Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2008-03-28
PROTOKÓŁ Nr 22/2008 - V kadencja
z XXII Sesji V kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 27 lutego 2008r. o godz.16.00.
 

Tematy Sesji:

  1. Sytuacja mieszkaniowa w naszej gminie.

  2. Sprawozdanie z wykonania zadań wynikających z Lokalnego Programu Rewitalizacji oraz działania gminy podejmowane na rzecz poprawy jej wizerunku i estetyki.

  3. Drogi na terenie gminy.


XXII Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady na dzień 27 lutego 2008, na godz. 16.00 w sali Ośrodka Kultury ul. II Armii Wojska Polskiego 4.


I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.


Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Roman Szuberski, który trzykrotnym uderzeniem „Laską Przewodniczącego” otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.


Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych- Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecny Wiceprzewodniczący Rady Henryk Janus.


Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Lista obecności gości stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.


Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył Andrzeja Olenderskiego.

Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę.


II. Przyjęcie porządku obrad.


Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z XXI Sesji Rady Miejskiej.

  4. Interpelacje i zapytania radnych.

  5. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

  6. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji

o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  1. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady .

  2. Pytania do radnych Rady Miejskiej i radnych Rady Powiatu .

  3. Sytuacja mieszkaniowa w naszej gminie:

a/ informacja Burmistrza Rogoźna,

b/ informacja Dyrektora ZAMK w Rogoźnie,

c/ informacja Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w Rogoźnie,

d/ dyskusja nad sprawozdaniami,

  1. Sprawozdanie z wykonania zadań wynikających z Lokalnego Programu Rewitalizacji oraz działania gminy podejmowane na rzecz poprawy jej wizerunku i estetyki:

a/ informacja Burmistrza Rogoźna,

b/ dyskusja nad sprawozdaniem.

  1. Drogi na terenie gminy:

a/ informacja Burmistrza Rogoźna,

b/ informacja Przewodniczącego Komisji Gospodarki , Finansów i Rolnictwa

Rady Miejskiej w Rogoźnie,

c/ dyskusja nad sprawozdaniami.

  1. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

a/ w sprawie przystąpienia Gminy Rogoźno do Spółki z o.o. Międzygminne

Składowisko Odpadów Komunalnych w Wągrowcu,

b/ nadania imienia Szkole Podstawowej w Pruścach,

c/ zmian w planie pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie.

  1. Wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie.

Do zaproponowanego porządku obrad nie zostały zgłoszone uwagi. Porządek przyjęto.


III. Przyjęcie protokołu z XXI Sesji Rady Miejskiej.

Protokół został przyjęty bez uwag jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.


IV. Interpelacje i zapytania radnych.

Interpelacji nie było, wpłynęło zapytanie radnego Zdzisława Hinza odnośnie późniejszej godziny rozpoczęcia obrad plenarnych. Zapytanie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.


V. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Odpowiedź na zapytanie radnego Zdzisława Hinza stanowi załącznik nr 5 do protokołu. Ustalenie późniejszej godziny rozpoczęcia obrad zapadło podczas tzw. „prezydium”, a zmiana godziny spowodowana była potrzebą umożliwienia udziału w obradach czynnym zawodowo mieszkańcom Gminy.

Radny Zdzisław Hinz poinformował, że na początku kadencji poczyniono wspólne uzgodnienia wraz z wszystkimi radnymi , co do godziny rozpoczęci obrad i była to właściwa forma. Radny stwierdził, że jeśli przesłanką późniejszej godziny rozpoczęcia obrad były prośby mieszkańców czynnych zawodowo , to radny jest „za”. Jednak czy będzie to miało uzasadnienia w praktyce, to życie pokaże, gdyż dotychczasowe obserwacje tego nie potwierdzają. Radny Hinz zauważył, że uwzględniono tylko głosy radnych, a nie zapytano innych osób, które są zobowiązane do uczestnictwa w sesji. Wyraził nadzieję, że od strony organizacyjnej przebieg sesji będzie tak zorganizowany , by kończył się o określonej godzinie.


VI. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji

o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

Pisemna informacja stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Przewodniczący odniósł się do posiedzenia Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa informując, że jest możliwość zwiększenia patroli policyjnych, pod warunkiem zakwaterowania policjantów na terenie Gminy. Przewodniczący zauważył, że można umieścić policjantów w „Ośrodku Za Jeziorem”, lub w Zespole Szkół im. H. Cegielskiego.


Następnie głos zabrał Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa Zbigniew Nowak. Informacja dotyczyła uczestnictwa:

  • w uroczystości poświęcenia samochodu OSP Owieczki,

  • w zebraniu OSP w Pruścach,

  • w zebraniu wiejskim w Budziszewku,

  • w posiedzeniu 15.02 2008r. Komisji GFiR w temacie dróg ma terenie Gminy,

  • 21.02.2008 w posiedzeniu Komisji , gdzie omówiono sprawy na dzisiejszą sesję.

W dalszej kolejności głos zabrał Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych Oświaty i Kultury Ryszard Dworzański. Podziękował delegacji samorządu za udział w pogrzebie swojej mamy. Następnie poinformował, że Komisja obradowała 19 lutego w temacie: zapoznanie się ze stanem świadczenia usług medycznych na terenie gminy. Poruszono między innymi problem poradni chirurgicznej i lokalizacji pogotowia. Członkowie Komisji zwrócili uwagę na konieczność wydania informatora medycznego. Ponadto Komisja wysłuchała informacji na temat składowiska śmieci w Kopaszynie, zaopiniowała materiały na najbliższą sesję. Przewodniczący Komisji zauważył, że członkowie nie zostali zaproszeni na poświęcenie samochodu dla OSP Owieczki.

Następnie głos zabrała Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Wanda Wiśniewska informując, że Komisja kontrolowała dochody i wydatki w szkołach i ZEAPO w roku 2007.

Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa poinformował, że członkowie Komisji zobowiązali jego osobę do przedstawienia opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej, dotyczącej uchwalenia budżetu Gminy na 2008 rok i zaskarżenia tej uchwały przez Burmistrza. Przewodniczący Nowak przedstawił wspomniane pismo.


VII. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady .

Pisemna informacja stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Radny Zdzisław Hinz zapytał o spotkanie dotyczące dofinansowania budowy drogi w Jaraczu, dalszego działania filii Urzędu Pracy, jakie ustalenia zapadły w temacie dzierżawy pomieszczeń przez ZOZ Oborniki?

Radny Zbigniew Nowak zapytał o spotkanie z p. Błochowiakiem oraz czy będzie realizowana budowa drogi Boguniewo-Józefinowo?

Radny Andrzej Olenderski zapytał o spotkanie z Nadleśnictwem Oborniki oraz o udział w spotkaniu wspólników w Kopaszynie.


Burmistrz wyjaśnił, że zgodnie z podjętą uchwałą ma być budowana droga w Jaraczu, połowa tej drogi jest działką leśną. W roku 2002 sporządzono projekt na budowę, wtedy Nadleśnictwo Wągrowiec wyraziło zgodę na budowę na tej działce. Jednak obecnie właścicielem jest Nadleśnictwo Oborniki, dlatego podjęto rozmowy. Zwrócono się do Nadleśnictwa o użyczenie tej działki na czas budowy drogi , wyrażono zgodę, że będzie to nieodpłatne

Spotkanie Zgromadzenia Wspólników w Kopaszynie związane jest z przygotowanym projektem uchwały odnośnie wstąpienia Gminy Rogoźno do MSOK w Kopaszynie. Wysypisko śmieci w Studzieńcu posiada pozwolenie zintegrowane do roku 2015. Z kolei Rogoźno w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami przynależy do Kopaszyna, a finansowanie z Funduszy Unijnych będzie możliwe tylko dla aglomeracji skupiających powyżej 50.000 mieszkańców. Na spotkaniu wspólników zapadła decyzja, że zakład utylizacji powstanie z kredytu zaciągniętego przez spółkę.

Burmistrz wyjaśnił, że spotkanie z WZDW dotyczyło finansowania budowy dróg z FOGR. Wicemarszałek Radzki obiecał dofinansowanie do obydwu zgłoszonych dróg, obecny Wicemarszałek decyzję podejmie do 20 marca.

Na spotkaniu w sprawie punktu Urzędu Pracy zapadły decyzje, że punk zostaje w Rogoźnie, zostaną wymienione okna, zakupiono meble, biura będą wymalowane. W Rogoźnie będzie pośrednictwo pracy oraz rejestracja, a doradztwo odbywać się będzie w Obornikach.

Burmistrz poinformował, że spotkanie z dyrektorem ZOZ i firmą Obst dotyczyło podziału kosztów za funkcjonowanie Powiatowego Centrum Powiadamiania. Zapadły ustalenia , że firma przez okres 3 miesięcy będzie płacić kwotę 8.500 zł. W najbliższym czasie podjęte zostaną również rozmowy co, do funkcjonowania i opłat za budynek pogotowia w Rogoźnie. Burmistrz poinformował, że zaproponuje dwie umowy, gdzie koszty w wysokości ¼ ponosić będzie szpital, a ¾ firma Obst.

Przewodniczący Rady poprosił o informację, gdzie będą znajdowały się poradnie, jeśli p. Obst przejmie budynek. Zapytał czy Burmistrz zna wymogi, jakie spełniać powinny poradnie specjalistyczne? Zauważył, że do tematu poradni specjalistycznych należy podejść kompleksowo.

Burmistrz wyjaśnił, że zaproponuje podpisanie dwóch umów, za pomieszczenia dla chirurga i ortopedy koszty ponosić będzie szpital, a pozostałe koszty będą należały do firmy Obst. Odnośnie norm Burmistrz poinformował, że nie jest specjalistą. Zauważył, że temat poradni jest tematem gorącym, a sytuacja powstała 3 lata temu. W Rogoźnie potrzebny jest zarówno chirurg jak i rehabilitacja, jednak nie ma pomieszczeń, by usługi przenieść. Właściciel zakładu rehabilitacji szukał pomieszczeń, chciał zakupić pawilon Zespołu Szkół, jednak Zarząd Powiatu zgody nie wyraził.

Wiceprzewodniczący Andrzej Olenderski zauważył, że mieszkańcy wyrażają obawę z działalności pogotowia po godz. 18.00. Zapytał czy Burmistrz podjąłby działania w celu dokontraktowania lekarza, zwłaszcza, że kosztów nie ponosi gmina?

Burmistrz wyjaśnił, że plan został ustalony przez Wojewodę na okres trzech lat. Dodał, że Pani Sekretarz przygotowuje stosowne pismo w tej sprawie do Wojewody. Zgodnie z ustawą taka sytuacja jest w całym kraju. Burmistrz stwierdził, że ratownicy szybko reagują.

Zaproponował, by Rada w temacie podjęła opinię bądź uchwałę i skierowała do Wojewody.

Przewodniczący Rady stwierdził, że plan odnosnie karetek podpisany jest na 3 lata i bardzo trudno będzie go zmienić. Zauważył, że trzeba przygotować koncepcję odnośnie poradni, zmieniły się wymogi i trzeba się dostosować.

Burmistrz poinformował, że w budynku pogotowia szpital nie podjął żadnych działań. Natomiast firma Obst została zobowiązana do przystosowania się do zaleceń SANEPID-u

Przewodniczący Rady stwierdził, że jedyną możliwością ściągnięcia specjalistów jest zapewnienie odpowiednich warunków.


VIII. Pytania do radnych Rady Miejskiej i radnych Rady Powiatu.

Radny Rady Powiatu Adam Nadolny poinformował, że zgłaszają się mieszkańcy Parkowa i Grudny w sprawie dróg gminnych. Zwrócił uwagę na tragiczny stan dróg gminnych , a w szczególności następujących:

  • droga w Grudnie –ok. 600 metrów,

  • droga w Wełnie k. Kościoła,

  • droga Parkowo- Parkowo Mokrz,

  • tzw. „Boguniewska”.

Radny Powiatu zwrócił uwagę, by w działania włączyli się także radni z Parkowo, gdyż według mieszkańców nie widać ich poparcia. Radny Nadolny zapytał kiedy będą przeprowadzone prace równania dróg, kto i jakim sprzętem będzie to wykonywał? Ponadto zwrócił uwagę, że według fachowców prace trzeba wykonywać, gdy podłoże jest wilgotne.

Burmistrz odpowiedział, że zgłaszają się do niego mieszkańcy w sprawie dróg powiatowych i zaproponował radnemu Nadolenemu, by tym drogom też się przyjrzał.. Rozstrzygnięcie przetargu na równanie dróg będzie 7 marca, zgłosiły się trzy firmy.

Zadanie będzie realizowane przy odpowiednich warunkach pogodowych, a sprzęt będzie to walec z wibratorem.

Radny Rady Powiatu Edmund Kuźniak przekazał nieodpłatnie materiały dla szkół odnośnie postępowania z prądem. Materiały zasponsorowane zostały przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich.

Sołtys Parkowa Józef Szmania zwrócił uwagę, że Rada w najbliższym czasie będzie pracowała nad uchwałą w sprawie procedury uchwalania budżetu poprosił, by uwzględniono również sołtysów. Ponadto, by uszczegółowiono w ilu egzemplarzach wnioski do budżetu mają być składane, czy należy składać wnioski do Burmistrza i do Rady. Sołtys zwrócił uwagę na planowaną budowę drogi w m. Jaracz z udziałem środków z FOGR. Zauważył, że gmina będzie wykonywała drogę, której nie jest właścicielem, a korzystać będzie z niej tylko 1 rolnik. Dodał, że na terenie Parkowa są drogi, z której korzysta wielu rolników. Ponadto droga w Jaraczu jest dojazdem do Muzeum, a za jej wykonaniem opowiada się również Dyrektor RCK.

Przewodniczący Rady zauważył, że projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu jest wstępnie opracowany przez Klub radnych i zostanie uzgodniony także z sołtysami.

Burmistrz wyjaśnił, że na drogę w Jaraczu przyznane były pieniądze w roku 2002, niestety zostały one zwrócone. Możliwe, że dofinansowanie do tej drogi będzie w ok. 150.000-200.000 zł, jest to przede wszystkim droga do Muzeum i stąd padła propozycja ze strony Marszałka. Burmistrz wyjaśnił, że 20 marca zostanie rozstrzygnięte czy środki zostaną przyznane i w jakiej wysokości. Mają to być dodatkowe pieniądze, oprócz środków przeznaczonych na budowę drogi Boguniewo-Mokrz. Burmistrz wyjaśnił, że dzięki tym środkom zostały zrobione drogi w Gościejewie, Laskowie, Owieczkach. Natomiast jeśli przyznane będą środki na jedną drogę , to wykonywana będzie ta, która prowadzi do Mokrza.

Sołtys Józef Szmania stwierdził, że drogi dofinansowanie z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, powinny prowadzić do pól i należy w pierwszej kolejności inwestować w miejsca, gdzie jest więcej mieszkańców.


IX. Sytuacja mieszkaniowa w naszej gminie:

a/ informacja Burmistrza Rogoźna przedstawiona zastała przez Kierownika Wydziału Euzebiusza Rogińskiego, stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

b/ informacja Dyrektora ZAMK w Rogoźnie- przedstawił Marek Mysłek. Informacja stanowi załącznik nr 9 do protokołu.


Następnie ogłoszono 30 minut przerwy.


IX. c. informacja Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w Rogoźnie- przedstawiła Jolanta Rynarzewska, informacja stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Pani Prezes zwróciła uwagę na następujące problemy:

  • Spółdzielnia posiada 14 wyroków eksmisyjnych, za niedostarczenie lokali socjalnych Burmistrz wypłacił odszkodowanie w roku 2007 i było to 75.920,67. w związku z tym należy zastanowić się nad budową mieszkań socjalnych.

  • Problemy z niesprawną kanalizacją, która zalewa budynki, Spółdzielnia będzie ubiegała się o odszkodowanie.

  • Niedopilnowanie odtworzenia dróg, po położeniu kanalizacji, należy to uczynić w ramach robót odtworzeniowych,

  • Budowanie dróg do nowo wybudowanych wspólnot mieszkaniowych, a brak inwestycji, na które mieszkańcy czekają szereg lat( przy ul. Kościuszki 59 oraz 51-53.)

  • Słaba opieka policji w godzinach wieczornych i nocnych, problem tirów parkujących na terenie osiedla. Prezes zapytała czy te osoby karane były mandatami?

Do wypowiedzi p. Prezes ustosunkował się Burmistrz. Stwierdził, że kanalizacja sanitarna może być niesprawna tylko i wyłącznie przez złe użytkowanie. Do kanalizacji wrzucane są różne przedmioty, jak np. buty, średnica rury ma 3 cale i poprzez wrzucanie niewłaściwych rzeczy następuje rozstrzelnienie zaworów.

Odnośnie odtworzenia dróg Burmistrz wyjaśnił, że przy odtworzeniu dróg Pani Prezes proponowała, by środki przeznaczone na odwtorzenie przekazać do wykonawcy. Następnie te środki firma przekazałaby Spółdzielni, która położyłaby kostkę. Burmistrz wyjaśnił, że w tym czasie przesłuchiwany był w prokuraturze, w sprawie przekrętów na kanalizacji. Na spotkaniu inspektor nadzoru potwierdził, że w dokumentacji odwtorzony ma być asfalt, nie kostka brukowa. Natomiast ze strony Spółdzielni nie było woli , by poszerzyć odcinek drogi o kratkę, która obecnie nie znajduje się w jezdni.

Burmistrz poinformował, że prace na ul. Kościuszki zostały robione od strony marketu, gdyż właściciel zbudował parkingi, Gmina zaczęła kontynuację tego odcinka m.in. ze względu na małą ilość środków w budżecie. Kolejne etapy będą sukcesywnie wykonywane. Burmistrz dodał, ze kolejny etap budowy ul. Kościuszki obejmuje m.in. parkingi i chodniki leżące na terenach Spółdzielni. Koszt wykonania tego odcinka to ok. 1.000.000 zł. Poinformował, że zwróci się o współfinansowanie części budowy znajdującej się na terenach Spółdzielni.

Prezes SM Jolanta Rynarzewska podziękowała za wybudowany odcinek drogi. Poinformowała, że to mieszkańcy zwracają uwagę, że buduje się drogi do nowo wybudowanych bloków. Odnośnie środków Prezes zauważyła, że uczestnicząc w Komisji dowiedziała się, że gmina zabezpieczyła 400.000 zł. W związku z tym zapytała skąd zostanie wzięta brakująca kwota, stąd słuszne wątpliwości co do budowy kolejnych odcinków. Dodała, że trzy lata wcześniej uzgodniono który odcinek ma być pierwszy budowany.

Odnośnie kanalizacji Prezes zwróciła uwagę, że powinna działać prawidłowo dla wszystkich nieruchomości. Prezes Rynarzewska poinformowała, że na obecną chwilę kanalizacja jest niesprawna, co potwierdził Prezes „Aquabellis” .

Odnośnie położenia kostki brukowej Prezes stwierdziła, że zgodnie z przepisami unijnymi można do projektu nanosić zmiany. Spółdzielnia chciała pieniędze dołożyć, jednak Burmistrz reagował inaczej.

Burmistrz poinformował, że nie wierzy, by Pani Skarbnik na Komisji podała, iż w budżecie jest kwota 400.000 zł na ul. Kościuszki. Na 2008 rok zabezpieczono środki w wysokości ok.667.000 zł, a brakuje ok. 400.000 zł. Poprosił, by Prezes przypomniała sobie rozmowę, gdy chciała, by Urząd przekazał środki, przeznaczone na odtworzenie asfaltu, do Aty-Technik. Natomiast wykonawca wykonał prace zgodnie z projektem. Burmistrz wyjaśnił, że można było poszerzyć zakręt o studzienkę, jednak w tym czasie nikogo ze Spółdzielni nie było na miejscu robót. Następnie Burmistrz odniósł się do budowy drogi przy osiedlu mieszkaniowym. Poinformował, że prace wykonywano w sposób realny, tak by zachować ciąg drogi oraz ze względu na dostępne środki

Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do dyrektora ZAMK, by podał kwotę odszkodowania za brak lokali socjalnych oraz czy istnieje możliwość ratowania architektury zabytkowej? Poprosił o podanie przychodów i rozchodów jednostki za rok 2007. Zapytał czy jest możliwość korzystania z funduszy unijnych.

Odnośnie kanalizacji sanitarnej Wiceprzewodniczący Olenderski stwierdził, że jest niesprawna, co na jednaj z Komisji potwierdził prezes „Aquabellis”. Zastoiny wody spowodowane są złym wyprofilowaniem nawierzchni. Ponadto Wiceprzewodniczący poprosił, by jednoznacznie został określony właściciel płyt drogowych.

Komendant Komisariatu Policji w Rogoźnie Janusz Strzępka poinformował, że nie jest w stanie odpowiedzieć, czy osoby parkujące na terenie osiedla otrzymały mandat.

Prowadzony jest rejestr z nazwiskami, na tej podstawie można sprawdzić czy osoba była ukarana. Komendant przypomniał, że Rogoźno nie ma służby dyżurnej w komisariacie, taka znajduje się w Obornikach. Interwencje najlepiej zgłaszać pod nr 997, jest to system rejestrujący, dzięki temu można sprawdzić czy policjanci podjęli interwencję.

Dyrektor ZAMK poinformował, że odnośnie kwot za niedostarczenie lokali socjalnych nie jest w stanie podać, przygotuje to w najbliższym czasie. Sprawozdanie finansowe zakładu omawiane będzie na kolejnej sesji i stosowny materiał zostanie przygotowany. Środki unijne mogą być pozyskane z programu rewitalizacji. Natomiast każda kwota przeznaczona na zabytki byłaby dobra. Obecnie łącznie ze Wspólnotami czynione są kroki nad poprawą wizerunku nieruchomości.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że przepychanka słowna udowodniła, że potrzebne są inwestycje w Gminie. Można inwestować w infrastrukturę kosztem zadłużenia gminy. Radny poinformował, że Komisja GFiR wysunęła wniosek o usunięcie usterek kanalizacji sanitarnej.

Prezes Jolanta Rynarzewska zapytała z jakich środków finansowano przyłącza kanalizacyjne oraz do jakich nieruchomości?

Burmistrz wyjaśnił, że środki pochodziły z Funduszu Ochrony Środowiska, zostały podłączone przyłącza, które są własnością Gminy i znajdują się w budynkach komunalnych.

Radny Rady Powiatu Edmund Kuźnaik zapytał o budynki po PGR, czy budynki do czegoś się nadają?

Burmistrz poinformował, że są to bloki w Gościejwie, Słomowie i Studzieńcu. W Gościejewie budynek przeznaczono na Markot. Natomiast pozostałe są w rękach prywatnych, właściciel chciał bloki dokończyć i sprzedać Gminie za 2.500 zł za metr.

Sołtys Parkowa Józef Szmania zapytał czy jest możliwość zobowiązania właściciela budynku w Słomowie, do zabezpieczenia budowli?

Radny Zbigniew Nowak poinformował, że ten sam problem poruszano w Studzieńcu. Radny zapytał czy znany jest właściciel i czy uregulował sprawy podatku od nieruchomości?

Radny Zdzisław Hinz stwierdził, że z otrzymanych informacji wynika obiektywny obraz. Dodał, jednak , że brak jest wniosków co do poprawy istniejącej sytuacji. Radny zauważył, że przy podjęciu tego tematu w roku następnym, należy zastanowić się jaki działania podjąć , by nienajlepszy obraz sytuacji mieszkaniowej poprawić.

Radny Zbigniew stwierdził, że wiadomo co należy zrobić. Na komisji GFiR była dyskusja w sprawie mieszkań socjalnych, gmina posiada grunt przy ul. Boguniewskiej. Jednak uchwała jest skomplikowana i radni sami jej nie opracują. Potrzebna jest wola samorządowa i wola Burmistrza, oraz osób, które znają się na temacie.

Burmistrz poinformował, że potrzebne są pieniądze i to jest największym problemem. Natomiast przygotowanie uchwały nie jest problemem, zwłaszcza, że radni przygotowują różne projekty. Burmistrz poinformował, że właściciel bloków w Słomowie jest znany, kiedyś sprawdzono i właściciel z podatkami nie zalegał. Odnośnie bloku w Słomowie Pani Sekretarz przygotowała pismo do Inspektora Nadzoru Budowlanego, by zajął się tematem.

W sprawie płyt Burmistrz poinformował, że tematem zajmie się Komenda Wojewódzka Policji, Komenda Powiatowa, Komisariat w Rogoźnie, Komisja Rewizyjna ,więc tematu nie podejmie.

Przewodniczący Rady podsumował, że problem braku mieszkań socjalnych ciągnie się parę lat, jest to jednak sprawa pilna i nie cierpiąca zwłoki. Następnie Przewodniczący zauważył, że należy podjąć działania by dofinansować mieszkania komunalne. Nie może być taka sytuacja by ZAMK, był obciążany wszystkimi kosztami. Przewodniczący stwierdził, że należy przygotować koncepcję przystosowania gabinetów lekarskich do wymogów Unii Europejskiej.


X. Sprawozdanie z wykonania zadań wynikających z Lokalnego Programu Rewitalizacji oraz działania gminy podejmowane na rzecz poprawy jej wizerunku i estetyki:

a/ informacja Burmistrza Rogoźna- informację przedstawił Kierownik Wydziału Euzebiusz Rogiński- pisemna informacja znajduje się w załączniku nr 8 do protokołu.

Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej nie zgodziła się z wystąpieniem Kierownika. Poinformowała, że Urząd Marszałkowski podejmował działania w zakresie rewitalizacji, pracowano nad programem uszczegółowienia. Urząd Miejski nie złożył protestu przeciwko ograniczeniu dostępu małym miastom do funduszy unijnych, nie wystąpił na forum internetowym , co uczyniła Spółdzielnia. Prezes wyjaśniła, że program „Jesica” to oszustwo, gdyż zakłada korzystanie z pożyczek. Urząd mimo próśb pani prezes nie podjął inicjatywy. Prezes zauważyła, że w temacie rewitalizacji występowała Spółdzielnia i wspólnoty, a w mieście brak jest koordynatora w zakresie środków unijnych. Pani Prezes zapytała gdzie jest ta osoba, która by e-mailem wysłała protest przeciw ograniczeniom ubiegania się ośrodki unijne? Prezes poinformowała, że Urząd Marszałkowski pyta dlaczego działań Spółdzielni nie popiera Urząd Miejski. Opracowano program rewitalizacji, zespół pracował dobrze, natomiast nie po to prace podjęto, by dokument odłożyć do szafy. Pani Prezes Rynarzewska poinformowała, że jest ustawa dofinansowująca ok20% budowy lokali socjalnych, i należy z tego skorzystać.

Radny Rady Powiatu Edmund Kuźniak z przerażeniem przyjął informację, że uniemożliwiono rewitalizację małych miast. Poinformował, że złożył interpelację w sprawie budynku Zespołu Szkół im. H. Cegielskiego. Radny Kuźniak zapytał jak do tego odnosi się Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski?

Radny Zdzisław Hinz –przedstawiciel SGiPW wyjaśnił, że Stowarzyszenie nie zajmuje się sprawami jednostkowymi. Odnośnie ograniczeń w rewitalizacji wyjaśnił, że nie podjęto stanowiska, gdyż Gminy problemu nie zasygnalizowały.

Burmistrz Bogusław Janus poinformował, że był na wielu spotkaniach i tam była dyskusja, a nie poprzez wysyłanie e-mail. Niestety nie udało się tego przeforsować. Podobna sytuacja wynikła przy dofinansowaniu dróg – dofinansowanie do dróg wojewódzkich 85%, a dla Gmin i Powiatów 50%. W komitecie sterującym zgromadzenie Wójtów chciało 4 przedstawicieli, a obecnie jest 1 reprezentant. Odnośnie pożyczek na rewitalizację, trzeba się zastanowić nad skorzystaniem lub nie skorzystaniem z tego programu.

Prezes Jolanta Rynarzewska poinformowała, że Marszałek Województwa przekazał informację, że Rogoźno w zakresie programu rewitalizacji nie podjęło żadnych działań.

Radny Andrzej Olenderski zwrócił się do Burmistrza , by zastanowił się nad zatrudnieniem osoby od środków unijnych, a nie wykonywanie tego we własnym zakresie. Radny zauważył, że w szkoleniach w zakresie funduszy bierze udział Zastępca Burmistrza, który nie jest jednak fachowcem. Należy więc w tym temacie wyszkolić konkretnego pracownika.


Burmistrz poinformował, że dwukrotnie robił nabór na stanowisko ds. funduszy jednak nikt się nie zgłosił , podobna sytuacja miała miejsce w Starostwie. Natomiast Zastępca ma zwiększony zakres obowiązków, ponadto Kierownicy Wydziałów również będą brali udział w składaniu wniosków.

Radny Marian Kuszak stwierdził, że można by porozumieć się ze Stowarzyszeniami korzystającymi nie odpłatnie z parteru budynku przy ul. Fabrycznej 5., co do odmalowania elewacji budynku. Zwłaszcza, że zyski z tego budynku są niewielkie.

Wiceprzewodniczący Andrzej Olenderski stwierdził, że Starostwo zatrudniło specjalistę od funduszy unijnych. Natomiast w sprawie poprawy wizerunku należy zastanowić się czy ozdobne krzewy i drzewa mają rację bytu. Radny zapytał czy sadzenie roślin przy ul. Piłsudskiego, gdzie są dziurawe chodniki jest uzasadnione? Radny Olenderski zapytał jaka kwota została przeznaczona na te nasadzenia?

Kierownik Euzebiusz Rogiński wyjasnił, że nie zna kosztów, a odpowiedzi może udzielić w późniejszym czasie.

Burmistrz stwierdził, że cokolwiek się robi, to według radnego jest to nieuzasadnione. Zwrócił się z zapytaniem gdzie należy dokonać nasadzeń, a gdzie tego nie robić i dlaczego jest to nie uzasadnione?

Dyrektor ZAMK Marek Mysłek zauważył, że w budynku przy ul. Fabrycznej wykonywane są prace w ramach możliwości finansowych.

Radny Rady Powiatu poinformował, że Stowarzyszenia są wdzięczne za udzielnie pomieszczeń. Stowarzyszenie Jezioro Rogozińskie deklarowało pomalowanie, jednak nie doszło do porozumienia. Stowarzyszenie podtrzymuje złożoną deklarację.

W sprawie estetyki głos zabrał sołtys Parkowa Józef Szmania. Poinformował, że w 1994 roku wieś została zgłoszona do konkursu najbardziej zadbana wieś, nagroda została wykorzystana na potrzeby wsi. Ponadto sołtys zauważył, że w Parkowie niszczeje i ulega dewastacji budynek przy stacji PKP. Sołtys zwrócił uwagę, że brak estetyki to także wina braku odpowiedniego wychowania w szkołach.

Kierownik Euzebiusz Rogiński poinformował, że jeden z budynków przy Placu Powstańców Wielkopolskich zostanie sprzedany, natomiast na drugi z nich wydana została decyzja na rozbiórkę.

Radny Zdzisław Hinz poinformował, że ludzie przyjeżdżający do Rogoźna stwierdzają, że jest to brudne miasto. Dodał, że są miejsca niczyje, o które nikt nie dba. Radny zaproponował, by posiedzenie Komisji odbyło się ulicami miasta, dzięki temu zobaczy się co należy zrobić. Radny zwrócił uwagę, że kiedyś szkoły miały przypisane miejsca o które dbały. Radny zaapelował, by zrobić coś wspólnie. Przypomniał, że w poprzednich kadencjach radni sami zbierali śmieci. Radny Hinz zaapelował o wspólne działania w tym temacie. Dodał, że należy pomyśleć nad pewnymi rozwiązaniami tych kwestii.

Kierownik Wydziału Euzebiusz Rogiński poinformował, że Ś.p. Sołtys Studzieńca miał plany zagospodarowania terenu w centrum wsi. Podobne aspekty należy znaleźć w pozostałych wsiach.

Wiceprzewodniczący Rady Andrzej Olenderski stwierdził, że na ul. Piłsudskiego w pierwszej kolejności należy położyć chodnik, a dopiero później dokonać nasadzeń zieleni. Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że dbanie o porządek to również zadanie Straży Miejskiej.

Przewodniczący Rady stwierdził, że w temacie estetyki jest wiele spraw do zrobienia, temat będzie podejmowany na posiedzeniu Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa. Odnośnie Straży Miejskiej Przewodniczący zauważył, że Burmistrz może odciążyć strażników od innych działań.

Następnie ogłoszono 10 minut przerwy.


XI. Drogi na terenie gminy:

a/ informacja Burmistrza Rogoźna- przedstawił Kierownik Wydziału Tadeusz Zygmunt. Informacja stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

b/ informacja Przewodniczącego Komisji Gospodarki , Finansów i Rolnictwa

Rady Miejskiej w Rogoźnie. Przewodniczący Zbigniew Nowak poinformował, że Komisja 15 lutego br. podjęła następujące tematy:

  • koncepcja rozwiązania ruchu na Rudzie- obejmuje 3 zadania( skrzyżowanie, wyjazd z „Dendro” – WZDW wskazuje firmie warunki, które należy spełnić, a samo finansowanie należeć powinno do przedsiębiorstwa,- oraz budowa chodnika). Gmina przeznaczyła na budowę chodnika kwotę w wysokości 250.000 zł,

  • przekazanie 200.000 zł na budowę chodnika od ul. Seminarialnej do W. Poznańskiej,

  • budowa chodnika w m. Pruśce- WZDW przeznaczyło 140.000 na dokończenie kanalizacji, a budowa chodnika będzie realizowana w latach następnych,

  • remont drogi w m. Tarnowo- na posiedzeniu Komisji Wiceprzewodniczący Janus wykazał błędy powstałe w przebudowanej drodze.

  • budowa obwodnicy miasta Rogoźna- radny stwierdził, że dobrze się stało , że nie przyjęto studium , w którym nie było zabezpieczonego pasa pod budowę obwodnicy.

  • Drogi leśne- Nadleśniczy zadeklarował spotkanie, by rozeznać sprawę tych dróg.

Burmistrz poinformował, że koncepcja rozwiązania ruchu w m. Ruda zatwierdzona została w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.. Uwagi w projekcie zostały uwzględnione i przekazane do WZDW. Następnie projektant przystąpi do opracowania projektu chodnika- termin koniec marca. Natomiast WZDW oczekuje projektu do końca kwietnia, by zacząć budowę, korzystając z kwoty 250.000 zł. Odnośnie obwodnicy Burmistrz wyjaśnił, że ta inwestycja nie znalazła się w palnie inwestycyjnym Województwa. Radny Nowak , jako radny sejmiku obiecywał, że będzie to wykonywane, niestety tak się nie stało. Natomiast przebieg, szerokość pasa pod obwodnicę była uzgodniona z WZDW. Dodatkowo w studium będzie zapis, który dopuści ewentualne zmiany i przesunięcia w lokalizacji obwodnicy.

Prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Jolanta Rynarzewska poinformowała, że Spółdzielnia dołoży środki do budowy chodników na jej terenie .Poprosiła w przypadku ubiegania się przez Urząd o środki unijne, by Spółdzielnia taka informację otrzymała celem wspólnego ubiegania się o fundusze. Prezes zwróciła się z prośbą o nadanie kategorii dróg ulicom przebiegającym na terenie Spółdzielni. Prezes wyjaśniła, że drogi zostały wybudowane za pieniądze członków Spółdzielni, a nakłady zostały przekazane w 1989 roku do Urzędu. Prezes zapytał kto będzie zarządzał drogami, skoro nie zostaną one zaliczone do kategorii dróg gminnych?

Radny Jarosław Witt przeprosił mieszkańców Grudny, którzy przyszli na sesję z powodu złego stanu drogi. Radny poinformował, że o tej sytuacji nie był powiadomiony, a na zebraniu wiejskim sprawa była inaczej przedstawiona. Radny Witt poprosił, by mieszkańcy z taki mi problemami zgłaszali się do radnych gminnych. Poinformował, że w budżecie przeznaczono 30.000 zł na zakup tłucznia do innych sołectw. Wyraził jednak nadzieję, że w tej ekstremalnej sytuacji Rada wyrazi zgodę na zakup 20 ton tłucznia, by pomóc mieszkańcom.

Radny Witt zwrócił się do radnego Powiatu Adama Nadolnego w sprawie oznakowania dróg powiatowych. Radny poinformował, że sprawę przekazał radnemu powiatowemu, jednak Dyrektor Dróg Powiatowych informacji od radnego powiatu nie otrzymał. Radny zwrócił się do radnego Nadolnego, by zastosował zasadę mniej słów, a więcej czynów.

Burmistrz odniósł się do wypowiedzi Pani Prezes. Poinformował, że celem tego wniosku jest uzyskanie za drogi pieniędzy z budżetu Gminy. Burmistrz wyjaśnił, że jego stanowisko, jest jasne: Gmina przejmie drogi , ale nie odpłatnie. Przez cały ten okres gmina drogi utrzymuje, odśnież, oraz łata, natomiast Pani Prezes chce odszkodowanie. Burmistrz wyjaśnił, że obecnie nie ma uchwały o kategorii tych dróg, nie ma planu przestrzennego i w związku z tym nie ma podstaw do wypłaty odszkodowania. Burmistrz stwierdził, że w zamian za utrzymywanie tych dróg przez lata powinny zostać przekazane nieodpłatnie.

Pani Prezes stwierdziła, że kwotę odszkodowania można negocjować. Prawdą jest , że nie ma planu przestrzennego, jednak podziały działek powołują się na dostęp do drogi publicznej. Prezes poinformowała, że Spółdzielnia ubiega się o odszkodowanie, gdyż wszystkim osobom należą się odszkodowania za grunty pod drogami publicznymi. Prezes zauważyła, że Spółdzielnia nie ubiega się o umorzenia, dba o interesy członków. Na początku kadencji Spółdzielnia współpracowała z Burmistrzem regulując sprawy gruntów na zasadzie zamiany. Prezes poprosiła o uregulowanie zaistniałej sytuacji.

Burmistrz poinformował, że wystąpi do Walnego Zebrania o nieodpłatne przekazanie gruntów na rzecz Gminy.

Radny Zbigniew Nowak odpowiadając na zarzuty Burmistrza w sprawie obwodnicy przytoczył słowa Dyrektora WZDW, że to Gmina powinna wystąpić o warunki w sprawie budowy obwodnicy. Radny Nowak poinformował, że w sprawie drogi w Grudnie można posłużyć się wolnymi środkami w miesiącu kwietniu. Radny Nowak zauważył, że pewnie po wprowadzeniu tej poprawki radny Witt i tak będzie głosował przeciw.

Radny Jarosław Witt wyjaśnił, że Rada powinna działać na potrzeby całej Gminy, a nie wskazywać konkretne miejscowości. Radny dodał, że gdyby wniosek dotyczył całej Gminy głosował by „za”.

Radny Adam Nadolny stwierdził, że czyny radnego Witta nijak mają się do słów, gdyż głosuje „przeciw”.

Radny Witt wyjaśnił, że głosował „przeciw „ 25.000 , gdyż środki miały być na utwardzenie, nie na remont, więc ta kwota nie wystarczyła nawet na projekt. Natomiast środki na poszerzenie drogi były zabezpieczenie w budżecie Starostwa, więc nie celowe było dokładanie środków z budżetu z Gminy.

Radny Nadolny zapytał skąd były informacje, że powiat dysponuje takimi środkami?

Burmistrz wyjaśnił, że te informacje pochodzą od Starosty i Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, którzy podali , że posiadają środki w wysokości 70.000 zł.

Ponadto Burmistrz poinformował, że należy zdecydować która droga zostanie zgłoszona do ubiegania się o środki unijne, Gmina może złożyć tylko jeden wniosek w jednym działaniu.

Prezes Spółdzielni poinformowała, że Spółdzielnia zwraca się o odszkodowanie za drogi, m.in. dlatego, że planuje budowę chodników.

Radny Marian Kuszak zauważył, zły stan przejazdu kolejowego.

Przewodniczący Komisji GFiR wyjaśnił, że jest zadanie należące do kolei.

Następnie głos zabrał mieszkaniec Grudny, przedstawiając bardzo zły stan drogi w tej miejscowości. Mieszkaniec poinformował, że droga mogłaby zostać zmodernizowana, poprzez dowiezienia tłucznia. Stanowiłoby to podbudowę, a w przyszłości można by położyć asfalt.

Przewodniczący Rady zapewnił, że Rada tej sprawie będzie pamiętać i odpowiednie działania zostaną podjęte.


XII. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

a/ w sprawie przystąpienia Gminy Rogoźno do Spółki z o.o. Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Wągrowcu- projekt uchwały przedstawił Burmistrz.

Wiceprzewodniczący Rady Andrzej Olenderski poinformował, że po przeanalizowaniu umowy spółki zaniepokoił go paragraf dotyczący wniesienia dopłat oraz brak uzależnienia Zarządu od Zgromadzenia Wspólników. Wiceprzewodniczący poinformował, że nie ma nic przeciwko przystąpienia, jednak umowa powinna być dostosowana do Wspólników.

Odnośnie dopłat Burmistrz poinformował, że obowiązuje jednomyślność , w związku z tym nie powinno być obaw. Burmistrz wyjaśnił, że zgodnie z Kodeksem Handlowym Rada Nadzorcza sprawuje nadzór nad Zarządem, dlatego notariusz sporządził umowę zgodnie z przepisami.

Wiceprzewodniczący Rady zgodził się z opłatami. Natomiast według radnego wspólnikiem jest Gmina i Zgromadzenie Wspólników powinno mieć nadzór nad Zarządem.

Burmistrz stwierdził, że też by tak chciał, jednak obowiązujące przepisy nie pozwalają na to. Tak samo jak Burmistrz nie może powołać i odwołać prezes spółki gminnej.


Uchwała Nr XXII/156/2008 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie przystąpienia Gminy Rogoźno do Spółki z o.o. Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych w Wągrowcu. W związku z nieprawidłowościami podczas liczenia głosowanie przeprowadzono dwukrotnie.

Wynik pierwszego głosowania 11 „za” przy 2 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

Wynik drugiego głosowania 12 „za” przy 2 glosach „wstrzymujących”- uchwała została przyjęta.


b/ nadania imienia Szkole Podstawowej w Pruścach- Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury został upoważniony do zarekomendowania w/w projektu Wysokiej Radzie. Uwag nie było.


Uchwała Nr XXII/157/2008 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Pruścach przyjęta została jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.



c/ zmian w planie pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie.

Przewodnicząca komisji Rewizyjnej Wanda Wiśniewska poinformowała, że komisja nie została zawiadomiona o tym projekcie. Przewodnicząca zapytał czy jest to zgodne z prawem? Zapytała na czym ma polegać kontrola, czy dotyczyć ma wszystkich pism Spółdzielni. Odnośnie tematu drugiego- wyjaśnienie stanu prawnego i określenie właściciela płyt- Przewodnicząca stwierdziła, że od tego nie jest Komisja tylko sąd.

Przewodniczący Rady poinformował, że tematy zostały przegłosowane jako wnioski z posiedzenia Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa. Zakres pism zostanie przygotowany przez Panią Prezes Spółdzielni i nie powinno to stanowić żadnego problemu dla Komisji Rewizyjnej. W temacie drugim Komisja powinna stwierdzić na podstawie dostępnych dokumentów, kto jest właścicielem płyt, lub sporządzić notatkę, że wyjaśnienie tego tematu jest niemożliwe.

Przewodnicząca Wiśniewska stwierdziła, że skoro temat podjęła policja , to Komisja nie powinna się tym zajmować.

Przewodniczący Rady stwierdził, że policja zajmuje się sprawą kradzieży płyt.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że Komisja można sprawdzić wszystkie pisma wpływające do Burmistrza. Będzie to informacja na sesję absolutoryjną i Komisja Rewizyjna powinna temat podjąć już w marcu.

Burmistrz stwierdził, że Komisja dostanie od radnych instrukcje w jaki sposób kontrolę przeprowadzić i jaki ma być wynik. Dodał, że temat w sprawie płyt można podjąć po sprawdzeniu przez policję. Natomiast Spółdzielnia nie dowiodła, że jest właścicielem płyt.

Przewodniczący Rady zauważył, że Spółdzielnia wnosi na policję sprawę płyt, które zabrał p. Dąbrowski. Natomiast Pani Prezes twierdzi, że ma dokumenty określające właściciela płyt. Przewodniczący stwierdził, że odpowiedzialnym za przygotowanie materiałów powinien być Burmistrz , a Komisja powinna spotkać się dwukrotnie.

Radny Zdzisław Hinz poinformował, że będzie głosował przeciw uchwale, gdyż Komisja Rewizyjna nie powinna wchodzić w spory kompetencyjne. Radny stwierdził, że nie rozumie wypowiedzi radnego Nowaka , gdyż absolutorium dotyczy spraw realizacji budżetu, a nie takiej działalności Burmistrza.

Burmistrz poinformował, że ostatnie wydanie „Wspólnoty” poświęcone jest procedurze absolutoryjnej.

Przewodniczący Rady stwierdził, że należy sprawdzić czy w rzeczywistości Urząd nie odpowiadał na pisma Spółdzielni, jeśli odpowiedź była to Prezes będzie musiała przeprosić Burmistrza.

Radny Jarosław Witt poinformował, że na posiedzeniu Komisji głosował „za’ wnioskiem. Jednak od tego czasu sytuacja się zmieniała, gdyż sprawa została przekazana do organów ścigania i złożył wniosek o wykreślenie pkt 2.

Wniosek nie został przyjęty. Wynik głosowania 6 radnych ”za’, 7 „przeciw”, 1 „wstrzymujący”.

Przewodniczący Rady złożył wniosek by przygotowanie materiałów należało do Burmistrza i Prezes Spółdzielni.

Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że kontrola terminowości odpowiedzi obejmuje 5 lat , więc Komisja musi przejrzeć wszystkie książki podawcze.

Przewodniczący Rady stwierdził, że pisma przygotuje pani Prezes.

Radny Dworzański zauważył, że Komisja będzie musiała stwierdzić czy dokumenty dotarły do Urzędu i zostały zarejestrowane, chyba, że Prezes będzie miała poświadczenie wpływu.

Przewodniczący Rady dodał, że jeśli pismo będzie wysłane zwykłym listem, to Komisja ten fakt może poddać pod wątpliwość.

Radny Kazimierz Lis zauważył, że Rada nie może podjąć uchwały zobowiązującej prywatną osobę do dostarczenia dokumentów.

Przewodnicząca Komisji zapytała czy jest możliwość przesunięcia posiedzenia Komisji na miesiąc kwiecień?

Radny Kazimierz Lis wyjaśnił, że Komisja ma 45 dni na zrealizowanie uchwały.

Rada 12 głosami „za” przy 2 głosach ‘wstrzymujących” przyjęła wniosek by posiedzenie Komisji było w miesiącach marzec- kwiecień.

Rada 10 głosami „za” przy 4 głosach „wstrzymujących” przyjęła wniosek by materiały przygotował Burmistrz.


Uchwała Nr XXII/158/2008 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 27 lutego w sprawie zmian w planie pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rogoźnie przyjęta została 9 głosami „za” przy 4 głosach „przeciwnych” i 1 „wstrzymującym”.

XIII. Wolne wnioski i informacje.

Radny Andrzej Olenderski zwrócił się do Prezesa „Megawat” z zapytaniem czy jest możliwość zamontowania pomiernika ciepła w gabinecie stomatologicznym przy ul. Fabrycznej 5?

Radny Kazimierz Lis podziękował Burmistrzowi za naprawę kawałka asfaltu.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Pruścach podziękowała radnym za podjęcie uchwały w sprawie nadania szkole imienia.

Przewodniczący Rady stwierdził, że względu na nieobecność na sesji prezesów spółek zwróci się pisemnie z pytaniami. Dodał, że prezesi mają zbyt duże pensje, gdyż uczestniczą w obradach sesji tylko godzinę.

Burmistrz wyjaśnił, że prezesi są nieobecni ze względu na piękną organizację Rady. Jest godz.22.00, następnego dnia wszyscy pracują. Poza tym mają rodzinę i inne zajęcie i radni powinni to uszanować, a zarzucanie, że prezesi mają za dużo pieniędzy jest niewłaściwe.

Wiceprzewodniczący Andrzej Olenderski stwierdził, że mimo obszernego programu sesja została zrealizowana dosyć szybko.

Natomiast radni też są ludźmi i rozpoczęcie sesji o godz.l6.00 powoduje, że radni są po posiłkach, po pracy i obrady prowadzone są w sposób zadawalający. Dyrektorzy jednostek i prezesi również raz w miesiącu mogą uczestniczyć w całym posiedzeniu, a ich obecne zachowanie jest nie poważne.




XIV. Zakończenie.


Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Szuberski trzykrotnym uderzeniem „Laską Przewodniczącego” zakończył obrady XXII Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie.


Posiedzenie zakończono o godz. 21.50.


Protokół sporządziła Beata Ryga.

» powrt
Ilo odwiedzin : 666231 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP