Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2006-04-13
PROTOKÓŁ Nr 43/2005
XLIII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 22 lutego 2006 r. o godz. 14.30. Temat Sesji : Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym. XLIII Sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie zwołana została na dzień 22 lutego 2006 r. na godz. 14.30 przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w auli Zespołu Szkół im. H.Cegielskiego w Rogoźnie ul. II Armii Wojska Polskiego nr 1. Na wstępie Zebrani – minutą ciszy uczcili pamięć Ofiar katastrofy budowlanej w Katowicach w styczniu br.

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 12 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Jerzego Stachowiaka ,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.

 

              Proponowany  porządek  obrad:

        I.      Otwarcie sesji i stwierdzenie  quorum.

     II.      Przyjęcie porządku obrad.

   III.      Przyjęcie protokołu z  XLII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

  IV.      Interpelacje i pisemne zapytania.

     V.      Informacje  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

  VI.      Informacje Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między
sesjami.

VII.      Pytania do Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i przedstawicieli powiatu oraz zapytania Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli  powiatu oraz mieszkańców Gminy Rogoźno do Radnych  Rady Miejskiej w Rogoźnie  i Burmistrza Rogoźna.

VIII.      Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.

  IX.      Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie.

     X.      Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno.

  XI.      Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Kościuszki i Nowej.

XII.      Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze między ulicami : Kotlarską, W.Poznańską, Długą, Nową.

XIII.      Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze  działki o nr ewid. 2004/4 przy ul. Długiej.

XIV.      Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia deklaracji dotyczącej współfinansowania przez Gminę Rogoźno budowy sali gimnastycznej w Rogoźnie.

XV.      Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie debaty publicznej dotyczącej przynależności powiatowej Gminy Rogoźno.

XVI.      Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie pisma Wojewody Wielkopolskiego Nr PN II-11.0911-172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r.

XVII.      Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie przyjęcia wniosku  w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza.

XVIII.      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

XIX.       Wolne głosy i wnioski.

XX.      Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Rogoźnie.

XXI.      Zakończenie.

Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Henryk Janus  zgłosił wnioski Komisji do porządku obrad  w sprawie wycofania z  porządku obrad :

 

1/ Pkt. XV. Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie debaty publicznej dotyczącej przynależności powiatowej Gminy Rogoźno.

Radni, wynikiem głosowania  2 „za” 6 „przeciw”  2  „wstrzymujące” odrzucili wniosek.

 

2/ Pkt. XVII. Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie przyjęcia wniosku  w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza.

Radni, wynikiem głosowania  3 „za” 0 „przeciw”  8  „wstrzymujących” poparli wniosek, jednakże wniosek nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski  stwierdził, że powyższe punkty  pozostają w porządku obrad XLIII Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Porządek obrad został przyjęty  bez zmian.

 

 

Pkt.III.  Przyjęcie protokołów  z XLII Sesji  IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie,

 

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu, protokół  z XLII Sesji  przyjęto wynikiem głosowania 10 „za”  , 1 „wstrzymujący”  w obecności 11 radnych.

 

Pkt. IV. Interpelacje i pisemne zapytania  radnych .  

 

Radny p.Cz.Gruszka  złożył Zapytanie , przedstawił jego treść – załącznik nr 4 do protokołu. 

 

Pkt. V. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił :

Informację z działalności między sesjami -  załącznik   nr  5  do protokołu.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

 

Informacje  z działań  Komisji Rady Miejskiej  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej p. Henryk Janus – przedstawił wnioski Komisji - załącznik nr 6 do protokołu,

·        Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej p. Jerzy Stachowiak – przedstawił wnioski Komisji - załącznik nr 7 do protokołu,

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p.Feliks Kaczmarek przedstawił sprawozdanie z posiedzenia Komisji ,

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

Pkt. VI. Informacje  Burmistrza  Rogoźna  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrz Rogoźna przedstawił informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 8 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionych informacji , głos zabrali :

 

Radny p. Jerzy Stachowiak zapytał o :

1/ zebranie sprawozdawczo-wyborcze OSP w Rogoźnie ?

2/ spotkanie z wykonawcą planu przestrzennego Ruda – Garbatka ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział kolejno :

Ad.1/ przedstawił przebieg zebrania, poinformował, że wybrano nowy Zarząd OSP w poprzednim składzie osobowym,

Ad 2/ było to spotkanie wstępne, dotyczyło ogólnych zarysów planu..  

 

Radny p.H.Janka zapytał o :

1/ spotkanie partnerstwa programu EQUEL w Rożnowicach ?

2/ spotkanie z Nadleśniczym Nadleśnictwa w Obornikach – wodociąg Jaracz ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział kolejno :

Ad.1/ było to kolejne spotkanie , poinformował, że  przedstawicielem Gminy Rogoźno w programie  EQUEL jest p.Ewelina Kapela z GOPS-u,  działają tam także p. Marzena Brączewska - Kierownik GOPS w Rogoźnie  i  p. Bartosz Dworzański  z Urzędu Miejskiego w Rogoźnie.

Ad.2/ spotkanie dotyczyło kosztów przebiegu wodociągu przez działki będące własnością Nadleśnictwa  Oborniki, na spotkaniu ustalono koszt w wysokości 1 zł/1m2 za udostępnienie terenu w czasie budowy, Burmistrz oświadczył, że złoży propozycję 0,50 zł za 1m2 , ustalenia trwają.   

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zapytał o debatę publiczna w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego  ul.Fabrycznej ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  w debacie uczestniczyło 15 handlowców, większość pytań dotyczyła terenu rozlewni wód i budynku mieszkalnego, plan jest wyłożony, będą składane uwagi i wnioski, następnie plan trafi do Rady Miejskiej.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto do wiadomości.

 

 

 

Pkt. VII.  Pytania do radnego  Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli powiatu oraz zapytania radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna  -  nie było.

 

 

 

Pkt. VIII. Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.

Informację ( załącznik nr  9 do protokołu)  oraz  prezentację multimedialną na  powyższy temat przedstawiła p.Marzena Brączewska – Kierownik GOPS w Rogoźnie.  

 

W dyskusji:

 

Sołtys p.Bogdan Dolata zapytał, jakiej wielkości środki finansowe przeznaczone są na utrzymanie GOPS w Rogoźnie , a ile przeznaczono na pomoc potrzebującym ?

 

Pani M.Brączewska – Kierownik GOPS w Rogoźnie odpowiedziała, że działalność finansowa GOPS będzie omawiana i prezentowana  w miesiącu kwietniu br. wówczas odpowie na to pytanie lub może udzielić odpowiedzi na piśmie.

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska stwierdziła , że jest przygotowana i  udzieli odpowiedzi  na pytanie Sołtysa, wyjaśniła, że na plan finansowy GOPS  na rok 2005 łącznie w wysokości około 5.535.000 zł, utrzymanie  GOPS jest to koszt w wysokości około 704.200 zł. 

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał :

1/ czy przypadkiem było zatrudnienie w GOPS w Rogoźnie  osób z rodzin radnych  i pracowników Urzędu Miejskiego ?

2/  kto odpowiada za wypłatę niezgodnie z planem finansowym GOPS - nagrody na dzień pracownika socjalnego  ?

 

Pani M.Brączewska odpowiedziała kolejno , ze  :

Ad.1/  kryterium przyjęcia do pracy w GOPS było wymagane wykształcenie i dyplom  pracownika socjalnego ,dodała, że nie  kierowała się żadnymi innymi intencjami,

Ad.2/  za tę decyzję odpowiada kierownik GOPS , szczegóły omówi główna księgowa GOPS w miesiącu kwietniu br.

 

Radni przyjęli informacje do wiadomości.

 

 

Informację na powyższy temat złożyła także p.Barbara Słabolepsza-Rojna – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Obornikach  - załącznik nr 10 do protokołu..

 

 

Radni przyjęli informacje do wiadomości.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie podziękował Referującym . 

 

 

 

 

IX.              Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie  - ref. R.Szuberski

Uchwała została podjęta jednogłośnie 12 „za” w obecności 12 radnych.

 

X.                 Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rogoźno  - ref. E.Rogiński.

Z-ca Przewodniczącego  Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury p.Jerzy Stachowiak przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały.

Przewodniczący  Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa p. Henryk Janus przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały.

Pan Euzebiusz Rogiński ustosunkował się do niektórych zgłoszonych wniosków.

Radny p. Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek formalny, iż z uwagi na liczne wnioski i uwagi do projektu uchwały , wnosi o naniesienie  poprawek do projektu uchwały i  skierowanie w/wym. projektu  do ponownego rozpatrzenia przez Komisje Rady Miejskiej w miesiącu marcu br.    

Radni, wynikiem głosowania  9 „za” 3 „przeciw”  poparli wniosek.

 

XI.              Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulic Kościuszki i Nowej – ref. E.Rogiński.

Uchwała została podjęta jednogłośnie 11 „za” w obecności 11 radnych.

 

XII.           Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze między ulicami : Kotlarską, W.Poznańską, Długą, Nową – ref. E.Rogiński.

Uchwała została podjęta jednogłośnie 11 „za” w obecności 11 radnych.

 

XIII.        Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na obszarze  działki o nr ewid. 2004/4 przy ul. Długiej – ref. E.Rogiński.

Uchwała została podjęta jednogłośnie 12 „za” w obecności 12 radnych.

 

XIV.        Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia deklaracji dotyczącej współfinansowania przez Gminę Rogoźno budowy sali gimnastycznej w Rogoźnie – ref. R.Szuberski.

Z-ca Przewodniczącego  Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury p.Jerzy Stachowiak przedstawił wnioski Komisji do projektu uchwały:

Komisja  Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury  Rady Miejskiej w Rogoźnie  zgłasza wniosek do projektu uchwały w sprawie przyjęcia deklaracji współfinansowania przez Gminę Rogoźno budowy sali gimnastycznej w Rogoźnie:

Komisja wnosi o wykreślenie wyrażenia „ przyjęcia” w tytule uchwały – radni  jednogłośnie 12 „za” poparli wniosek..

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie 12 „za” w obecności 12 radnych.

 

 

XV.           Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie debaty publicznej dotyczącej przynależności powiatowej Gminy Rogoźno – ref. R.Szuberski.

 

W dyskusji:

Radny p.Z.Nowak skrytykował  projekt  w sprawie przeprowadzenia debaty  na łamach pracy lokalnej lub w organizacjach i stowarzyszeniach , uważa, że  należy rozważyć możliwość przeprowadzenia referendum w tej sprawie.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski odpowiedział, że  referendum w powyższej sprawie nie należy do kompetencji Rady Miejskiej .

Radny p.J.Glapiak poparł wypowiedź radnego sejmiku p.Z.Nowaka, dodał, że Rada Miejska nie ma może scedować wykonania uchwały na inne podmioty jak Burmistrz  i gminne jednostki organizacyjne , stwierdził, że projekt uchwały ogranicza grono osób  biorących udział w debacie.

Radny p.F.Kaczmarek zgłosił wniosek formalny w sprawie zmiany treści projektu uchwały i proponuje zapis paragrafu 2 następującej treści :

§ 2. Rada Miejska w Rogoźnie uważa, że najbardziej skuteczną dla lokalnej społeczności formą debaty byłaby debata ogólna zorganizowana w sali Rogozińskiego Centrum Kultury pod patronatem grupy inicjatywnej.”

Radny p.H.Janus  stwierdził, że Komisje Rady Miejskiej popierają debatę  , uważa, że  debata winna odbyć się nie tylko w mieście ale także na wsi np. na zebraniach wiejskich, dodał, że jego zdaniem należałoby rozważyć możliwość przeprowadzenia konsultacji w tej sprawie, by  przed ewentualna likwidacją Powiatu Obornickiego  znać opinię mieszkańców  na temat przynależności powiatowej Gminy Rogoźno.

Sekretarz Gminy p.M.Górecki stwierdził, że  aby przeprowadzić debatę czy konsultacje , należy wiedzieć na jaki temat,  obecnie nie  znamy zamiarów władz  dot. zmian w układzie powiatów w kraju, uważa, że nie posiadając takiej wiedzy  - brak tematu debaty, dodał, że  zgodnie z ustawą  o samorządzie gminnym i ustawa o samorządzie powiatowym  jest zapis, że o podziale administracyjnym decyduje Rada Ministrów,  wydaje  rozporządzenie w tej sprawie , ale przedtem zobowiązana jest  do przeprowadzenia konsultacji społecznych.

Starosta Obornicki p.Antoni Żuromski zabrał głos w dyskusji na temat przeprowadzenia debaty  - treść wystąpienia w załączeniu – załącznik nr 11 do protokołu.

Radny p.F.Kaczmarek zgłosił wniosek w sprawie zapisu paragrafu 3 o następującej treści :

§ 3. Apeluje się do Burmistrza Rogoźna o pomoc organizacyjną w przeprowadzeniu debaty.

Uchwała została podjęta wraz z w/wym. wnioskiem wynikiem głosowania 7 „za” 3 „wstrzymujące”  w obecności 10 radnych.

 

XVI.        Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie pisma Wojewody Wielkopolskiego Nr PN II-11.0911-172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r. – ref. R.Szuberski

Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych  , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.J.Stachowiak przedstawił wniosek Komisji do projektu uchwały :

Komisja proponuje:

1/ wykreślenie  wyrażenia „oświadczenie” w tytule uchwały  - radni, wynikiem głosowania  11 „za” 1 „wstrzymujący” – opowiedzieli się za pozostawieniem wyrażenia „oświadczenie” w tytule uchwały. 

2/ Paragr.1 o treści :

„Przyjmuje się oświadczenie następującej treści :

       W odpowiedzi na Pańskie pismo Nr. PN II – 11.0911 – 172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r. uprzejmie wyjaśnia się, że do chwili obecnej Rada Miejska w Rogoźnie oraz Burmistrz Rogoźna nie wystąpili z inicjatywą uchwałodawczą w sprawie ponownego wszczęcia procedur w celu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  na obszarze wsi Boguniewo-Nienawiszcz.”

 

Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.H.Janus przedstawił wniosek Komisji do projektu uchwały :

Komisja proponuje -            Paragr.1 o treści :

„Przyjmuje się oświadczenie następującej treści :

       W odpowiedzi na Pańskie pismo Nr. PN II – 11.0911 – 172/05/06 z dnia 19 stycznia 2006 r. uprzejmie wyjaśnia się, że do chwili obecnej Rada Miejska w Rogoźnie nie wystąpiła z inicjatywą uchwałodawczą w sprawie ponownego wszczęcia procedur w celu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  na obszarze wsi Boguniewo-Nienawiszcz.”

Radni jednogłośnie 11 „za” poparli wniosek Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Uchwała została podjęta jednogłośnie  11„za”  w obecności 11 radnych.

 

XVII.     Podjęcie uchwały  – oświadczenia w sprawie przyjęcia wniosku  w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza – ref. R.Szuberski

Z-ca Przewodniczącego Komisji Spraw Społecznych  , Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.J.Stachowiak przedstawił wniosek Komisji do projektu uchwały :

 Komisja  Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury  Rady Miejskiej w Rogoźnie       zgłasza następujące wnioski do projektu uchwały -  oświadczenia w sprawie   przyjęcia wniosku w sprawie zawieszenia wydawania Biuletynu Burmistrza.  

 

Komisja proponuje :

1/ wykreślenie wyrażenia „ oświadczenie” w tytule uchwały  ,

2/ przyjęcie tytułu w brzmieniu :” w sprawie przyjęcia  wniosku o zawieszenie 

    wydawania Biuletynu Burmistrza.”

3/ przyjęcie  paragrafu  1 o treści : „Rada Miejska w Rogoźnie wnioskuje do Burmistrza Rogoźna o zawieszenie  wydawania Biuletynu Burmistrza na okres do końca października 2006 roku. Informacje dot. działań Burmistrza Rogoźna i Rady Miejskiej w Rogoźnie  powinny być przekazywane w formie komunikatów  sołectwom oraz  jako wkładka , wydawana przez Urząd Miejski , w gazetach lokalnych”.

 

Radny  p. Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie zmiany treści oświadczenia i odrzucenie wniosku Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie, proponuje  następujący zapis treści uchwały :

 

„Oświadczenie w sprawie wniosku o zaprzestanie  wydawania Biuletynu Burmistrza i prowadzenie  Informatora Samorządowego .

Na podstawie § 31 ust. 1 pkt.2. Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie , stanowiącego załącznik nr 4 do Statutu Gminy Rogoźno  (Dz.Urz. Woj.Wielk. z 2001 r. Nr 112 poz.2145 ze zmianami) , Rada Miejska w Rogoźnie uchwala  co następuje:

§ 1.  Wnioskuje się do Burmistrza Rogoźna o zaprzestanie  wydawania  Biuletynu Burmistrza  a wprowadzenie  Informatora Samorządowego.

Informator Samorządowy wydaje Urząd Miejski , przedstawia w nim informacje  dotyczące działań Burmistrza Rogoźna i Rady Miejskiej , przekazuje go sołectwom ,   placówkom oświatowym, sklepom oraz zainteresowanym redakcjom gazet lokalnych ,  jako bezpłatna wkładka.    

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.”

 

 

W dyskusji :

Radny p.H.Janus :

1/ stwierdził, że w/wym. wniosek zawiera nowy projekt uchwały, którego Radni na piśmie nie posiadają i z tego powodu nie wiedzą o czym dyskutować,

2/ zapytał,  na jakiej podstawie projekt uchwały został przygotowany, ponieważ jest on niezgodny z wnioskiem grupy Radnych ze styczniowej sesji Rady Miejskiej,

3/ kto tworzył projekt uchwały i kto jest w Grupie Radnych ?

4/ zwrócił uwagę, iż Biuletyn Burmistrza powstał około 7 lat temu zgodnie z decyzją ówczesnego 

Burmistrza i Zarządu Miejskiego  i do tej pory nie było uwag, iż publikacje w Biuletynie stanowią element kampanii wyborczej, uważa, że  zarówno w poprzedniej jak i obecnej kadencji  publikacje w Biuletynie nie zawierały i nie zawierają reklamy Burmistrza.    

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski wyjaśnił, że na podstawie wniosku Radnych został zobowiązany przez Radę Miejską do przygotowania projektu uchwały , który może być zmieniony.

 

Skarbnik Gminy p.Jadwiga Pijanowska poinformowała, że dnia 01 marca 2006 r. wygasa umowa na podstawie której p.K.Walkowiak  publikował Biuletyn Burmistrza  w „Gońcu Rogozińskim” , podała także  wielkość kosztów  związanych w publikacją tj. na nakład  od 2500 szt. do  2700 szt. Biuletynu Burmistrza ukazującego się 2 razy w miesiącu  - zgodnie z umową z p.K.Walkowiakiem , Gmina ponosiła koszty w wysokości około 800 zł  miesięcznie.

 

Radny p.Z.Nowak  stwierdził, iż należy pamiętać , że Burmistrz Rogoźna, zgodnie z wymogami unijnymi , zobowiązany jest do promowania  prowadzonej na terenie naszej Gminy inwestycji np. w telewizji  i zaniechanie wydawania Biuletynu może spowodować perturbacje z tym związane.

 

Radny p.Zygmunt Wierzbicki stwierdził, że jest to nieprawda, ponieważ zgodnie z jego wnioskiem zmieniającym projekt uchwały, wnosi o wprowadzenie Informatora Samorządowego, w którym można by zamieszczać informacje na temat działalności Burmistrza Rogoźna i Rady Miejskiej w Rogoźnie  i promować  prowadzone  w Gminie inwestycje.      

 

Sekretarz Gminy p.M.Górecki  podał koszty ogłoszeń w prasie lokalnej za 1 cm2  brutto wynosi :

1/ koszt ogłoszenia w Głosie Wielkopolskim  -   1,71 zł ,

2/ koszt ogłoszenia w Gazecie Poznańskiej     -   1,32 zł,

3/ koszt ogłoszenia w Gazecie Powiatowej     -   1,22 zł,

4/ koszt ogłoszenia w Gońcu Rogozińskim  jest cena także  1,22 zł  brutto, ale w oparciu o podpisaną z Gońcem Rogozińskim umowę  cena wydawanego Biuletynu Burmistrza wynosi 33 gr. brutto za 1 cm2.

 

Burmistrz Rogoźna  stwierdził, że przedstawiony projekt uchwały jest niezgodny z wnioskiem Grupy Radnych.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie  p.R.Szuberski ogłosił przerwę w obradach w celu dopracowania i przygotowania na piśmie projektu uchwały.

 

 

Po przerwie  Radny p.Z.Wierzbicki  przedłożył Radnym projekt uchwały na piśmie.

 

Radny p.Janusz Piechowiak zgłosił wniosek formalny w sprawie skierowania  powyższego projektu uchwały do ponownego rozpatrzenia przez Komisje Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Radni, wynikiem głosowania  4 „za” 6 „przeciw” 1 „wstrzymujący” odrzucili wniosek. 

 

Radny p.K.Ostrowski zgłosił wniosek  w sprawie zaprzestania dyskusji nad projektem uchwały i przystąpienie do głosowania .

Radni, wynikiem głosowania  7 „za” 2 „przeciw” 2 „wstrzymujące” poparli wniosek.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie  p.R.Szuberski zarządził głosowanie uchwały zgodnie z  projektem zgłoszonym przez Radnego p.Zygmunta Wierzbickiego.

 

Uchwała została podjęta , zgodnie z wnioskiem Radnego p. Zygmunta Wierzbickiego, wynikiem głosowania  6 „za”  2 „przeciw” 3 „wstrzymujące” w obecności 11 radnych.

 

 

Pkt. XVIII . Odpowiedzi na interpelacje - nie było .

 

 

Pkt. XIX. Wolne głosy i wnioski  -  nie było.

 

 

Pkt. XX.  Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski:

1/  poinformował, że posiedzenie  Przewodniczących  Rady i Komisji Rady Miejskiej odbędzie się po zamknięciu  Sesji.

2/ złożył podziękowania p.R.Tomaszewskiej – Dyrektorce ZS im. H.Cegielskiego w Rogoźnie za gościnę.

 

Pkt. XXI. Zakończenie.

 

Po wyczerpaniu  punktów porządku obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Roman Szuberski podziękował wszystkim za przybycie   i  zamknął  obrady  XLIII Sesji  IV  kadencji Rady Miejskiej  w Rogoźnie ,  uderzając  3-krotnie  „laską marszałkowską” .

 

Zakończenie  obrad  -  godz. 19.05

 

Zał. 1 – 11.   

 

Protokołowała:

 

Barbara Szuberska

» powrt
Ilo odwiedzin : 668312_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP