych informacji , głos zabrali :
Radny p. Jerzy Stachowiak zapytał o :
1/ zebranie sprawozdawczo-wyborcze OSP w Rogoźnie ?
2/ spotkanie z wykonawcą planu przestrzennego Ruda – Garbatka ?
Burmistrz Rogoźna odpowiedział kolejno :
Ad.1/ przedstawił przebieg zebrania, poinformował, że wybrano nowy Zarząd OSP w poprzednim składzie osobowym,
Ad 2/ było to spotkanie wstępne, dotyczyło ogólnych zarysów planu..
Radny p.H.Janka zapytał o :
1/ spotkanie partnerstwa programu EQUEL w Rożnowicach ?
2/ spotkanie z Nadleśniczym Nadleśnictwa w Obornikach – wodociąg Jaracz ?
Burmistrz Rogoźna odpowiedział kolejno :
Ad.1/ było to kolejne spotkanie , poinformował, że przedstawicielem Gminy Rogoźno w programie EQUEL jest p.Ewelina Kapela z GOPS-u, działają tam także p. Marzena Brączewska - Kierownik GOPS w Rogoźnie i p. Bartosz Dworzański z Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.
Ad.2/ spotkanie dotyczyło kosztów przebiegu wodociągu przez działki będące własnością Nadleśnictwa Oborniki, na spotkaniu ustalono koszt w wysokości 1 zł/1m2 za udostępnienie terenu w czasie budowy, Burmistrz oświadczył, że złoży propozycję 0,50 zł za 1m2 , ustalenia trwają.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zapytał o debatę publiczna w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego ul.Fabrycznej ?
Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że w debacie uczestniczyło 15 handlowców, większość pytań dotyczyła terenu rozlewni wód i budynku mieszkalnego, plan jest wyłożony, będą składane uwagi i wnioski, następnie plan trafi do Rady Miejskiej.
Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto do wiadomości.
Pkt. VII. Pytania do radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli powiatu oraz zapytania radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna - nie było.
Pkt. VIII. Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.
Informację ( załącznik nr 9 do protokołu) oraz prezentację multimedialną na powyższy temat przedstawiła p.Marzena Brączewska – Kierownik GOPS w Rogoźnie.
W dyskusji:
Sołtys p.Bogdan Dolata zapytał, jakiej wielkości środki finansowe przeznaczone są na utrzymanie GOPS w Rogoźnie , a ile przeznaczono na pomoc potrzebującym ?
Pani M.Brączewska – Kierownik GOPS w Rogoźnie odpowiedziała, że działalność finansowa GOPS będzie omawiana i prezentowana w miesiącu kwietniu br. wówczas odpowie na to pytanie lub może udzielić odpowiedzi na piśmie.
Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska stwierdziła , że jest przygotowana i udzieli odpowiedzi na pytanie Sołtysa, wyjaśniła, że na plan finansowy GOPS na rok 2005 łącznie w wysokości około 5.535.000 zł, utrzymanie GOPS jest to koszt w wysokości około 704.200 zł.
Radny p.K.Ostrowski zapytał :
1/ czy przypadkiem było zatrudnienie w GOPS w Rogoźnie osób z rodzin radnych i pracowników Urzędu Miejskiego ?
2/ kto odpowiada za wypłatę niezgodnie z planem finansowym GOPS - nagrody na dzień pracownika socjalnego ?
Pani M.Brączewska odpowiedziała kolejno , ze :
Ad.1/ kryterium przyjęcia do pracy w GOPS było wymagane wykształcenie i dyplom pracownika socjalnego ,dodała, że nie kierowała się żadnymi innymi intencjami,
Ad.2/ za tę decyzję odpowiada kierownik GOPS , szczegóły omówi główna księgowa GOPS w miesiącu kwietniu br.
Radni przyjęli informacje do wiadomości.
Informację na powyższy temat złożyła także p.Barbara Słabolepsza-Rojna – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Obornikach - załącznik nr 10 do protokołu..
Radni przyjęli informacje do wiadomości.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie podziękował Referującym .
IX. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie - ref. R.Szuberski
Uchwała została podjęta jednogłośnie 12 „za” w obecności 12 radnych.
X. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno - ref. E.Rogiński.
Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury p.Jerzy Stachowiak przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały.
Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa p. Henryk Janus przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały.
Pan Euzebiusz Rogiński ustosunkował się do niektórych zgłoszonych wniosków.
Radny p. Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek formalny, iż z uwagi na liczne wnioski i uwagi do projektu uchwały , wnosi o naniesienie poprawek do projektu uchwały i skierowanie w/wym. projektu do ponownego rozpatrzenia przez Komisje Rady Miejskiej w miesiącu marcu br.
Radni, wynikiem głosowania 9 „za” 3 „przeciw” poparli wniosek.
XI. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Kościuszki i Nowej – ref. E.Rogiński.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 11 „za” w obecności 11 radnych.
XII. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze między ulicami : Kotlarską, W.Poznańską, Długą, Nową – ref. E.Rogiński.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 11 „za” w obecności 11 radnych.
XIII. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze działki o nr ewid. 2004/4 przy ul. Długiej – ref. E.Rogiński.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 12 „za” w obecności 12 radnych.
XIV. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia deklaracji dotyczącej współfinansowania przez Gminę Rogoźno budowy sali gimnastycznej w Rogoźnie – ref. R.Szuberski.
Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury p.Jerzy Stachowiak przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały:
Komisja Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie zgłasza wniosek do projektu uchwały w sprawie przyjęcia deklaracji współfinansowania przez Gminę Rogoźno budowy sali gimnastycznej w Rogoźnie:
Komisja wnosi o wykreślenie wyrażenia „ przyjęcia” w tytule uchwały – radni jednogłośnie 12 „za” poparli wniosek..
Uchwała została podjęta jednogłośnie 12 „za” w obecności 12 radnych.
XV. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie debaty publicznej dotyczącej przynależności powiatowej Gminy Rogoźno – ref. R.Szuberski.
W dyskusji:
Radny p.Z.Nowak skrytykował projekt w sprawie przeprowadzenia debaty na łamach pracy lokalnej lub w organizacjach i stowarzyszeniach , uważa, że należy rozważyć możliwość przeprowadzenia referendum w tej sprawie.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski odpowiedział, że referendum w powyższej sprawie nie należy do kompetencji Rady Miejskiej .
Radny p.J.Glapiak poparł wypowiedź radnego sejmiku p.Z.Nowaka, dodał, że Rada Miejska nie ma może scedować wykonania uchwały na inne podmioty jak Burmistrz i gminne jednostki organizacyjne , stwierdził, że projekt uchwały ogranicza grono osób biorących udział w debacie.
Radny p.F.Kaczmarek zgłosił wniosek formalny w sprawie zmiany treści projektu uchwały i proponuje zapis paragrafu 2 następującej treści :
§ 2. Rada Miejska w Rogoźnie uważa, że najbardziej skuteczną dla lokalnej społeczności formą debaty byłaby debata ogólna zorganizowana w sali Rogozińskiego Centrum Kultury pod patronatem grupy inicjatywnej.”
Radny p.H.Janus stwierdził, że Komisje Rady Miejskiej popierają debatę , uważa, że debata winna odbyć się nie tylko w mieście ale także na wsi np. na zebraniach wiejskich, dodał, że jego zdaniem należałoby rozważyć możliwość przeprowadzenia konsultacji w tej sprawie, by przed ewentualna likwidacją Powiatu Obornickiego znać opinię mieszkańców na temat przynależności powiatowej Gminy Rogoźno.
Sekretarz Gminy p.M.Górecki stwierdził, że aby przeprowadzić debatę czy konsultacje , należy wiedzieć na jaki temat, obecnie nie znamy zamiarów władz dot. zmian w układzie powiatów w kraju, uważa, że nie posiadając takiej wiedzy - brak tematu debaty, dodał, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym i ustawa o samorządzie powiatowym jest zapis, że o podziale administracyjnym decyduje Rada Ministrów, wydaje rozporządzenie w tej sprawie , ale przedtem zobowiązana jest do przeprowadzenia konsultacji społecznych.
Starosta Obornicki p.Antoni Żuromski zabrał głos w dyskusji na temat przeprowadzenia debaty - treść wystąpienia w załączeniu – załącznik nr 11 do protokołu.
Radny p.F.Kaczmarek zgłosił wniosek w sprawie zapisu paragrafu 3 o następującej treści :
§ 3. Apeluje się do Burmistrza Rogoźna o pomoc organizacyjną w przeprowadzeniu debaty.
Uchwała została podjęta wraz z w/wym. wnioskiem wynikiem głosowania 7 „za” 3 „wstrzymujące” w obecności 10 radnych.
XVI. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie pisma Wojewody Wielkopolskiego Nr PN II-11.0911-172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r. – ref. R.Szuberski
Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.J.Stachowiak przedstawił wniosek Komisji do projektu uchwały :
Komisja proponuje:
1/ wykreślenie wyrażenia „oświadczenie” w tytule uchwały - radni, wynikiem głosowania 11 „za” 1 „wstrzymujący” – opowiedzieli się za pozostawieniem wyrażenia „oświadczenie” w tytule uchwały.
2/ Paragr.1 o treści :
„Przyjmuje się oświadczenie następującej treści :
W odpowiedzi na Pańskie pismo Nr. PN II – 11.0911 – 172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r. uprzejmie wyjaśnia się, że do chwili obecnej Rada Miejska w Rogoźnie oraz Burmistrz Rogoźna nie wystąpili z inicjatywą uchwałodawczą w sprawie ponownego wszczęcia procedur w celu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze wsi Boguniewo-Nienawiszcz.”
Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.H.Janus przedstawił wniosek Komisji do projektu uchwały :
Komisja proponuje - Paragr.1 o treści :
„Przyjmuje się oświadczenie następującej treści :
W odpowiedzi na Pańskie pismo Nr. PN II – 11.0911 – 172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r. uprzejmie wyjaśnia się, że do chwili obecnej Rada Miejska w Rogoźnie nie wystąpiła z inicjatywą uchwałodawczą w sprawie ponownego wszczęcia procedur w celu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze wsi Boguniewo-Nienawiszcz.”
Radni jednogłośnie 11 „za” poparli wniosek Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Uchwała została podjęta jednogłośnie 11„za” w obecności 11 radnych.
XVII. Podjęcie uchwały – oświadczenia w sprawie przyjęcia wniosku w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza – ref. R.Szuberski
Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.J.Stachowiak przedstawił wniosek Komisji do projektu uchwały :
Komisja Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie zgłasza następujące wnioski do projektu uchwały - oświadczenia w sprawie przyjęcia wniosku w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza.
Komisja proponuje :
1/ wykreślenie wyrażenia „ oświadczenie” w tytule uchwały ,
2/ przyjęcie tytułu w brzmieniu :” w sprawie przyjęcia wniosku o zawieszenie
wydawania Biuletynu Burmistrza.”
3/ przyjęcie paragrafu 1 o treści : „Rada Miejska w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o zawieszenie wydawania Biuletynu Burmistrza na okres do końca października 2006 roku. Informacje dot. działań Burmistrza Rogoźna i Rady Miejskiej w Rogoźnie powinny być przekazywane w formie komunikatów sołectwom oraz jako wkładka , wydawana przez Urząd Miejski , w gazetach lokalnych”.
Radny p. Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie zmiany treści oświadczenia i odrzucenie wniosku Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie, proponuje następujący zapis treści uchwały :
„Oświadczenie w sprawie wniosku o zaprzestanie wydawania Biuletynu Burmistrza i prowadzenie Informatora Samorządowego .
Na podstawie § 31 ust. 1 pkt.2. Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie , stanowiącego załącznik nr 4 do Statutu Gminy Rogoźno (Dz.Urz. Woj.Wielk. z 2001 r. Nr 112 poz.2145 ze zmianami) , Rada Miejska w Rogoźnie uchwala co następuje:
§ 1. Wnioskuje się do Burmistrza Rogoźna o zaprzestanie wydawania Biuletynu Burmistrza a wprowadzenie Informatora Samorządowego.
Informator Samorządowy wydaje Urząd Miejski , przedstawia w nim informacje dotyczące działań Burmistrza Rogoźna i Rady Miejskiej , przekazuje go sołectwom , placówkom oświatowym, sklepom oraz zainteresowanym redakcjom gazet lokalnych , jako bezpłatna wkładka.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.”
W dyskusji :
Radny p.H.Janus :
1/ stwierdził, że w/wym. wniosek zawiera nowy projekt uchwały, którego Radni na piśmie nie posiadają i z tego powodu nie wiedzą o czym dyskutować,
2/ zapytał, na jakiej podstawie projekt uchwały został przygotowany, ponieważ jest on niezgodny z wnioskiem grupy Radnych ze styczniowej sesji Rady Miejskiej,
3/ kto tworzył projekt uchwały i kto jest w Grupie Radnych ?
4/ zwrócił uwagę, iż Biuletyn Burmistrza powstał około 7 lat temu zgodnie z decyzją ówczesnego
Burmistrza i Zarządu Miejskiego i do tej pory nie było uwag, iż publikacje w Biuletynie stanowią element kampanii wyborczej, uważa, że zarówno w poprzedniej jak i obecnej kadencji publikacje w Biuletynie nie zawierały i nie zawierają reklamy Burmistrza.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski wyjaśnił, że na podstawie wniosku Radnych został zobowiązany przez Radę Miejską do przygotowania projektu uchwały , który może być zmieniony.
Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska poinformowała, że dnia 01 marca 2006 r. wygasa umowa na podstawie której p.K.Walkowiak publikował Biuletyn Burmistrza w „Gońcu Rogozińskim” , podała także wielkość kosztów związanych w publikacją tj. na nakład od 2500 szt. do 2700 szt. Biuletynu Burmistrza ukazującego się 2 razy w miesiącu - zgodnie z umową z p.K.Walkowiakiem , Gmina ponosiła koszty w wysokości około 800 zł miesięcznie.
Radny p.Z.Nowak stwierdził, iż należy pamiętać , że Burmistrz Rogoźna, zgodnie z wymogami unijnymi , zobowiązany jest do promowania prowadzonej na terenie naszej Gminy inwestycji np. w telewizji i zaniechanie wydawania Biuletynu może spowodować perturbacje z tym związane.
Radny p.Zygmunt Wierzbicki stwierdził, że jest to nieprawda, ponieważ zgodnie z jego wnioskiem zmieniającym projekt uchwały, wnosi o wprowadzenie Informatora Samorządowego, w którym można by zamieszczać informacje na temat działalności Burmistrza Rogoźna i Rady Miejskiej w Rogoźnie i promować prowadzone w Gminie inwestycje.
Sekretarz Gminy p.M.Górecki podał koszty ogłoszeń w prasie lokalnej za 1 cm2 brutto wynosi :
1/ koszt ogłoszenia w Głosie Wielkopolskim - 1,71 zł ,
2/ koszt ogłoszenia w Gazecie Poznańskiej - 1,32 zł,
3/ koszt ogłoszenia w Gazecie Powiatowej - 1,22 zł,
4/ koszt ogłoszenia w Gońcu Rogozińskim jest cena także 1,22 zł brutto, ale w oparciu o podpisaną z Gońcem Rogozińskim umowę cena wydawanego Biuletynu Burmistrza wynosi 33 gr. brutto za 1 cm2.
Burmistrz Rogoźna stwierdził, że przedstawiony projekt uchwały jest niezgodny z wnioskiem Grupy Radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski ogłosił przerwę w obradach w celu dopracowania i przygotowania na piśmie projektu uchwały.
Po przerwie Radny p.Z.Wierzbicki przedłożył Radnym projekt uchwały na piśmie.
Radny p.Janusz Piechowiak zgłosił wniosek formalny w sprawie skierowania powyższego projektu uchwały do ponownego rozpatrzenia przez Komisje Rady Miejskiej w Rogoźnie.
Radni, wynikiem głosowania 4 „za” 6 „przeciw” 1 „wstrzymujący” odrzucili wniosek.
Radny p.K.Ostrowski zgłosił wniosek w sprawie zaprzestania dyskusji nad projektem uchwały i przystąpienie do głosowania .
Radni, wynikiem głosowania 7 „za” 2 „przeciw” 2 „wstrzymujące” poparli wniosek.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zarządził głosowanie uchwały zgodnie z projektem zgłoszonym przez Radnego p.Zygmunta Wierzbickiego.
Uchwała została podjęta , zgodnie z wnioskiem Radnego p. Zygmunta Wierzbickiego, wynikiem głosowania 6 „za” 2 „przeciw” 3 „wstrzymujące” w obecności 11 radnych.
Pkt. XVIII . Odpowiedzi na interpelacje - nie było .
Pkt. XIX. Wolne głosy i wnioski - nie było.
Pkt. XX. Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski:
1/ poinformował, że posiedzenie Przewodniczących Rady i Komisji Rady Miejskiej odbędzie się po zamknięciu Sesji.
2/ złożył podziękowania p.R.Tomaszewskiej – Dyrektorce ZS im. H.Cegielskiego w Rogoźnie za gościnę.
Pkt. XXI. Zakończenie.
Po wyczerpaniu punktów porządku obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Roman Szuberski podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XLIII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie , uderzając 3-krotnie „laską marszałkowską” .
Zakończenie obrad - godz. 19.05
Zał. 1 – 11.
Protokołowała:
Barbara Szuberska
|