Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2004-12-16
PROTOKÓŁ Nr 20/2004
XX Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 30 czerwca 2004 r. o godz. 1430. Tematy Sesji : Stan sanitarny Gminy Rogoźno Sytuacja mieszkaniowa mieszkańców gminy Rogoźno oraz Program Gospodarowania Zasobami Mieszkaniowymi Gmin Rogoźno.

XX sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie została zwołana na dzień 30 czerwca 2004 r. na godz. 1430 przez  Przewodniczącego Rady p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w sali Ośrodka Kultury w Rogoźnie.

 

 

Pkt. I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w sesji bierze udział 12 radnych, a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości, stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p.Henryka Jankę. Radny wyraził zgodę.

 

 

Pkt. II. Przesunięcie tematu obrad sesji „Przyjęcie Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno”.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w związku z trwającymi pracami zespołu opracowującego Strategię Gminy Rogoźno zaproponował przesuniecie tematu na miesiąc sierpień.

Radny p.Czesław Gruszka uważał, że termin sierpniowy jest za wczesny i zaproponował przesunięcie tematu na miesiąc wrzesień.

Stanowisko Rady Miejskiej: w związku z trwającymi pracami zespołu opracowującego strategię podjęto 4 głosami „za”, przy 3 „przeciw” i 1 „wstrzymującym”, w obecności 9 radnych decyzję o przesunięciu tematu na sesję w miesiącu wrześniu.

Pkt. III. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad:

I.              Otwarcie obrad.

II.           Przesunięcie tematu obrad sesji „Przyjęcie Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno”.

III.         Przyjęcie porządku obrad.

IV.        Przyjęcie protokołu z XIX sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

V.           Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

VI.        Informacja  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

VII.      Informacja  Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.

VIII.   Pytania do przedstawicieli powiatu oraz zapytania przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie oraz Burmistrza Rogoźna.

IX.        Stan sanitarny Gminy Rogoźno.

X.           Sytuacja mieszkaniowa mieszkańców Gminy Rogoźno oraz Program Gospodarowania Zasobami Mieszkaniowymi Gminy Rogoźno.

XI.        Podjęcie uchwał w sprawie:

1.      wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Rogoźno,

2.      ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych,

3.      Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego na 2005 rok,

4.      nazewnictwa ulic miasta Rogoźno,

5.      zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,

6.      wyrażenia zgody na skorzystanie z prawa pierwokupu,

7.      zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok,

8.      współfinansowania z budżetu na 2004 rok punktu rejestracji pojazdów w wysokości 4.200 zł,

9.      zmian w budżecie Gminy Rogoźno na 2004 rok,

10.  przyznania Medalu Pamiątkowego z wpisem do Księgi Pamiątkowej „Zasłużony dla Rogoźna”.

XII.      Odpowiedzi na interpelacje.

XIII.   Wolne głosy i wnioski.

XIV.   Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

XV.     Zakończenie.

 

Uwagi do porządku obrad zgłosili:

Radny p.Henryk Janus przedstawił wnioski Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa w sprawie:

·        przełożenia projektu uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania zasobem Gminy Rogoźno na późniejszy termin i poddanie jej pod obrady grupy roboczej PRZESTRZEŃ komisji doraźnej do opracowania Strategii Rozwoju Gminy Rogoźno.

·        przełożenia projektu uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego na 2005 rok pod obrady Rady Miejskiej w miesiącu wrześniu, z uwagi na szkolenie w tym temacie, które odbędzie się w miesiącu sierpniu.

 

Burmistrz p.Bogusław Janus zaproponował poszerzenie porządku obrad o projektu uchwały Rady

Miejskiej w Rogoźnie w sprawie zapewnienia środków na realizację inwestycji „Budowa kanalizacji odcinającej dopływ ścieków do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny – I etap”.

Radny p.Czesław Gruszka zapytał dlaczego tematu tego nie wprowadza się do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że obecnie do złożenia dokumentacji o dofinansowanie potrzebna jest deklaracja Rady Miejskiej, Wieloletni Program Inwestycyjny może być zmieniony w późniejszym terminie.

Przewodniczący Rady Miejskiej podkreślił, że projekt uchwały dostarczono zbyt późno by radni mogli się z nim zapoznać, zwrócił jednocześnie uwagę by w przyszłości zachowywać terminy dostarczenia projektów uchwał radnym.

 

Wniesiono następujące zmiany do porządku obrad XX sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie:

·        pkt X. Otrzymuje brzmienie: „Sytuacja mieszkaniowa mieszkańców Gminy Rogoźno”.

Stanowisko Rady Miejskiej: zmianę w porządku obrad przyjęto 8 głosami „za”, przy 1 „przeciw” i 1 „wstrzymującym”, w obecności 10 radnych.

·        zdjąć z pkt XI. porządku obrad projekt uchwały w sprawie Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Gminy Rogoźno.

Stanowisko Rady Miejskiej: zmianę w porządku obrad przyjęto 8 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących”, w obecności 10 radnych.

·        zdjąć z pkt XI. porządku obrad projekt uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego na 2005 rok.

Stanowisko Rady Miejskiej: zmianę w porządku obrad przyjęto 8 głosami „za”, przy 2 „wstrzymujących”, w obecności 10 radnych.

·        wnieść do pkt XI. porządku obrad projekt uchwały w sprawie zapewnienia środków na realizację inwestycji „Budowa kanalizacji odcinającej dopływ ścieków do Jeziora Rogozińskiego i rzeki Wełny – I etap”.

Stanowisko Rady Miejskiej: zmianę w porządku obrad przyjęto 9 głosami „za”, przy 1 „wstrzymującym”, w obecności 10 radnych.

 

 

Pkt. IV. Przyjęcie protokołu z XIX sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że protokół z XIX sesji Rady udostępniony był do wglądu w Biurze Rady.

Stanowisko Rady Miejskiej: protokół z XIX sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie przyjęto jednogłośnie, w obecności 10 radnych.

 

 

Pkt. V. Interpelacje i pisemne zapytania radnych  -  nie było.

 

 

Pkt. VI. Informacja Przewodniczącego Rady i Przewodniczących Komisji Rady o działaniach w okresie między sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił informację z podejmowanych działań oraz oświadczył, iż informacja przekazana została radnym i sołtysom przed sesją  -  załącznik nr 4 do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej: Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

 

Informacje z działań w okresie między sesjami złożyli kolejno:

·        Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej p.Henryk Janus  - z posiedzenia Komisji w dniu 23 czerwca br. Przedstawił również 4 wnioski z posiedzenia oraz przedstawił wniosek w sprawie zwołania dodatkowego posiedzenia Komisji w dniu 7.07.2004 r., na który m.in. omówione zostaną zmiany w statutach sołectw.

Stanowisko Rady Miejskiej: Radni 8 głosami „za”, przy 3 „wstrzymujących” (w obecności 11 radnych) pozytywnie ustosunkowali się do zwołania dodatkowego posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej.

·        Przewodniczący Komisji  Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Marcin Ługawiak – z posiedzeń Komisji w dniu 24 czerwca br.,

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej p.Feliks Kaczmarek - z posiedzenia Komisji w dniu 18 czerwca br.

Stanowisko Rady Miejskiej: przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

 

Pkt. VII. Informacja Burmistrza o działaniach w okresie między sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej oświadczył, iż informacja Burmistrza o podejmowanych działaniach w okresie między sesjami przekazana została radnym i sołtysom przed sesją - załącznik nr 5 do protokołu.

 

 

Pkt. VIII.  Pytania do przedstawicieli powiatu oraz zapytania przedstawicieli powiatu do radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie oraz Burmistrza Rogoźna.

 

Pan Józef Szmania – Sołtys Sołectwa Parkowo zwrócił się z prośbą w celu podjęcia działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na drodze powiatowej pomiędzy byłym dworcem kolejowym w Parkowie a trasą nr 11 poprzez usunięcie suchych gałęzi zwisających nad w/w drogą.

Pan Edmund Mielke – radny Rady Powiatu Obornickiego powiedział, że w tej sprawie zwracał się dwukrotnie do leśnictwa i nadleśnictwa, gdzie uzyskał informację o braku samochodu z koszem.

Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił się do Burmistrz o przygotowanie stosownego pisma w tej sprawie.

 

Radny p.Henryk Janus poinformował zebranych o podjęciu przez Zarząd Powiatu Obornickiego w dniu 29.06.2004 r. uchwały w sprawie likwidacji z dniem 10.07.br. filii Wydziału Komunikacji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Obornikach znajdujących się w Rogoźnie i Ryczywole. Zwrócił jednocześnie uwagę, że filie miały być utrzymane do czasu wprowadzenia systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPIK).

Pan Zdzisław Hinz – radny Rady Powiatu Obornickiego poinformował, że powyższy temat nie został przedstawiony radnym. Powiedział jednocześnie, że radni z terenu Gminy Rogoźno zobowiązują się do zadania pytań na piśmie Staroście Powiatowemu w sprawie likwidacji filii Wydziału Komunikacji i Rozwoju w Rogoźnie.

Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił zgromadzonym uchwałę Zarządu Powiatu Obornickiego z dnia 29.06.2004 r. w sprawie likwidacji z dniem 10.07.br. filii Wydziału Komunikacji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Obornikach znajdujących się w Rogoźnie i Ryczywole.

Pan Burmistrz powiedział, że p.B.Jeran poinformował go, iż likwidacja filii spowodowana jest wprowadzeniem CEPIK-u od 1.08.br.

 

Radny p.Czesław Gruszka poruszył sprawy: kiedy rozpoczną się prace przy budowie DPS-u, czy został przygotowany regulamin i harmonogram pracy stazystów i ilu zostanie przydzielonych do samorządu ?

Pan Burmistrz wyjaśnił, że na posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia omawiano sprawę zobowiązania zakładu pracy do zatrudnienia stażystów po odbyciu stażu; Urząd Miejski złożył zapotrzebowanie na 7 osób, jednak dostanie tylko 2 osoby, ponadto 1 osoba będzie zatrudniona w RCK. Na terenie całego powiatu obornickiego będzie odbywało staż ok. 60 osób.

 

 

Pkt. IX. Stan sanitarny Gminy Rogoźno.

 

Informacje w w/w temacie obrad przedstawili:

·        Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Obornikach p.Marian Fiksa - załącznik nr 6 do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej: informację przyjęto do wiadomości.

Radny p.Krzysztof Ostrowski zapytał, jak przedstawia się sprawa stanu sanitarnego w stołówkach szkolnych i przedszkolnych ?

Pan Marian Fiksa powiedział, że szkoły i przedszkola powoli będą musiały przystosowywać stołówki do wymagań unijnych.

Pan Franciszek Szlas – Sołtys Sołectwa Ruda poruszył sprawę zabezpieczenia zbiorników ściekowych Chłodni „Maria” usytuowanych przy drodze z Rudy do Żołędzina.

Przewodniczący Rady Miejskiej wyjaśnił, że sprawa ta należy do kompetencji Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska oraz powiedział, że w powyższej sprawie zostanie skierowane stosowne pismo.

 

·        przedstawiciel Powiatowej Inspekcji Weterynarii w Obornikach p.Maria Zielińska-Nowak - załącznik nr 7 do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej: informację przyjęto do wiadomości.

 

·        Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Obornikach p.Ewa Durasiewicz - załącznik nr 8 do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej: informację przyjęto do wiadomości.

Radny p.Krzysztof Ostrowski zapytał, czy Starostwo Powiatowe wydało pozwolenie na wywóz osadów z oczyszczalni ścieków na wysypisko śmieci ?

Pani Ewa Durasiewicz wyjaśniła, że zostało wydane pozwolenie na odzysk osadów ściekowych celem mieszania z ziemia w stosunku 1:1 i rekultywacji skarb odpadów składowanych na wysypisku; poinformował również, iż Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Pile nie wniósł zastrzeżeń do wydanego pozwolenia, które było ponadto konsultowane z Burmistrzem Rogoźna.

Radny p.Krzysztof Ostrowski zwrócił uwagę, że nie zgadza się to ze stanem faktycznym. Stanowisko takie wyraził również p.Henryk Smoliński – Prezes Stowarzyszenia Jezioro Rogozińskie.

Radny p.Czesław Gruszka zapytał, ile razy przeprowadzono kontrolę składowania osadów ?

Pani Ewa Durasiewicz wyjaśniła, że Starostwo ma obowiązek przeprowadzenia kontroli 1 raz na cztery lata, natomiast Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska kontroluje składowiska śmieci raz do roku.

Radny p.Feliks Kaczmarek zapytał, ile śmieci zostało wywiezionych na wysypisko ?

Pani Ewa Durasiewicz odpowiedziała, ze ok. 3.100 ton.

Radny p.Feliks Kaczmarek stwierdził, że jeżeli na wysypisko dowieziono 960 ton osadów ściekowych, to pozostałych śmieci dostarczono 2140 ton, jednak jeżeli osady ściekowe mieszano z ziemią w stosunku 1:1, to wynika z tego że pozostałych śmieci trafiło na wysypisko tylko 1180 ton, czyli 1/3 ogółu.

Pan Wojciech Dulko – Prezes Sp. z o.o. Aquabellis w Rogoźnie poinformował, że spółka wywozi tylko osady na wysypisko, natomiast mieszaniem z ziemią zajmuje się zarządzający wysypiskiem.

Radny p.Zygmunt Wierzbicki zapytał, kiedy zostanie przeprowadzona kontrola wysypiska  śmieci ?

Pani Ewa Durasiewicz powiedziała, że kontrola zostanie przeprowadzona w miesiącu lipcu.

 

Radny p.Feliks Kaczmarek poruszył sprawę przeprowadzenia kontroli stanu zrekultywowanego wysypiska w Gościejewie.

Pani Ewa Durasiewicz powiedziała, że przekaże sprawę Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Nieruchomościami.

Przewodniczący Rady Miejskiej powiedział, że sprawa winna zostać skierowana do Starostwa Powiatowego.

 

·        Prezes Spółki z o.o. Aquabellis w Rogoźnie p.Wojciech Dulko - załącznik nr 9 do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej: informację przyjęto do wiadomości.

Pani Elżbieta Świtniewska – Sołtys Sołectwa Tarnowo, zapytała kiedy zostanie zakupiony agregat do stacji uzdatniania wody w Gościejewie ?

Pan Wojciech Dulko poinformował, że agregat zostanie zakupiony w przyszłym miesiącu i będzie dowożony w przypadkach braku dostawy prądu do stacji w Gościejewie i w Słomowie.

 

·        p.o.Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Rogoźnie p.Euzebiusz Rogiński - załącznik nr 10 do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej: informację przyjęto do wiadomości.

 

Radny p.Krzysztof Ostrowski poruszył sprawę wycięcia 6 drzew w rejonie marketu „Stokrotka”.

Pan Euzebiusz Rogiński poinformował, że szczegółowe wyjaśnienie całej sprawy ukaże się w najbliższym wydaniu Biuletynu Burmistrza.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że drzewa zostały usunięte, gdyż zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego zatwierdzonym w 1996 r. rosły w ciągu dróg i nie było innej możliwości przeprowadzenia obejścia. Poinformował, że po wykonaniu dróg i parkingów zostaną posadzone nowe drzewa.

 

Radny p.Marcin Ługawiak zapytał, od jakiego czasu prowadzona jest ewidencja szamb i jaki obejmuje teren ?

Pan Euzebiusz Rogiński odpowiedział, że ewidencja prowadzona jest od końca 2003 r. i obejmuje ulice Małą Poznańską i Wielką Poznańską.

 

Przewodniczacy Rady Miejskiej zapytał, czy na terenie Gminy Rogoźno są wyznaczone miejsca do składowania zużytych akumulatorów i środków ochrony roślin.

Pan Edmund Mielke – radny Rady Powiatu Obornickiego powiedział, że punkty sprzedaży środków ochrony roślin mają obowiązek odbioru zużytych opakowań.

Pan Euzebiusz Rogiński wyjaśnił, że zużyte akumulatory odbierają sprzedawcy przy kupnie nowego.

 

Radny p.Feliks Kaczmarek zapytał, czy w bieżącym roku zostanie przeprowadzone badanie wody jeziora Nienawiszcz Duży i zorganizowane przy tym jeziorze kąpielisko.

Potrzebę zorganizowania kąpieliska nad jeziorem Nienawiszcz Duży poparł również radny p.Krzysztof Ostrowski.

Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił się do Burmistrz o przygotowanie stosownego pisma w  sprawie przeprowadzenia badań stanu wody w jeziorach.

 

 

Pkt. X. Sytuacja mieszkaniowa mieszkańców Gminy Rogoźno.

 

Informacje w powyższym temacie obrad przedstawił p.o.Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Rogoźnie p.Euzebiusz Rogiński - załącznik nr 11 do protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej: informację przyjęto do wiadomości.

 

Pani Jolanta Rydzewska – Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej w Rogoźnie poruszyła sprawę wspólnego opracowania programu rewitalizacji miasta, budowy mieszkań socjalnych (jedno mieszkanie rocznie), uporządkowania terenów miasta graniczących z terenami Spółdzielni Mieszkaniowej (przy ul.Seminarialnej) oraz przejęcia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przez Aquabellis w związku z podłączeniem do niej nowych budynków nie należących do Spółdzielni.

Pan Burmistrz powiedział, że wykonanie programu rewitalizacji wiąże się z dużymi kosztami, na co miasta obecnie nie stać, a pracownicy Urzędu nie są przeszkoleni w wykonywaniu takich opracowań. W ZAMK najemcy zalegają z płatnościami w kwocie ok. 600.000 zł i obecnie brakuje środków na budowę nowych lokali socjalnych, które obecnie uzyskujemy tylko w wyniku śmierci lub wyprowadzenia się najemcy. Zadeklarował również, że teren przy ul.Seminarialnej zostanie uporządkowany.

Pan Wojciech Dulko wyjaśnił, że w związku z prawem o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków, jeżeli jest techniczna możliwość to nie można odmówić przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej nowych budynków. Zwrócił uwagę, że przejęcie instalacji nie spowoduje mniejszego obciążenia opłatami mieszkańców.

Pani Jolanta Rydzewska poinformowała, że prace przygotowawcze do opracowania programu rewitalizacji miasta są objęte dofinansowaniem ze środków unijnych. W Obornikach już przystąpiono to takich prac.

Radny p.Marcin Ługawiak zwrócił uwagę, by ubiegać się o środki unijne należy najpierw opracować dokumentację. Powiedział, że środkami unijnymi objęte może być tylko rewitalizacja prowadzona na obiektach dziedzictwa narodowego itp. a nie prywatnych.

 

Następnie wystąpiła mieszkanka miasta p.Monika Witt, która zabrała głos w sprawie wydanego przez Burmistrza nakazu opuszczenia nielegalnie zajmowanego mieszkania opuszczonego przez p.Elwirę Krotecką. Pani M.Witt powiedziała, że Burmistrz nakazał opuszczenie mieszkania do dnia 30.06.br., zwróciła uwagę, że nie ma gdzie się wyprowadzić, ma 4 letnie dziecko chore m.in. na astmę. Zaproponowała, że jeżeli Burmistrz umożliwi jej wynajęcie mieszkania spłaci zadłużenie i będzie na bieżąco regulowała wszystkie opłaty. Poinformowała, jednocześnie, że w umowie najmu mieszkania, którą posiada p.E.Krotecka jest punkt, wyrażający zgodę na podnajem mieszkania, na co najemca wyraził zgodę.

Pan Burmistrz poinformował, że p.Manika Witt mieszka w mieszkaniu p.E.Kroteckiej bez meldunku, nie jest również na liście przydziału mieszkań komunalnych, gdyż po złożeniu wniosku 3 lata temu nie odnawiała go co roku. Powiedział, że na pismo w sprawie opuszczenia lokalu mieszkalnego do końca czerwca, zgłosiła się dopiero w ostatnim dniu z prośbą o wynajem lub podnajem zajmowanego mieszkania, na co nie wyraził zgody.

Pan Marek Mysłek – Dyrektor Zarządu Administracyjnego Mienia Komunalnego w Rogoźnie poinformował zgromadzonych, ze istnieje możliwość podnajęcia lokalu mieszkalnego za zgodą najemcy, czyli zwrócić się w tej sprawie winna p.Elwira Krotecka.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Roman Szuberski powiedział, że sprawę należy jak najszybciej rozwiązań w sposób prawny. Wyraził jednocześnie zdziwienie, że przez 2 lata służby miejskie akceptowały nielegalne zamieszkiwanie p.M.Witt wraz z rodziną.

O nieludzkim podejściu do w/w sprawy wyraził się p.Edmund Kiełpiński – mieszkaniec Rogoźna.

Pan Krzysztof Walkowiak – redaktor naczelny „Gońca Rogozińskiego” poinformował, że p.M.Witt w ostatnim czasie przychodziła do redakcji przed każdym ukazaniem się nowego numeru czasopisma z pytaniem czy ktoś zamieścił ogłoszenie o wynajmie mieszkania.

Radny p.Czesław Gruszka zaapelował do władz o wyrozumiałość i pozytywne załatwienie sprawy dla p.M.Witt.

Pan Józef Szmania – Sołtys Sołectwa Parkowo wyraził zbulwersowanie przedstawionym tematem i zapytał, czy radni nie powołali komisji, której tematem byłyby sprawy społeczne i mieszkaniowe mieszkańców.

Przewodniczący Rady Miejskiej wyraził zdanie, że problem mieszkaniowy staje się coraz bardziej ważny i należy zastanowić się nad powołaniem dodatkowej komisji, która zajęła by się tym tematem. Zobowiązał jednocześnie przewodniczących Komisji Rady o rozwiązanie niniejszego problemu.

 

 

 

Pkt. XI. Podjęcie uchwał w sprawie:

 

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 668331_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP