Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2004-12-16
PROTOKÓŁ Nr 23/2004
XXIII Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 29 września 2004 r. o godz. 14.30. Tematy Sesji : Sytuacja i stan rolnictwa w Gminie Rogoźno. Stan dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich i krajowych na terenie Gminy Rogoźno. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za I półrocze 2004 roku.

XXIII sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie została zwołana na dzień 29 września 2004 r. na godz. 14.30 przez  Przewodniczącego Rady p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w sali Ośrodka Kultury w Rogoźnie.

 

 

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

 

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Kazimierza Lisa ,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

 

Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad.

I.                    Otwarcie obrad.

II.                 Przyjęcie porządku obrad.

III.               Przyjęcie protokołów z XXII sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

IV.              Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

V.                 Informacja  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

VI.              Informacja  Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.

VII.            Pytania do przedstawicieli powiatu oraz zapytania przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej i Burmistrza Rogoźna.

VIII.         Sytuacja  i stan rolnictwa w Gminie Rogoźno.

IX.              Stan dróg  gminnych, powiatowych, wojewódzkich i krajowych na terenie Gminy Rogoźno.

X.                 Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Rogoźno za I półrocze 2004 roku.

XI.              Przesunięcie terminu uchwalenia Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno.

XII.            Podjęcie uchwał w sprawie:

a.       zasad przekazywania sołectwom składników mienia komunalnego do korzystania,

b.      rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Rogoźna,

c.       dokonania Wpisu do Księgi Pamiątkowej „Zasłużony dla Rogoźna”,

d.      przeznaczenia części umorzonej pożyczki  z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

e.       zmian w budżecie  Gminy Rogoźno na 2004 rok.

XIII.         Odpowiedzi na interpelacje.

XIV.         Wolne głosy i wnioski.

XV.           Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

XVI.         Zakończenie sesji.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski wniósł do porządku obrad , jako PPkt. 6 Pkt.XII – projekt uchwały w sprawie  udzielenia odpowiedzi na skargę w sprawie Sygn.akt IV SO/Po 274/04.

 

Radni nie wnieśli uwag do porządku obrad XXIII sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie , przyjęli porządek obrad wraz z proponowaną zmianą  jednogłośnie   - 12 „za”.

 

 

III. Przyjęcie protokołu  z XXII  sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej :  protokół z XXII  sesji Rady Miejskiej przyjęto , wynikiem głosowania  12 za”  1 „wstrzymujący”  w obecności  13 radnych,

 

 

 

 

Pkt. IV. Interpelacje i pisemne zapytania radnych .

 

Radny p.Feliks Kaczmarek  złożył  dwa  Zapytania  radnego – załącznik nr  4  i 5  do protokołu.

 

 

Pkt.V. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił informację z działalności między sesjami -  załącznik   nr 6  do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

 

Informacje  z działań  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Henryk Janus z posiedzenia  Komisji w dniu 15 września 2004 r. 

·        Z-ca Przewodniczącego  Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Jacek Glapiak z posiedzenia Komisji w dniu 22 września 2004 r. 

·        Z-ca Przewodniczącego Komisji  Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Jerzy Stachowiak – z posiedzenia Komisji w dniu 21 września 2004 r.,

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej p.Feliks Kaczmarek z posiedzenia Komisji w dniu  23 września 2004 r.

·        Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski z posiedzenia Komisji łączonych Rady Miejskiej w dniu 09 września 2004 r.

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

 

Pkt. VI. Informacja Burmistrza  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrza Rogoźna przedstawił :

1.      informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 7 do protokołu,

2.      informację z zakresu  gospodarowania mieniem gminnym za m-c wrzesień 2004 r. – załącznik nr 8 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionej informacji , głos zabrali :

 

Radny p. Jerzy Stachowiak zapytał o :

·        spotkanie z firmą Farad – fotoradary,

·        spotkanie z p.Kapsiak - gabinet rehabilitacji.     

Pan Burmistrz odpowiedział , że :

Ad.1.firma Farad oferuje badanie prędkości , daje  radary i obsługę, firma działa w  Człuchowie, gdzie Burmistrz chce się udać i to sprawdzić.

Ad.2. Pani Kapsiak  chce uruchomić gabinet rehabilitacji w Rogoźnie, można rozważyć ewentualność uruchomienia gabinetu  w 2005 roku.

 

Radny p.Ryszard Dworzański  zapytał o temat spotkania z Wójtem Wągrowca i dyrektorami szkół w Wiatrowie i Pruścach.

 

Burmistrz Rogoźna odpowiedział, że tematem spotkania było funkcjonowanie szkół w Wiatrowie i Pruścach oraz ewentualnego utworzenia Zespołu Szkół w Wiatrowie.

Stanowisko Rady Miejskiej :  przyjęto informacje do wiadomości.

 

 

Pkt. VII.  Pytania do przedstawicieli powiatu.

 

Radny p.Jerzy Stachowiak  zapytał o budowę  DPS-u  ?

 

Radny p. Henryk Janus zapytał o :

1/ dlaczego Sąd nie powiadamia o zmianie numerów ksiąg wieczystych ?

2/ czy zalesienie będzie możliwe bez planu zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz czy ONW ma wpływ nas zalesienie ?

3/ dlaczego dochód socjalny rolnika liczony jest w wysokości 250 zł z 1 ha?

4/ jakie działania podjęto w celu likwidacji kolejek w Wydz. Komunikacji w Starostwie ?

 

Wicestarosta Obornicki p. Kazimierz Zieliński  odpowiedział kolejno :

 

Ad.1 Radnemu p.J.Stachowiakowi : w sprawie DPS - u , poinformował, że Rada Powiatu Obornickiego zdecydowała, że obiekt zostanie przekazany  nieodpłatnie Marszałkowi Woj.Wlkp., budowa będzie kontynuowana i ukończona w przyszłym roku, powstanie tu DPS - Ośrodek Rehabilitacji dla Młodzieży.   

 

Ad.2. Radnemu p.H.Janusowi :

Ad.1/ kwestia zmiany numeracji ksiąg wieczystych jest wymogiem obligatoryjnym, wszystkie nowe sądy winny  zmienić numery ksiąg wieczystych i nie ma wymogu informowania o tym fakcie.

 

Ad.2/ odbyło się spotkanie z posłami p.Kalembą i p.Grzybem , którzy poinformowali zebranych, że złożyli interpelację do Marszałka Sejmu, dot. wymogu  posiadania planu zagospodarowania przestrzennego przy zgodzie na zalesienie terenów, skoro większość gmin takiego planu nie posiada , czeka na odpowiedź Marszałka i posłów, o wyniku powiadomi.

 

Ad.3/ dochód socjalny został ustalony przez UE w wysokości 252 zł z 1 ha, w związku z tym Rada Powiatu Obornickiego podjęła uchwałę w , w której negatywnie oceniła metodę szacowania  dochodu  socjalnego rolników do celów stypendialnych ZPORR, Wicestarosta  zwrócił  się  z apelem do Radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie  w sprawie wyrażenia poparcia dla  uchwały Rady Powiatu w tej sprawie.

 

Ad.4/ wyjaśnił, iż  zajmuje się tym tematem  od niedawna, zorientował się , że w innych powiatach uruchomiono  7 stanowisk obsługi klienta w Wydz. Komunikacji, natomiast w Starostwie Obornickim jest tych stanowisk tylko 3 , wyjaśni, kto zawinił w tej sprawie i odpowie na następnej sesji , czynione są starania o zwiększenie ilości stanowisk,  w celu usprawnienia obsługi klientów rozważana jest możliwość wydłużenia czasu pracy Wydziału Komunikacji. 

 

 

Radny Sejmiku Samorządowego p.Zbigniew Nowak stwierdził, iż sceptycznie podchodzi do budowy DPS-u w Rogoźnie przez Marszałka Woj.Wlkp. , ponieważ  wie , że w tym roku budowy się nie rozpocznie  , uważa, że  błędem było przekazanie obiektu Marszałkowi - jest to przyczynek do likwidacji Powiatu Obornickiego .

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  p.Roman Szuberski podziękował Wicestaroście Powiatu Obornickiego za wystąpienie.

 

 

Pkt. VII. Sytuacja  i stan rolnictwa w Gminie Rogoźno.

   

Informacje na temat Sytuacji i stanu rolnictwa na terenie Gminy Rogoźno złożyli kolejno przedstawiciele  niżej wym. firm:

1/ Burmistrza Rogoźna – ref. p.E.Rogiński-Kierownik Wydz.Gospod.Nieruch.Roln. i 

    Ochr. Środ. Urzędu Miejskiego w Rogoźnie -  zał. Nr 9 do protokołu.,

2/ Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa  -  ref. p.Piotr Matuszak – Kierownik Biura 

    Powiatowego IACS w Obornikach z siedzibą Rogoźnie   - zał. nr  10 do protokołu,

3/ Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego  w Poznaniu Oddział Zamiejscowy w 

    Sielinku – ref.p.Zbigniew Zając – Kierownik Powiatowego Zespołu Doradczego w 

    Obornikach  - zał. Nr 11 do protokołu,

4/ Agencji Nieruchomości Rolnych  Oddział Terenowy w Poznaniu Filia w Pile – ref. p. 

    Krzysztof Wojtecki  - zał. Nr 12 do protokołu,.

5/ Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa Wojewódzki Inspektorat w Poznaniu 

    Oddział w Obornikach – ref. p. Elżbieta Błażejewska – Kierownik Oddziału w Obornikach – 

    zał. Nr 13 do protokołu,

6/ Inspekcji Weterynaryjnej  Powiatowego Lekarza Weterynarii  w Obornikach – ref. p. Ryszard 

    Wołoszyn – zał. Nr 14 do protokołu,

7/ Starostwa Powiatowego w Obornikach – ref. p.Ewa Durasiewicz  Naczelnik  Wydz.

    Roln.Leśn. i Ochr.Środ. - zał. Nr 15 do protokołu.

 

Zapoznano się także  z  informacjami o stanie rolnictwa , przekazanymi przez :

1/ Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Obornikach – zał. Nr 16 

    do protokołu,

2/ Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Wągrowcu   -   zał. Nr17 do protokołu, 

3/ Biura Powiatowego Wielkopolskiej Izby Rolniczej w Obornikach  - zał. Nr 18 do protokołu,

4/ Spółdzielcze Przedsiębiorstwo  Usługowo-Produkcyjno-Handlowe Rol-Mech w Rogoźnie   - 

    zał. Nr  19 do protokołu.

5/ Spółdzielczej Grupy Bankowej Banku Spółdzielczego w Czarnkowie  Oddziału w Rogoźnie -  

    zał. Nr  20 do protokołu.  

 

 

 

 

 

 

W dyskusji :

 

Radny p.Janusz Piechowiak  zwrócił się z prośbą o określenie i podanie rolnikom  warunków dobrej praktyki rolniczej.

 

Pan Piotr Matuszak odpowiedział, że  warunki dobrej praktyki rolniczej określone są w rozporządzeniu , zostaną przesłane zainteresowanym rolnikom.

 

Radny p.Henryk Janus zapytał o wielkość renty strukturalnej dla rolników ?

 

Pan Piotr Matuszak odpowiedział, że  wysokość renty na małżonków wynosi około 2.500 zł brutto.

 

Radny p.Zbigniew Nowak zapytał, jakie kary przewidziane są dla gospodarstwa nie spełniającego warunków ONW ?

 

Pan Piotr Matuszak przedstawił procedury kontrolne  warunków ONW.

 

Wicestarosta Obornicki  p.Kazimierz Zieliński przestawił sprawę nieuczciwych  właścicieli firm skupujących żywiec od rolników po terenie, którzy nie zapłacili rolnikom za zabrany żywiec, sprawę  zgłoszono do policji i prokuratury . Pan K.Zieliński zaapelował do rolników , by ci zjednoczyli się i podjęli wspólne działania, w celu  zmiany przepisów tak, by każdy odbiorca , skupujący żywiec musiałby być oznakowany i rejestrowany , dzięki czemu uniknęlibyśmy oszustw.

 

Radny Rady Powiatu Obornickiego p.Gronostaj stwierdził, że w celu wyeliminowanie tego typu oszustów , rolnicy powinni jednoczyć się w grupy producenckie, wówczas przywódca grupy zajmowałby się lepszym zbytem  i pertraktacją skupu , zaapelował, by  radni Rady Miejskiej zajęli się tym tematem .

 

Radny Rady Powiatu p.Edmund Mielke  poinformował, że  kwestia oszustw przy skupie żywca została zgłoszona do policji i prokuratury,  lecz  instytucje te nie chcą zajmować się tym  tematem , uzasadniając, że rolnicy sami wydali swój żywiec  skupującym, zwrócił się z apelem do Radnych Rady Miejskiej , by zwrócić się do policji  z prośbą o interwencję.

 

Komendant Policji p. Janusz Strzępka  odpowiedział, że można złożyć wnioski w tej sprawie, dodatkowo poinformował, że  aktualnie trwa reorganizacja w Komisariacie Policji w Rogoźnie, w celu dostosowania  jednostki do celów prewencyjnych.

 

Radny p.Zbigniew Nowak omówił  kwestie :

1/ dopłat do rolników,

2/ skup interwencyjny zbóż,

3/ rynek trzody,

4/ zalesienie  terenu,

5/ biopaliwa -  trudności w zastosowaniu,

6/ rynek cukru.

 

Radny p.Henryk Janus  zwrócił się z apelem do radnych , by poparli uchwałę Rady Powiatu Obornickiego w sprawie protestu  dot. sposobu naliczania dochodu socjalnego rolników w wys. 252 zł miesięcznie z hektara przeliczeniowego na potrzeby programu stypendialnego  z ZPORR.

 

Przewodniczący  Rady Miejskiej  p.R.Szuberski  odpowiedział, że  Rada zajmie się tym tematem w Pkt. Wolne glosy i wnioski.

 

 

Pkt. IX. Stan dróg  gminnych, powiatowych, wojewódzkich i krajowych na terenie Gminy Rogoźno.

 

 

Informację o stanie dróg gminnych przedstawił Kierownik Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Promocji p.Tadeusz Zygmunt. - Zał. Nr 21 do protokołu. 

 

Informację o stanie dróg wojewódzkich  przedstawił Przedstawiciel Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich p.Jan Socha - Zał. Nr 22 do protokołu. 

 

W dyskusji :

 

Radny p.H.Janus zapytał, dlaczego nie odnawia się znaków poziomych np. na skrzyżowaniu ul.II Armii Wojska Polskiego w kierunku Garbatki znaki te są nieczytelne.

 

Pan  Jan Socha   odpowiedział, że  z uwagi na  przedłużające się procedury  prawne  , dokonano odnowienia znaków tylko  koniecznych.

 

Radny p. Ryszard Dworzański zapytał, kiedy planuje się przebudowe ronda przy ul.Kościuszki  ?

 

Pan Jan Socha odpowiedzial, że jest to b. ważne zadanie, lecz w pierwszej kolejności wykonany zostanie remont drogi Rogoźno- Wągrowiec,  czynione są starania, by przebudowa ronda

» powrt
Ilo odwiedzin : 668333_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP