Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2004-12-16
PROTOKÓŁ Nr 16/2004
XVI Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 26 lutego 2004 r. o godz. 14.30. Temat Sesji : Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie oraz organizacji pozarządowych i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.

XVI sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie została zwołana na dzień 26 lutego 2004 r. na godz. 14.30 przez  Przewodniczącego Rady p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w sali Ośrodka Kultury w Rogoźnie.

 

 

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

 

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p. Mariusza Charchutę ,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

 

 

Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad.

I.                    Otwarcie obrad.

II.                 Przyjęcie porządku obrad.

III.               Przyjęcie protokołu z XV sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

IV.              Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

V.                 Informacja  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

VI.              Informacja  Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.

VII.            Pytania do przedstawicieli powiatu.

VIII.         Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie oraz organizacji pozarządowych  i innych podmiotów świadczących pomoc potrzebującym.

IX.              Podjęcie uchwał w sprawie:

1.      obniżenia wskaźników procentowych służących ustalaniu wysokości dodatków mieszkaniowych,

2.      o zamiarze likwidacji Szkoły Podstawowej w miejscowości Tarnowo,

3.      zmiany Uchwały Nr  IV/46/2003 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 29 stycznia 2003 r. w sprawie uchwalenia Planu rozwoju  modernizacji  urządzeń  wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2003-2006,

4.      nadania statutu Gminnego Ośrodka  Pomocy Społecznej w Rogoźnie.

X.                 Oświadczenie Rady Miejskiej w Rogoźnie , dotyczące wydarzeń w dniu 07 lutego br. – w trakcie uroczystości wprowadzania nowo mianowanego Proboszcza do kościoła p.w. Św.Wita.

XI.              Odpowiedzi na interpelacje.

XII.            Wolne głosy i wnioski.

XIII.         Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

XIV.         Zakończenie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski wniósł następujące zmiany do porządku obrad :

Dopisać Pkt. VIIA  -  wystąpienie właściciela  firmy AVES  , wyróżnionej  za wyniki gospodarcze -  statuetką „Gazela Biznesu”.

 

Głosowanie w/wym. poprawki  : radni jednogłośnie przyjęli poprawkę, w obecności 12 radnych.

Stanowisko Rady Miejskiej : porządek obrad przyjęto jednogłośnie  12 „za”.

 

 

III. Przyjęcie protokołu z XV sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej :  protokół przyjęto , wynikiem glosowania 11 „za”   1 „wstrzymujący”, w obecności 12 radnych.

 

 

 

Pkt.IV. Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

 

Radny p.Czesław Gruszka zgłosił i zapoznał zebranych z treścią interpelacji  - kserokopia interpelacji  zał. nr 4 do protokołu.

 

 

Pkt.V. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej oświadczył, iż informację z działalności  Przewodniczącego RM  przesłał  radnym i sołtysom  przed sesją  -  załącznik   nr 5  do protokołu.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

 

Informacje  z działań  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej p.Henryk Janus  - z posiedzenia Komisji w dniu 20 lutego br.

·        Z-ca Przewodniczącego Komisji  Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Jerzy Stachowiak – z posiedzenia Komisji w dniu 18 lutego br.,

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej p.Feliks Kaczmarek z posiedzenia Komisji w dniu 23 lutego br.

 

Radny p.Czesław Gruszka zwrócił się  do  Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej p.F.Kaczmarka i Burmistrza Rogoźna i wyjaśnił, iż  nie mógł ustosunkować się w terminie do pisma , skierowanego do RS „Trzeźwe Życie” , dot. uzupełnienia informacji z wykorzystania środków  finansowych z budżetu gminy , z uwagi na fakt otrzymania pisma w dniu 25 lutego br.  

 

Pan Burmistrz stwierdził , iż w/wym. pismo osobiście  odebrał Prezes  RS „Trzeźwe Życie”  przedwczoraj , czyli dnia 24 lutego br.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski poinformował, że  Prezes RS „Trzeźwe Życie” p.Alfred Stejbach  przekazał, iż nie udzieli  odpowiedzi w wymaganym terminie , z uwagi na późny termin doręczenia pisma.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

 

Pkt. VI. Informacja Burmistrza  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrza Rogoźna przedstawił :

1.      informację o działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 6 do protokołu,

2.      informację z zakresu  gospodarowania mieniem gminnym za m-c luty 2004 r. – załącznik nr 7 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionej informacji , głos zabrali :

 

·        Radny p.Janusz Piechowiak zapytał o temat spotkania  Burmistrza Rogoźna z byłym dzierżawcą PGR Słomowo ?      

 

Pan Burmistrz odpowiedział , że tematem spotkania  była kwestia zaległości byłego dzierżawcy PGR , w stosunku do Gminy w kwocie 36 tys. zł. , sprawa została skierowana do komornika, zainteresowany wnosi o wycofanie sprawy z egzekucji.

 

 

·        Radny p.Jerzy Stachowiak zapytał o  szczegóły  spotkania  z przedstawicielem firmy  

     TFS Consulting z Warszawy .

 

Pan Burmistrz  odpowiedział, że  firma ta  zgłosiła ofertę dot. komputeryzacji Urzędu Miejskiego i całej gminy.

 

·        Radny p.Zygmunt Wierzbicki  zapytał o efekty spotkania panów  Puwała i  

      Zborowskiego oraz o wyniki w zawodach radnych.

 

Pan Burmistrz  odpowiedział kolejno :

-         spotkanie zorganizował, w celu doprowadzenia do zakończenia konfliktu  pomiędzy właścicielem i lokatorem budynku, do porozumienia nie doszło,

-         przedstawił wyniki zawodów  radnych i pracowników samorządowych w Witkowie.

 

* Radny p. Henryk Janka zapytał o szczegóły spotkania z  naczelnikami OSP ?

 

Pan Burmistrz odpowiedział , że tematem  spotkania były ubezpieczenia strażaków , zgodnie z nowymi przepisami.

 

Stanowisko Rady Miejskiej :  przyjęto informacje do wiadomości.

 

 

 

Pkt. VII.  Pytania do przedstawicieli powiatu.

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zapytał :

1/ o sytuację DPS-u, czy coś  się zmieniło ?

2/ czy dojdzie do likwidacji lub łączenia powiatów ?

 

 

Starosta Obornicki p.Antoni Żuromski  odpowiedział kolejno :

 

Ad.1 w sprawie DPS - u , poinformował, że otrzymał niepotwierdzony  sygnał, iż możliwe, że 50 %  kosztów inwestycji znajdzie się w budżecie marszałka województwa wielkopolskiego, wyjaśnił, iż  nieustannie czyni starania o zdobycie  100 % środków finansowych na budowę .   

Ad.2. w sprawie  likwidacji lub łączenia powiatów , poinformował, że  są przymiarki łączenia powiatu z Czarnkowem i Trzcianką , niewykluczone jest integrowanie powiatów w kwestii finansowania zadań inwestycyjnych, dodał, że w przypadku połączenia powiatów - koszty pozostaną .

 

Radny p.Jacek Glapiak zwrócił uwagę, iż w przypadku decyzji o likwidacji powiatu , winna być  wydana opinia  Rady Miejskiej, a ta powinna być poprzedzona konsultacjami społecznymi, zwrócił się z prośbą o udzielenie informacji na temat kosztów przeprowadzenia konsultacji.

 

Sekretarz Gminy p.M.Górecki przytoczył  odpowiedni przepis  i poinformował, że zgodnie z przepisami  Rada Ministrów   ustala powiaty , po zasięgnięciu opinii Rady Miejskiej , a opinia Rady winna być poprzedzona  konsultacjami społecznymi.

 

   

Pan Starosta poruszył także kwestię finansowania oświaty w powiecie, poinformował, że z całą pewnością ulegnie zmniejszeniu subwencja oświatowa o kwotę rzędu 300 tys. zł. i środki na oświatę będą niewystarczające, poinformował, że w Obornikach odbyła się debata w tej sprawie, ponieważ   gmina Oborniki  posiada za dużo obiektów szkolnych w stosunku do liczby uczniów, dodał, że w powiecie wystąpi  podobny problem.

 

Sołtys p. Józef Szmania  zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie  kwestii niewykorzystanych  środków finansowych w kwocie 160 tys. zł  przez Powiatowy Urząd Pracy .

 

Pan Starosta przedstawił wyjaśnienia Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy p. Juraszyka, z których wynika, że wym. środki finansowe  przekazano na  konkretny cel  tj. na program aktywizacji zawodowej, a zbyt późno, bo w dniu 17 listopada 2003 r. otrzymano informację – odpowiedź z ministerstwa, zawierającą zgodę na  zmianę przeznaczenia tych środków ,  natychmiast podjęto działania   w celu wydatkowania tych środków do końca roku 2003 , niestety  nie wykorzystano pieniędzy z uwagi na brak zainteresowania pracodawców  , brak chętnych na kredyty.

 

Pan Burmistrz poinformował, że  z tych środków w m-cu grudniu br. uruchomiono  roboty publiczne, przyjęto 30 pracowników , dodał, że w m-cu styczniu  i lutym br. przyjęto po 10 pracowników, pracujących w szkołach i spółkach.

     

 

Sołtys p.Józef Szmania   zapytał, czy  Burmistrz zwrócił się z wnioskiem o zmianę strefy podatkowej dla gminy  na bardziej korzystną  ?

 

Pan Burmistrz odpowiedział, że  nie zwrócił  się  z  właściwym wnioskiem , ale ma to na uwadze.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  p.Roman Szuberski podziękował Staroście Powiatu Obornickiego za wystąpienie.

 

 

 

Pkt. VII A.  Wystąpienie właściciela firmy AVES.

 

Pan Ptaszyński  - właściciel firmy AVES  przedstawił działalność firmy, wyniki gospodarcze i osiągnięcia , za które firma otrzymała wyróżnienie  -  nagrodę  „Gazela Biznesu”.  

 

Pan Burmistrz  poinformował, iż  był obecny na ceremonii wręczania nagrody , złożył  gratulacje i podziękowania.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  p.Roman Szuberski podziękował p.Ptaszyńskiemu za wystąpienie.

 

 

Pkt. VIII. Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rogoźnie  -   wystąpienie p. S.Kośmickiego Kierownika GOPS.

 

Informację  na temat  działalności merytorycznej GOPS w Rogoźnie przedstawił p.Stanisław Kośmicki – Kierownik  GOPS  - zał. nr 8  do protokołu.

   

Pan S.Kośmicki złożył  podziękowania darczyńcom i sponsorom, Radnym Rady Miejskiej, Burmistrzowi, Sekretarzowi, Skarbnikowi , wszystkim za współpracę  i pomoc w realizacji zadań GOPS.

 

Radny p.Czesław Gruszka podziękował Kierownikowi GOPS za tak dokładną  i szeroką informację  , zapytał :

1/ czy GOPS przewiduje środki finansowe na wypłatę dodatków mieszkaniowych  ?

2/ jakie działania podjął w celu uzyskania większej ilości pieniędzy na dożywianie dzieci ?

 

Pan Stanisław Kośmicki odpowiedział kolejno :

Ad.1. brak środków finansowych w budżecie GOPS na dodatki mieszkaniowe , sprawa nie dotyczy GOPS ,

Ad.2.  zwróci się z wnioskiem do Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie dofinansowania dożywiania i wypoczynku dzieci , zamieszkałych we wsiach popegeerowskich.

 

 

Sołtys p.Józef Szmania zapytał, ile wynosi  najniższy zasiłek ?

 

Pan S.Kośmicki  odpowiedział, że  zasiłek najniższy wynosi 20 zł, aktualnie GOPS  w Rogoźnie przydziela najniższe zasiłki  w kwocie  30 zł.  

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski zapytał o wyniki kontroli GOPS w 2003 r. , kto brał udział w omawianiu protokołu pokontrolnego ?

 

Pan Stanisław Kośmicki odpowiedział, że  w dniach 18 do 21 listopada 2003 r. przeprowadzona została kontrola GOPS w Rogoźnie przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, przedstawił  wyniki kontroli, wyjaśnił, iż przy odczytywaniu protokołu obecni byli pracownicy GOPS. 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informację do wiadomości.

 

Informacje z działalności organizacji pozarządowych świadczących pomoc potrzebującym złożyli kolejno :

 

1.      Pan Ryszard Rybak  - Kierownik  Domu Dla Osób Bezdomnych i Ludzi Najuboższych

      MONAR - MARKOT  w Gościejewie  -  zał. nr 9 do protokołu,

2.      Pan Edmund Kuźniak – Prezes Wielkopolskiego Stowarzyszenia Pomocy Osobom 

     Walczącym o Lepszy Los  „Światło Nadziei” w Rogoźnie,

3. Pani Longina Pijanowska – Prezes Koła Terenowego PCK w Rogoźnie   - zał. nr 10 do 

    protokołu.

 Stanowisko Rady Miejskiej: przyjęto informacje do wiadomości.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  p.Roman Szuberski podziękował Referującym  za wystąpienia.

 

 

Pkt.  IX.  Podjęcie uchwał w sprawie :

 

1. obniżenia wskaźników procentowych służących ustalaniu wysokości  dodatków  mieszkaniowych – ref. E.Rogiński , I.Jabłońska

 

Radny p.Czesław Gruszka  zwrócił uwagę, iż  w podstawie prawnej  projektu uchwały winna być uwidoczniona  zmiana  ustawy, stwierdził także, że  społeczeństwo jest zubożałe, mieszkańcy lokali z zasobów spółdzielni mieszkaniowej nie opłacają czynszu , ponieważ nie mają pieniędzy, jest szereg wyroków eksmisyjnych, zaapelował do radnych o pomoc ludziom w trudnej sytuacji finansowej  i  o  rozwagę przy uchwalaniu  obniżki wskaźników.

 

Pani J.Rynarzewska  - Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Rogoźnie zwróciła się z apelem  do radnych o utrzymanie  dodatków mieszkaniowych na dotychczasowym poziomie, w przeciwnym razie, przy tak zubożałym społeczeństwie , zwiększy się liczba nakazów  zapłaty i  eksmisji.

 

Pan Burmistrz zwrócił się do radnego p.Czesława Gruszki, stwierdzając, iż radny chce być „Janosikiem” i pomagać ludziom, ale należy także pamiętać o  tym, że  ze środków budżetu gminy trzeba również np. przeprowadzać  remonty chodników, dróg, parkingów  , dlatego  w celu  ograniczenia wydatków na  dodatki mieszkaniowe  , przedstawia projekt uchwały w sprawie obniżenia wskaźników służących 

» powrt
Ilo odwiedzin : 668305_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP