Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2005-04-07
PROTOKÓŁ Nr 29/2005
z XXIX Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 23 lutego 2005 r. o godz. 14.30. Tematy Sesji : Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym. Współpraca Samorządu z podmiotami zajmującymi się handlem na terenie Gminy Rogoźno.

 

XXIX sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie została zwołana na dzień 23 lutego 2005 roku na godz. 14.30 przez  Przewodniczącego Rady p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w sali Ośrodka Kultury w Rogoźnie.

  

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 13 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

 Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Krzysztofa Ostrowskiego ,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad.

I.                    Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

II.                 Przyjęcie porządku obrad.

III.               Informacja o stanie realizacji inwestycji pod nazwą „Dom Pomocy Społecznej w budowie” w Rogoźnie.

IV.              Przyjęcie protokołu z XXVII sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

V.                 Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

VI.              Informacje  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

VII.            Informacje  Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.

VIII.         Pytania do radnego  Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli powiatu oraz zapytania radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna.

IX.              Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.

X.                 Współpraca Samorządu z podmiotami zajmującymi się handlem na terenie Gminy Rogoźno.

XI.              Podjęcie uchwał w sprawie:

1.      przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno,

2.      zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2005 rok.

XII.            Odpowiedzi na interpelacje.

XIII.         Wolne głosy i wnioski.

XIV.         Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

XV.           Zakończenie sesji.

 

W proponowanym porządku obrad dokonano następujących zmian :

Na wniosek radnego p. Jerzego Stachowiaka przyjęto do porządku obrad jako Ppkt. 3  w Pkt.XI  - projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIV/124/2003 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 grudnia 2003 r.. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie Gminy Rogoźno.

Radni, wynikiem głosowania  9 „za” 2 „wstrzymujące” w obecności 11 radnych,  poparli wniosek.

Porządek obrad został przyjęty  wraz z wprowadzonymi zmianami.

 

 

Pkt. III. Informacja o stanie realizacji inwestycji pod nazwą „Dom Pomocy Społecznej w budowie” w Rogoźnie.

 

Informację o stanie realizacji inwestycji pod nazwą „Dom Pomocy Społecznej w budowie” w Rogoźnie  - przedstawiła  p. dr Teresa Kobrzyńska – Pełnomocnik Zarządu Województwa Wielkopolskiego ds. Uzależnień, poinformowała, że  obiekt został przejęty dnia 15 lutego 2005 r. i można zaczynać procedury, powstanie tu Ośrodek Leczenia Uzależnień  dla dzieci i młodzieży,  przedstawiła koncepcję zagospodarowania obiektu , w którym znajda miejsce :  pokoje  2 – 3 osobowe   w liczbie 45 , 3 pokoje gościnne, 2 świetlice, 4 sale wykładowe, 2 kuchnie do samodzielnego przygotowania posiłków, posiłki będą dowożone, siłownia, sala gimnastyczna pomieszczenia dla terapeutów ,obiekt będzie monitorowany.    

 

Pani dr T.Kobrzyńska wyjaśniła, że oczekuje odpowiedzi od  Prezesa Zamówień Publicznych dot. kontynuacji budowy przez tego samego  wykonawcę inwestycji , jeżeli odpowiedź będzie pozytywna , zakończenie budowy planowane jest w tym roku i  uruchomienie ośrodka w  roku 2006. 

 

W dyskusji :

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zapytał  o całkowity koszt inwestycji i liczbę zatrudnionych w ośrodku osób ?

 

Pani dr T.Kobrzyńska odpowiedziała, że  kwota 6,5 mln zł  niezbędna jest do wykończenia obiektu, a  całość  będzie kosztować  9 mln zł.;  zatrudnionych będzie minimum 30 do 40  osób, w tym kilku terapeutów  z zewnątrz. 

 

Radny p.K.Ostrowski zapytał :

1/  na ile miejsc pracy mogą liczyć mieszkańcy Gminy Rogoźno ?

2/  w jakim przedziale wiekowym  będą osoby leczone w ośrodku ?

3/  na czym będzie polegać rehabilitacja w Ośrodku ?

 

Pani dr T.Kobrzyńska odpowiedziała kolejno :

Ad.1/ jeżeli  będą to osoby z odpowiednimi kwalifikacjami – to wszyscy pracownicy mogą być z terenu Gminy Rogoźno, dodała, że w Urzędzie Marszałkowskim jest kilkanaście podań o pracę  od osób z terenu Gminy Rogoźno, zostaną one przekazane dyrektorowi placówki.

Ad.2/ planuje się  leczenie dzieci i  młodzieży w wieku od 13 do 18 lat, ale mogą być młodsze i starsze,

Ad.3/ będzie udostępniony basen, hydromasaże, rehabilitacja  będzie prowadzona na kasę chorych.

 

Radny p.M.Ługawiak zapytał :

1/  w jakiej formie prawnej będzie funkcjonował Ośrodek ?

2/  z jakiego terenu  będą przyjmowane osoby na leczenie ?

3/  kto będzie kierował do ośrodka ?

4/ jak długo trwać będzie cykl leczenia ?

 

Pani dr T.Kobrzyńska odpowiedziała kolejno, że :

Ad.1/  będzie w zarządzie  Urzędu Marszałkowskiego ,  będzie utrzymywany ze środków  Urzędu Marszałkowskiego,  kontraktu NFOZ i częściowo finansowany ze środków GKRPA,

Ad.2/   będą to osoby  z całego kraju , priorytet będą miały osoby z naszego terenu, 

Ad.3/  przygotowuje się  12 placówek ambulatoryjnych , które będą kierowały do ośrodka młodzież  zmotywowaną do leczenia,  nie planuje się tu detoksykacji, ale możliwe , że będą 1 – 2 łóżka  detoksykacyjne,

Ad.4.   programy leczenia są opracowywane ,  planuje się 2 lata , 1,5 roku  i 1 rok pobytu , a w następnym roku powrót do środowiska i zjazdy w ciągu roku.  

 

 

Sołtys P.J.Szmania powiedział, że wcześniej miał to być Dom Pomocy Społecznej dla ludzi starych , a będzie tu leczona młodzież uzależniona od narkotyków, stwierdził, że to dorośli wpędzają młodzież i dzieci w nałóg alkoholowy i narkotyki , przez złe wychowanie.

 

Pani dr T.Kobrzyńska odpowiedziała, że  mówi się, że  Domy Pomocy Społecznej są zemstą dzieci za żłobek,  stwierdziła, że dobrze się stało, że nie będzie  w Rogoźnie  DPS –u , ponieważ miejscem życia ludzi starszych są ich domy  rodzinne , a taka placówka jak Ośrodek Leczenia Uzależnień jest bardzo potrzebna, ponieważ statystyki są przerażające, upijają się  dzieci 15 letnie, należy pomóc młodym ludziom wyjść z nałogu.

 

Radny p.H.Janka zapytał, czy rodzice leczonych dzieci będą  ponosić  koszty leczenia ?

 

Pani dr T.Kobrzyńska odpowiedziała, że leczenie w ośrodku będzie bezpłatne.

 

Radny p.M.Ługawiak zapytał, czy istnieją  inne tego typu placówki ?

 

Pani dr T.Kobrzyńska odpowiedziała, że  w województwie Wielkopolskim nie ma takiej placówki, istnieje kilka placówek podobnych.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej p.R.Szuberski podziękował p. dr T.Kobrzyńskiej  za  przedstawienie informacji i udział w posiedzeniu Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Pani dr T.Kobrzyńska  podziękowała zebranym za życzliwość  i  zapewniła  , że  będzie to placówka,  z której  będą dumni.

 

 

IV.  Przyjęcie protokołu  z XXVII  sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej :  protokół z XXVII  sesji Rady Miejskiej przyjęto jednogłośnie 13 „za” w obecności  13 radnych,

 

 

Pkt. V. Interpelacje i pisemne zapytania radnych  . – radni nie zgłosili interpelacji.

 

 

Pkt.VI. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił kolejno :

1. informację z działalności między sesjami -  załącznik   nr 4  do protokołu,

 

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

Informacje  z działań  Komisji Rady Miejskiej  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Roman Szuberski -  ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej w dniu 07 lutego 2005 r. oraz z  XXVIII sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 09 lutego 2005 r., a także ze spotkań mieszkańców wsi Boguniewo i Nienawiszcz z przedstawicielami Społecznego Komitetu  Zagospodarowania Miejscowości Boguniewo i Nienawiszcz,

·        Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej p.Mariusz Charchuta  przedstawił sprawozdanie z posiedzenia wspólnego Komisji Rady w dniu 21 lutego 2005 r.

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

  

Pkt. VII. Informacja Burmistrza  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrza Rogoźna przedstawił :

1/ informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 5 do protokołu,

2/ informację  z zakresu gospodarowania mieniem gminnym za m-c styczeń 2005 r. – załącznik nr 6 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionych informacji , głos zabrali :

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zapytał  o :

1/ temat spotkania z dyrektorami szkół  ?

2/ temat spotkania wójtów i burmistrzów z sołtysami w Pałczynie pow. Września ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział kolejno , że :

Ad.1/ spotkanie dotyczyło umniejszenia środków w oświacie przed uchwaleniem budżetu na sesji w dniu 09 lutego 2005 r., 

Ad.2/ są to spotkania coroczne, tematami są : sprawy sołeckie, ryczałty i diety dla sołtysów.

 

Burmistrz Rogoźna zdał relację z pobytu  Burmistrza Gminy Wustrow w Gminie Rogoźno, poinformował, że  nawiązano współpracę z w/wym. Gminą w Niemczech , prowadzone będzie wymiana kulturalna .

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto do wiadomości.

  

Pkt. VIII.  Pytania do radnego  Sejmiku Województwa Wielkopolskiego , przedstawicieli powiatu oraz zapytania radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna.

 

Radny p. Ryszard Dworzański  zapytał  dlaczego wprowadzono limity przyjęć pacjentów  w poradni chirurgicznej ?

 

Starosta Obornicki  p.A.Żuromski odpowiedział, że  wprowadzenie limitu przyjęć pacjentów w poradni chirurgicznej spowodowane jest obniżeniem świadczeń w kontrakcie z NFOZ.

Burmistrz Rogoźna  p.Bogusław Janus poinformował, że  w  kontrakcie poradni chirurgicznej na  2004 rok było 1.250  punktów  na miesiąc i limit ten był co miesiąc przekraczany, w kontrakcie  w/wym. poradni na 2005 rok  jest także 1.250 punktów na miesiąc i aby nie przekraczać wyznaczonego limitu świadczeń , wprowadzono ograniczenia w ilości pacjentów.  

 

Radny p.H.Janka  zapytał  o  termin remontu drogi  Rogoźno – Wągrowiec ?  

 

Radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego p. Zbigniew Nowak poinformował, że zostało zatwierdzonych 160 wniosków o fundusze  europejskie  w celu dofinansowania  realizacji inwestycji takich jak drogi lub kanalizacja , podpisano do tej pory 21 wniosków, pozostałe są wnikliwie sprawdzane , środki finansowe na te inwestycje  znajdują się w budżecie województwa.

 

Radny p. Krzysztof Ostrowski  zaproponował zorganizowanie w dniu 15 marca br.  posiedzenia Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury  Rady Miejskiej w Rogoźnie  z udziałem  Radnego Sejmiku Woj.Wlkp.  p.Z.Nowaka i Członków Komisji Społecznej Rady Powiatu Obornickiego  w celu omówienia nowych kierunków kształcenia w Zespole Szkół im.H.Cegielskiego w Rogoźnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  poinformował, że powyższa propozycja została wstępnie zaakceptowana przez Przewodniczącą Komisji Społecznej Rady Powiatu Obornickiego.

 Pkt. IX. Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.

 

Informację na temat działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoxnie przedstawił Kierownik GOPS w Rogoźnie p.S.Kośmicki załącznik nr 7 do protokołu. 

 

Kierownik GOPS  p.S.Kośmicki :

1/ poruszył temat  zmiany lokalizacji GOPS , proponuje zagospodarowanie budynku za Urzędem Miejskim  i przeniesienie GOPS na parter w/wym. budynku, zobowiązał się do pozyskania sponsorów na ten cel, zwrócił się z prośbą o rozważenie takiej ewentualności,

2/ złożył podziękowania Władzom Samorządowym, organizacjom pozarządowym,  kierownictwu MARKOT-u, handlowcom, wszystkim , którzy wspierają działalność GOPS w Rogoźnie.

 W dyskusji :

 Radny p.K.Ostrowski zwrócił uwagę na konieczność udzielania pomocy potrzebującym  nie tylko w formie  przydzielania środków finansowych, ale przede wszystkim o pomoc np. w zdobyciu pracy, uruchomienia działalności gospodarczej , w celu podjęcia pracy.

 Kierownik GOPS p.S.Kośmicki stwierdził, że  pracownicy GOPS podejmują działania w celu udzielania takiej właśnie pomocy tzn. mobilizują podopiecznych do poszukiwania pracy, biorą udział w aktywizacji zawodowej.

Radny p.J.Glapiak zapytał dlaczego w miesiącach lipcu i sierpniu dzieci nie są dożywiane ?

 Kierownik GOPS p.S.Kośmicki odpowiedział, że miesiącach letnich, środki przeznaczane są na półkolonie dla dzieci, ale jeżeli będą pieniądze to dzieci będą dożywiane także w miesiącach letnich.

 Sołtys p. J.Szmania zapytał o :

1/ kryteria przyznawania i wielkość zasiłków  ?

2/ sposób finansowania wypłaty zasiłków rodzinnych ?

 Kierownik GOPS p.S.Kośmicki wyjaśnił  kolejno :

Ad.1/ wielkość zasiłku zależy od dochodu na członka rodziny, najniższy zasiłek wynosi 20 zł.

Ad.2/ wypłata świadczeń rodzinnych przejdzie  w całości na Gminę , dlatego  wzmocnił to stanowisko.

 Informację na temat działalności Domu dla Osób  Bezdomnych i Najuboższych MONAR – MARKOT w Gościejewie gm. Rogoźno przedstawił Kierownik MARKOT w Gościejewie p.Ryszard Rybak załącznik nr 8 do protokołu. 

 Radni zapoznali się także z informacjami złożonymi przez  Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Obornikach  oraz Zarząd Miejsko-Gminny Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Rogoźnie. - załączniki nr  9  i 10  do protokołu.

 Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości.

 

Pkt. X. Współpraca Samorządu z podmiotami zajmującymi się handlem na terenie Gminy Rogoźno.

 

Radni zapoznali się  z informacją Burmistrza Rogoźna  - wykazem przedsiębiorców zajmujących się handlem – załącznik nr 11 do protokołu.

 

W dyskusji zabrali głos zaproszeni na sesję handlowcy .

 

Pani Barbara Szewczak  podziękowała za zaproszenie na sesję Rady Miejskiej, przypomniała, że  półtora roku temu na sesji Rady Miejskiej handlowcy otrzymali zapewnienie od p.Burmistrza, że będą stworzone odpowiednie dla nich warunki pracy , podziękowała za dotrzymanie obietnicy, zwróciła się z zapytaniem do Przewodniczącego Rady Miejskiej :

1/ czy istnieją zakusy dot. wyrażenia zgody na powstanie  Marketu przy ul. Fabrycznej ?

2/ czy  na terenie Gminy Rogoźno jest biznesmen, który zniewala swoją osobowością ?

3/ czy uznaje  za stosowną sytuację  pozwalającą  by kupić Rogoźno po to by je sprzedać ?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski odpowiedział, że Rada podjęła szereg 

uchwał, wyrażając  zgodę  na sprzedaż działek , ale o szczegółach winien wypowiedzieć się  Burmistrz Rogoźna, stwierdził, że w sprawie wyrażenia zgody na powstanie Marketu przy ul.Fabrycznej Radni Rady Miejskiej nic nie wiedzą.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie  p.R.Szuberski wyjaśnił, że Rada Miejska w Rogoźnie  nie uchwaliła  planu zagospodarowania przestrzennego na w okolicach  w/wym. ulicy.

 

Burmistrz Rogoźna  odpowiedział , że  mieszkaniec Rogoźna złożył wniosek o zmianę warunków zabudowy na ul. Fabrycznej   i taką decyzję otrzymał, dodał, że  pracownicy przekonali Burmistrza , że nie ma podstaw  do odmowy.

 

Referent prawny p.J.Dolatowski  wyjaśnił, że  w przypadku , gdy na danym obszarze  nie ma planu zagospodarowania  przestrzennego ,  ustawa pozwala na wydanie warunków zabudowy danej działki  w drodze administracyjnej w formie decyzji Burmistrza , treść decyzji opracowuje urbanista , który stwierdza, czy można wyrazić zgodę na dokonanie zmiany warunków zabudowy i określa te warunki  w treści decyzji, wyjaśnił, że jeśli ktoś uważa, że decyzja jest niezgodna , należy złożyć wniosek o stwierdzenie nieważności decyzji i dodał, że Rada Miejska  nie posiada w tej kwestii żadnych kompetencji.

 

Pani Barbara Szewczak  zapytała, kiedy będzie uchwalony plan zagospodarowania  Rogoźna, ponieważ handlowcy chcieli by mieć pewność działań, dodała, że niepokoi fakt, że Rada Miejska nie uchwala planu , a urbanista dokonuje zmian warunków zabudowy danego terenu, Burmistrz Rogoźna wydaje decyzję, nie informując o tym fakcie Rady, podsumowując stwierdziła, że dziwi fakt, że  w przypadku Burmistrza Rogoźna , wywodzącego się ze środowiska handlowców , sprawdziło się powiedzenie „punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia”, dodała, że  w  Wągrowcu  po powstaniu kolejnego Marketu upadło 40 małych sklepów  i ludzie stracili pracę, natomiast opłaty z tytułu podatków właściciele Marketu płacą , ale nie w miejscu  prowadzenia działalności handlowej.

 

Radny p.Jacek Glapiak stwierdził, że  w przypadku , gdy na danym obszarze  nie ma planu zagospodarowania  przestrzennego ,  ustawa pozwala na wydanie warunków zabudowy danej działki  w drodze administracyjnej w formie decyzji Burmistrza , ustawa ta  dopuszcza także prawo wstrzymania decyzji na okres 12 miesięcy, zapytał dlaczego Burmistrz Rogoźna  nie skorzystał z tego prawa ?   

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  decyzję o warunkach zabudowy wydał zgodnie z ustawa, a o prawie wstrzymania decyzji  na okres12 miesięcy  nie został przez radcę prawnego powiadomiony.

 

Radny p.Cz.Gruszka zapytał, w jakim terminie  została wydana decyzja o zmianie warunków zabudowy na ul.Fabrycznej ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  w/wym.  decyzję  wydał  grudniu 2004 r. lub w styczniu 2005 r. 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski stwierdził, że  Burmistrz Rogoźna winien informować Radnych  o podejmowaniu tak ważnych decyzji. 

 

 

 

 

Pani Barbara Hohle poruszyła temat sprzedaży pieczywa z samochodu we wsiach na terenie Gminy, praktykowany przez niektóre piekarnie, uważa, że  należy tę sprawę wyjaśnić  i prawnie uregulować.

 

Radny p.Andrzej Szuberski  poparł  w/wym. i stwierdził, że kwestia ta winna być prawnie uregulowana , z zachowaniem odpowiednich warunków sanitarnych , stwierdził, że p.Krzysztof Walkowiak  powiedział, że ludzie kupują z samochodu , ponieważ  „chleb w sklepach  jest gorszej jakości „ , radny stwierdził, że „to p.Walkowiak jest gorszej jakości” , dodał, że wie dlaczego p.K.Walkowiak się tak zachowuje, ponieważ  jak poinformował radnego Burmistrz Rogoźna, p.K.Walkowiak wyraził się do Burmistrza Rogoźna, że „zniszczy Szuberskich”.   

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski  poinformował, że  temat ten został zgłoszony do SANEPID-u i  wpłynęło wyjaśnienie  od p.Fiksy , iż  przy sprzedaży pieczywa z samochodu muszą być zachowane  następujące warunki :  samochód dostosowany do sprzedaży pieczywa i wyznaczone miejsce handlu.

 

Burmistrz Rogoźna  stwierdził, że  wyznaczone  są miejsca do  prowadzenia handlu na terenie gminy ,  w sprawie sprzedaży z samochodu , proponuje zgłosić do SANEPID-u z podaniem numeru rejestracyjnego pojazdu, SANEPID  dokona kontroli.

 

Pan M.Markowski  zwrócił uwagę, na nielegalne targowisko  na Osiedlu Przemysława  koło marketu Biedronka, gdzie handluje się bez wymaganej zgody i opłat, zapytał co dalej z tym dzikim targowiskiem ?

 

Komendant Straży Miejskiej p.Jan Stepień  wyjaśnił, że  w/wym. dzikie targowisko znajduje się na terenie  ,  należącym do Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Rogoźnie, która wydała zgodę na prowadzenie handlu w tym miejscu, dodał, że  planowane jest spotkanie Burmistrza Rogoźna z  władzami Spółdzielni, w celu załatwienia tej sprawy.

 

Pani Barbara Szewczak zwróciła się do Burmistrza Rogoźna  z prośbą o konkretną odpowiedź, czy na ul.Fabrycznej powstanie market o powierzchni 1.300 m2, ponieważ jest to duże zagrożenie dla handlowców ,  którym grozi zahamowanie rozwoju firm lub upadłość, a co się z tym wiąże utrata pracy dla osób  - mieszkańców gminy.

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że została wydana decyzja o warunkach zabudowy  na zmianę sposobu użytkowania i modernizacji obiektu przy ul.Fabrycznej, wpłynął także wniosek  w sprawie wydania zgody  na  rozbudowę  starego obiektu i budowę nowego obiektu , urbanista pracuje nad tym, więc Burmistrz się w tej chwili nie wypowie.

 

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, że zgodnie z nową ustawą  plan zagospodarowania  przestrzennego nie obowiązuje  od dnia 01 stycznia 2004 r. , na  opracowanie nowego planu zagospodarowania przestrzennego brak środków i z uwagi na dużą inwestycję jaką jest budowa kanalizacji sanitarnej w mieście -  nie można określić terminu  powstania tego planu ,  dlatego  Burmistrz musi wydać decyzję na każdą inwestycję.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zgłosił wniosek w sprawie  zorganizowania spotkania  Handlowców  z  Radnymi i Burmistrzem  oraz zajęciem się  tematem współpracy  Samorządu z  podmiotami handlu z terenu Gminy Rogoźno, na  posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej  w miesiącu marcu lub kwietniu br.  

 

Stanowisko Rady Miejskiej  : radni jednogłośnie  13 „za”  poparli wniosek.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  podziękował  Przedstawicielom  handlu z terenu Gminy Rogoźno  za udział  w sesji Rady Miejskiej.

 

 

Pkt. XI. Podjęcie uchwał w sprawie:

 

1/ przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno – ref. p.Cz.Gruszka –Przewodniczący Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Radny p.Cz.Gruszka – Przewodniczący Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Rogoźnie poinformował, iż  odbyło się spotkanie Komisji Doraźnej z wszystkimi radnymi oraz  osobami, które złożyły wnioski do projektu Strategii  tj. p.Janem Marszałem, p.K.Górakiem  i p.W.Grochowalskim, uwagi zgłoszone przez w/wym. zostały przez Komisję rozważone ,  projekt jest przygotowany.

 

Radny p.Cz.Gruszka przedstawił wniosek  Komisji Rady Miejskiej z posiedzenia w dniu 21 lutego 2005 r.  tj. szereg poprawek  do projektu Strategii – załącznik nr 12 do protokołu.  

 

Radni, jednogłośnie 13 „za”  poparli wniosek.

 

Uchwałę podjęto jednogłośnie  13  głosami „za” w obecności 13 radnych.

 

 

      2/  zmian w budżecie  Gminy  Rogoźno na 2005 rok – ref. Skarbnik Gminy Rogoźno.

 

Komisje Rady Miejskiej zgłosiły wniosek do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2005 rok  -

wniosek dotyczy środków w Dziale 754 Bezpieczeństwo  publiczne  i ochrona  przeciwpożarowa Rozdziale  75412 Ochotnicze Straże Pożarne, § 4210 Zakup materiałów i wyposażenia, 

Komisje  wnoszą o umniejszenie  kwoty 87.100 zł o kwotę  45 tys.zł. , utworzenie nowego paragrafu Dotacje i  przeznaczenia  45 tys.zł.  na dotacje dla OSP.

 

Radni, wynikiem głosowania 11 „za” 2  „ wstrzymujące”  poparli wniosek.

 

Skarbnik Gminy p.J.Pijanowska przedstawiła  zmiany w budżecie Gminy tj. wielkości środków finansowych  w działach , rozdziałach i paragrafach po  przyjęciu wniosku   do budżetu.

 

Radny p.Cz.Gruszka zgłosił wniosek formalny  , aby Burmistrz Rogoźna wskazał propozycje  umniejszenia środków finansowych  o łączną  kwotę  140.668 zł  w innych działach budżetu, a nie w oświacie  i  wniósł o przesunięcie  przyjęcia uchwały  na sesję w miesiącu marcu br.

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że umniejszenie środków finansowych w oświacie  o subwencję w wysokości 140 tys.zł. było planowane i  uzgodnione w dyrektorami  placówek oświatowych , którzy wskazali  działy , gdzie można środki umniejszyć, dodał, że żadnej  innej propozycji nie będzie przedkładał.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski przypomniał, że  przed uchwaleniem budżetu Gminy na 2005 r. w związku z wnioskiem   Komisji Rady o  umniejszenie środków w oświacie o ponad 450 tys. zł. z przeznaczeniem na zmniejszenie deficytu budżetowego, wspólnie z Dyrektorem ZEAPO p.W.Jaworskim dokonał analizy środków finansowych w poszczególnych  działach oświaty , wówczas p.W.Jaworski stwierdził, że umniejszenie środków  w oświacie spowoduje załamanie działalności placówek oświatowych.

 

Pełnomocnik ds. Oświaty p.Marian Kuszak  powiedział, że dyrektorzy placówek oświatowych  wiedzieli, że subwencja w kwocie 140 tys.zł. zostanie z budżetu oświaty zdjęta, sami  złożyli propozycje, w których działach można środki umniejszyć, zwrócił się z prośbą do Radnych , by poparli propozycję Burmistrza.

 

Dyrektor ZEAPO p.W.Jaworski  stwierdził, że można umniejszyć  środki w oświacie o 140 tys.zł. , ponieważ w szkołach są oszczędności np. z tytułu  mniejszych  należności za energię, dzięki łagodnej zimie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  zapytał, czy po zdjęciu w/wym. kwoty z budżetu oświaty  szkoły będą  normalnie funkcjonowały  ?

 

Burmistrz Rogoźna p.B.Janus odpowiedział, że  dyrektorzy szkół proponowali, ile i w jakim dziale można zdjąć w danej placówce, każdy dyrektor odpowiedzialny jest za swój budżet.

 

Radny p.Jacek Glapiak  stwierdził, że jeżeli będą oszczędności związane z  finansowaniem  kanalizacji sanitarnej , to można rozważyć możliwość pozostawienia  subwencji  w kwocie 140 tys.zł. w oświacie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  poddał pod głosowanie wniosek  radnego p.Cz.Gruszki o przesunięcie uchwalenia  uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2005 rok   -  na sesji w miesiącu marcu br.

 

Radni, wynikiem głosowania 9 „za” 4 „przeciw” w obecności 13 radnych,  poparli wniosek, uchwalenie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2005 rok  przesunięto  na sesję w miesiącu marcu br.

 

Pan J.Dolatowski  - referent prawny  wyjaśnił, że  wniosek formalny złożony do projektu w/wym uchwały  w sprawie przeznaczenia  środków w budżecie Gminy na 2005 r.  na dotacje dla OSP , nie musi być wycofany.

 

            3/ projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIV/124/2003 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 grudnia 2003 r.. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie Gminy Rogoźno  - ref. radny p.J.Stachowiak.

 

Uchwałę podjęto jednogłośnie  13 „za” , w obecności 13 radnych.

 

Radny p.Jacek Glapiak zgłosił propozycję, by przygotować projekt uchwały  w sprawie zwolnienia od podatku  od nieruchomości dla przedsiębiorców  , którzy zagospodarują i uruchomią działalność gospodarczą w budynku biurowca byłej Rofamy. 

 

Pkt. XII . Odpowiedzi na interpelacje.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski podziękował Burmistrzowi Rogoźna za odpowiedź na zapytanie , złożone  na  XXVII sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 26 stycznia 2005 r.

 

 

Pkt. XIII. Wolne głosy i wnioski.

 

Radny p.K.Ostrowski  zgłosił wniosek w sprawie zorganizowania posiedzenia  Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie z udziałem Członków Komisji Społecznej Rady Powiatu Obornickiego w dniu 15 marca br. o godz. 16.00  w Zespole Szkół im.H.Cegielskiego w Rogoźnie , którego tematem będą kierunki kształcenia w tej szkole.   

Radni, jednogłośnie 13„za” , w obecności 13 radnych,  poparli wniosek

 

Radny p.Zbigniew Nowak  zwrócił się z prośbą o wycięcie  krzewów przy drogach gminnych , które utrudniają  przejazd  maszynami  rolniczymi.

 

Radny p.Janusz Piechowiak stwierdził, że  nie uchwalenie zmian w budżecie Gminy na 2005 r. może zablokować zakupy  dla jednostek OSP, ponieważ nie otrzymają one wnioskowanej dotacji.

 

Radny p.F.Kaczmarek odpowiedział, że wnioski o zakup sprzętu należy składać w marcu , ale płatności będą później, więc nie przyjęcie w/wym. uchwały nie zablokuje zakupów jednostkom OSP.

 Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zwrócił się do  Przewodniczącej  GKRPA p.M.Stachowiak z pytaniem , czy tablica informacyjna na budynku – siedzibie GKRPA w Rogoźnie przy ul. Fabrycznej została już wykonana ?

 

Pani Maria Stachowiak odpowiedziała, że  aktualnie jest wykonywana.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  przedstawił treść pisma od  p.Tomasza Błażejewskiego – właściciela firmy EDUTEKST – wykonawcy  zamówienia , do którego zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie tej sprawy – załącznik nr 13 do protokołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  oświadczył, że ze względu na szacunek dla p.Marii Stachowiak  -  pozostawia powyższe bez komentarza.

  

Pkt. XIV. Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  poinformował, że o terminie posiedzenia  Przewodniczących  Rady i Komisji Rady Miejskiej powiadomi.

 

 

Pkt. XV. Zakończenie.

 

Po wyczerpaniu  punktów porządku obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował wszystkim za przybycie   i  zamknął  obrady  XXIX  sesji  IV  kadencji Rady Miejskiej  w Rogoźnie ,  uderzając  3-krotnie  „laską marszałkowską”

 

Zakończenie  obrad  -  godz. 20.10

 

Protokołowała:

 

Barbara Szuberska

» powrt
Ilo odwiedzin : 668308_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP