Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2004-12-16
PROTOKÓŁ Nr 15/2004
XV Sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 29 stycznia 2004 r. o godz. 14.30. Tematy Sesji : Przyjęcie budżetu Gminy Rogoźno na 2004 rok. Sytuacja w służbie zdrowia.

XV sesja Rady Miejskiej w Rogoźnie została zwołana na dzień 29 stycznia 2004 r. na godz. 14.30 przez  Przewodniczącego Rady p.Romana Szuberskiego i miała miejsce w sali Ośrodka Kultury w Rogoźnie.

 

 

Pkt.I. Otwarcie obrad.

 

Zebranych powitał i obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Roman Szuberski.

 

Prowadzący obrady stwierdził, na podstawie listy obecności , że na 15 radnych w sesji bierze udział 15 radnych,  a więc Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu .

 

Lista obecności  sołtysów, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Lista obecności gości , stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

 

 

Na podstawie  Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań jawnych wyznaczono radnego p.Zygmunta Wierzbickiego ,  radny wyraził zgodę.

 

 

 

 

 

 

 

Pkt.II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad.

I.                    Otwarcie obrad.

II.                 Przyjęcie porządku obrad.

III.               Przyjęcie protokołu z XIV sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

IV.              Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

V.                 Informacja  Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz Przewodniczących Komisji o działaniach w okresie między sesjami.

VI.              Informacja  Burmistrza Rogoźna o działaniach w okresie między sesjami.

VII.            Pytania do przedstawicieli powiatu.

VIII.         Sytuacja w służbie zdrowia.

IX.              Podjęcie uchwał w sprawie:

1.      uchwalenia  budżetu Gminy na 2004 rok,

2.      uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych, na 2004 rok,

3.      powołania Rady Muzeum przy Rogozińskim Centrum Kultury,

4.      zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,

5.      zatwierdzenia Planu rozwoju i modernizacji  urządzeń  wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2004-2007,

6.      ustalenia wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie,

7.      ustalenia wysokości diet dla sołtysów za udział w pracach Rady Miejskiej,

8.      przyznania Medalu Pamiątkowego z wpisem do Księgi Pamiątkowej „Zasłużony dla Rogoźna”,

9.      dokonania Wpisu  do Księgi Pamiątkowej „Zasłużony dla Rogoźna”,

10.  opinii w sprawie poparcia wniosku o utworzenie w Wągrowcu  szkoły muzycznej II stopnia.

X.                 Odpowiedzi na interpelacje.

XI.              Wolne głosy i wnioski.

XII.            Komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.

XIII.         Zakończenie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej p.Roman Szuberski wniósł następujące zmiany do porządku obrad :

Pkt.IX  ppkt.5  zaproponował umieścić w punkcie IX jako ppkt.2 A  , po punkcie  IX ppkt 2, natomiast w miejsce pkt.IX jako ppkt. 1 wprowadzić  projekt uchwały w sprawie współfinansowania z budżetu gminy na rok 2004 sygnalizacji świetlnej w wysokości 25.000 zł.

 

Głosowanie w/wym. poprawki  : radni jednogłośnie przyjęli poprawkę, w obecności 12 radnych, nieobecni radni p.J.Glapiak, p. M.Charchuta, p.A.Pierwoła.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : porządek obrad przyjęto jednogłośnie  12 „za”, nieobecni radni j.w.

 

 

III. Przyjęcie protokołu z XIV sesji IV kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Radni nie wnieśli uwag do treści protokołu.

Stanowisko Rady Miejskiej :  protokół przyjęto jednogłośnie 12 „za” ,  nieobecny radni jw.

 

 

 

Pkt.IV. Interpelacje i pisemne zapytania radnych.

 

Interpelacji i zapytań nie zgłoszono.

 

 

Pkt.V. Informacja Przewodniczącego  Rady i Przewodniczących Komisji  Rady o działaniach  w okresie między  sesjami.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej oświadczył, iż informację z działalności  Przewodniczącego RM  przesłał  radnym i sołtysom  przed sesją  -  załącznik   nr 4 do protokołu.

 

Stanowisko Rady Miejskiej : Radni przyjęli informację do wiadomości bez uwag.

 

Informacje  z działań  w okresie między sesjami złożyli  kolejno :

·        Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Rady Miejskiej p.Henryk Janus  - z dwóch posiedzeń Komisji w dniach 05 i 22 stycznia br.

·        Przewodniczący Komisji  Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury Rady Miejskiej w Rogoźnie p.Marcin Ługawiak – z posiedzenia Komisji w dniu 21 stycznia br.,

·        Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej p.Feliks Kaczmarek z posiedzenia Komisji w dniu 14 stycznia br.

·        Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej p.Krzysztof Ostrowski  przedstawił  Roczne sprawozdanie  z działalności Komisji Rewizyjnej  Rady Miejskiej w Rogoźnie za rok 2003. – załącznik nr 5 do protokołu. 

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informacje do wiadomości bez uwag.

 

 

W tym momencie Radni uczcili minutą ciszy  , pamięć zmarłego Ks. Kanonika  Edmunda Ławniczaka.

 

 

Pkt. VI. Informacja Burmistrza  o działaniach  w okresie między sesjami.

 

Burmistrza Rogoźna przedstawił informację z działaniach w okresie między sesjami.- załącznik nr 6 do protokołu.

 

Na pytanie Przewodniczącego Rady Miejskiej , czy są pytania do p.Burmistrza  , związane z  treścią  przedstawionej informacji , głos zabrali :

 

·        Radny p.Jerzy Stachowiak zapytał, o tematy spotkań Burmistrza Rogoźna z dyrektorami szkół w Budziszewku  oraz  z  mieszkańcami i dyrektorami szkół w Tarnowie i Gościejewie.      

 

Pan Burmistrz odpowiedział , że :

·        tematem spotkania z dyrektorem Szkoły Podstawowej w Budziszewku było zatrudnienie matematyka,

·        tematem spotkania z mieszkańcami i dyrektorami szkół w Gościejewie i Tarnowie była kwestia reorganizacji szkół i utworzenia zespołu szkół  w  Gościejewie.  

 

 

* Radny p. Henryk Janka zapytał o szczegóły spotkań:

1. z przedstawicielami  firmy utylizacyjnej ze Strugi Jezuickiej,

2. spotkania z przedstawicielami Agencji Nieruchomości Rolnych.

 

Pan Burmistrz odpowiedział kolejno :

Ad.1. przedstawił warunki umowy wstępnej z Zakładem Utylizacji w Strudze Jezuickiej ,

Ad.2.tematem spotkania były procedury związane z ogłoszeniem przetargu ograniczonego dla rolników z terenu gminy Rogoźno na dzierżawę gruntów w Słomowie.

 

 

·        Radny p.Roman Szuberski zapytał o ustalenia ze spotkań z mieszkańcami w sprawie likwidacji szkoły w Tarnowie  i utworzenia Zespołu Szkół w Gościejewie ?

 

 

Pan Burmistrz odpowiedział, że odbyły się spotkania we wsiach Gościejewo i Tarnowo, uczestniczyli w nich także panowie Marian Kuszak i Wiktor Jaworski, którzy przedstawili mieszkańcom propozycję  reorganizacji szkół  i skutki jej wprowadzenia, mieszkańcy przyjęli propozycje z aprobatą. 

 

Stanowisko Rady Miejskiej :  przyjęto informacje do wiadomości.

 

 

 

Pkt. VII.  Pytania do przedstawicieli powiatu.

 

 

Radny p. Wladysław Ruks zabrał głos w dyskusji nad polityką społeczną Rady Miejskiej w Rogoźnie.-  załącznik nr 7 do protokołu.

 

Radny p.Jerzy Stachowiak zapytał o sytuacje DPs-u, czy coś  się zmieniło ?

 

Radny p.Zdzisław Hinz na wstępie przeprosił w imieniu Starosty za nieobecność , spowodowaną ważnymi względami , wyjaśnił, iż w sprawie budowy DPS  -  nie  ma nic nowego , nie podjęto nowych działań, dodał, że z pism Marszałka wynika, że  brak jest środków w budżecie  Urzędu Marszałkowskiego  na realizacje tego zadania.

 

Radny Sejmiku p.Zbigniew Nowak  wyjaśnił, iż  środki finansowe na budowę DPS – u mogą pochodzić tylko z kontraktu wojewódzkiego, po uzyskaniu tych środków z Warszawy.

 

Kierownik GOPS w Rogoźnie p.Stanisław Kośmicki  poinformował, że w bilansie środków dla pomocy społecznej na 2004 rok w województwie  wielkopolskim, w pozycji Powiat Obornicki ujęto  kwotę 5 mln zł, ma nadzieje, że są to środki finansowe na realizację DPS-u w Rogoźnie.

 

Radny p.Marcin Ługawiak zapytał, czy znane są  plany inwestycyjne powiatu, czy inne inwestycje mogą być finansowane z tej kwoty ?

 

Radny p.Piotr Gruszczyński odpowiedział, że  w zakresie pomocy społecznej  nie ma innej inwestycji, dodał, że w  budżecie powiatu na 2004 rok nie ujęto budowy DPS-u w Rogoźnie, ponieważ  brak środków na ten cel,   zadanie to zostanie dopisane  w momencie uzyskania środków na budowę z kontraktu wojewódzkiego.      

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  p.Roman Szuberski podziękował Radnym Powiatu Obornickiego za wystąpienia.

 

 

Pkt. VIII. Sytuacja w służbie zdrowia.  -   wystapienie p.Burmistrza Rogoźna.

 

Informację  na temat sytuacja w służbie zdrowia na terenie miasta i gminy  Rogoźno  złożył Burmistrz Rogoźna p.Bogusław Janus - zał. nr 8  do protokołu.

   

Stanowisko Rady Miejskiej : przyjęto informację do wiadomości.

 

 

Pan lek.med.Jerzy E.Teska  przedstawił informacje na temat aktualnej sytuacji  i działalności  Spółki Lekarzy Rodzinnych „Zdrowie Rodziny”,  poinformował, że w spółce aktualnie pracuje 7 lekarzy , lekarze pracują  codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00   do 18.00, pracują nadal bez podpisanych kontraktów, w  godz. od 18 do 8  , w soboty , niedziele i święta  , chorych przyjmuje lekarz w pogotowiu.

 

 

Pan Jacek Kościjański  - Dyrektor SPZOZ w Obornikach złożył informację na temat działalności swojej jednostki  - zał. nr 9 do protokołu,

stwierdził, że  jest bałagan w rozdziale środków na działalność jednostek służby zdrowia, zwrócił uwagę, że pogotowie udziela nocnej pomocy lekarskiej, a nie ma tego w kontrakcie,  omówił sytuację  poradni specjalistycznych – poinformował, że ze względu na otrzymanie mniejszej ilości punktów , w lutym nie będzie  lekarza psychiatry w Rogoźnie, będzie przyjmować ortopeda i chirurg, przedstawił także sytuację szpitala, poinformował, że szpital ma 620 tys.zł. długu , spowodowanego  brakiem  środków  finansowych  z NFZ. 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej  p.Roman Szuberski podziękował Referującym  za wystąpienia.

 

 

Pkt.  IX.  Podjęcie uchwał w sprawie :

 

 

1/ współfinansowania z budżetu na rok 2004 sygnalizacji świetlnej  w wysokości 25.000 zł. – ref. Skarbnik.

 

W dyskusji :

 

Radny p.Kazimierz Lis zgłosił uwagi do proponowanego projektu uchwały :

1.      brak podpisu radcy prawnego,

2.      w § 1 proponuje  zakończyć zapis  na kwocie 25.000 zł..

 

 

Radny p.Czesław Gruszka zaproponował  , by zdanie, proponowane  przez p.K.Lisa do skreślenia, zostało zapisane w uzasadnieniu do niniejszej uchwały.

 

Radni, wynikiem głosowania  14 „za” 1 „wstrzymujący” przyjęli powyższe poprawki.

 

Radny p.Zbigniew Nowak stwierdził, iż należy zastanowić się nad uruchamianiem sygnalizacji świetlnej w tym miejscu, ponieważ sparaliżuje ona ruch na ul. Wielkiej Poznańskiej, zaproponował, by  w zamian  sygnalizacji świetlnej , przeznaczyć pieniądze  na wykup gruntów pod   budowę obwodnicy.

 

Radny p.Czesław Gruszka zwrócił się z pytaniem do  radnego sejmiku p. Zbiegniewa Nowaka , jakie zadania inwestycyjne na terenie miasta i gminy Rogoźno, ujęto w budżecie województwa wielkopolskiego ?

 

Radny p.Zbugniew Nowak odpowiedział, że  ujęto remont drogi nr 241  Wągrowiec – Rogoźno.

 

Stanowisko Rady Miejskiej: uchwałę podjęto jednogłośnie 15 „za” .

 

 

2/ uchwała w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok – ref. Maria Stachowiak – Przewodnicząca GKRPA.

 

Pani Maria Stachowiak zgłosiła autopoprawkę  do § 4300 Zakup usług pozostałych Pkt.B Zajęcia w świetlicach – jest „dotacje”  ,  winno być  „ dofinansowanie”.

Radni jednogłośnie – 15 „za” przyjęli autopoprawkę.

 

W dyskusji :

 

Radny p.Henryk Janus przedstawił wniosek Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa w sprawie dokonania zmiany w § 4300 pkt.Ł  wynagrodzenie  za prace w GKRPA tj. -  umniejszyć kwotę 21 tys.zł  o kwotę 4.200 zł – tj. wynagrodzenie osoby koordynującej działania GKRPA z pracą Urzędu Miejskiego  i przeznaczenia tej kwoty na dotacje dla stowarzyszeń.

Radni, wynikiem głosowania :  2 „za” 9 „przeciw” 2 „wstrzymujące” – odrzucili wniosek.

 

Radny p.Marcin Ługawiak przedstawił wnioski Komisji Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury :

 

WNIOSEK  I.

Komisja Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury  zgłasza  wniosek w sprawie  dopisania w § 2630 Klubu Żeglarskiego KOTWICA i przeznaczyć na działalność klubu kwotę 3.000 zł tj dokonać zmian :

·        w § 2630 wykreślić MARKOT – 1.000 zł  dla Klubu Żeglarskiego KOTWICA,

·        w § 4300 wykreślić ppkt.G – Pomoc Społeczna – 1.000 zł,

·        w § 4210 ppkt.A Materiały  - umniejszyć o 1.000 zł z 5.250 zł na 4.250 zł.

 

 

WNIOSEK II.

Komisja Spraw Społecznych , Oświaty i Kultury zgłasza wniosek w sprawie zwiększenia kwoty na działalność RS „Trzeźwe Życie” z  3 tys. do 10.tys.zł. , dokonując następujących zmian :

W § 4300 ppkt.Ł  umniejszyć o 3 tys.zł.  tj. z  21.000 zł na 18.000 zł.

W § 4300 ppkt.E Szkolenia umniejszyć o 1.000 zł  z 5.000 zł na 4.000 zł,

W § 4300 ppkt.L Imprezy trzeźwościowe umniejszyć o 1.000 zł  z 4.000 zł na 3.000 zł,

W § 4300 ppkt.K Straż Miejska umniejszyć  o 1.000 zł z 4.000 zł na 3.000 zł.

W § 4300 ppkt.C Akcja letnia umniejszyć o 1.000 zł, z kwoty 9.800 do 8.800 zł.

 

 

WNIOSEK III.

Komisja Spraw Społecznych, Oświaty  i Kultury  wnioskuje  o  dopisanie w § 2630 ppkt.I  Rogozińskie Stowarzyszenie „Trzeźwe Życie” – podwyższenie  kwoty  z  3.000 zł do 10.000 zł.

 

Radni, wynikiem głosowania  3 „za” 9 „przeciw” przy 3 „wstrzymujących”  - odrzucili wnioski.

 

» powrt
Ilo odwiedzin : 668328_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP