Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2005-03-14
PROTOKÓŁ Nr 27/2005
z XXVII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 26 stycznia 2005 r. o godz. 14.30. Tematy Sesji : Stan bezpieczeństwa w Gminie. Przyjęcie Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno. Uchwalenie budżetu Gminy Rogoźno na 2005 rok.

XXVII sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie została zwołana na dzień 26 stycznia 2005 roku na godz. 14.30 przez  Przewodniczącego Rady p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w sali Ośrodka Kultury w Rogoźnie.

 

 

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 15 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

 

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Marcina Ługawiaka ,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad.

I.                    Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

II.                 Przyjęcie porządku obrad.

III.               Przyjęcie protokołu z XXVI sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

IV.              Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

V.                 Informacje  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

VI.              Informacje  Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.

VII.            Pytania do przedstawicieli powiatu oraz zapytania przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna.

VIII.         Stan bezpieczeństwa w Gminie Rogoźno.

IX.              Podjęcie uchwał w sprawie:

1.      przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno,

2.      Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów     

      Alkoholowych na 2005 rok,

3.      uchwalenia Budżetu Gminy Rogoźno na 2005 rok,

4.      zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,

5.      określenia wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego  oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i wypłacania,

6.      określenia wysokości oraz szczegółowych warunków przyznawania nauczycielom dodatków :  za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy , określania i wypłacania  wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych składników wynagrodzenia,

7.      wyrażenia zgody na dzierżawę zabudowanych nieruchomości  gminnych  w trybie bezprzetargowym.

X.                 Odpowiedzi na interpelacje.

XI.              Wolne głosy i wnioski.

XII.            Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

XIII.         Zakończenie sesji.

 

W proponowanym porządku obrad dokonano następujących zmian :

Wycofano z porządku obrad :

1.      Ppkt. 7 w Pkt. IX  tj. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę zabudowanych nieruchomości gminnych w trybie bezprzetargowym - wynikiem głosowania -  14 „za” 1 „wstrzymujący” w obecności 15 radnych,  

 

Dokonano zamiany Ppkt. 5 i 6 w Pkt.IX i przyjęto jako :

Ppkt. 5. projekt uchwały w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych warunków przyznawania nauczycielom dodatków :  za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy , określania i wypłacania  wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych składników wynagrodzenia   - jednogłośnie 15 „za”,

Ppkt.6. projekt uchwały w sprawie określenia wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego  oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i wypłacania – jednogłosnie 15 „za”.

Przyjęto do porządku obrad:

-  jako Ppkt. 1 A  w Pkt.IX  - projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/78/2003 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej , procedury  jej uchwalania oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych  towarzyszących projektowi budżetu,

-  jako Ppkt.1B w Pkt.IX. – projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Rogoźno do Partnerstwa  na Rzecz Rozwoju Kampania przeciw Ubóstwu „Najwyższy szczebel dobroczynności”” ,

powyższe projekty uchwał przyjęto do porządku obrad sesji bez głosowania na mocy § 15 ust.4 Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie,    

-  jako Ppkt. 7A  - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę  zabudowanej nieruchomości gminnej w trybie bezprzetargowym -  przyjęto jednogłośnie 15 „za”,

-  jako Ppkt. 7B  - projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę  nieruchomości gminnych w trybie bezprzetargowym – przyjęto jednogłośnie 15 „za”,

dokonano uzupełnienia treści Pkt.VII. Pytania do przedstawicieli powiatu oraz zapytania przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna , o  wyrażenie : „Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i Sołtysów” -  przyjęto jednogłośnie 15 „za”.

 

Porządek obrad został przyjęty  wraz z wprowadzonymi zmianami.

 

 

III.  Przyjęcie protokołu  z XXVI  sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej :  protokół z XXVI  sesji Rady Miejskiej przyjęto , wynikiem głosowania  14 „za”  1 „wstrzymujący” w obecności  15 radnych,

 

 

Pkt. IV. Interpelacje i pisemne zapytania radnych .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie przedstawił i  złożył zapytanie  do Burmistrza Rogoźna – załącznik nr 4 do protokołu.  

 

 

Pkt.V. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił kolejno :

1. informację z działalności między sesjami -  załącznik   nr 5  do protokołu,

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

Informacje  z działań  Komisji Rady Miejskiej  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Henryk Janus . 

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej p.Feliks Kaczmarek, który przedstawił Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2004 rok – załącznik nr 6 do protokołu,

·        Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoxnie przedstawił informacje z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Miejskiej w dniu 19 stycznia 2005 r., przedstawił wnioski obu Komisji :

Komisja Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w

Rogoźnie wyraża pozytywną opinię w sprawie  list najmu  gminnych lokali mieszkalnych i socjalnych.

 

Komisja    Spraw Społecznych Oświaty i Kultury Rady Miejskiej   w  Rogoźnie  zgłasza wniosek w sprawie zorganizowania w m-cu  lutym  br. posiedzenia Komisji z udziałem  członków Komisji  Oświaty Rady Powiatu Obornickiego  na temat  kierunków kształcenia  w Zespole Szkół w Rogoźnie.

 

Komisja Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury i Komisja Gospodarki Finansów i Rolnictwa  Rady Miejskiej w  Rogoźnie  zgłosiły wniosek w sprawie odbycia spotkania przedstawicieli Komitetu Społecznego Zagospodarowania Miejscowości Boguniewo i Nienawiszcz  z mieszkańcami sołectw w sprawie zmiany planu zagospodarowania wym. obszarów.  

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

 

Pkt. VI. Informacja Burmistrza  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrza Rogoźna przedstawił informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 7 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionych informacji , głos zabrali :

 

Radny p.Henryk Janka zapytał  o temat spotkanie z Dyrektorem Zarządu Nieruchomości PKP w Poznaniu ?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że :

-   spotkanie dotyczyło procedur przekazania  mieszkań PKP – Gminie, w związku z zapisem  , że Gmina winna przejąć mieszkania wraz z zaległościami ,  Burmistrz  nie wyraża zgody na ich przejęcie, 

-   w sprawie budynku dworca PKP w Parkowie , wyjaśnił, iż  budynek nie może zostać sprzedany ze względu na odległość 20 m od torów, dodał, że PKP wyraża chęć wydzierżawienia budynku Gminie , może się okazać, że po wyremontowaniu budynku przez Gminę ,  PKP zażąda zwrotu budynku, prowadzone są rozmowy na ten temat.

 

 

Radny p. Jerzy Stachowiak zapytał o :

1/ spotkanie z V-ce Starostą i Radnymi Rady Powiatu Obornickiego w sprawie oświaty w Rogoźnie,

2/ temat spotkania z Wójtem Wągrowca i osobami odpowiedzialnymi za oświatę.

Pan Burmistrz odpowiedział , że :

Ad.1. tematem spotkania z V-ce Starostą i Radnymi Rady Powiatu Obornickiego były kwestie  naboru uczniów i remontów szkół średnich,

Ad.2. tematem spotkania  z Wójtem Wągrowca i osobami odpowiedzialnymi za oświatę była propozycja połączenia szkół w Wiatrowie i Pruścach, uznano, ze jest to niemożliwe do wykonania i propozycję odrzucono.

 

Radny p. Henryk Janus  zapytał o udział w otwarciu Gminnego Centrum Informacji  i spotkaniu noworocznym  w Mieścisku ?

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że w Urzędzie Gminy w  Mieścisku uruchomiono Gminne Centrum Informacji  z 8 komputerami, z bazą  na temat  gminy, mieszkańcy mogą także skorzystać z Internetu. 

 

Radny p.Jacek Glapiak  zapytał, czy dokonano uzgodnień  ze  Spółką MEGAWAT , dotyczących  przebiegu ciepłociągu , bowiem odcinek drogi  równoległy do bloku  Kościuszki 59  pokrywa się z  linią ciepłociągu ?

 

Pan Burmistrz odpowiedział, że  jest to uzgodnione, ciepłociąg będzie w tym roku przełożony. 

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto do wiadomości.

 

 

Pkt. VII.  Pytania do przedstawicieli powiatu.

 

Radny p.Jerzy Stachowiak  zapytał o budowę  DPS-u ?

 

Pan Starosta Obornicki p.A.Żuromski odpowiedział, że trwają uzgodnienia dot. kwestii przeciwpożarowych i własności sąsiednich nieruchomości, największym problemem jest  brak akceptacji dotychczasowego wykonawcy  przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – Starostwo Powiatowe w Obornikach prowadzi rozmowy w tej sprawie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski poinformował, że p.T.Kobrzyńska  - Pełnomocnik Zarządu Województwa Wielkopolskiego ds. Uzależnień oświadczyła, że przybędzie na sesję w dniu 23 lutego  br. i wyjaśni stan realizacji budowy DPS-u.

 

Radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego p.Z.Nowak poinformował, że Sejmik przeznaczył  na budowę  DPS-u  kwotę   1.280  tys.zł. , kwotę tę należy wykorzystać do m-ca czerwca 2005 r.

 

Radny p. Henryk Janus zapytał, czy powiat będzie partycypował w kosztach :

1/  naprawy nawierzchni dróg powiatowych, po położeniu kanalizacji sanitarnej ?

2/  naprawy nawierzchni  drogi powiatowej do Ciesiel , po dokonanych przekopach ?

 

 

Pan Starosta Obornicki p.A.Żuromski odpowiedział, że  na poruszone przez p.H.Janusa kwestie odpowie  na piśmie  lub następnej sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Radny p.K.Ostrowski zwrócił uwagę,  o spotkaniu w Zespole Szkół w Rogoźnie winni być także powiadomieni Radni Rady Miejskiej w Rogoźnie , wnioskuje o spotkanie radnych Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie i radnych Komisji Oświaty Rady Powiatu Obornickiego  na temat rozszerzenia  kierunków kształcenia młodzieży w tej szkole o np. zawód ochraniarza dla chłopców   i opieka nad dziećmi lub osobami starszymi dla dziewcząt.

 

Starosta Obornicki Pan Antoni Żuromski  w odpowiedzi stwierdził, iż inicjatywa  zwołania takiego spotkania winna należeć do Przewodniczących  Komisji  i Dyrektora Szkoły.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  stwierdził, iż wystąpi z pismem do Przewodniczącego Rady Powiatu Obornickiego w sprawie zorganizowania spotkania  radnych.

 

Radny p.Jacek Glapiak zapytał, w związku z przedłożoną radnym do wiadomości treścią skargi na Radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego p.Zbigniewa Nowaka, czy wydano decyzję  wyrażającą zgodę na wycinkę drzew  oraz czy Burmistrz Rogoźna może odnieść się do treści skargi ? – załącznik nr 8 do protokołu.

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  Dyrektor Szkoły Podstawowej w Budziszewku p.M.Frankowska  zwróciła się do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z wnioskiem o wyrażenie zgody na wycięcie drzew w parku przypałacowym , Konserwator wydał decyzję pozytywną, wyrażając  zgodę na wycięcie 5 szt. topoli, drzewa zostały wycięte  i  sprzedane przez Urząd Miejski do tartaku. Burmistrz stwierdził , iż  treści skargi i  artykułów prasowych zawierają nieprawdę, ponieważ była zgoda na wycięcie drzew , prawdą jest, że wycięto  więcej drzew, policja prowadzi dochodzenie w tej sprawie . Dodał, że otrzymał telefon od dyżurnego Komisariatu Policji, iż odebrał zgłoszenie o nielegalnej wycince drzew w parku w Budziszewku, dyżurny zapytał, czy ma interweniować ?   Wyjaśnił także, że skargę  na Radnego p.Z.Nowaka otrzymał od Przewodniczącego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego i odesłał  z uwagi na  fakt, iż  rozstrzyganie skarg na działalność radnych  i radnego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego nie leży w kompetencji Burmistrza.        

 

Radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego p.Zbigniew Nowak wyjaśnił, iż  na Jego prośbę  treść skargi otrzymali wszyscy Radni ,  stwierdził, iż  „szumowiny  napisały skargę siedząc w pokoiku  Iwona Sip –Michalska,  Smoliński, Grochowalska „.

Wyjaśnił, że  prawdą jest , że niezgodnie z prawem wycięto  dwa buki , ale to nie On wycinał, stwierdził, iż  to nie była grabież, ponieważ wycięte pnie sprzedano , a pieniądze wpłynęły na konto Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, a reszta odpadów z wycinki  trafiła do piwnicy w Szkole Podstawowej w Budziszewku, powiedział, że „nikt niczego sobie nie przywłaszczył i  nikt na tym nie zarobił”, zwrócił się do redaktorów prasy lokalnej z uwaga, że rzetelność dziennikarska wymaga  , by zapisy w artykułach sprostować, ponieważ są nieprawdziwe.

 

 

 

Radny p.Marcin Ługawiak stwierdził, iż Radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego „uczestniczył w nielegalnej wycince drzew , a teraz się śmieje”; radny zapytał, dlaczego P.Zbigniew Nowak  nazywa  przedstawicieli Stowarzyszenia „Jezioro Rogozińskie” „szumowinami”, czy dlatego , że napisali skargę na działalność Radnego ? , czy dlatego , że walczą  , pisząc skargę ,  z  niszczącymi  przyrodę ?, zapytał także jaką współpracę prowadzi Burmistrz Rogoźna  z Komendantem Komisariatu Policji w Rogoźnie, jeśli dyżurny pyta Burmistrza  , czy ma wysłać  patrol  na interwencję ?

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski zapytał,  na wycinkę ilu sztuk drzew była zgoda konserwatora zabytków ?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że  zgoda była na wycinkę  5 szt. topoli.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski stwierdził, że  skoro zgoda była na 5 szt. drzew, a wycięto 9 szt.  – więc 4  drzewa wycięto nielegalnie.

 

Sołtys wsi Parkowo  p.J.Szmania  stwierdził, iż  skoro pisze się skargi na  działalność radnego i sołtysa , to uważa, że sołtys winien zajmować się tylko rozwieszaniem ogłoszeń,  p.Szmania  stwierdził, że ma zamiar w ramach porządkowania terenu przy Ośrodku Zdrowia w Parkowie – wyciąć  topolę  , ale „skoro mogą opisać to lepiej nic nie robić , olać to wszystko i nic nie robić”.

 

Radny p. Jacek Glapiak stwierdził , iż  sołtys działa w ramach obowiązującego prawa.  

 

Radny p.Feliks Kaczmarek zwrócił się z pytaniem do Burmistrza Rogoźna :

1/ jakie działania podjęto , w celu przykrycia dziury przy sklepie  przed torami ?

2/ dot. wniosku  Radnych w sprawie obecności na sesjach  radcy prawnego Urzędu Miejskiego , dlaczego jest nieobecna?

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział kolejno :

Ad.1/ otrzymał informację z Telekomunikacji , że dziura zostanie bezzwłocznie przykryta, a nadal nie jest zabezpieczona , dodał, że informował Radnych  na ten temat na posiedzeniu Komisji Rady,

Ad.2/ Burmistrz uważa, że obecność radcy prawnego na sesjach Rady Miejskiej  nie jest konieczna, dodał, że w momencie podpisywania umowy o pracę p.B.Grośty zastrzegła, że  nie będzie wracać samochodem wieczorami,  w celu udzielania wyjaśnień jest obecny  referent prawny p.J.Dolatowski.

 

Pan Kazimierz Górak – mieszkaniec Gościejewa  skrytykował  pomysł  rozszerzenia kierunków kształcenia młodzieży  w Zespole Szkół w Rogoźnie  o zawody  ochraniarza i opiekuni dla dzieci i osób starszych,  zapytał, czy są takie potrzeby oraz gdzie  znajdą  zatrudnienie  absolwenci  tej szkoły , dodał, że  chyba zagranicą.  

 

Sołtys Sołectwa Studzieniec p.E.Smolarek wyraził oburzenie, iż otrzymał od  Starosty pismo , skierowane do rolników, którzy  przejęli poniemieckie gospodarstwa , w sprawie  opieki nad cmentarzami  ewangelickimi , zadał pytanie jak można przesyłać  ludziom pisma tej treści ?

 

 

 

Starosta Obornicki p.A.Żuromski wyjaśnił, iż  radny p Białachowski zwrócił się z wnioskiem , by do wszystkich Gmin wysłać  prośbę o ewentualne zadbanie  o miejsca pamięci.  

 

Burmistrz Rogoźna  wyjaśnił, że  otrzymał pismo  z prośbą o powiadomienie sołtysów  i przesłanie im prośby radnego p.Białachowskiego.

 

 

Pkt.VIII. Stan bezpieczeństwa w Gminie Rogoźno.

 

 

1/ Analizę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w rejonie działania Komisariatu Policji w Rogoźnie za 2004 rok przedstawił  Komendant Komisariatu Policji w Rogoźnie  p.Janusz Strzępka   - załącznik  nr 9 do protokołu. 

 

2/ Informację na temat Stanu bezpieczeństwa w Gminie Rogoźno w zakresie działania Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach – przedstawił  Komendant PSP p.Mariusz Ignaszczak załącznik nr 10 do protokołu. 

 

3/ Informację z działalności Straży Miejskiej w Rogoźnie  przedstawił Komendant Straży Miejskiej p.Jan Stępień  - załącznik nr 11 do protokołu.

 

W dyskusji :

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.R.Szuberski  zapytał :

1/ ile jest legalnych targowisk w Rogoźnie ?

2/ o podjęte działania w celu likwidacji dzikich wysypisk , których jest co najmniej 10 na terenie gminy Rogoźno ?

 

Komendant SM p.J.Stepień odpowiedział kolejno, że :

Ad.1./ są 3 legalne targowiska w Rogoźnie, aktualnie powstało  targowisko nielegalne na terenie Spółdzielni Mieszkaniowej w Rogoźnie,

Ad.2/  likwidacja wysypisk to  duże koszty, a wysypiska są duże np. na  nielegalnym wysypisku w Siernikach znajduje się około 60 tys. ton odpadów, stwierdził, że osobnym problemem są sterty opon na wysypiskach.

 

Radni zapoznali się także z informacją Burmistrza Rogoźna na temat „Przygotowanie i organizacja systemu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w gminie”  - załącznik nr 12 do protokołu.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości.

 

 

 

 

 

 

Pkt. IX. Podjęcie uchwał w sprawie:

 

1/ przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno,

 

Radny p. Jacek Glapiak zgłosił wniosek w sprawie przesunięcia podjęcia w/wym. uchwały na sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie w miesiącu lutym br. , z uwagi na brak tekstu jednolitego strategii.  

 

Burmistrz Rogoźna wyjaśnił, iż  na ostatnim posiedzeniu Komisji Doraźnej Rady Miejskiej w Rogoźnie ustalono, iż wydrukowane zostaną 2 egz. Strategii - 1 egz.dla biura Rady Miejskiej i  1 egz. dla Burmistrza , natomiast nowe  wnioski  , zgłoszone do Strategii mieli przedstawić p.Cz.Gruszka lub p.W.Dulko ;  zapytał, czemu ma służyć  odkładanie podjęcia uchwały ?

 

Stanowisko Rady Miejskiej :  radni, wynikiem głosowania  8 „za” 5 „przeciw” 2 „wstrzymujące” poparli wniosek, podjęcie w/wym. uchwały przesunięto na sesję w miesiącu lutym br.    

 

 

1A/  zmiany Uchwały Nr IX/78/2003 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej , procedury  jej uchwalania oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych  towarzyszących projektowi budżetu  -  ref. Sekretarz Gminy Rogoźno,

 

Uchwałę podjęto wynikiem głosowania :  14  glosami „za” w obecności 14 radnych.

 

1B/  w sprawie przystąpienia Gminy Rogoźno do Partnerstwa  na Rzecz Rozwoju Kampania przeciw Ubóstwu „Najwyższy szczebel dobroczynności””  ref. Sekretarz Gminy Rogoźno

 

Sekretarz przedstawił wniosek  z posiedzenia wspólnego Komisji Rady Miejskiej w sprawie dokonania zmiany w zapisie  w § 1 treści uchwały , Komisje proponują zapis:

    § 1. „Gmina Rogoźno wyraża wolę przystąpienia do Partnerstwa....

Radni poparli wniosek  jednogłośnie 15 „za”.

 

Sekretarz Gminy przedstawil także poprawki dokonane zgodnie z uwagami radnych  w treści uzasadnienia do uchwały tj. wykreslono slowa „ zawierające” i „ewentualnego” , dopisano slowo „ merytoryczne”.

Uchwałę podjęto wynikiem głosowania : 14 „za”  1 „wstrzymujący”  w obecności 15 radnych,

 

 

 

 

 

 

 

      2/  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów  Alkoholowych na 2005    rok,

 

Radny p.Feliks Kaczmarek zgłosił wniosek w sprawie przesunięcia podjęcia uchwał w sprawie :

-  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów  Alkoholowych na

    2005    rok,

            - uchwalenia Budżetu Gminy Rogoźno na 2005 rok,

na  następną sesję Rady Miejskiej w Rogoźnie w miesiącu lutym br., uzasadniając , iż autopoprawki do projektu budżetu Gminy na 2005 r. radni otrzymali bezpośrednio przed obecną sesją i niemożliwe było dokładne przeanalizowanie ich treści , poza tym autopoprawki różnią się w punktach od 4 do 7 od tych , które omawiane były na posiedzeniu Komisji Rady, dodał, że w projekcie budżetu są środki publiczne i należy dokładnie przedyskutować  ich przeznaczenie.   

 

Radni, wynikiem głosowania  8 „za” 6 „przeciw” 1 „wstrzymujący” poparli wniosek  i  przesunęli podjęcie uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok na następną sesję w miesiącu lutym br. 

 

 

      3/  uchwalenia Budżetu Gminy Rogoźno na 2005 rok,

     

Radni, wynikiem głosowania  9 „za” 5 „przeciw” 1 „wstrzymujący” poparli wniosek  i  przesunęli podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rogoźno na 2005 rok na następną sesję w miesiącu lutym br. 

 

 

4/  zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe  odprowadzanie ścieków – ref. W.Dulko – Prezes Spółki AQUABELLIS.

 

W  dyskusji :

Radny p.Feliks Kaczmarek  zapytał :

1/ jaki był koszt budowy wodociągu do Wełny  w stosunku do kosztów budowy wodociągu Wojciechowo-Owczegłowy ?

2/ ile wynosi jednostkowe zużycie energii  przy 1 m3 ścieków i 1 m3 wody ?

3/ co jest przyczyną wzrostu zatrudnienia w spółce Aquabellis ?

Pan Wojciech Dulko odpowiedział kolejno :

Ad.1/ nie ma przy sobie danych i nie pamięta,

 

Ad.2/  również nie posiada przy sobie danych i nie pamięta ,

Ad.3/  wzrostu zatrudnienia nie było, w spółce było i jest 38 etatów.

Radny p. Feliks Kaczmarek stwierdził, iż jest to nieprawda, ponieważ w dokumentach  dot. ustalenia taryfy na 2002 rok  są wykazane 34 etaty.

Pan W.Dulko odpowiedział, że  w roku 2002 nie był prezesem Spółki , pracuje w niej od  polowy 2003 roku.

Radny p.Jacek Glapiak zapytał, czy na wysokość stawek  za wodę i ścieki wpłynęły nowe zasady regulaminu wynagrodzeń ?

Pan W.Dulko odpowiedział, że regulamin wynagrodzeń został dostosowany do obowiązujących przepisów i nie powoduje on wzrostu  , a nawet może powodować obniżenie pensji.

Sołtys p.Józef Szmania  zapytał, jak wygląda korzystanie z kolektora  sanitarnego w Parkowie, oddanego do użytku w  ubiegłym roku , dodał, że  być może dzięki  wykorzystaniu  kolektora ceny ścieków nie będą takie wysokie ?

Pan W.Dulko odpowiedział, że  podłączenia do kolektora sanitarnego w Parkowie winny być zakończone do końca miesiąca marca br.

Radny Sejmiku p.Z.Nowak zapytał o metody składowania  osadów pościekowych ?

Pan W.Dulko wyjaśnił, iż  najtańszym sposobem pozbycia się osadów pościekowych  jest wywóz do firmy Gwda w Pile, budowa kompostowni jest bardzo kosztowna i brak środków na ten cel, poza tym są trudności ze zbyciem kompostu z osadów pościekowych.

Radny p.Feliks Kaczmarek  stwierdził, iż należy szukać rozwiązania, by zagospodarować osady pościekowe  na miejscu, np. wybudować małą  kompostownię na wysypisku odpadów komunalnych , wystarczy wydać środki na podkłady, produkować kompost , przetwarzać  i wykorzystywać do rekultywacji.

Radny p.Henryk Janus  zgłosił wniosek w sprawie zakończenia dyskusji na ten temat.  

Radni, wynikiem głosowania  7 „za” 3 „przeciw” 5 „wstrzymujących” poparli wniosek , zakończono dyskusję w tej sprawie.

Uchwała nie została podjęta – wynik głosowania :  0 „za” 10 „przeciw”  5 „wstrzymujących”.

 

 

5/ określenia wysokości oraz szczegółowych warunków przyznawania nauczycielom                 dodatków :  za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego,  za warunki pracy , określania i wypłacania  wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw oraz niektórych  składników wynagrodzenia – ref. p.W.Jaworski.

Uchwałę podjęto, wynikiem głosowania  14 „za” w obecności 14 radnych.

 

6/ określenia wysokości nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego  oraz szczegółowych      zasad jego przyznawania i wypłacania – ref. p.W.Jaworski

Pan W.Jaworski przedstawił autopoprawkę  :

1/ w podstawie prawnej  poprawia się zamiast pkt.16  wpisuje się pkt.15  - radni, wynikiem głosowania – jednogłośnie 15„za” przyjęli autopoprawkę,  

2/ w  § 3  wpisuje się treść : Uchwała podlega ogłoszeniu  w Dzienniku Urzędowym      Województwa Wielkopolskiego  i wchodzi w życie  po upływie 14 dni od jej ogłoszenia -  radni, wynikiem głosowania  14 „za” 1 „przeciw”  przyjęli autopoprawkę.

Uchwałę podjęto, wynikiem głosowania  - jednogłośnie 15 „za” w obecności 15 radnych.

 

7/  wyrażenia zgody na dzierżawę zabudowanych nieruchomości  gminnych  w trybie bezprzetargowym.  -  wycofano z porządku obrad.

7A/ wyrażenia zgody na dzierżawę  zabudowanej nieruchomości gminnej w trybie bezprzetagowym  -  ref. p.E.Rogiński

Radny p.Zygmunt Wierzbicki zgłosił wniosek w sprawie dopisania w § 1 wyrażenia  następującej treści    oraz działkę 1853/6 o powierzchni 315 m2 wraz z budynkiem  oraz działkę  1854/1 o powierzchni 940m2, argumentując, iż  na posiedzeniu wspólnym Komisji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 09 września 2004 r. – radni wydali opinię , aby Klubowi Żeglarskiemu KOTWICA przekazać całość obiektu.

Radni, wynikiem głosowania   9 „za” 6 „przeciw” poparli wniosek.

Radny p.Jerzy Stachowiak zgłosił wniosek , by ustalić  ilości lat dzierżawy  na 15 lat.

Radni, wynikiem głosowania   9 „za” 4 „przeciw” 2 „wstrzymujące” poparli wniosek.

Uchwałę podjęto, wynikiem głosowania  9 „za”  6  „przeciw” w obecności 15 radnych.

 

7b/ wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości gminnych  w trybie bezprzetargowym – ref. E.Rogiński.

Pan E.Rogiński  przedstawił  autopoprawkę  w treści § 1: zamiast  wydzierżawienia  powinno być 

wydzierżawienie

 

Uchwałę podjęto, wynikiem głosowania  jednogłośnie 15 „za”  w obecności 15 radnych.

 

Pkt. X. Odpowiedzi na interpelacje  - nie było.

 

 

Pkt. XI. Wolne głosy i wnioski.

 

Pani Maria Stachowiak  stwierdziła, że Radni winni byli uchwalić Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok, ponieważ  nie uchwalenie Programu blokuje  pracę GKRPA  , jest ze szkodą dla dzieci , oświadczyła, prosząc , by Radni się nie obrażali , że  takie działania Radnych są ze szkodą dla wyborców.  

 

Pan Kazimierz Górak – mieszkaniec wsi Gościejewo poruszył następujące sprawy :

1/  temat energii odnawialnej , zaapelował, by Gmina rozważyła geotermie jako źródło 

     energii,

2/  wyraził ubolewanie  z powodu małej ilości młodzieży uczestniczącej w pięknym   

     koncercie Chóru  S.Stuligrosza  i wielkim zainteresowaniem  całej społeczności 

     działalnością J.Owsiaka – skrytykował  tę działalność.

 

Radny p.K.Ostrowski  zgłosił propozycję, by posiedzenie  Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie z Komisją Oświaty Rady Powiatu Obornickiego odbyła się na początku miesiąca marca br.   

 

 

Pkt. XII. Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.R.Szuberski poinformował, że :

            1/ spotkanie przewodniczących Rady i Komisji Rady odbędzie się  w dniu 27 stycznia 2005 r. o godz. 17.00  w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego  w Rogoźnie,

            2/ zebrania wiejskie dot. planu zagospodarowania przestrzennego wsi Nienawiszcz i Boguniewo odbędą się  w dniu  10 stycznia 2005 r. w Nienawiszczu o godz. 16.00  , w Boguniewie  o godz. 18.30.

            3/ zgłosił wniosek w sprawie zwołania dodatkowej sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie , w celu uchwalenia budżetu Gminy Rogoźno na 2005 r. i Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  na 2005 r.  , w dniu 09 lutego o godz. 18.00.

 

Radni, wynikiem głosowania  13 „za”  , w  obecności 13 radnych  poparli wniosek.    

 

 

 

 

Pkt. XIII. Zakończenie.

 

Po wyczerpaniu  punktów porządku obrad, Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował wszystkim za przybycie   i  zamknął  obrady  XXVII  sesji  IV  kadencji Rady Miejskiej  w Rogoźnie ,  uderzając  3-krotnie  „laską marszałkowską”

 

Zakończenie  obrad  -  godz. 18.30

» powrt
Ilo odwiedzin : 668331_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP