Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2007-10-29
PROTOKÓŁ Nr 16/2007 - V kadencja
z XVI Sesji V kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie odbytej w dniu 19 września 2007r. o godz.14,30.

Temat Sesji:

 

1.      Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi

 

 

 

XVI Sesja zwołana została przez Przewodniczącego Rady na dzień 19 września 2007, na godz. 14,30 w sali Ośrodka Kultury ul. II Armii Wojska Polskiego 4.

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

 

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Zdzisław Hinz, który trzykrotnym uderzeniem „Laską Przewodniczącego” otworzył Sesję i przewodniczył jej obradom.

Przed przystąpieniem do realizacji programu sesji Przewodniczący Rady w asyście Burmistrza wręczył nowo wybranej Pani Sołtys Ewie Wysockiej list gratulacyjny i legitymację.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych- Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

Nieobecny był Wiceprzewodniczący Rady Henryk Janus.

 

Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

            Lista obecności sołtysów  stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

            Lista obecności gości stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

            Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył radnego Jarosława Witta.

            Radny Jarosław Witt  wyraził zgodę.

 

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad.

 

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z XV Sesji Rady Miejskiej.
  4. Interpelacje i zapytania radnych.
  5. Odpowiedzi na interpelacje.
  6. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji

o działaniach między sesjami.

  1. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna  o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady .
  2. Pytania do radnych Rady Miejskiej i radnych   Rady Powiatu .

 

  1. Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi:

 

a/ Omówienie zasad współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi,

b/ Podsumowanie Gminnego Forum Organizacji Pozarządowych,

c/ Prezentacja Programu Współpracy Gminy Rogoźno z Organizacjami  

    Pozarządowymi,

d/ Dyskusja.

  1. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

 

a/ zgody na utworzenie na terenie gminy Rogoźno Obszaru Słupskiej Specjalnej

    Strefy Ekonomicznej,

 

b/ wyboru ławników Sądu Rejonowego w Obornikach na kadencję 2008-2011 ,

 

c/ Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz

    podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o

    działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku

    publicznego na rok 2008,

 

d/ uchylenia Uchwały Nr IX/59/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 kwietnia

   2007 roku w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa 

   Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę chodnika w miejscowości Ruda- 

   Rogoźno przy drodze wojewódzkiej nr 241 od przejazdu kolejowego w Rogoźnie do skrzyżowania z drogą krajową nr 11 oraz opracowanie dokumentacji,

 

e/ wyrażenia zgody na udzielenie pomocy rzeczowej dla Województwa

    Wielkopolskiego,

 

f/ wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Miasta Poznania z przeznaczeniem na

   Budowę Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej.

 

g/ wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

 

  1. Wolne wnioski i informacje.
  2. Zakończenie.

 

Przewodniczący wniósł do porządku obrad na wniosek Burmistrza dwa projekty uchwał w  pkt.10 g- projektu uchwały w sprawie wydania opinii co do celowości budowy drogi gminnej nr 272525P Boguniewo – Parkowo, oraz pkt 10 h– wydania opinii co do celowości budowy drogi gminnej nr 273537 P Jaracz- Jaracz Młyn.

Radny Zbigniew Nowak wniósł, by w pkt10b- obradować nad zmianą uchwały w sprawie  zwolnień w podatku od nieruchomości. Radny dodał, że jest to wniosek przegłosowany na posiedzeniu wspólnym Komisji.

Radny Ryszard Dworzański, jako Przewodniczący wspólnego posiedzenia Komisji poinformował, że nad tym wnioskiem Komisja dyskutowała, natomiast nie głosowano formalnego wniosku, i w związku z tym nie można traktować wniosku radnego Nowaka, jako wniosku Komisji, co sprawdzono w protokole.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że w takim razie sam zgłasza w/w wniosek.

Wniosek radnego Nowak przyjęty został 11 głosami „za” przy1 głosie „przeciwnym” i 2 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

III. Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Miejskiej.

Radny Andrzej Olenderski zgłosił poprawkę, by umieścić w protokole słowa „ mówi nieprawdę”.

Protokół z XV Sesji przyjęty został jednogłośnie 14 głosami „za”.

 

 

IV. Interpelacje i zapytania radnych.

Nie było.

 

 

V. Odpowiedzi na interpelacje.

Nie było.

 

VI. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej i Przewodniczących Komisji o działaniach między sesjami.

Radni otrzymali na piśmie informację Przewodniczącego Rady co stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Następnie informacje przedstawili:

-         Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa- radny Zbigniew 

                Nowak- informacja dotyczyła posiedzenia Komisji w dniu 12 września, oraz

                posiedzenia wspólnego Komisji w dniu 17września 2007, jak również wyjazdu

                członków Komisji do komisu samochodowego, by zapoznać się z ofertą

                samochodów pożarniczych. 

-         Przewodniczący Komisji Spraw Społecznych, Oświaty i Kultury- radny Ryszard

                Dworzański- informacja dotyczyła posiedzenia Komisji w dniu 17 września 2007r

                oraz uczestnictwa w Gminnym Forum Organizacji Pozarządowych.

-         Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej- radna Wanda Wiśniewska poinformowała, że

12 września 2007 Komisja zajęła się tematem kontrola organizacji pracy, gospodarowania i wydatkowania środków budżetowych w Straży Miejskiej.

 

VII. Sprawozdanie Burmistrza Rogoźna  o pracach w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał Rady- informacja pisemna stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Pytań nie było.

 

VIII. Pytania do radnych Rady Miejskiej i radnych   Rady Powiatu .

Pytań nie było.

 

IX. Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi.

a/ Omówienie zasad współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi- przedstawiła Pani Sekretarz- załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

b/ Podsumowanie Gminnego Forum Organizacji Pozarządowych- przedstawiła Dyrektor Rogozińskiego Centrum Kultury Dorota Mąderek- załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

 

c/  Prezentacja Programu Współpracy Gminy Rogoźno z Organizacjami  

Pozarządowymi- przedstawił Bartosz Dworzański- program stanowi załącznik do uchwały.

Ponadto radni otrzymali materiały opracowane przez Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Obornikach Urszulę Bak- załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

d/ w dyskusji głos zabrali:

Radna Renata Tomaszewska zapytała w jaki sposób odbywa się szkolenie, lub współorganizowanie szkoleń i jak często się odbywają?

Bartosz Dworzański wyjaśnił, że do tej pory takie szkolenia się nie odbywały, a jest to zapis na przyszłość.

Radny Roman Szuberski zapytał czy organizacje rozliczają się w sposób terminowy?, oraz jak wykorzystywane są organizacje w ramach ochrony ludności- zgodnie z Ustawą o Zarządzaniu Kryzysowym?

Burmistrz wyjaśnił, że organizacje rozliczają się terminowo, środki wykorzystane zostały prawidłowo, natomiast na drugie pytanie trudno odpowiedzieć.

Radna Renata Tomaszewska zapytała czy kontakty międzynarodowe są nawiązane, czy jest to na etapie planów?

Burmistrz wyjaśnił, że są to plany na przyszłość, ale wszelka współpraca odbywa się przez Gminę, młodzież gimnazjalną, Klub Europejczyka, orkiestrę i teatr.

Radna Tomaszewska zapytała czy punkt jest realizowany w kontekście współpracy z Ukraina i Litwą?

Dyrektor RCK odpowiedziała, że szefowa Klubu Europejczyka otrzymała ofertę na wymianę polsko-ukraińską.

Radny Andrzej Olenderski zapytał, które organizacje najbardziej promują gminę?

Dyrektor RCK wyjaśniła, że nie należy tego stopniować, gdyż każda organizacja promuje gminę na swój sposób.

Radny Ryszard Dworzański poinformował, że na Gminnym Forum padł wniosek, by spotkania organizować częściej, a ponadto dostarczyć program współpracy oraz wydawać kalendarz imprez. Radny zaproponował, aby rozważyć możliwość publikowania kalendarza imprez w "Kurierze Rogoziński", który jest kwartalnikiem, gdyż organizacje mają problem ze szczegółowym (dzień, godz.) zaplanowaniem imprez szczególnie w II półroczu.

Radna Renata Tomaszewska zapytała, która z organizacji pozyskuje największe środki pozabudżetowe?

Dyrektor Mąderek wyjaśniła, że celowo nie umieszczano w ankiecie takiego pytania. Dodała, że organizacje takie jak Towarzystwo Przyjaciół Rogoźna, Klub Europejczyka, Polski Związek Emerytów i Rencistów oraz Związek Niewidomych pozyskało dodatkowe środki.

Przewodniczący Rady dodał, że takie spotkania powinny się odbywać, tak jak sugerowano na Forum.

 

Przewodniczący poinformował, że przed ogłoszeniem przerwy nastąpi wybór Komisji Skrutacyjnej do wyborów ławników. Przewodniczący zaproponował 3-os skład komisji. Innych propozycji nie było.

Radny Ryszard Dworzański zaproponował radnego Kazimierza Lisa. Radny Lis wyraził zgodę.

Radny Kazimierz Lis zaproponował radna Wandę Wiśniewską. Radna Wiśniewska wyraziła zgodę.

Radny Roman Szuberski zaproponował radnego Romana Kinacha. Radny Kinach wyraził zgodę.

 

Następnie ogłoszono przerwę.

 

 

X. Podjęcie uchwał w następujących sprawach:

   a/  zgody na utworzenie na terenie gminy Rogoźno Obszaru Słupskiej Specjalnej

Strefy Ekonomicznej- Przedstawił Burmistrz.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że jest za utworzeniem tej strefy, ale pod pewnymi warunkami. Radny dodał, że przedstawiciele „Dendro”  wyjaśnili, że nie zależnie od przynależności do strefy, firma będzie się rozbudowywała. Radny poinformował, że lokalni przedsiębiorcy uważają, że „Dendro” będzie miało lepsze „traktowanie”. Radny Olenderski dodał, że najważniejszym wpływem do gminy jest podatek od nieruchomości, a nowo powstająca firma będzie z niego zwolniona.

Radny Olenderski stwierdził, że jest za utworzeniem strefy, ale firma „Dendro” powinna płacić podatek od nieruchomości.

Radny Kazimierz Lis poinformował, że w związku z tym tematem radni otrzymali  cztery dokumenty. Pierwszy z 21 sierpnia dotyczy prośby o utworzenie strefy, 22 sierpnia powstaje projekt uchwały, 31 sierpnia odbywa się sesja i radni otrzymują kolejny projekt uchwały. Radny Lis zapytał czy między 22.08-31.08.br. gmina sprzedała jakieś działki? Radny Lis poinformował, że 7 września powstał kolejny projekt uchwały, który ma zupełnie inne uzasadnienie od 2 poprzednich, ponadto na mapie zaznaczone są jeszcze działki, których nie ma w treści uchwały.

Burmistrz wyjaśnił, że uchwała w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości powstała w poprzedniej kadencji. Dodał, ze to Zarząd w Szwecji zdecyduje czy fabryka będzie budowana, jeśli uchwała o strefie nie zostanie podjęta. Natomiast konkurencyjność według przedsiębiorców będzie polegać na tym, że firmy zostaną zmuszone podnieść pensje.

Odnośnie uwagi radnego Lisa Burmistrz wyjaśnił, że uchwały zmieniały się na prośbę firmy „Dendro”, część drogi należy do firmy i należy tą działkę dopisać w treści uchwały.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że uchwała jest niechlujnie przygotowana, ponadto w uzasadnieniu jest pojęcie dotyczące części niezamieszkałej, na której można prowadzić działalność gospodarczą. Radny dodał, że nie ma jednoznacznego  wyjaśnienia tego pojęcia, stąd  podejmując tą uchwałę należy przeprowadzić konsultację z mieszkańcami gminy. Radny dodał, że uchwała została przygotowana „na kolanie, na polowaniu”.

Przewodniczący Rady zwrócił uwagę radnemu Nowakowi, by w trakcie obrad nie czynił takich wypowiedzi.

Radny Nowak stwierdził, że  firma „Dendro” jako jedyna skorzysta z podjęcia tej uchwały i uzyska kilkadziesiąt milionów złotych. Radny przypomniał, że składano przysięgę „dla dobra gminy”, a nie dla dobra „Dendro”. Radny zgłosił wniosek, by nad tą uchwałą odbyło się głosowanie imienne.

Burmistrz stwierdził, że słowa radnego Nowaka są poniżej wszelkiej krytyki i inteligencji, czego radnemu brakuje. Odnośnie umieszczenia dodatkowej działki Burmistrz zaproponował umieścić ją w treści uchwały. Natomiast nowo budowaną fabrykę, na obecnym etapie, prowadzi firma „Dendro”, ale w przyszłości będzie to zupełnie inna spółka.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnego Lisa o konkretny wniosek w sprawie umieszczenia dodatkowej działki w uchwale.

Radny Kazimierz Lis zaproponował, by podjąć dwie odrębne uchwały, albo jedną uchwałę ze wszystkimi działkami.

Burmistrz zaproponował, by podjęcie tej uchwały przesunąć na koniec punktu X, tak, by wyjaśnić zaistniałe wątpliwości i sprawdzić powierzchnię działek.

 

Wniosek Burmistrza przyjęty został 10 głosami „za” przy 4 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

b/ zmiana uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości. Radny Zbigniew Nowak zaproponował, by w drugim załączniku  dopisać, że wymienione zwolnienia w §§2 i 3 nie dotyczą handlu hurtowego oraz detalicznego i przedsiębiorców w Specjalnych Strefach Ekonomicznych. Radny wyjaśnił, że ta zmiana spowodowana jest dbałością o dochody gminy.

Radny Jarosław Witt stwierdził, że nie należy dzielić przedsiębiorców i należy uchylić całą uchwałę z dniem 1 stycznia 2009 roku, tak by nie robić tego wbrew osobom przygotowującym się do zwolnienia.

Radny Andrzej Olenderski poprał propozycję radnego Nowaka, gdyż jest to troska o dochody gminy, tym bardziej , że firma „Dendro” nie chce partycypować w kosztach rozwiązania koncepcji na Rudzie.

Radny Kazimierz Lis stwierdził, że  w tym temacie powinna być opinia prawna.

Burmistrz wyjaśnił, że uchwałę można podjąć na sesji w październiku, tak by ze spokojem została ona przygotowana, zwłaszcza, że obecnie nie został przygotowany projekt na piśmie.

Radny Kazimierz Lis  stwierdził, że zgodnie z Regulaminem Rady z §29, pkt4 projekt uchwały podlega zaopiniowaniu przez prawnika, Rada może od tego odstąpić w uzasadnionych przypadkach. Radny dodał, że prawnik powinien odnieść się do proponowanej treści uchwały.

Radny Zbigniew Nowak przeprosił, że nie przygotował projektu uchwały, ale pracownik Urzędu odmówił wykonania tego polecenia.

Burmistrz stwierdził, że radny  Lis ma rację i zaproponował przenieść uchwałę na miesiąc październik.

Piotr Gruszczyński wyjaśnił, że dyskusja dotyczy dochodów gminy, jednak udział gminy w podatku dochodowym nie jest znaczny. Firma zapłaci 19% dochodowego, z czego 45% trafi do budżetu gminy.

Prezes „Aquabellis” Wojciech Dulko poinformował, że w strategii Gminy Rogoźno są zadania dotyczące redukcji bezrobocia, wspieranie i pozyskiwanie przedsiębiorców. Prezes dodał, że firma osiągnie zyski, ale zatrudni ludzi, którzy również będą zarabiać. Natomiast jeśli nie będzie stworzonych warunków, to firma zbuduję halę w innej miejscowości.

Radna Renata Tomaszewska stwierdziła, że prezes Dulko wrócił z bardzo długich wczasów, gdyż w obecnej chwili bezrobocia  w Rogoźnie nie ma.

Przewodniczący Rady zaapelował o powściągliwość w wypowiedziach.

Radna Wanda Wiśniewska, stwierdziła, że podobne obawy były, gdy powstawała „Rofama”, jednak należy podjąć ryzyko, a przykład wziąć z Tarnowa Podgórnego, które się rozwija.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza, by na miesiąc październik przesunąć podjęcie tej uchwały.

 

Wniosek został przyjęty 9 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciwnym” i 4 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

c/  wyboru ławników Sądu Rejonowego w Obornikach na kadencję 2008-2011.

Radny Ryszard Dworzański, jako Przewodniczący wspólnego posiedzenia Komisji, zwrócił uwagę, że na posiedzeniu dyskutowano czy wybór może być spośród 3 kandydatów. Ponieważ na Komisji nie był obecny referent prawny Przewodniczący Dworzański, poprosił o prawną interpretację możliwości wybierania dwóch ławników, spośród wszystkich (trzech) kandydatów, pomimo opinii zespołu opiniującego. Referent prawny odczytał protokół z posiedzenia Zespołu Opiniującego oraz poinformował, że osoba, która się nie podpisała na wniosku nie spełnia wymogu formalnego określonego w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości. Referent dodał, że Komisja doszła do wniosku , iż uzupełnienie podpisu jest niemożliwe. Zespół podjął decyzję, że kandydatury bez fotografii należy dopuścić do głosowania.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że podpis i fotografie są wymogiem formalnym i należy traktować je na równi.

Referent prawny wyjaśnił, że minister nie sprecyzował tej kwestii, można wezwać kandydata do uzupełnienia załączników, ale nie ma możliwości uzupełnienia podpisu.

Radny Kazimierz Lis stwierdził, że wypełnienie wniosku jest oświadczeniem woli.

Radny Zbigniew Nowak zapytał czy protokół jest obligatoryjny i co się stanie jeśli radni nie zastosują się do uwag?

Referent prawny wyjaśnił, że Zespół sprawdza kwalifikacje kandydatów , opiniuje dokumenty, natomiast wnioski nie spełniające wymogów formalnych pozostają bez biegu. Referent wyjaśnił, że opinia nie jest wiążąca, ale Rada powinna wybierać tylko spośród dwóch kandydatów, gdyż trzecia osoba  nie potwierdziła woli kandydowania.

Kandydat na ławnika Urszula Cerajewska wyjaśniła, że miała tylko kilka dni na przygotowanie dokumentów, podpis nie widnieje na kwestionariuszu, ale jest na oświadczeniu. Pani Cerejewska oświadczyła, że rezygnuje z kandydowania.

Referent Prawny Dolatowski wyjaśnił, że w skład Zespołu powołano Sędzię, która przejrzała dokumenty i widziała brak podpisu, a kandydat zgodę na kandydowanie potwierdza podpisem w odpowiedniej rubryce.

Radny Kazimierz Lis zapytał czy Rada będzie wybierała spośród 3, czy spośród 2 kandydatów?

Referent prawny wyjaśnił, że opinia nie jest wiążąca, ale zgodny z prawem będzie wybór z 2 kandydatów, radni mają się wypowiedzieć i mogą wybrać dwie osoby, jedną, lub żadnej osoby.

Radny Lis zapytał do kiedy należy podjąć uchwałę, czy można przesunąć ją na październik?

Referent prawny wyjaśnił, że ławników należy powołać do 31.10.2007r.

Radny Ryszard Dworzański dodał, że termin zgłaszania kandydatów już minął i zapytał czy głosowanie z 3 kandydatów będzie złamaniem prawa?

Referent prawny wyjaśnił, że termin nie będzie wznowiony i Rada złamie prawo wybierając z 3 osób ławników.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Kazimierz Lis poinformował, że na karcie do głosowania znajdują się 2 kandydatury, wybrane będą osoby, które uzyskają więcej głosów „za” niż głosów „przeciw”.

Przewodniczący Rady stwierdził, że w działaniach Rady powinna być zachowana konsekwencja.

Następnie odbyło się głosowanie tajne.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przedstawił protokół z głosowania, który stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

W przeprowadzonym głosowaniu ławnikami zastały:

-         Teresa Brączewska- 11 głosów „za”, 2 głosy „przeciw”

-         Beata Korybalska- 13 głosów „za”, 1 głos „wstrzymujący.

Obie Panie podziękowały za wybór.

 

Uchwała Nr XVI/107/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 w sprawie wyboru ławników Sądu Rejonowego w Obornikach na kadencję 2008-2011 podjęta została 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.

 

d/  Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego na rok 2008, przedstawiła Pani Sekretarz.

Radny Kazimierz Lis zauważył, że sprawozdanie Burmistrz miało być do 30.06.09, a przy prezentacji  p. Dworzański przedstawił do końca I kwartału.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że uzgodniono termin przedstawienia sprawozdania do końca II kwartału.

Radny Kazimierz Lis stwierdził, że należy zostawić termin do końca I kwartału.

Pani Sekretarz zaproponowała, by radni przegłosowali termin.

Radny Ryszard Dworzański wyjaśnił, że na posiedzeniu Komisji dyskutowano, aby w przedstawionym materiale skrócić wstęp oraz uszczegółowić termin złożenia sprawozdania przez Burmistrza do 30 czerwca.

 

Następnie radni jednogłośnie 14 głosami „za” przyjęli termin złożenia sprawozdania do 30.06.09.

 

            Uchwała Nr XVI/108/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 roku w sprawie Programu współpracy Gminy Rogoźno z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w realizacji zadań pożytku publicznego na rok 2008 podjęta została jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.

 

 

e/ uchylenia Uchwały Nr IX/59/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 kwietnia

2007 roku w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę chodnika w miejscowości Ruda- Rogoźno przy drodze wojewódzkiej nr 241 od przejazdu kolejowego w Rogoźnie do skrzyżowania z drogą krajową nr 11 oraz opracowanie dokumantacji- przedstawił Burmistrz. Burmistrz poinformował, że radny Andrzej Olenderski obraził się na ponowne wprowadzenie tej uchwały do porządku obrad, prosząc jednocześnie o opinię prawną w tej sprawie. Burmistrz powiedział, że informował, że tego zadania w tym roku nie będzie można wykonać. Następnie przedstawił na co środki finansowe będą przeznaczone:

-         35.000 zł na wykonanie koncepcji i projektu-chodnik w Rudzie

-         35.000 zł na wykonanie drogi w Gościejewie

-         80.000 zł na budowę gazociągu w Tarnowie. Burmistrz dodał, że Kolegium RIO umorzyło wszczęte postępowanie odnośnie budowy gazociągu. Burmistrz wyjaśnił, że lepiej te środki wykorzystać w tym roku, niż pozostawić w zawieszeniu. Ponadto dodał, że są ogłoszone przetargi, i możliwe, że pozostaną środki, które będzie można wydatkować na inne zadania.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że na Komisji poprosił o opinię prawną, otrzymał pismo podpisane przez Burmistrza i nie jest to według niego opinia prawna. W piśmie wyjaśniono, że wycofanie projektu uchwały z sesji w dniu 31 sierpnia nie zwalnia z ponownego jej wprowadzenia. Radny stwierdził, że jest to niezgodne ze statutem.

Radny poinformował, że przed zmianami do budżetu złoży wniosek formalny, na co przeznaczone będą pozostałe środki finansowe, poza kwotą na koncepcję. Radny dodał, że sprawa chodnika na Rudzie jest bardzo pilna.

Radny Zbigniew Nowak zgłosił wniosek formalny o zakończenie dyskusji.

Wniosek radnego Nowaka został przyjęty 12 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

Uchwała Nr XVI/109/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 roku w sprawie uchylenia Uchwały Nr IX/59/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Województwa Wielkopolskiego z przeznaczeniem na budowę chodnika w miejscowości Ruda- Rogoźno przy drodze wojewódzkiej nr 241 od przejazdu kolejowego w Rogoźnie do skrzyżowania z drogą krajową nr 11 oraz opracowanie dokumentacji podjęto 13 głosami „za” przy 1 głosie „przeciwnym” w obecności 14 radnych.

 

f/  projekt uchwały w sprawie zgody na udzielenie pomocy rzeczowej dla Województwa Wielkopolskiego przedstawił Burmistrz. Uwag nie było.

 

            Uchwała Nr XVI/110/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 w sprawie zgody na udzielenie pomocy rzeczowej dla Województwa Wielkopolskiego podjęta została jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.

 

g/ projekt uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na przekazanie środków dla Miasta Poznania z przeznaczeniem na Budowę Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej przedstawił Burmistrz. Uwag nie było.

 

            Uchwała Nr XVI/111/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 roku w sprawie zgody  na przekazanie środków dla Miasta Poznania z przeznaczeniem na Budowę Pomnika Polskiego Państwa Podziemnego podjęta została jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.

 

h/ projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii co do celowości budowy drogi Boguniewo- Parkowo przedstawił Burmistrz. Referent prawny Jarosław Dolatowski zwrócił uwagę, że została źle sformułowana podstawa prawna.

Radny Zbigniew Nowak zapytał czy uchwały były opiniowane przez referenta i kto przygotowywał ten projekt? Referent wyjaśnił, że zgodnie z §29 Regulaminu Rady Miejskiej , Rada w przypadku wydawania np. opinii może odstąpić od pewnych procedur, stąd projekty nie wymagały zaopiniowania.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że sama przygotowywała projekt.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że przygotowywanie uchwał błędnych jest standardem, gdyż pracownicy nie znają się na elementarnych sprawach.

Radny Kazimierz Lis spytał czy numery dróg są prawidłowo wpisane?

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że w WPI wpisano budowę drogi nr 1771, a w przedstawionej uchwale numer jest inny. Radny, w związku z tym,  zapytał czy jest możliwe wykonanie tylu dróg?

Burmistrz wyjaśnił, że w WPI podana została stara numeracja dróg. Ponadto wyjaśnił, że radni na tę drogę zatwierdzili kwotę 280.000 zł, a szacunkowa kwota wykonania wynosi 800.000 zł. Dodał, że w dalszej kolejności będą dyskusje skąd wziąć pieniądze na budowę.

Radny Kazimierz Lis wyraził wątpliwość czy podejmowanie tej uchwały jest konieczne, gdyż w WPI  na 2008 rok jest sprecyzowana budowa tej drogi.

Burmistrz wyjaśnił, że Rada w WPI to zadanie zatwierdziła, natomiast Marszałek jako załącznik do wniosku oczekuje takiej właśnie opinii.

Radny Andrzej Olenderski zapytał czy opinia nie będzie powielana?

Burmistrz odpowiedział, że odbywa się nowy nabór stąd konieczność podjęcia opinii.

Radny Zbigniew Nowak zaapelował by radni podjęli w/w uchwałę.

 

            Uchwałą NR XVI/112/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 roku w sprawie wyrażenia opinii co do celowości budowy drogi  gminnej nr 272525 P Boguniewo- Parkowo podjęta została 13 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” w obecności 14 radnych.

 

i/ projekt uchwały w sprawie wydania opinii co do celowości budowy drogi Jaracz – Jaracz Młyn przedstawił Burmistrz. Burmistrz wyjaśnił, że projekt opracowano w roku 2002, były przyznane środki na wykonanie tej  drogi, jednak Urząd je zwrócił. Burmistrz dodał, że dyrektor muzeum w Szreniawie bardzo zabiega o wybudowanie tej drogi.

Natomiast Marszałek Radzki obiecał dać 150.000 zł na tą drogę, jeśli będzie właściwe uzasadnienie. Burmistrz odniósł się do znajdującej się w Jaraczu żwirowni. Wyjaśnił, że pełnomocnik przekazał informację, iż prace w żwirowni zostaną zakończone w ciągu roku.

Radna Wanda Wiśniewska poinformowała, że była przeciwna budowie drogi ze względu na działającą żwirownię. Radna dodała, że budowa jest wskazana pod warunkiem, ze żwirownie przestanie działać.

Radny Zbigniew Nowak poinformował, że fundusze z FOGR przeznaczane są na dojazdy do pół, nie do muzeum. Radny dodał, że przez takie działanie Burmistrz chce wyłączyć drogę Boguniewo-Parkowo. Radny Nowak poinformował, że w kwestii budowy tej drogi należy porozumieć się z powiatem i województwem, którego wkład powinien być największy, a wkład gminy symboliczny. Radny stwierdził, że nie należy popierać tej opinii.

Burmistrz poinformował, że Marszałek przekazał informację, że pieniądze będą pochodziły z funduszu FOGR i będzie to dojazd do pól.

Przewodniczący Rady stwierdził, że jeśli pojawiła się szansa uzyskania tych środków to należy z niej skorzystać. Przewodniczący dodał, że był świadkiem rozmowy i jest chęć budowy w/w drogi.

Kierownik Wydziału Tadeusz Zygmunt wyjaśnił, że podjęcie opinii na bieżącej sesji jest ostatnim terminem, gdyż kolejna sesja odbędzie się po terminie.

Dyrektor RCK Dorota Mąderek zaapelowała, by radni podjęli w/w uchwałę, gdyż muzeum jest najsilniejszą promocją gminy przyjmujące bardzo duże grupy zwiedzających.

Radny Zbigniew Nowak poinformował, ze w Sejmiku panuje zasada w przyznawaniu środków- jedna Gmina, jeden rok, jedna droga. Radny stwierdził, że na pewno nie zostanie utwardzona droga w Boguniewie, a droga w  Jaraczu winna być budowana z innych funduszy.

Radny zwrócił się do sołtysów i zapytał jakie będą ich reakcje, gdy zaplanowane inwestycje w sołectwach zostaną przesunięte w czasie? Radny Nowak wyraził sprzeciw, by głosować za uchwałą.

Burmistrz wyjaśnił, że jest to dodatkowy wniosek, na który dodatkowo zostaną przyznane środki w wysokości 150.000 zł. Dodał, że budowa drogi w Jaraczu jest drogą dodatkową, a nie zamiast budowy drogi w Boguniewie.

Radny Roman Szuberski stwierdził, że w roku ubiegłym radni podejmowali uchwały intencyjne o czterech drogach, a następnie  musieli zdecydować o wykonaniu tylko jednej.

Burmistrz wyjaśnił, że w poprzednim roku na jeden wniosek przypadały te drogi, a obecnie przekazywane są dwa wnioski. Burmistrz dodał, że na budowę drogi w Jaraczu zostaną przekazane dodatkowe pieniądze, gdyż tak powiedział Marszałek.

Radny Roman Szuberski opowiedział się za wnioskiem tylko na jedną drogę.

 

            Uchwała Nr XVI/113/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 roku w sprawie wydania opinii co do celowości budowy drogi gminnej nr 273537 P  Jaracz -Jaracz Młyn  podjęta została 7 głosami „za” przy 5 głosach „przeciwnych” i 2 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

Następnie ogłoszono 10 minut przerwy.

 

j/ projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok. W pierwszej kolejności Pani Skarbnik przedstawiła autopoprawki do projektu:

  • Autopoprawka Nr1 dotycząca dokonania zmian w budżecie sołectwa Parkowo. Uwag nie było. Przyjęta została 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
  • Autopoprawka Nr 2 dotycząca dokonania zmian w budżecie sołectwa Owczegłowy, Karolewo. Uwag nie było. Przyjęta została 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
  • Autopoprawka Nr 3  dotycząca dotacji celowej na sfinansowanie nauki j. angielskiego. Uwag nie było. Przyjęta została 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
  • Autopoprawka Nr 4 dotycząca dokonania zmian w Sołectwie Ruda. Uwag nie było. Przyjęta została  13 głosami przy 1 głosie wstrzymującym w obecności 14 radnych.
  • Autopoprawka Nr 5 dotycząca rozliczenia programu polsko niemieckiego. Uwag nie było. Przyjęta została 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
  • Autopoprawka Nr 6 dotycząca przeniesienia środków do działu pomoc społeczna. Uwag nie było. Przyjęta została  14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
  • Autopoprawka Nr 7 dotycząca odszkodowań za bark lokali socjalnych. Uwag nie było. Przyjęta została 14 głosami „za” w obecności 14 radnych.
  • Autopoprawka Nr 8 dotycząca dotacji celowej na pomoc materialną o charakterze edukacyjnym. Uwag nie było. Przyjęta została 13 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” w obecności 14 radnych.

Następnie Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem do radnych czy Pani Skarbnik ma odczytać cały projekt uchwały, czy odpowiadać na pytania. Radni  opowiedzieli się za druga propozycją Przewodniczącego.

Radny Andrzej Olenderski zgłosił wniosek formalny dotyczący:  zmniejszenia wydatków o kwotę 80.000 zł w dz.900, rozdz.90095, § 6050- budowa gazociągu, oraz zmniejszenia  o kwotę 35.000 zł w dz. 600,rozdz.60016, § 6050- budowa drogi w Gościejewie, oraz zwiększa się wydatki w dz.600, rozdz.60016, §6050 na kwotę 115.000 zł z przeznaczeniem na budowę chodnika przy ul. Rolnej. Wniosek stanowi załącznik nr  10 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady zapytał jakie będą skutki przyjęcia wniosku radnego. Pani Skarbnik odpowiedziała, że po przegłosowaniu wnioski muszą zostać uwzględnione w uchwale.

Burmistrz stwierdził, że radny będzie miał drugi chodnik, natomiast jeśli z kwoty 150.000 zł nie zostaną zdjęte środki w wysokości 35.000 zł z przeznaczeniem na budowę drogi w Gościejewie, to nie zostanie ogłoszony przetarg, a 71.500 zł trzeba będzie zwrócić do Marszałka. Burmistrz dodał, że kosztorys ustalił projektant, natomiast o koncepcji są rozmowy od miesiąca maja. Odnośnie budowy chodnika na ul. Piłsudskiego do ul. Rolnej, Burmistrz poinformował, że wpisać można różne zadania, ale najpierw należy sprawę rozeznać, zrobić projekt, kosztorys, a następnie budować.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że na Gościejewo pieniądze znalazł w dziale 852, w dodatkach mieszkaniowych, gdyż wykonanie nie wynosi nawet 50%, w związku z czym są rezerwy. Odnośnie chodnika na Rolnej radny poinformował, że pieniądze powinny być  przeznaczone na zadanie własne. Radny Olenderski wyjaśnił, że w 2008 roku Burmistrz nie jest w stanie zrobić chodnika, gdyż są to ogromne nakłady finansowe i budowa będzie się przesuwała. Radny dodał, że w powyższym temacie się orientował. Ponadto stwierdził, że po dokładnej analizie wykonania budżetu za I półrocze pomoże Burmistrzowi i znajdzie środki na dokończenie budowy drogi.

Burmistrz poinformował, że odnośnie ul. Rolnej  najpierw powinien być zrobiony projekt i kosztorys, a następnie umieszczenie tego zadania w budżecie. Burmistrz spytał czy za 115.000 chodnik zostanie zbudowany. Następnie stwierdził, że gazociąg w Gościejewie jest zadaniem własnym. Burmistrz dodał, że po zmianach, w przyszłym roku będzie wolne 80.000 zł i zostanie to przeznaczone na chodnik na Rudzie. Burmistrz obwinił radnego Olenderskiego, że od lutego sprawa chodnika nie jest rozwiązana.

Radny Andrzej Olenderski poinformował, że dochodziły sygnały, iż Burmistrz nie będzie realizował budowy chodnika na Rudzie, a pieniądze były zabezpieczone. Radny stwierdził, że budżet jest duży, są oszczędności i wskaże Burmistrzowi skąd wziąć brakujące pieniądze.

Radny Ryszard Dworzański zauważył, że na jednym z pierwszych posiedzeń Komisji poprosił by stworzyć katalog potrzeb, gdyż jest ich dużo.

Radny dodał, że podjęcie tego wniosku  oparte będzie na wyszarpywaniu pieniędzy z budżetu przez poszczególnych radnych, tym bardziej, że nie ma konkretnego planu.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że podjęto na wcześniejszej sesji uchwałę dotyczącą przyznania środków z FOGR, a radni na dzisiejszym posiedzeniu zdecydowali inaczej.

Radny Ryszard Dworzański stwierdził, że Burmistrz wytłumaczył , iż budowa drugiej drogi z funduszu FOGR, będzie z środków dodatkowych, a obecnie temat dotyczy zadań własnych.

Przewodniczący Rady zapytał dlaczego część radnych i Burmistrz otrzymują wnioski w dniu sesji, a nie na posiedzeniu Komisji lub na 2 dni przed sesją?

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że radni również otrzymują autopoprawki w dniu sesji, podejmują decyzję i nie sprawdzają tych poprawek.

 

Wniosek radnego Andrzeja Olenderskiego przyjęty został 9 głosami „za”, przy 4 głosach „przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym” w obecności 14 radnych.

 

Radny Zbigniew Nowak zgłosił wniosek formalny by w § 14 wykreślić punkt 4- dotyczący przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

Burmistrz poprosił by tą kwestię wytłumaczyła Pełnomocnik ds. Oświaty.

Longina Pijanowska wyjaśniła, że jeśli dyrektorzy przekroczą budżet, to wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością. Pełnomocnik dodała, że upoważnienie zapewni płynność finansową jednostki, by nie naruszać dyscypliny finansów publicznych. Pełnomocnik dodała, że w dużych placówkach takie zobowiązanie na koniec roku może wynosić maksymalnie 1.000zł.

Dyrektor ZEAPO Wiktor Jaworski dodał, że upoważnienie dotyczy tylko rachunków, których nie można zapłacić z końcem roku, np. wpływ faktur następuje w roku następnym, za usługi z roku poprzedniego .

 

W głosowaniu wniosek radnego Nowaka uzyskał 7 głosów „za” jego przyjęciem i 7 głosów „przeciw” w obecności 14 radnych.

Referent Prawny Jarosław Dolatowski stwierdził, że zgodnie  z § 41 Regulaminu Rady Miejskiej głosowanie można ponowić. Referent Prawny dodał, że jeśli wynik głosowania się powtórzy to wniosek zostanie uznany jako nie istniejący.

W powtórnym głosowaniu wniosek radnego Nowaka nie został przyjęty, gdyż „za” oddano głosów 7,  „przeciw” oddano również głosów 7 w obecności 14 radnych.

 

Radny Zbigniew Nowak zaproponował drugi wniosek dotyczący zdjęcia kwot z dz.750, rozdz.75023, §4040 oraz dz. 852, rozdz. 85219, §4040- dodatkowe wynagrodzenie roczne, łącznie na kwotę 25.000z ł z przeznaczeniem na utwardzenie drogi w Parkowie.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że w dz.750, §4040nie można zdjąć żadnych kwot, gdyż wykonanie wydatków wynosi 130.471,22 zł, na plan 130.800zł, niezangażowane środki wynoszą 328,78 zł.

Radna Wanda Wiśniewska poinformowała, że doskonale wie jakie są potrzeby w Parkowie, ponadto jest Rada Sołecka, która zaplanowała już zadania i podziękowała za „prezent”. Radna dodała, że takie tematy winny być dyskutowane na posiedzeniach Komisji.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że informacje odnośnie „13 pensji” zostały sprawdzone, pieniądze wypłacono już w marcu i wykonanie wynosi 65%, co zostało sprawdzone.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że na koniec czerwca były wykazane w sprawozdaniu zobowiązania związane zgodnie z przepisami z wypłatą dodatkowych wynagrodzeń dla byłej Pani Skarbnik  i Burmistrza, wypłata była w miesiącu czerwcu, natomiast podatek  i składki zostały zapłacone w miesiącu lipcu.

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, ze swój wniosek oparł na informacji z wykonania budżetu gminy za I półrocze. Radny dodał, że po przegłosowaniu poprawki Pani Skarbnik może ją  zaskarżyć, a radnej Wiśniewskiej nikt do głosowania nie będzie zmuszał.

Burmistrz złożył sprzeciw wnioskowi, który wniósł radny Nowak.

Kierownik GOPS Marzena Brączewska poinformowała, że ma zaplanowane wydatki i na przyszłą sesję zaproponuje przeniesienia do §§ płacowych, gdyż z końcem roku odejdzie pracownik, któremu należy zapłacić odprawę emerytalną.

Radny Andrzej Olenderski stwierdził, że w szkołach bardzo szybko dokonano przeniesień „13 pensji”, a Kierownik GOPS tak długo zwlekała.

W głosowaniu wniosek radnego Nowaka uzyskał 7 głosów „za” jego przyjęciem i 7 głosów „przeciw” w obecności 14 radnych.

 

W powtórnym głosowaniu wniosek radnego Nowaka nie został przyjęty, gdyż „za” oddano głosów 7,  „przeciw” oddano również głosów 7 w obecności 14 radnych.

 

Następnie Burmistrz poinformował, że należy dokonać zmiany w WPI.

Pani Skarbnik zwróciła się z prośbą do radnych by przegłosowali rozłożenie na raty po 40.000 zł ( na rok 2008 i 2009) środków na budowę gazociągu, by procedura przetargowa mogła się rozpocząć.

Radny Andrzej Olenderski zapytał skąd wzięły się kwoty. Pani Skarbnik wytłumaczyła radnemu, że zgodnie z wnioskiem zostały zdjęte pieniądze (80.000 zł) z budowy gazociągu w 2007 roku  i wnioskuje by tą kwotę rozłożyć na 2 lata.

 

Wniosek zaproponowany przez Panią Skarbnik został przyjęty 11 głosami „za” przy 3 głosach „Wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

Radny Kazimierz Lis zapytał czy zostanie zmieniony załącznik nr3? Pani Skarbnik odpowiedziała, że tak.

 

            Uchwała Nr XVI/114/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września 2007 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2007 rok podjęta została 13 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” w obecności 14 radnych.

 

Następnie Burmistrz przedstawił poprawki do projektu uchwały w sprawie zgody na utworzenie na terenie gminy Rogoźno Obszaru Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Burmistrz poinformował, że działka nr 21/1 jest własnością „Dendro” o powierzchni 1.356 m², działka nr 16/3 o powierzchni 5.747m² również, a więc powierzchnia ogólna wyniesie 16.4380 ha.

Radny Roman Szuberski odniósł się do wniosku radnego Nowaka informując, że nie może być przeprowadzone głosowanie imienne.

Referent Prawny Jarosław Dolatowski wyjaśnił, że zgodnie z §39 ust2 Regulaminu Rady Miejskiej jest to możliwe, jeśli wniosek formalny zostanie przegłosowany.

 

Wniosek formalny radnego Nowaka dotyczący głosowania imiennego przyjęty został 11 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

Radny Zbigniew Nowak stwierdził, że po rozszerzeniu strefy o kolejne działki należy poprawki przegłosować.

Referent Prawny wyjaśnił, że jeśli zmiany są wynikiem pomyłki, to nie muszą być głosowane w formie autopoprawki.

Przewodniczący Rady stwierdził, że można przeprowadzić głosowanie.

Radny Zbigniew Nowak powiedział, że uchwała jest niechlujnie przygotowana i zawnioskował o przesunięcie głosowania na następne posiedzenie.

Przewodniczący Rady poinformował, że sesja została zwołana wcześniej po to, by umożliwić procedury konieczne w tej sprawie.

 

Wniosek radnego Nowaka nie został przyjęty w obecności 14 radnych 8 głosów było „przeciwnych”, 2 głosy były „za”, a 4 były „wstrzymujące”.

Głosowanie autopoprawek Burmistrza:

-         autopoprawka Nr 1 dotycząca zwiększenia strefy do obszaru 16.4380 ha przyjęta została jednogłośnie 14 głosami „za” w obecności 14 radnych

-         autopoprawka Nr 2 dotycząca dopisania działki nr 21/1 przyjęta została 11 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących w obecności 14 radnych.

-         Autopoprawka nr 3 dotycząca dopisania działki nr 16/3 przyjęta została 11 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

 

Głosowanie imienne projektu uchwały:

Dworzański Ryszard- „za”

Hinz Zdzisław- „za”

Kinach Roman-„za”

Kolanowska Longina-„za”

Kuszak Marian-„za”

Lis Kazimierz- „za”

Nowak Zbigniew-„przeciw”

Olenderski Andrzej-„przeciw”

Pasternak Agata- „przeciw”

Połczyński Marian -”za”

Szuberski Roman- „przeciw”

Tomaszewska Renata „przeciw”

Wiśniewska Wanda- „za”-

Witt Jarosław – „za”

 

            Uchwała Nr XVI/115/2207 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 19 września w sprawie zgody na utworzenie na terenie gminy Rogoźno Obszaru Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej podjęta została 9 głosami „za” przy 5głosach „przeciw” w obecności 14 radnych w głosowaniu imiennym.

 

XI. Wolne wnioski i informacje.

 Burmistrz poinformował, że wraz z siedmio- osobową delegacją przebywał na Ukrainie w mieście Tulczyn, delegacja z Polski podarowała tamtejszej szkole komputer.

Burmistrz poinformował również radnych, że 25.09 o godz. 13,00 odbędzie się spotkanie odnośnie zagospodarowania budynku po „Kamoro”.

Radny Zbigniew Nowak zapytał czy od sesji kiedy zgłaszał usterkę drogi w Międzylesiu ktoś to sprawdzał?, oraz  jak przebiega realizacja kosztorysów odnośnie oświetlenia przedstawiona przez Zastępcę?

Burmistrz wyjaśnił, że w sprawie drogi przegląd będzie na początku października, a informacja odnośnie oświetlenia jest prawdziwa.

Kierownik Wydziału Tadeusz Zygmunt wyjaśnił, że zasada finansowania opiera się na przygotowaniu przez gminę kosztorysów na budowę nowej sieci i zainstalowanie punktów na sieciach istniejących. Należy udowodnić, że budowa na sieciach istniejących jest tańsza.

Kierownik wyjaśnił, że na to zadanie przeznaczono w budżecie 15.000 zł, a zestawienie zbiorcze opiewa na 30.000 zł, w Owieczkach kosztorys wyniósł 3.500 zł, w Budziszewku 33.880 zł, w Pruścach 10.138 zł.

Radny Marian Połczyński zapytał czy w miejscowości Stare będzie zakładanie lamp?

Kierownik wyjaśnił, że w pierwszej kolejności zajęto się wnioskami wcześniej złożonymi, a następnie będą nowe wnioski opracowywane.

Radny Zbigniew Nowak wyraził zadowolenie, że temat został podjęty oraz zapytał czy kosztorysy będą obowiązywały w roku przyszłym.

Kierownik wyjaśnił, że kosztorysy opracowano zgodnie z obowiązującymi cenami.

Radny Kazimierz Lis zapytał czy terminy patroli były ustalane z terminami meczów, co jest związane z negatywnymi zachowaniami kibiców Lecha Poznań.

Burmistrz odpowiedział, że tą sprawę należy skierować do Komendanta Policji.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że spotkanie Przewodniczących Rady i Przewodniczących jej Komisji odbędzie się 1.10 br. o godz. 14,00 w sali nr 20 Urzędu Miejskiego. Ponadto dodał, że ma dla radnych upominek z Berdyczyna.

 

XII. Zakończenie.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej Zdzisław Hinz trzykrotnym uderzeniem „Laską Przewodniczącego” zakończył obrady XVI Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie.

 

 

 

Obrady zakończono o godz. 21,00.

 

Protokół sporządziła Beata Ryga

» powrt
Ilo odwiedzin : 668331_______________________________________ Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP