Strona gwna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl SZUKAJ :    
  » Nasza Gmina
• Strona Gwna
• Lokalizacja
• Dane statystyczne
• Zadania publiczne
• Strategia rozwoju
• Zwizki i stowarzyszenia
  » Wadze i struktura
• Statut Gminy
• Struktura organizacyjna
• Rada Miejska
• Burmistrz
• Urzd Miejski
• Owiadczenia majtkowe
• Jednostki organizacyjne
• Jednostki pomocnicze
  » Protokoy z posiedze Komisji
• Komisja Spraw Spoecznych, Owiaty i Kultury
• Komisja Gospodarki, Finansw i Rolnictwa
• Komisja Dorazna
• Komisja Rewizyjna
  » Wane informacje
• Uchway Rady Miejskiej
• Zarzdzenia Burmistrza
• Protokoy z sesji
• Podatki i opaty
• Budet
• Przetargi
• Oferty inwestycyjne
• Rejestry i ewidencje
• Wzory dokumentw
  » Serwis
• Kontakt
• Redakcja
• Statystyka
• Rejestr zmian
Protokoły z sesji

2007-08-20
PROTOKÓŁ Nr 12/2007 - V kadencja
Z XII Sesji V Kadencji Rady Miejskiej w Rogoźnie zwołanej w trybie nadzwyczajnym, Odbytej w dniu 18 lipca 2007 r. o godz.14,30.

 

Temat sesji:

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/20/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 20 grudnia 2006 roku w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości oraz zmiany rodzaju miejscowości.

 

 

 

XII Sesja zwołana została w trybie nadzwyczajnym przez Przewodniczącego Rady na dzień 18 lipca 2007, na godz. 14,30 w sali Rogozińskiego Centrum Kultury ul. II Armii Wojska Polskiego 4, na pisemny wniosek radnych Rady Miejskiej w Rogoźnie : Wandę Wiśniewską, Mariana Kuszaka, Jarosława Witta, Zdzisława Hinza- wniosek stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego protokołu.

 

 

I. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

 

Zebranych powitał Przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie p. Zdzisław Hinz, który otworzył Sesję trzykrotnym uderzeniem „Laską Przewodniczącego” i przewodniczył jej obradom.

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził na podstawie listy obecności, że na 15 radnych w sesji bierze udział 14 radnych- Rada jest władna do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

            Lista obecności sołtysów  stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

            Lista obecności gości stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

            Na podstawie Regulaminu Rady Miejskiej w Rogoźnie do przeliczania głosów podczas głosowań Przewodniczący Rady wyznaczył radnego Romana Szuberskiego.

            Radny Roman Szuberski  wyraził zgodę.

 

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Proponowany porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Interpelacje i zapytania radnych.
  4. Odpowiedzi na interpelacje.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/20/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 20 grudnia 2006 w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości oraz zmiany rodzaju miejscowości.
  6. Wolne głosy i wnioski.
  7. Komunikaty Przewodniczącego.
  8. Zakończenie.

 

Przewodniczący zapytał czy radni mają uwagi do porządku obrad? Uwag nie było. Prządek został przyjęty bez zmian.

 

 

III Interpelacje i zapytania radnych.

           

Przewodniczący poinformował, że do dnia sesji nie wpłynęły żadne interpelacje, natomiast radni mają zapytania na piśmie.

 

Treść pierwszego zapytania odczytał Przewodniczący:

„ Uprzejmie prosimy o pisemną informację na temat realizacji zadań zawartych w wnioskach formalnych, które zostały złożone przez grupę radnych podczas sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie w dniu 14 lutego 2007 roku”- zapytanie podpisane przez grupę 9 radnych stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Radny Roman Szuberski przedstawił zapytanie o następującej treści:

„ Wnoszę o udrożnienie studzienek kanalizacji deszczowej na ul. II Armii Wojska Polskiego w Rogoźnie na wysokości budynków nr 25 i 27. Istniejąca niedrożność, podczas intensywnych opadów sprawia, że zaleganie wody deszczowej na znacznym odcinku drogi powoduje uciążliwość dla przechodniów i zamieszkujących tam osób. Wg relacji osób, które zgłosiły ten problem, stan ten utrzymuje się od ponad dwóch lat. Mieszkańcy przyległych budynków skarżą się, że często oni, ich posesje oraz idący tą ulicą przechodnie są oblewani wodą z zastoin przez przejeżdżające tam samochody.  Uprzejmie proszę o podjęcie stosownych działań w tym zakresie”. Zapytanie stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Radna Renata Tomaszewska przedstawiła zapytania następującej treści:

„ Uprzejmie prosimy o pisemną informację na temat wydatków naszej gminy związanych z zamieszczaniem w lokalnym dwutygodniku <Goniec Rogoziński> oraz innych czasopismach ogłoszeń i innych publikacji zamieszczanych przez Urząd Miejski w Rogoźnie, jednostki organizacyjne i spółki gminne. Powyższa informacja ma objąć okres od 1 lipca 2006 do 30 czerwca 2007 roku”. Zapytanie podpisane przez grupę 10 radnych stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

„W związku z długotrwałą, bardzo poważną chorobą Radcy Prawnego Urzędu Miejskiego w Rogoźnie, wnioskujemy do Burmistrza Rogoźna o przyznanie zasiłku pieniężnego, z przeznaczeniem na dalsze leczenie. Prosimy o zrozumienie powagi sprawy i pozytywne ustosunkowanie się do naszej prośby”. Zapytanie podpisane przez grupę 8 radnych stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Ponadto radna poinformowała, że w Biuletynie Informacji Publicznej nie ma aktualnych danych Rady Miejskiej: brak planu Rady na 2007 rok oraz nie zmieniono nazwiska Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że ma zapytania w formie brudnopisu i dostarczy je do biura Rady w późniejszym terminie:

-         Na jakim etapie jest gazyfikacja Sołectw Tarnowo, Laskowo, Karolewo?,

-         Czy dokonano aktualizacji ilości przyłączy- im dłużej trwa gazyfikacja tym więcej ludzi się wycofuje?,

-         Czy odbyły się zebrania z mieszkańcami w sprawie opłat i dofinansowania inwestycji?,

-         Czy jest możliwość, tak jak w poprzednich gazyfikacjach utworzenie Społecznego Komitetu z własnym rachunkiem bankowym, by ominąć uiszczania podatku Vat?,

-         Na jakim etapie jest sprawa załatwiania deklaracji mieszkańców, dotyczących internetu ( Neostrada), wypełnianych podczas Zebrań Wiejskich i gdzie przekazano wnioski?,

-         Czy jest informacja w sprawie opinii prawnej co do zmian w Statucie, czy jest odpowiedź z WOKiSS?,

-         Po zakończeniu gazyfikacji powstały szkody- jakie działania zostały w związku z tym podjęte, gdyż firma wykonująca inwestycję zdeklarowała się ustnie iż naprawi szkody?,

-         Czy możliwe jest odczytanie pisma, które kierował Wojewoda do MSW i A  w sprawie unieważnienia miejscowości Biniewo, Wojciechowo; kiedy Urząd je otrzymał, czy sprawę można było rozstrzygnąć wcześniej?,

-         Wiceprzewodniczący odniósł się do pisma w sprawie dzierżawy od gminy gruntów rolnych i powiedział, że rolnicy grunty dzierżawią, ale nie jest to prowadzenie działalności gospodarczej.

Przewodniczący Rady poinformował, że w tym punkcie należy przedstawiać interpelację, bądź zapytania na piśmie, dla pozostałych tematów przeznaczony jest punkt wolne głosy i wnioski i nie należy wprowadzać zmian. Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że dostarczy zapytania na piśmie.

 

Radny Zbigniew Nowak poinformował, że nie ma zapytania na piśmie, gdyż w dniu sesji otrzymał pismo dotyczące wykazu nazw miejscowości wiejskich, w którym widnieją takie nazwy jak: Władyszyn, Parkowo- Huby, Parkowo-Mokrz. Rada podejmowała uchwałę o zniesienie tych nazw, w związku z tym radny zapytał czy komuś coś zginęło i nie zostało wysłane, czy wojewoda popełnił błędy?, oraz czy sesja nadzwyczajna została zwołana na wniosek grupy radnych czy Burmistrza?

 

Przewodniczący Rady poinformował, że po raz ostatni pozwala radnym na przedstawianie zapytań nie przygotowanych na piśmie i poinformował, że w przyszłości punkt ten będzie realizowany zgodnie z Regulaminem Rady Miejskiej. Następnie powiedział, że sesja jest zwołana na wniosek radnych, który został odczytany- załącznik nr 1 do protokołu.

 

Radny Roman Szuberski poinformował, że zgodnie z Regulaminem Rady Miejskiej § 7 ust.2 i § 6  ust.2 porządek obrad powinien być ujęty przez wnioskodawców.

Przewodniczący Rady poprosił o uściślenie wypowiedzi.

Radny Szuberski wyjaśnił, że porządek obrad powinni ustalić wnioskodawcy, a nie Przewodniczący Rady.

Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z Regulaminem porządek obrad był konsultowany z Wiceprzewodniczącym. Na spotkaniu Przewodniczących była dyskusja co będzie przedmiotem obrad sesji, nie omawiano tylko poszczególnych punktów. Przewodniczący Rady stwierdził, że należy mieć do siebie wzajemne zaufanie i pogratulował radnemu Szuberskiemu „szukania kropki nad i”. Poinformował, że na spotkaniu Przewodniczących mówił w jakim celu jest sesja, a szczegóły zostaną ustalone z Wiceprzewodniczącym.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że radny Szuberski ma rację, gdyż zgodnie z Regulaminem Rady porządek winien zostać ustalony przez radnych wnioskodawców i przyznał, że oboje popełnili błąd.

Przewodniczący Rady stwierdził, że ten temat mógł zostać poruszony na spotkaniu, na którym radny Szuberski też był obecny.

Radny Szuberski stwierdził, że na spotkaniu wszystko omówiono oprócz kwestii technicznych. Radny poinformował, że jako Przewodniczący wysyłał samo zawiadomienie, a porządek obrad,  to była treść wniosku, który ustalili wnioskodawcy. Dodał także, że ustalenia są w porządku, a niezgodna jest kwestia techniczna.

Przewodniczący Rady zapytał czy radny Szuberski ma jakiś wniosek. Radny odpowiedział, że nie ma wniosku, natomiast jest to niezgodne z Regulaminem Rady Miejskiej.

 

 

IV. Odpowiedzi na interpelacje.

 

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że sprawa internetu była poruszana wielokrotnie, gmina nie będzie inwestorem i nigdy nie informowano, że będzie to Neostrada. Odpowiedzialny za ten projekt jest Wojewoda, na kolejnym spotkaniu zostaną zaprezentowane wyniki w oparciu o zebrane ankiety. Następnie zespół przy Wojewodzie przygotuje wniosek aplikacyjny o pozyskanie środków unijnych, a w dalszej kolejności opracowana zostanie dokumentacja. Zastępca poinformował, że sprawa internetu na pewno nie zostanie rozstrzygnięta w tym roku, jeśli projekt powstanie to Gmina Rogoźno będzie Gminą pilotażową.

Wiceprzewodniczący powiedział, że nie pytał kiedy Gmina założy internet, ale na jakim etapie są wypełnione wnioski.

 

 

V. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/20/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 20 grudnia 2006 roku w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości oraz zmiany rodzaju miejscowości.

 

Kierownik Wydziału Euzebiusz Rogiński wyjaśnił, że w lipcu wpłynęło pismo z MSW i A z prośbą o stanowisko Rady do zmian zaproponowanych przez Komisję  Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych. W marcu uchwała został przesłana do MSW i A za pośrednictwem Wojewody. Wojewoda zaopiniował uchwałę, nie zgadzając się ze zmianą dotycząca 3 miejscowości.

Przewodniczący Rady poprosił o pismo zawierające opinię Wojewody.

Kierownik odczytał treść pisma i poinformował, że wpłynęło do Urzędu 14 maja.

Wiceprzewodniczący Rady zapytał dlaczego tak długo czekano z rozwiązaniem tej sprawy?

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że pismo Wojewody dostarczone 14 maja informowało o przekazaniu opinii do decydenta- MSW i A, który uwzględnia lub nie uwzględnia opinię Wojewody. Przewodniczący dodał, że należało czekać za ostateczną decyzją.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że opinia Wojewody to jest stanowisko urzędnika, które poparła Komisja. Nie ma podstaw prawnych określających ilość mieszkańców, by miejscowość miała rodzaj wieś. Wiceprzewodniczący uważa, że Rada nie musi zgodzić się ze stanowiskiem Komisji przy MSW i A, zwłaszcza, że w konsultacjach mieszkańcy opowiedzieli się za rodzajem wieś.

Radny Zbigniew Nowak zapytał jaka uchwała dotycząca nazw miejscowości z 20 grudnia 2006 została wysłana do Wojewody, gdyż wykaz z Głównego Urzędu Statystycznego  obejmuje m.in.: Władyszyn, Parkowo Mokrz, czy ktoś przy uchwale manipulawał, czy została wysłana taka jaką radni uchwalili?

Kierownik Rogiński wyjaśnił, że przeprowadzono rozmowę telefoniczną i pewne zmiany wchodzą z czasem. Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku, łącznie ze zmianami uchwalonymi przez Radę, a w piśmie GUS ujął nazwy obowiązujące na dzień 1 lipca 2007 roku.

Pani Sekretarz wyjaśniła, że nie ma przepisu mówiącego o ilości mieszkańców na wsi, ale są normy prawa zwyczajowego, np. kryterium obszarowe, które mogła zastosować Komisja.

Radny Kazimierz Lis poprosił o przytoczenie zapisu artykułów ustawy o urzędowych nazwach miejscowości. Radny zapytał także czy istnieje dokument mówiący o formie graficznej projektów uchwał.

Przewodniczący Rady zgodził się z ostatnim stwierdzeniem, jednak zaznaczył, że temat zostanie poruszony w wolnych głosach i wnioskach.

Kierownik Euzebiusz Rogiński przytoczył stosowany przepis.

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że Pani Sekretarz nie udzieliła odpowiedzi, gdyż o kryteriach obszarowych nikt nie wspominał.

Kierownik Rogiński poinformował, że w skład Komisji przy MSW i A wchodzą bardzo kompetentni pracownicy z konkretnym wykształceniem i stanowisko tych osób jest przemyślane.

 

 

             Uchwała Nr XII/80/2007 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 18 lipca 2007 w sprawie zmiany uchwały Nr III/20/2006 Rady Miejskiej w Rogoźnie z dnia 20 grudnia 2006 roku w sprawie wystąpienia o zniesienie urzędowych nazw miejscowości oraz zmiany rodzaju miejscowości podjęta została 4 głosami „za” przy 1 głosie „przeciwnym” i 9 głosach „wstrzymujących” w obecności 14 radnych.

Wiceprzewodniczący Henryk Janus głosował przeciw w/w uchwale.

 

VI. Wolne głosy i wnioski.

 

Pani Skarbnik poinformowała, że Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej uznało w części nieważność uchwały Nr XI/77/2007 w sprawie poboru podatku w drodze inkasa tj.

-w § 3wykreślenie zapisu „ wraz z odsetkami i opłatami prolongacyjnymi”,

-§ 4- wykreślony- zapis zbędny,

-w §6 wykreślono zapis „wraz z odsetkami i opłatami prolongacyjnymi”.

Przewodniczący Rady poinformował, że radni otrzymają treść uchwały RIO.  

 

Radna Agata Pasternak zapytała:

1/ jak długo będzie trwała awaria oświetlenia przy ul. Sądowej?

2/ dlaczego nie wszyscy radni zostali poinformowani o spotkaniu w dniu 11 lipca?

3/ zwróciła się do redaktora naczelnego „Gońca Rogozińskiego” o przedstawianie oświadczeń majątkowych bez komentarza.

 

Na pytanie drugie ad2. odpowiedzi udzielił Przewodniczący wyjaśniając, że mieli być poinformowani telefonicznie wszyscy radni, ale była to przerwa wakacyjna i do niektórych nie można było się dodzwonić.

 

Przewodniczący Komisji Gospodarki, Finansów i Rolnictwa poprosił, by jej członkowie zostali po zakończeniu obrad. 

 

 

 

Radny Roman Szuberski zapytał:

4/ kiedy będzie wznowione równanie dróg na ul. Długiej i Seminarialnej?

 

Wiceprzewodniczący Henryk Janus zapytał:

5/ czy jest opinia prawna w sprawie Statutu?,

6/ poinformował, że 16 września odbędzie się powiatowy turniej wsi finansowany przez Starostwo Powiatowe,

7/ czy odbyło się spotkanie w sprawie oświetlenia i warunków przyłączeniowych?, zaproponował by radni również mogli uczestniczyć w spotkaniach,

8/ czy jest możliwość odwołania się od pisma w sprawie prowadzenia działalności gospodarczej poprzez dzierżawę gminnych gruntów rolnych?

 

Zastępca Burmistrza odpowiedział:

Ad.1. Awarie są telefonicznie zgłaszane do energetyki.

Ad.4. Równanie dróg kontynuowane będzie od przyszłego tygodnia.

Ad. 7. Odbyło się spotkanie z p. Krzyścinem, który ma przygotować wstępne kosztorysy.

 

Przewodniczący Rady poprosił by o spotkaniach związanych z oświetleniem informowani byli zainteresowani radni.

 

Pani Sekretarz wyjaśniła:

Ad. 5. Do dnia Sesji nie wpłynęła żadna informacja w sprawie opinii prawnej.

Ponadto poinformowała, że §32 Regulaminu Rady Miejskiej określa, co projekt uchwały powinien zawierać. Radni powinni uściślić czy chodzi o rodzaj i wielkości czcionki, gdyż poczucie estetyki każdy ma inne.

            Przewodniczący Rady zaproponował spotkanie, by omówić formę graficzną projektów i poprosił by zostały nasilone działania w sprawie uzyskania opinii prawnej do zmian w Statucie.

Referent Prawny Jarosław Dolatowski wyjaśnił, że od strony formalnej i graficznej projekt aktu prawa miejscowego reguluje Rozporządzenie Rady Ministrów o zasadach techniki prawodawczej, co do pozostałych takie regulacje nie istnieją. Referent dodał, że z poprzednim Sekretarzem ustalono, iż wszystkie projekty uchwał tworzone będą zgodnie z zasadami techniki prawodawczej. Ponadto wyjaśnił, że projekty oceniane są pod względem spełniania wymogów formalnych, a nie estetycznych.

 

Radny Marian Połczyński zapytał czy wyrównana zostanie droga w Pruścach od p. Świniarskiego do p. Lewandowskiego?

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że ze względu na rozlewiska wodne drogi równane są awaryjnie, natomiast kolejne równanie odbędzie się jesienią.

 

 

VII. Komunikaty Przewodniczącego.

 

            Przewodniczący Rady poinformował, że spotkanie Przewodniczących odbyło się 11 lipca, a radni odrębnym pismem otrzymają harmonogram działań na miesiąc sierpień. Ponadto poprosił by zostały wyjaśnione wątpliwości dotyczące dzierżawy przez radnego gminnych gruntów rolnych.

 

 

 

VIII. Zakończenie.

 

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej Zdzisław Hinz trzykrotnym uderzeniem „Laską Przewodniczącego” zakończył obrady XII Sesji Rady Miejskiej w Rogoźnie zwołanej w trybie nadzwyczajnym.

 

 

Obrady zakończono o godz.15,40

 

Protokół sporządziła: Beata Ryga

» powrt
Ilo odwiedzin : 668308 Serwis miejski - www.rogozno.pl | e-mail: bip@rogozno.pl
Powered by keoBIP